RPA в Е46 инсталация...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
RPA в Е46 инсталация...
Колеги, след като прочетох това от колегата pazokolarov и съм с МК60....
До тук добре. Но по-интересното е, че е в Е46, оборудвани с DSC МК60, има скрит коз, който позволява активиране на подобен тип система без да се налага оборудване със скъпи датчици, антени и модули:
Tyre defect indicator (RPA) в E46 (само за автомобили с DSC MK60)
За разлика от системата RDC, системата tyre defect indicator (RPA) следи състоянието на всяко едно колело като използва датчиците за скорост от системата ABS. Специално логическо стъпало в DSC модула сравнява и оценява получените от скоростните датчици сигнали с предварително установените по време на инициализацията стойности. По този начин се дава информация на шофьора за възможен проблем с налягането в гумите.
Всички Е46, които имат DSC MK60 са с инсталирани вече в автомобила компоненти на системата, които са и част от основното му оборудване, с изключение на калибриращия бутон (RPA button) (инсталира се допълнително, по-точно се сменя switch-модула с нов) и кабелната инсталация за бутона (инсталира се допълнително).
Инициализирането на системата е аналогично на RDC – чрез калибриращия бутон се установяват началните стойности, но се следи не изменението на сигнал от електронни датчици в гумите, а данните за промяна в коростта на въртене на всяко едно колело. В случай на спадане на налягането в някоя от гумите, поради намаляване на радиуса на колелото се променя и ъгловата му скорост. Това се констатира от логическото стъпало в DSC-модула и се подава сигнал на таблото (предупредителна лампа и гонг) като предупреждиние за шофьора.
RPA системата има 5 статуса:
1. ”Active” status – след запалване и след селф-теста, RPA систематавлиза в ”активно” състояние. Ако налягането в гумите отговаря на зададеното от шофьора, минус допустим толеранс, системата не съобщава за проблем.
2. ”Warning” status – сигналната лапа светва в червено и прозвучава гонга. Това е в резултат от спадане на налягането в някоя от гумите с около 30%. В това състояние не може да се извършва калибрирне. С натискане на RPA-бутона за 4 секунди системата преминава в актвно състояние.
3. ”Inactive” status – сигналната лапа светва в жълто и системата е деактивирана.
4. ”Fault” status – сигналната лапа светва в жълто. Получава се при повреден сензор на DSC-системата или при натиснат RPA-бутон в продължение на 120 и повече секунди.
5. ”Learning” (Standardisation) status. Това състояние се активира с натискане на RPA-бутона за 4 секунди. Сигналната лампа светва за 12 секунди за потвърждение на активирането. Тази процедура трябва да се прави винаги след корекция на налягането в гумите или след смяната им. Системата възприема покачване на налягането до 50% от стойността му при студени гуми, но минимум след 10 минути каране. Като част от процеса на обучение е установяването на разлика в налягането в някоя гума с около 30% от начално инициализираната стойност.
При смяна на DSC модула, системата RPA се деактивира.
В допълнение, ако има проблем в ABS и DSC системите (съответните лампи на таблото светят), то този проблем ще се дублира и от лампата на RPA-системата.
Някой може ли да ми каже какъв е номера на този РПА бутион и каква точно инсталация трябва... някой правил ли го е, има ли го и изобщо всичката информация е добре дошла
До тук добре. Но по-интересното е, че е в Е46, оборудвани с DSC МК60, има скрит коз, който позволява активиране на подобен тип система без да се налага оборудване със скъпи датчици, антени и модули:
Tyre defect indicator (RPA) в E46 (само за автомобили с DSC MK60)
За разлика от системата RDC, системата tyre defect indicator (RPA) следи състоянието на всяко едно колело като използва датчиците за скорост от системата ABS. Специално логическо стъпало в DSC модула сравнява и оценява получените от скоростните датчици сигнали с предварително установените по време на инициализацията стойности. По този начин се дава информация на шофьора за възможен проблем с налягането в гумите.
Всички Е46, които имат DSC MK60 са с инсталирани вече в автомобила компоненти на системата, които са и част от основното му оборудване, с изключение на калибриращия бутон (RPA button) (инсталира се допълнително, по-точно се сменя switch-модула с нов) и кабелната инсталация за бутона (инсталира се допълнително).
Инициализирането на системата е аналогично на RDC – чрез калибриращия бутон се установяват началните стойности, но се следи не изменението на сигнал от електронни датчици в гумите, а данните за промяна в коростта на въртене на всяко едно колело. В случай на спадане на налягането в някоя от гумите, поради намаляване на радиуса на колелото се променя и ъгловата му скорост. Това се констатира от логическото стъпало в DSC-модула и се подава сигнал на таблото (предупредителна лампа и гонг) като предупреждиние за шофьора.
RPA системата има 5 статуса:
1. ”Active” status – след запалване и след селф-теста, RPA систематавлиза в ”активно” състояние. Ако налягането в гумите отговаря на зададеното от шофьора, минус допустим толеранс, системата не съобщава за проблем.
2. ”Warning” status – сигналната лапа светва в червено и прозвучава гонга. Това е в резултат от спадане на налягането в някоя от гумите с около 30%. В това състояние не може да се извършва калибрирне. С натискане на RPA-бутона за 4 секунди системата преминава в актвно състояние.
3. ”Inactive” status – сигналната лапа светва в жълто и системата е деактивирана.
4. ”Fault” status – сигналната лапа светва в жълто. Получава се при повреден сензор на DSC-системата или при натиснат RPA-бутон в продължение на 120 и повече секунди.
5. ”Learning” (Standardisation) status. Това състояние се активира с натискане на RPA-бутона за 4 секунди. Сигналната лампа светва за 12 секунди за потвърждение на активирането. Тази процедура трябва да се прави винаги след корекция на налягането в гумите или след смяната им. Системата възприема покачване на налягането до 50% от стойността му при студени гуми, но минимум след 10 минути каране. Като част от процеса на обучение е установяването на разлика в налягането в някоя гума с около 30% от начално инициализираната стойност.
При смяна на DSC модула, системата RPA се деактивира.
В допълнение, ако има проблем в ABS и DSC системите (съответните лампи на таблото светят), то този проблем ще се дублира и от лампата на RPA-системата.
Някой може ли да ми каже какъв е номера на този РПА бутион и каква точно инсталация трябва... някой правил ли го е, има ли го и изобщо всичката информация е добре дошла
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: RPA в Е46 инсталация...
Ако си с фейслифт, този модул с превключвателите е цял и е необходимо да се смени целия.
Ако пък колата ти е преди 9/1999, модула е на секции и може да сменяш/инсталираш който/какъвто си искаш бутон.
Виждаш от датите, че са възможни и междинни и различни варианти на модула, но при коли с МК60 почти всички са с монолитен модул.
Ето линк към модула за фейслифтовите модели:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=35
Може и без инсталация на бутон, но всяко инициализиране ще трябва да го правиш с ДИС или ИНПА, което според мен е малко дискомфортно, но си е и някакво решение.
Ако пък колата ти е преди 9/1999, модула е на секции и може да сменяш/инсталираш който/какъвто си искаш бутон.
Виждаш от датите, че са възможни и междинни и различни варианти на модула, но при коли с МК60 почти всички са с монолитен модул.
Ето линк към модула за фейслифтовите модели:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=35
Може и без инсталация на бутон, но всяко инициализиране ще трябва да го правиш с ДИС или ИНПА, което според мен е малко дискомфортно, но си е и някакво решение.
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: RPA в Е46 инсталация...
Колега,
фейслифт съм, 330Д, 2002-ра края - 12 месец
Някой може ли да покаже снимка на този бутон ?
Явно ще търся целия модул. В дару има цена от 300 лв.... някъде
Има ли колеги с тази екстра ?
Отделно, кой лампи ше ми светят ? тези на ръната и на асц/дсц -то ли ? или ?
фейслифт съм, 330Д, 2002-ра края - 12 месец
Някой може ли да покаже снимка на този бутон ?
Явно ще търся целия модул. В дару има цена от 300 лв.... някъде
Има ли колеги с тази екстра ?
Отделно, кой лампи ше ми светят ? тези на ръната и на асц/дсц -то ли ? или ?
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: RPA в Е46 инсталация...
Колега Dimitroff, това не е ли от от различно от е46 ?
Това трябва да е май.... моята снимка ако не бъркам
Отделно, ако го купя предполагам няма да ползвам и да работят другите копчета, но при мен сега където е копчета за дсц, отзад имам ли нещо ? в смисъл това като е цял модул, как ще си вържа сегашното дсц с този модул ?
Това трябва да е май.... моята снимка ако не бъркам
Отделно, ако го купя предполагам няма да ползвам и да работят другите копчета, но при мен сега където е копчета за дсц, отзад имам ли нещо ? в смисъл това като е цял модул, как ще си вържа сегашното дсц с този модул ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: RPA в Е46 инсталация...
Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: RPA в Е46 инсталация...
Dimitroff написа:Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46
Съгласен
сега гледах и в ебау и гледам това...
мога да го поръчам ама май не си заслужава...
99$ с доставка... и ще го чакам около месец....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- ... ccessories
а и незнам дали ще стане... като се има предвид че не е това номера от реалоем
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
Re: RPA в Е46 инсталация...
mili4uk написа:Dimitroff написа:Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46
Съгласен
сега гледах и в ебау и гледам това...
мога да го поръчам ама май не си заслужава...
99$ с доставка... и ще го чакам около месец....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- ... ccessories
а и незнам дали ще стане... като се има предвид че не е това номера от реалоем
Ако си в Щатите, цената ти е правилна с доставката, ама ако си в БГ...
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: RPA в Е46 инсталация...
uCnaHeTcA написа:Ако си в Щатите, цената ти е правилна с доставката, ама ако си в БГ...
Имам приятел там който може да ми свърши такава работа.. но не това е проблема. Тук с гаранция с всичко от Дару е 276 лв.... това имах предвид че не си заслужава май
100 лв ще спестя... за продукт 2-ра ръка, който не съм сигурен че ще стане, без гаранция, с много чакане.
© написа:как ще стане цялото инсталиране - само бутон и активация с DIS?
Така се надявам да бъде.... а дали ще стане....
Иначе като екстра това е много яко... и без това улиците са като на луната....
и особено лятото.... то не са 17", 18" , нископрофилни гуми + улиците = гумаджия през месец
а и като караш по-бързо ... е готино да си сигурен че гумите поне са с еднакво налягане !
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4205
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: RPA в Е46 инсталация...
uCnaHeTcA написа:mili4uk написа:Dimitroff написа:Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46
Съгласен
сега гледах и в ебау и гледам това...
мога да го поръчам ама май не си заслужава...
99$ с доставка... и ще го чакам около месец....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- ... ccessories
а и незнам дали ще стане... като се има предвид че не е това номера от реалоем
Ако си в Щатите, цената ти е правилна с доставката, ама ако си в БГ...
Няма как да е в Щатите и да чака месец(дори Български Пощи АД не са толкова бавни ) и този продукт въобще не се праща до БГ,освен ако не си говорил с продавача предварително
Re: RPA в Е46 инсталация...
martin_g60 написа:uCnaHeTcA написа:mili4uk написа:Dimitroff написа:Прав си...Е46 М3 кабрио е различно от всяко друго Е46
Съгласен
сега гледах и в ебау и гледам това...
мога да го поръчам ама май не си заслужава...
99$ с доставка... и ще го чакам около месец....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- ... ccessories
а и незнам дали ще стане... като се има предвид че не е това номера от реалоем
Ако си в Щатите, цената ти е правилна с доставката, ама ако си в БГ...
Няма как да е в Щатите и да чака месец(дори Български Пощи АД не са толкова бавни ) и този продукт въобще не се праща до БГ,освен ако не си говорил с продавача предварително
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- Shamanek
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: RPA в Е46 инсталация...
Моята кола е септември 2001 година фейслифт, но как мога да разбера дали съм с DSC МК60 ? На бутончето ми пише DSC ( ne ASR ). Някой пробвал ли се е да прави тези неща описани в темата?
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: RPA в Е46 инсталация...
Shamanek написа:Моята кола е септември 2001 година фейслифт, но как мога да разбера дали съм с DSC МК60 ? На бутончето ми пише DSC ( ne ASR ). Някой пробвал ли се е да прави тези неща описани в темата?
Колега, аз лично рабрах за моето дск какво е с ИНПАТА.
Мисля че който и колега да помолиш с ИНПА или ГТ1 ще ти каже точно с кое DSC-си.
Аз малко замразих проекта засега, да видим кога пак ще ме подгонят лудите
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- gocho_
- младши ентусиаст
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: RPA в Е46 инсталация...
За модула с бутоните Питай колегата "Е.Димитров"
той имаше чисто нови такива. Печен е ,ще свърши работа
той имаше чисто нови такива. Печен е ,ще свърши работа
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани