Диагностика, кодиране и програмиране

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от snaydenov » 25 Яну 2020, 21:22

Здравейте колеги,

Имам проблем предполагам с K-Bus линията - с кабел К-Д Кан и Инпа не мога да се свържа с никой от модулите (потвърдено и от други хора, опитвайки се да се кодират някои екстри).

При софтуерното изключване на ламда сондите след катализаторите, отново имаше пречки поради този проблем, но маперът се свърза през друга линия (не ми е ясно коя - може би Can Bus) и успя да свали картите и свърши работата, за която бях при него - сондите са премахнати софтуерно (преди две години).

При четене на грешки с ЕЛМ устройство и смартфон всичко работи отлично.

Имам колата от 4 години и това никога не ми е създавало проблеми и поради този факт не съм се задълбочавал в проблема - така е откакто съм я купил.

Модел: е46 330и 2002 година
Въпрос: Може ли някой да ме насочи как да потърся къде е проблемът?
Единственото нещо, което не работи е парктроникът - изобщо не сработва когато включа задна. Възможно ли е преди да закупя колата от джамбазите, да са се опитали да изкл парктроника поради неизправност и да са омазали нещо там? Виждам къде се намира ПДЦ модулът при комби и ще проверя за някой издърпан кабел около него.
2-ро предположение - прекъсната линия при връщане на километраж (в БГ никгоа не е изключено като опция..)

Всякакви съвети са добре дошли!

Благодаря!


ПС: Това е единствената диаграма, която намерих в интернет:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от stefan_suny » 27 Яну 2020, 0:50

Това 330и на бензин ли го караш 4 години?

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от snaydenov » 29 Яну 2020, 16:06

Почти :lol: - от няма и 3 месеца вече е на алтернативно гориво - имаше го този проблем и преди това.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от snaydenov » 30 Яну 2020, 16:35

Ето малко полезна информация отностно К линията и отстраняване на проблеми свързания с нея (Е46):

https://www.bmwgm5.com/K-Bus_Troubleshooting.htm

https://www.bmwgm5.com/E46_K-Bus.htm

Оказа се, че цялата линия е свързана в топология звезда и всички връзки от модулите се свързват в букса над бушоните.

При мен проблемът е може би по-скоро между тази букса и буксата към километража, тъй като не мога да се свържа към никой от модулите (Х10116 и Х11175):
https://www.bmwgm5.com/Images/IBUS/K-Bus.gif

Когато имам повече свободно време и посъбера смелост, ще пробвам сам да намеря и отстраня проблема - ще се наложи първо да погледна километража. Надявам се скоро да не търся във форума колега, който се занимава с тези неща (да не прецакам нещо) :lol: :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: бмв 3188ti
Мечтае да кара: вече карам
Детайли за колата: Е46 фейс лифт дизел 320

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от victory2 » 06 Фев 2020, 21:47

Здравейте колеги някой знае ли какво трябва да променя със инпа или скенер да активирам отваряне на задното стъкло от ключа и копчето на е46 комби фейс понеже сега не може

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2016
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от snaydenov » 28 Фев 2020, 12:06

victory2 написа:Здравейте колеги някой знае ли какво трябва да променя със инпа или скенер да активирам отваряне на задното стъкло от ключа и копчето на е46 комби фейс понеже сега не може



FUNKTIONEN_TOURING - aktiv - но не съм на 100% сигурен, на твоя отговорност :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от h0r4ex » 17 Мар 2020, 14:45

Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя :bchug:
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 16.12.2018
Местоположение: Гр.Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 318i
Мечтае да кара: E46 323 купе

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от R.Konkyov » 26 Мар 2020, 19:10

Здравейте , някои запознат с rheingold , става въпрос за ъпдейт на програмата . В момента я имам инсталира версия 3.41.10.10250 мисля че версията е от 2013година обаче не съм сигурен . Само знам че е стара и има по нови . Ще съм благодарен ако някои ми обясни как да го направя

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Kurtov » 26 Мар 2020, 19:44

h0r4ex написа:Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя :bchug:


Възможно е, ако не се лъжа.
Разгледай с NCS Expert.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 700
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от DoesNot » 26 Мар 2020, 20:49

h0r4ex написа:Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя :bchug:

Възможно е, най-лесно става с Carly :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от h0r4ex » 27 Мар 2020, 11:17

DoesNot написа:
h0r4ex написа:Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя :bchug:

Възможно е, най-лесно става с Carly :yes:

Дали ще работи с кабела за NCS Expert и INPA ?

Kurtov написа:
h0r4ex написа:Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя :bchug:


Възможно е, ако не се лъжа.
Разгледай с NCS Expert.


Предполагам, че трябва да търся в GM модула ?
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от ivanski_2 » 27 Мар 2020, 15:17

Да с otg преходник си работи нормално.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от AvoyzeN » 27 Мар 2020, 19:20

Здравейте колеги, модула за airbag дава грешка 240 Internal ECU error, че е изпляскал, имам два със същия номер, след смяната как стоят нещата с кодирането?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от The Heartlistener » 28 Мар 2020, 11:15

AvoyzeN написа:Здравейте колеги, модула за airbag дава грешка 240 Internal ECU error, че е изпляскал, имам два със същия номер, след смяната как стоят нещата с кодирането?

Ако не си правил някакви промени в TRC файла на стария, само пускаш едно кодиране на ABG с празен MAN файл. Ако си променял нещо /примерно си изключил кантара/ и не пазиш MAN файла от стария, ще трябва да промениш каквото трябва по стандартния ред за да не свети бег-лампата.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от AvoyzeN » 28 Мар 2020, 12:00

The Heartlistener написа:Ако не си правил някакви промени в TRC файла на стария, само пускаш едно кодиране на ABG с празен MAN файл. Ако си променял нещо /примерно си изключил кантара/ и не пазиш MAN файла от стария, ще трябва да промениш каквото трябва по стандартния ред за да не свети бег-лампата.


Нищо не съм променял, мога да го чета, но не мога да изтривам грешките, даже имам запазен TRC файла на стария ABG, до колкото разбрах трябва VIN да сме сменя в централата на модула.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook