RPA в Е46 инсталация...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

RPA в Е46 инсталация...

Мнение от mili4uk » 28 Авг 2010, 10:50

Колеги, след като прочетох това от колегата pazokolarov и съм с МК60....
До тук добре. Но по-интересното е, че е в Е46, оборудвани с DSC МК60, има скрит коз, който позволява активиране на подобен тип система без да се налага оборудване със скъпи датчици, антени и модули:

Tyre defect indicator (RPA) в E46 (само за автомобили с DSC MK60)
За разлика от системата RDC, системата tyre defect indicator (RPA) следи състоянието на всяко едно колело като използва датчиците за скорост от системата ABS. Специално логическо стъпало в DSC модула сравнява и оценява получените от скоростните датчици сигнали с предварително установените по време на инициализацията стойности. По този начин се дава информация на шофьора за възможен проблем с налягането в гумите.
Всички Е46, които имат DSC MK60 са с инсталирани вече в автомобила компоненти на системата, които са и част от основното му оборудване, с изключение на калибриращия бутон (RPA button) (инсталира се допълнително, по-точно се сменя switch-модула с нов) и кабелната инсталация за бутона (инсталира се допълнително).
Инициализирането на системата е аналогично на RDC – чрез калибриращия бутон се установяват началните стойности, но се следи не изменението на сигнал от електронни датчици в гумите, а данните за промяна в коростта на въртене на всяко едно колело. В случай на спадане на налягането в някоя от гумите, поради намаляване на радиуса на колелото се променя и ъгловата му скорост. Това се констатира от логическото стъпало в DSC-модула и се подава сигнал на таблото (предупредителна лампа и гонг) като предупреждиние за шофьора.
RPA системата има 5 статуса:
1. ”Active” status – след запалване и след селф-теста, RPA систематавлиза в ”активно” състояние. Ако налягането в гумите отговаря на зададеното от шофьора, минус допустим толеранс, системата не съобщава за проблем.
2. ”Warning” status – сигналната лапа светва в червено и прозвучава гонга. Това е в резултат от спадане на налягането в някоя от гумите с около 30%. В това състояние не може да се извършва калибрирне. С натискане на RPA-бутона за 4 секунди системата преминава в актвно състояние.
3. ”Inactive” status – сигналната лапа светва в жълто и системата е деактивирана.
4. ”Fault” status – сигналната лапа светва в жълто. Получава се при повреден сензор на DSC-системата или при натиснат RPA-бутон в продължение на 120 и повече секунди.
5. ”Learning” (Standardisation) status. Това състояние се активира с натискане на RPA-бутона за 4 секунди. Сигналната лампа светва за 12 секунди за потвърждение на активирането. Тази процедура трябва да се прави винаги след корекция на налягането в гумите или след смяната им. Системата възприема покачване на налягането до 50% от стойността му при студени гуми, но минимум след 10 минути каране. Като част от процеса на обучение е установяването на разлика в налягането в някоя гума с около 30% от начално инициализираната стойност.
При смяна на DSC модула, системата RPA се деактивира.
В допълнение, ако има проблем в ABS и DSC системите (съответните лампи на таблото светят), то този проблем ще се дублира и от лампата на RPA-системата.

Някой може ли да ми каже какъв е номера на този РПА бутион и каква точно инсталация трябва... някой правил ли го е, има ли го и изобщо всичката информация е добре дошла :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от pazokolarov » 28 Авг 2010, 15:41

Ако си с фейслифт, този модул с превключвателите е цял и е необходимо да се смени целия.
Ако пък колата ти е преди 9/1999, модула е на секции и може да сменяш/инсталираш който/какъвто си искаш бутон.
Виждаш от датите, че са възможни и междинни и различни варианти на модула, но при коли с МК60 почти всички са с монолитен модул.
Ето линк към модула за фейслифтовите модели:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=35

Може и без инсталация на бутон, но всяко инициализиране ще трябва да го правиш с ДИС или ИНПА, което според мен е малко дискомфортно, но си е и някакво решение.
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от mili4uk » 28 Авг 2010, 16:13

Колега,
фейслифт съм, 330Д, 2002-ра края - 12 месец

Някой може ли да покаже снимка на този бутон ?
Явно ще търся целия модул. В дару има цена от 300 лв.... някъде
Има ли колеги с тази екстра ?

Отделно, кой лампи ше ми светят ? тези на ръната и на асц/дсц -то ли ? или ?

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от Dimitroff » 28 Авг 2010, 16:28

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от mili4uk » 28 Авг 2010, 17:03

Колега Dimitroff, това не е ли от от различно от е46 ?

Това трябва да е май.... моята снимка ако не бъркам

Отделно, ако го купя предполагам няма да ползвам и да работят другите копчета, но при мен сега където е копчета за дсц, отзад имам ли нещо ? в смисъл това като е цял модул, как ще си вържа сегашното дсц с този модул ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от Dimitroff » 28 Авг 2010, 17:15

Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46 :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от mili4uk » 28 Авг 2010, 17:19

Dimitroff написа:Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46 :lol:

Съгласен :bchug:
сега гледах и в ебау и гледам това...
мога да го поръчам ама май не си заслужава...
99$ с доставка... и ще го чакам около месец....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- ... ccessories
а и незнам дали ще стане... като се има предвид че не е това номера от реалоем :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от uCnaHeTcA » 28 Авг 2010, 17:23

mili4uk написа:
Dimitroff написа:Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46 :lol:

Съгласен :bchug:
сега гледах и в ебау и гледам това...
мога да го поръчам ама май не си заслужава...
99$ с доставка... и ще го чакам около месец....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- ... ccessories
а и незнам дали ще стане... като се има предвид че не е това номера от реалоем :(

Ако си в Щатите, цената ти е правилна с доставката, ама ако си в БГ... :yes:

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от © » 28 Авг 2010, 17:24

как ще стане цялото инсталиране - само бутон и активация с DIS?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от mili4uk » 28 Авг 2010, 17:45

uCnaHeTcA написа:Ако си в Щатите, цената ти е правилна с доставката, ама ако си в БГ... :yes:

Имам приятел там който може да ми свърши такава работа.. но не това е проблема. Тук с гаранция с всичко от Дару е 276 лв.... това имах предвид че не си заслужава май :(
100 лв ще спестя... за продукт 2-ра ръка, който не съм сигурен че ще стане, без гаранция, с много чакане.

© написа:как ще стане цялото инсталиране - само бутон и активация с DIS?


Така се надявам да бъде.... :) а дали ще стане.... :dunno:

Иначе като екстра това е много яко... и без това улиците са като на луната....
и особено лятото.... то не са 17", 18" , нископрофилни гуми + улиците = гумаджия през месец :)
а и като караш по-бързо ... е готино да си сигурен че гумите поне са с еднакво налягане !

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4205
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от ///M_Martin » 29 Авг 2010, 15:25

uCnaHeTcA написа:
mili4uk написа:
Dimitroff написа:Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46 :lol:

Съгласен :bchug:
сега гледах и в ебау и гледам това...
мога да го поръчам ама май не си заслужава...
99$ с доставка... и ще го чакам около месец....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- ... ccessories
а и незнам дали ще стане... като се има предвид че не е това номера от реалоем :(

Ако си в Щатите, цената ти е правилна с доставката, ама ако си в БГ... :yes:

Няма как да е в Щатите и да чака месец(дори Български Пощи АД не са толкова бавни :mhihi: ) и този продукт въобще не се праща до БГ,освен ако не си говорил с продавача предварително ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от uCnaHeTcA » 29 Авг 2010, 15:41

martin_g60 написа:
uCnaHeTcA написа:
mili4uk написа:
Dimitroff написа:Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46 :lol:

Съгласен :bchug:
сега гледах и в ебау и гледам това...
мога да го поръчам ама май не си заслужава...
99$ с доставка... и ще го чакам около месец....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- ... ccessories
а и незнам дали ще стане... като се има предвид че не е това номера от реалоем :(

Ако си в Щатите, цената ти е правилна с доставката, ама ако си в БГ... :yes:

Няма как да е в Щатите и да чака месец(дори Български Пощи АД не са толкова бавни :mhihi: ) и този продукт въобще не се праща до БГ,освен ако не си говорил с продавача предварително ;)

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София / Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: f01 740xd LCI

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от Shamanek » 29 Окт 2010, 15:35

Моята кола е септември 2001 година фейслифт, но как мога да разбера дали съм с DSC МК60 ? На бутончето ми пише DSC ( ne ASR ). Някой пробвал ли се е да прави тези неща описани в темата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от mili4uk » 29 Окт 2010, 16:49

Shamanek написа:Моята кола е септември 2001 година фейслифт, но как мога да разбера дали съм с DSC МК60 ? На бутончето ми пише DSC ( ne ASR ). Някой пробвал ли се е да прави тези неща описани в темата?


Колега, аз лично рабрах за моето дск какво е с ИНПАТА.
Мисля че който и колега да помолиш с ИНПА или ГТ1 ще ти каже точно с кое DSC-си.
Аз малко замразих проекта засега, да видим кога пак ще ме подгонят лудите :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: RPA в Е46 инсталация...

Мнение от gocho_ » 01 Ное 2010, 0:05

За модула с бутоните :roll: Питай колегата "Е.Димитров"
той имаше чисто нови такива. Печен е ,ще свърши работа :yes:
:duel:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook