Проблем с ванос (VANOS Problem)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- straight six power
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Проблем с ванос (VANOS Problem)
Виждам, че доста колеги се сблъскват с този проблем така, че мисля да обединим всичко по темата в едно.
Проблемът:
При студен старт на двигател с кой да е ванус, двигателя губи обороти (на празен ход) и дори понякога гасне. Това е най-явон забележимя симптом при проблем с ваноса при M52TU двигателите. М54 и М56 също не са застраховани от този проблем. http://www.youtube.com/watch?v=nn-kfIKEGrY ; http://www.youtube.com/watch?v=8uX6vguV ... 1&index=49
Други симптоми:
Загуба на въртящ момент и мощнос в ниските обороти (колата ви не е пъргава).
Неравномерно разпределяне на мощността през целия диапазон от обороти (започва да набира осезаемо чак когато вдигне обороти).
Колебание на оборотите в ниския им диапазон (под 3к).
И други (описани са по-надолу само, че на английски).
Грешки на диагностиката:
Тук идва големия проблем. Компютърът не ви казва директно "ваноса ми не е наред", а посочва други елементи които всъщност може да са изправни. Най-често даваната грешка е проблем с сензорите на разпределителните валове т.нар Camshaft Position Sensor (CPS) failure. Може обаче и самия сензор да си е дефектен (няма как да се знае ако не се смени със работещ), а по-лесно е да се смени, но по-скъпо ако нямате друг и купувате нов. Ако и при смяната същата грешка се появи (може и да не се появи венага, може да се наложи колата да се покара докатo отново запише грешка), то най-вероятно е проблем с ваноса. И по-точно проблем с уплатненията на ваноса.
Решението:
Разглабя се ваноса (по доло ще намерите подробно описание) и се сменят уплатненията на цилиндрите на ваноса. Само, че те не се породават като отделна част. Засега не знам от къде могат да се намерят в България или с какво могат да се заменят. В процес на решаване на същия птоблем съм и ще пиша когато ремонтът приключи.
По надолу ще намерите подробна информация на английски език.
Introduction
This vanos has been experiencing a failure. It has been diagnosed that the failure is due to deterioration of the vanos piston seal O-rings. It has been determined that these O-rings are made from Buna (Buna-N, NBR, Nitrile). Buna is a very common O-ring material, but is limited in its temperature and chemical resistance characteristics. Unfortunately it is fairing quite badly in the vanos/engine environment. The O-rings have been found to harden, shrink, and have flat surfaces. This deterioration is causing the O-rings to lose their functional characteristics and thus cause the vanos to fail. BMW has been engaged regarding this matter, but has elected to not address the issue, “No further development will be done”. New (rebuilt) vanos units are being sold with the same Buna O-rings. BMW does not provide the vanos piston seals/O-rings as a separate part.
Here is a link to the Roadfly BMW E39 forum where much of this information was first made public: http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/7494631-2.html
The piston O-rings lie under and provide support to piston Teflon seal rings. Replacing the O-rings requires removing the Teflon seals to access the O-rings. The Teflon seals can not be practically removed from the piston seal grooves without damaging them. Thus replacing the O-rings necessarily requires replacing the Teflon seals.
Symptoms
Cars experience:
Overall loss of torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Bogging then surging at 3k RPM. Uneven power distribution and RPM transition. Engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Louder idle and intermittent idle RPM hiccups. Difficult takeoffs. Loss of power and bogging when AC on. Increased fuel consumption.
Repairing the vanos seals provides:
Overall increase in torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Resolution of bogging then surging at 3k RPM. Smooth even distribution of power and RPM transition. Resolution of engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Quiet stable idle. Smooth easy takeoffs. Improved performance when AC on. Reduced fuel consumption, by ~10%.
Cars with the M52TU engine (98/99-00) experience cold weather cold start idle jolts and possible stall.
In some cases the engine computer will generate a fault code. The code is usually associated with the vanos exhaust side. This is due to the powerful spring in the vanos exhaust cylinder which forces the piston out. Fault codes include:
P1520 (BMW 104, 0x68): B (exhaust) Camshaft Position Actuator (faulty reference value).
P1523 (BMW 106, 0x6A): B (exhaust) Camshaft Position Actuator Tight or Jammed (mechanically stuck).
P1397 (BMW 18, 0x12): Camshaft Position Sensor B (exhaust) Circuit.
The exhaust camshaft position sensor (CPS) is a common failure. But if replacing the exhaust CPS (w/ OEM CPS) doesn’t work then it’s likely the vanos failure.
On 01+ M54 & M56 engine cars codes P1520 & P1523 were removed. Thus code P1397 appears.
Diagnosis
With M52TU engine cars (98/99-00) with cold engine idle jolt symptoms, the vanos intake solenoid (metal cylinder) electrical connector can be removed. If the idle jolts cease then the problem is the vanos seals.
A vanos exhaust side fault code, as described above, is most likely a vanos seals failure indication.
Otherwise the vanos needs to be removed from the engine for inspection. Once the vanos cylinder covers are removed, an inspection of the piston seals fit in the cylinders will show a loose fit and thus a seals failure. Removal of the seals from the pistons will show the inner O-rings have flat spots and a loss of elasticity.
In general, a diagnosis is not necessary. The vanos Buna O-rings are deteriorating in 20k miles (32k kilometers). Thus essentially all the cars with this vanos have deteriorated O-rings and a failing vanos.
Източници:
http://www.youtube.com/watch?v=8uX6vguV ... 1&index=49
http://www.youtube.com/watch?v=nn-kfIKEGrY
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm - тук е описано всичко включително и ремонта.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=133987 - тук има доста подробно описани симптоми характерни за този проблем.
Проблемът:
При студен старт на двигател с кой да е ванус, двигателя губи обороти (на празен ход) и дори понякога гасне. Това е най-явон забележимя симптом при проблем с ваноса при M52TU двигателите. М54 и М56 също не са застраховани от този проблем. http://www.youtube.com/watch?v=nn-kfIKEGrY ; http://www.youtube.com/watch?v=8uX6vguV ... 1&index=49
Други симптоми:
Загуба на въртящ момент и мощнос в ниските обороти (колата ви не е пъргава).
Неравномерно разпределяне на мощността през целия диапазон от обороти (започва да набира осезаемо чак когато вдигне обороти).
Колебание на оборотите в ниския им диапазон (под 3к).
И други (описани са по-надолу само, че на английски).
Грешки на диагностиката:
Тук идва големия проблем. Компютърът не ви казва директно "ваноса ми не е наред", а посочва други елементи които всъщност може да са изправни. Най-често даваната грешка е проблем с сензорите на разпределителните валове т.нар Camshaft Position Sensor (CPS) failure. Може обаче и самия сензор да си е дефектен (няма как да се знае ако не се смени със работещ), а по-лесно е да се смени, но по-скъпо ако нямате друг и купувате нов. Ако и при смяната същата грешка се появи (може и да не се появи венага, може да се наложи колата да се покара докатo отново запише грешка), то най-вероятно е проблем с ваноса. И по-точно проблем с уплатненията на ваноса.
Решението:
Разглабя се ваноса (по доло ще намерите подробно описание) и се сменят уплатненията на цилиндрите на ваноса. Само, че те не се породават като отделна част. Засега не знам от къде могат да се намерят в България или с какво могат да се заменят. В процес на решаване на същия птоблем съм и ще пиша когато ремонтът приключи.
По надолу ще намерите подробна информация на английски език.
Introduction
This vanos has been experiencing a failure. It has been diagnosed that the failure is due to deterioration of the vanos piston seal O-rings. It has been determined that these O-rings are made from Buna (Buna-N, NBR, Nitrile). Buna is a very common O-ring material, but is limited in its temperature and chemical resistance characteristics. Unfortunately it is fairing quite badly in the vanos/engine environment. The O-rings have been found to harden, shrink, and have flat surfaces. This deterioration is causing the O-rings to lose their functional characteristics and thus cause the vanos to fail. BMW has been engaged regarding this matter, but has elected to not address the issue, “No further development will be done”. New (rebuilt) vanos units are being sold with the same Buna O-rings. BMW does not provide the vanos piston seals/O-rings as a separate part.
Here is a link to the Roadfly BMW E39 forum where much of this information was first made public: http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/7494631-2.html
The piston O-rings lie under and provide support to piston Teflon seal rings. Replacing the O-rings requires removing the Teflon seals to access the O-rings. The Teflon seals can not be practically removed from the piston seal grooves without damaging them. Thus replacing the O-rings necessarily requires replacing the Teflon seals.
Symptoms
Cars experience:
Overall loss of torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Bogging then surging at 3k RPM. Uneven power distribution and RPM transition. Engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Louder idle and intermittent idle RPM hiccups. Difficult takeoffs. Loss of power and bogging when AC on. Increased fuel consumption.
Repairing the vanos seals provides:
Overall increase in torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Resolution of bogging then surging at 3k RPM. Smooth even distribution of power and RPM transition. Resolution of engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Quiet stable idle. Smooth easy takeoffs. Improved performance when AC on. Reduced fuel consumption, by ~10%.
Cars with the M52TU engine (98/99-00) experience cold weather cold start idle jolts and possible stall.
In some cases the engine computer will generate a fault code. The code is usually associated with the vanos exhaust side. This is due to the powerful spring in the vanos exhaust cylinder which forces the piston out. Fault codes include:
P1520 (BMW 104, 0x68): B (exhaust) Camshaft Position Actuator (faulty reference value).
P1523 (BMW 106, 0x6A): B (exhaust) Camshaft Position Actuator Tight or Jammed (mechanically stuck).
P1397 (BMW 18, 0x12): Camshaft Position Sensor B (exhaust) Circuit.
The exhaust camshaft position sensor (CPS) is a common failure. But if replacing the exhaust CPS (w/ OEM CPS) doesn’t work then it’s likely the vanos failure.
On 01+ M54 & M56 engine cars codes P1520 & P1523 were removed. Thus code P1397 appears.
Diagnosis
With M52TU engine cars (98/99-00) with cold engine idle jolt symptoms, the vanos intake solenoid (metal cylinder) electrical connector can be removed. If the idle jolts cease then the problem is the vanos seals.
A vanos exhaust side fault code, as described above, is most likely a vanos seals failure indication.
Otherwise the vanos needs to be removed from the engine for inspection. Once the vanos cylinder covers are removed, an inspection of the piston seals fit in the cylinders will show a loose fit and thus a seals failure. Removal of the seals from the pistons will show the inner O-rings have flat spots and a loss of elasticity.
In general, a diagnosis is not necessary. The vanos Buna O-rings are deteriorating in 20k miles (32k kilometers). Thus essentially all the cars with this vanos have deteriorated O-rings and a failing vanos.
Източници:
http://www.youtube.com/watch?v=8uX6vguV ... 1&index=49
http://www.youtube.com/watch?v=nn-kfIKEGrY
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm - тук е описано всичко включително и ремонта.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=133987 - тук има доста подробно описани симптоми характерни за този проблем.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Браво за темата Мога да допълня че при смяната на датчиците,новите трябва да са оригинални,ако се сложат други грешка ще продължи да си записва
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Тук е описана процедурата по смяната на О-пръстените
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Колега като чета написаното, мисля че и на мен ще ми предстои скоро, на поне 80% от изброените проблеми отговарям, така че ще следя темата.
Относно покупката на тези О-пръстени и Teflon Seal в този сайт май може да се поръча
http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm
Кофти е че няма точно за нашите двигатели, но все пак те са близки до М52, може да се попита.
Относно покупката на тези О-пръстени и Teflon Seal в този сайт май може да се поръча
http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm
Single vanos seals kit (6-cyl) (BS011) $30/each (http://www.beisansystems.com), vanos gasket (11-36-1-740-840) 7.48/each, 2 x vanos oil hose/pipe washer (32-41-1-093-596) $.25/each
Кофти е че няма точно за нашите двигатели, но все пак те са близки до М52, може да се попита.
- straight six power
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
То има и Double Vanos Seals Repair Kit (For BMW engines M52TU, M54, M56) за 60$ ( http://www.beisansystems.com/products.html ). Дано си заслужават парите. Четох по външни форуми, че са читави и поръчах такива. Сега ги чакам да дойдат. Ще пиша пак като ги сменя. Аз съм с М52TU28 двигател.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Мисля че цената им е доста приемлива, при положение, че ваносите струват около 1000 лв ( по спомен).
Сам ли мислиш да извършваш ремонта или имаш впредвид някой сервиз ?
До колко четох статията и ако съм разбрал правилно, за нашите двигатели (моя май се води M52Б20TU) не са необходими тези Timing Tools за застопоряване на валовете?
Сам ли мислиш да извършваш ремонта или имаш впредвид някой сервиз ?
До колко четох статията и ако съм разбрал правилно, за нашите двигатели (моя май се води M52Б20TU) не са необходими тези Timing Tools за застопоряване на валовете?
- straight six power
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Ами в сервиз се прави колата. Отварянето на двигателя и пипане по валове и ванос мисля, че са доста отговорни ремонти, които трябва да се правят от спецялисти. Освен това двигателя вече си е на километри и изкачат доста други работи за смяна по него, които аз не бих забелязал. Ще пиша какво съм сменил когато колата излезе от сервиза.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Колеги, ние в подфорум Е39 отдавна ги "оперираме" тия ваноси и сменяме уплътненията (О-ринговете).
Ето тук в тази тема може да видите повече мнения, впечатления, ефект --> viewtopic.php?f=35&t=144303
Ето тук в тази тема може да видите повече мнения, впечатления, ефект --> viewtopic.php?f=35&t=144303
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Здравейте колеги,имам M52B28TU...колата ми беше мудна...смених camshaft sensor-a и колата тръгна,но се оказа че и другия е заминал(понеже са два),него ми го дадоха...работеше,след като го сложихме колата вървеше като разпрана...но след 2 дни спря...и даде грешка на тоя датчик дето ми го подариха....свалихме го и беше изгорял....купих си чисто нов...и пак така стана,но него не съм го свалял понеже ще я карам на диагностика и т.н...но въпроса ми е,може ли някъде да дава накъсо? и да изгори?
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
възможно е
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Здравейте,
Къде в Пловдив може да се отиде и да се провери дали има проблем с ваносите и да се сменат профилактично с ремонтния к-т за ванос? Дали в М-кар или Дару ще се справят добре със тази задача?
Поздрави,
Михаил
Къде в Пловдив може да се отиде и да се провери дали има проблем с ваносите и да се сменат профилактично с ремонтния к-т за ванос? Дали в М-кар или Дару ще се справят добре със тази задача?
Поздрави,
Михаил
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Ако някой поръчва да драсне едно ЛС да си разделим доставката
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- CTORH
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Само от горепосочения сайт (http://www.beisansystems.com/products.html) ли може да се закупи ремонтен комплект? Тук в София никъде ли не се продава?
Какво стана с твоя ванос, смениха ли ти о-пръстените, сега как е мотора?
straight six power написа:...Ще пиша какво съм сменил когато колата излезе от сервиза.
Какво стана с твоя ванос, смениха ли ти о-пръстените, сега как е мотора?
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
Здравеите!
Предстои ми купуване на БМВ 318i 143 кс,бензин 2003 г. Има ли този модел ВАНОС , или по-добре да се ориентирам към дизел 320d 150 кс ? В руските сайтове пишат, че ремонта на ваносите е на всеки 50х.км.
Предстои ми купуване на БМВ 318i 143 кс,бензин 2003 г. Има ли този модел ВАНОС , или по-добре да се ориентирам към дизел 320d 150 кс ? В руските сайтове пишат, че ремонта на ваносите е на всеки 50х.км.
Re: Проблем с ванос (VANOS Problem)
petar55 написа:Здравеите!
Предстои ми купуване на БМВ 318i 143 кс,бензин 2003 г. Има ли този модел ВАНОС , или по-добре да се ориентирам към дизел 320d 150 кс ? В руските сайтове пишат, че ремонта на ваносите е на всеки 50х.км.
VANOS е системата за газоразпределение при BMW. И да - този мотор има двоен ВАНОС + Valvetronic (системата за управление на клапаните, най-общо казано). Обаче коренно се различава от другите модели двигатели с/без VANOS. "Ремонта" може да бъде от смяна на гумички (о-пръстени) на соленоидите ... до ексцентичен вал на Valvetronic-а . Ако попаднеш на читав мотор N42B20 - ще си много доволен откъм разход и вървеж. За съжаление 90% от тези в България са трагично изтормозени или занемарени. Другият проблем е , че много малко хора разбират от този тип мотори и следват безумни ремонти, с нулев (и дори отрицателен) ефект.
Аз карам този мотор (на няколко коли) от доста години и съм навъртял около 200 хил. км. Капризен е , но ако го поддържаш - ще си много доволен, когато ходиш на бензиностанцията ... а и върви много добре !
Всичко е до късмет ...
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани