Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
Хайде да сменим въздушните филтри
Необходими инструменти:
Шестограм. (по-късно ще видя кой номер беше)
Торкс-ове. (по-късно ще видя кой номер беше)
Права отвертка.
...мокри кърпички
Най-напред започваме с отвиването/освобождаването на всеки един елемент отбелязан със стрелка - всички шестограмни болтчета трябва да останат по местата си - не се опитвайте да ги вадите!
Отваряте капака на филтъра на купето и го изваждате.

Една по-приближена снимка на лайсната под филтъра на купето, която също трябва да бъде свалена.

Използвате торкс-а, за да развиете 4те болта, който държат кутията на филтъра на купето:

След това премахвате гуменото уплътнение, което обикаля кутията (издърпва се.)
Хубаво е да почистите добре (тук влизат в употреба мокрите кърпички)

Ако сте сигурни, че сте развили всички шестограмни болта от снимката - хванете кората и я отстранете - първо повдигате леееко нагоре, после издърпвате напред:

След като отстраните кората и достигнете до самия мотор - обърнете внимание на двата скрити болта - развивате и тях + третия, който се вижда:

Тук съм показал единия скрит болт - за съжаление няма как да покажа и втория - не мога да навра фотоапарата.:

След като го развиете (показания скрит болт) - издърпвате въздуховода първо напред, а после навън.
Развивате втория скрит болт и премахвате пластмасовата кутия на въздушния филтър.
Изважда се първо навътре (към купето), докато се освободи от дебитомера.
Въздушен филтър на 5900км:

"Леглото" на въздушния филтър...което съм чистил преди 2 смени на филтъра (12-13к км.)...ясно е, че пак ще играят мокрите кърпички:

Слагате новия въздушен филтър, като внимавате с поставянето върху дебитомера от една страна и "пъпката" на филтъра от другата страна (трябва да влезе в легълцето си).
След това започвате да събирате в обратния ред.
Голямата кора има 2 зъбчета, който трябва да се подпъхнат ПОД крайната кора, която не сте отстранили!
Удряте един парцал...ей така - за да се позачистят корите, проверявате да не сте забравили някой шестограм или отвертка върху фаровете, че така се трошат стъклата им като затворите капака...затваряте капака и газ!

Необходими инструменти:
Шестограм. (по-късно ще видя кой номер беше)
Торкс-ове. (по-късно ще видя кой номер беше)
Права отвертка.
...мокри кърпички

Най-напред започваме с отвиването/освобождаването на всеки един елемент отбелязан със стрелка - всички шестограмни болтчета трябва да останат по местата си - не се опитвайте да ги вадите!
Отваряте капака на филтъра на купето и го изваждате.

Една по-приближена снимка на лайсната под филтъра на купето, която също трябва да бъде свалена.

Използвате торкс-а, за да развиете 4те болта, който държат кутията на филтъра на купето:

След това премахвате гуменото уплътнение, което обикаля кутията (издърпва се.)
Хубаво е да почистите добре (тук влизат в употреба мокрите кърпички)

Ако сте сигурни, че сте развили всички шестограмни болта от снимката - хванете кората и я отстранете - първо повдигате леееко нагоре, после издърпвате напред:

След като отстраните кората и достигнете до самия мотор - обърнете внимание на двата скрити болта - развивате и тях + третия, който се вижда:

Тук съм показал единия скрит болт - за съжаление няма как да покажа и втория - не мога да навра фотоапарата.:

След като го развиете (показания скрит болт) - издърпвате въздуховода първо напред, а после навън.
Развивате втория скрит болт и премахвате пластмасовата кутия на въздушния филтър.
Изважда се първо навътре (към купето), докато се освободи от дебитомера.
Въздушен филтър на 5900км:

"Леглото" на въздушния филтър...което съм чистил преди 2 смени на филтъра (12-13к км.)...ясно е, че пак ще играят мокрите кърпички:

Слагате новия въздушен филтър, като внимавате с поставянето върху дебитомера от една страна и "пъпката" на филтъра от другата страна (трябва да влезе в легълцето си).
След това започвате да събирате в обратния ред.
Голямата кора има 2 зъбчета, който трябва да се подпъхнат ПОД крайната кора, която не сте отстранили!
Удряте един парцал...ей така - за да се позачистят корите, проверявате да не сте забравили някой шестограм или отвертка върху фаровете, че така се трошат стъклата им като затворите капака...затваряте капака и газ!

Последна промяна Dimitroff на 31 Авг 2010, 11:25, променена общо 1 път
- Ivakis Solo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: 4.08.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 320D
- Мечтае да кара: Ford Mustang GT500 Shelby 1969
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
Супер! Точно вчера търсех в youtube DIY как става процедурата, че не ми беше много ясна. Е46 е първата ми кола на която и отварям капака и си казвам: "Къде, по дяволите, е въздушният филтър на това чедо?!?" Поне за мен е доста полезна темата ти, благодаря за което! 


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
Да добавя нещо (ако може) - смяната на въздушния филтър при 320д 136-коньовия мотор е почти същата - само корите на мотора са различни. Филтрите са еднакви, инструментите, които ще ви трябват също. Има един труден болт, който се намира под легена за филтъра на климатика - много гадно е заврян и не е лесно да се стигне до него и да се развие, но с малко търпение се получава.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
поставянето на капака върху филтъра е цяло изкуство
доста са се постарали - не биха могли да направят смяната по по-труден начин
ех .. къде отидоха бензиновите мотори където филтъра се сменяше за по-малко от минута

доста са се постарали - не биха могли да направят смяната по по-труден начин
ех .. къде отидоха бензиновите мотори където филтъра се сменяше за по-малко от минута

- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
© написа:поставянето на капака върху филтъра е цяло изкуство![]()
доста са се постарали - не биха могли да направят смяната по по-труден начин
ех .. къде отидоха бензиновите мотори където филтъра се сменяше за по-малко от минута
И продължават да се сменят за по малко от минута

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
© написа:поставянето на капака върху филтъра е цяло изкуство![]()
доста са се постарали - не биха могли да направят смяната по по-труден начин
ех .. къде отидоха бензиновите мотори където филтъра се сменяше за по-малко от минута
тука са си бе


знаех че е заврян на д-тата ама направо се изненадах като видях къде е

браво на Dimitroff за DIY-а



Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
И аз да добавя само когато сваляте или слагате капака на въздушния филтър внимавайте да не изтървете някои от болтовете, че после нямат вадене. Аз изтървах един, след което си поръчах в Дарук кар (струва около 3-4 лв.) ама вече почти месец и половина чакам да го доставят.
- The Edge
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
Е, мисля ,че едва ли вече би трябвало да има колега, който да се чуди и мае около въздушния ...
Само аз бих добавил още няколко реда интересно инфо .... Преди време имах удоволствието да разговарям с автомонтьор с 30 годишна преподавателска практика от Вилхем Пик (сега Х. Форд). Човека се оказа голям образ и е преподавал на доста хубостници, който сега се подвизавали по Дару, Балканстар и т.н , включително и на Л. Пенев и Костадинов
.. Както и да е, та стана дума за възд. филтри и смяната им . Оказва се, че филтрите в повечето "цивилизовани" страни се сменят от автомонтьорите задължително с хартиена маска и ръкавици, а филтъра се прибира в плик за целта и се изхвърля от тези който прибират старото масло и т.н. У нас пък през 86' год. в държавните автосервизи било разпоредено филтрите да не се "изтупват" (каквато практика е имало), а да се изхвърлят също в пликове - сещате се пролетта какво са събирали от въздуха ... 

Само аз бих добавил още няколко реда интересно инфо .... Преди време имах удоволствието да разговарям с автомонтьор с 30 годишна преподавателска практика от Вилхем Пик (сега Х. Форд). Човека се оказа голям образ и е преподавал на доста хубостници, който сега се подвизавали по Дару, Балканстар и т.н , включително и на Л. Пенев и Костадинов


Последна промяна The Edge на 02 Сеп 2010, 0:13, променена общо 1 път
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
The Edge написа:Е, мисля ,че едва ли вече би трябвало да има колега, който да се чуди и мае около въздушния ...![]()
Само аз бих добавил още няколко реда интересно инфо .... Преди време имах удоволствието да разговарям с автомонтьор с 30 годишна преподавателска практика от Вилхем Пик (сега Х. Форд). Човека се оказа голям образ и е преподавал на доста хубостници, който сега се подвизавали по Дару, Балканстар и т.н , включително и на Л. Пенев и Костадинов.. Както и да е, та стана дума за възд. филтри и смяната им . Оказва се, че филтрите в повечето "цивилизовани" страни се сменят от автомонтьорите задължително с хартиена маска и ръкавици, а филтъра се прибира в плик за целта и се изхвърля от тези който прибират старото масло и т.н. У нас пък през 86' год. в държавните автосервизи било разпоредено филтрите да не се "изтупват" (каквато практика е имало), а да се изхвърлят също в пликове - сещате се пролетта какво са събирали от въздуха ...
То тука е БГ,няма такъв филм-карасе докато умре



- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
И после...прееба ми се дебитомера, турбото е "хапнало" песъчинки (лопатките)...да се чудиш от какво ли



- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
колеги някой слагай ли е спортен панелен на K&N , смисъл дали си пасва и могат ли да се сложат после пак корите , защото гледам че тоя филтър излиза към 140 лв и можеш си го переш когато си искаш , а другите гледам са по 35-40 лв хуабвите марки и след 7-8 к км го хвърляш 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
Бъркаш нещо...поне с класификацията на хубавите марки и цените им.
А иначе - на старата ми Е46ца съм с К&Н - пасва идеално, но цената му беше към 200 лева преди година +, сега го внася и М комплект 33 - 173 лева го гледах.
Доволен съм - мотора "диша" повече, но пък пак се сваля често за пране (със специален комплект на К&Н го чистя само).
А иначе - на старата ми Е46ца съм с К&Н - пасва идеално, но цената му беше към 200 лева преди година +, сега го внася и М комплект 33 - 173 лева го гледах.
Доволен съм - мотора "диша" повече, но пък пак се сваля често за пране (със специален комплект на К&Н го чистя само).
- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
добре да кажем , че хубавите марки са в диапазона 50-60 лв , а този има вариант да се вземе на около 140 , което са ти 3 смени.....та затова се чудя.....
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
Имай в предвид, че за да го държиш в добро състояние се налага да го почистваш - това почистване не става само със вода и веро!
Иде реч за следното:
http://www.autoanything.com/air-filters ... 3A0A0.aspx
Въпросния кит ми стига за около 4 почиствания - 5 максимум.
Като цена - между 40 и 50 лева в България.
Два компонента са:
Единия - с тапата: Мажеш обилно и чакаш 15-20 минути.
После миеш с хладка вода...ама много миеш!!!
После МНОГО чакаш да изсъхне - 6-7-8 часа на топлко е минимума!!
Втория компонент - този с пръскалката:
Пръскаш целия филтър, но САМО отвън - налага един лепкав слой по филтъра, който събира боклучака, дето влиза, за да не ходи на гости при турбото (K&N филтрите имат по-висока пропускливост, та доста често пропускат и това дето не трябва към турбината).
Важно!
С втория флакон се пръска умерено, защото ако се предозира покритието, което налагате - отива при дебитомера и го прецаква!!!
Много е относително дали излиза по-евтино с хубав, но и добре подържан спортен филтър - всеки сам трябва да си прави сметката и то много внимателно!
Важно2!
Качествените спортни филтри са с фина метална оплетка от външната си страна...имайте го в предвид!
И сега равносметката: Хубав спортен филтър (поне) 150 лева + 40-50 лева почистващ комплект са 200 лева. средна цена на хубав нормален филтър - към 50 лева са ти 4 нормални филтъра х 10к са ти 40к км....
Да не разводняваме повече темата предлагам - все пак целта е DIY, а не спортен или нормален филтър.
Иде реч за следното:
http://www.autoanything.com/air-filters ... 3A0A0.aspx
Въпросния кит ми стига за около 4 почиствания - 5 максимум.
Като цена - между 40 и 50 лева в България.
Два компонента са:
Единия - с тапата: Мажеш обилно и чакаш 15-20 минути.
После миеш с хладка вода...ама много миеш!!!
После МНОГО чакаш да изсъхне - 6-7-8 часа на топлко е минимума!!
Втория компонент - този с пръскалката:
Пръскаш целия филтър, но САМО отвън - налага един лепкав слой по филтъра, който събира боклучака, дето влиза, за да не ходи на гости при турбото (K&N филтрите имат по-висока пропускливост, та доста често пропускат и това дето не трябва към турбината).
Важно!
С втория флакон се пръска умерено, защото ако се предозира покритието, което налагате - отива при дебитомера и го прецаква!!!
Много е относително дали излиза по-евтино с хубав, но и добре подържан спортен филтър - всеки сам трябва да си прави сметката и то много внимателно!

Важно2!
Качествените спортни филтри са с фина метална оплетка от външната си страна...имайте го в предвид!

И сега равносметката: Хубав спортен филтър (поне) 150 лева + 40-50 лева почистващ комплект са 200 лева. средна цена на хубав нормален филтър - към 50 лева са ти 4 нормални филтъра х 10к са ти 40к км....
Да не разводняваме повече темата предлагам - все пак целта е DIY, а не спортен или нормален филтър.
- jojko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 сажда
- Мечтае да кара: CB1000R
Re: Смяна на въздушен филтър при Е46 дизел (/318/320/330) DIY
ако има някои колега да си е сложил спортен филтър на м47 к&н да изкаже мнение и дали има смисъл от него
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани