Диагностика, кодиране и програмиране
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здравейте колеги,
Имам проблем предполагам с K-Bus линията - с кабел К-Д Кан и Инпа не мога да се свържа с никой от модулите (потвърдено и от други хора, опитвайки се да се кодират някои екстри).
При софтуерното изключване на ламда сондите след катализаторите, отново имаше пречки поради този проблем, но маперът се свърза през друга линия (не ми е ясно коя - може би Can Bus) и успя да свали картите и свърши работата, за която бях при него - сондите са премахнати софтуерно (преди две години).
При четене на грешки с ЕЛМ устройство и смартфон всичко работи отлично.
Имам колата от 4 години и това никога не ми е създавало проблеми и поради този факт не съм се задълбочавал в проблема - така е откакто съм я купил.
Модел: е46 330и 2002 година
Въпрос: Може ли някой да ме насочи как да потърся къде е проблемът?
Единственото нещо, което не работи е парктроникът - изобщо не сработва когато включа задна. Възможно ли е преди да закупя колата от джамбазите, да са се опитали да изкл парктроника поради неизправност и да са омазали нещо там? Виждам къде се намира ПДЦ модулът при комби и ще проверя за някой издърпан кабел около него.
2-ро предположение - прекъсната линия при връщане на километраж (в БГ никгоа не е изключено като опция..)
Всякакви съвети са добре дошли!
Благодаря!
ПС: Това е единствената диаграма, която намерих в интернет:
Имам проблем предполагам с K-Bus линията - с кабел К-Д Кан и Инпа не мога да се свържа с никой от модулите (потвърдено и от други хора, опитвайки се да се кодират някои екстри).
При софтуерното изключване на ламда сондите след катализаторите, отново имаше пречки поради този проблем, но маперът се свърза през друга линия (не ми е ясно коя - може би Can Bus) и успя да свали картите и свърши работата, за която бях при него - сондите са премахнати софтуерно (преди две години).
При четене на грешки с ЕЛМ устройство и смартфон всичко работи отлично.
Имам колата от 4 години и това никога не ми е създавало проблеми и поради този факт не съм се задълбочавал в проблема - така е откакто съм я купил.
Модел: е46 330и 2002 година
Въпрос: Може ли някой да ме насочи как да потърся къде е проблемът?
Единственото нещо, което не работи е парктроникът - изобщо не сработва когато включа задна. Възможно ли е преди да закупя колата от джамбазите, да са се опитали да изкл парктроника поради неизправност и да са омазали нещо там? Виждам къде се намира ПДЦ модулът при комби и ще проверя за някой издърпан кабел около него.
2-ро предположение - прекъсната линия при връщане на километраж (в БГ никгоа не е изключено като опция..)
Всякакви съвети са добре дошли!
Благодаря!
ПС: Това е единствената диаграма, която намерих в интернет:
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Това 330и на бензин ли го караш 4 години?
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Почти - от няма и 3 месеца вече е на алтернативно гориво - имаше го този проблем и преди това.
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Ето малко полезна информация отностно К линията и отстраняване на проблеми свързания с нея (Е46):
https://www.bmwgm5.com/K-Bus_Troubleshooting.htm
https://www.bmwgm5.com/E46_K-Bus.htm
Оказа се, че цялата линия е свързана в топология звезда и всички връзки от модулите се свързват в букса над бушоните.
При мен проблемът е може би по-скоро между тази букса и буксата към километража, тъй като не мога да се свържа към никой от модулите (Х10116 и Х11175):
https://www.bmwgm5.com/Images/IBUS/K-Bus.gif
Когато имам повече свободно време и посъбера смелост, ще пробвам сам да намеря и отстраня проблема - ще се наложи първо да погледна километража. Надявам се скоро да не търся във форума колега, който се занимава с тези неща (да не прецакам нещо)
https://www.bmwgm5.com/K-Bus_Troubleshooting.htm
https://www.bmwgm5.com/E46_K-Bus.htm
Оказа се, че цялата линия е свързана в топология звезда и всички връзки от модулите се свързват в букса над бушоните.
При мен проблемът е може би по-скоро между тази букса и буксата към километража, тъй като не мога да се свържа към никой от модулите (Х10116 и Х11175):
https://www.bmwgm5.com/Images/IBUS/K-Bus.gif
Когато имам повече свободно време и посъбера смелост, ще пробвам сам да намеря и отстраня проблема - ще се наложи първо да погледна километража. Надявам се скоро да не търся във форума колега, който се занимава с тези неща (да не прецакам нещо)
- victory2
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: бмв 3188ti
- Мечтае да кара: вече карам
- Детайли за колата: Е46 фейс лифт дизел 320
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здравейте колеги някой знае ли какво трябва да променя със инпа или скенер да активирам отваряне на задното стъкло от ключа и копчето на е46 комби фейс понеже сега не може
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
victory2 написа:Здравейте колеги някой знае ли какво трябва да променя със инпа или скенер да активирам отваряне на задното стъкло от ключа и копчето на е46 комби фейс понеже сега не може
FUNKTIONEN_TOURING - aktiv - но не съм на 100% сигурен, на твоя отговорност
- h0r4ex
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 21.04.2018
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW E39 M5
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здравейте , някои запознат с rheingold , става въпрос за ъпдейт на програмата . В момента я имам инсталира версия 3.41.10.10250 мисля че версията е от 2013година обаче не съм сигурен . Само знам че е стара и има по нови . Ще съм благодарен ако някои ми обясни как да го направя
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
h0r4ex написа:Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя
Възможно е, ако не се лъжа.
Разгледай с NCS Expert.
- DoesNot
- младши ентусиаст
- Мнения: 700
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
h0r4ex написа:Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя
Възможно е, най-лесно става с Carly
- h0r4ex
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 21.04.2018
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW E39 M5
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
DoesNot написа:h0r4ex написа:Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя
Възможно е, най-лесно става с Carly
Дали ще работи с кабела за NCS Expert и INPA ?
Kurtov написа:h0r4ex написа:Здравейте, интересува ме опцията прозорците да не спират при отворена врата. Възможен ли е при е46 и ако някой го е правил да каже кое се променя
Възможно е, ако не се лъжа.
Разгледай с NCS Expert.
Предполагам, че трябва да търся в GM модула ?
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Да с otg преходник си работи нормално.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Здравейте колеги, модула за airbag дава грешка 240 Internal ECU error, че е изпляскал, имам два със същия номер, след смяната как стоят нещата с кодирането?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
AvoyzeN написа:Здравейте колеги, модула за airbag дава грешка 240 Internal ECU error, че е изпляскал, имам два със същия номер, след смяната как стоят нещата с кодирането?
Ако не си правил някакви промени в TRC файла на стария, само пускаш едно кодиране на ABG с празен MAN файл. Ако си променял нещо /примерно си изключил кантара/ и не пазиш MAN файла от стария, ще трябва да промениш каквото трябва по стандартния ред за да не свети бег-лампата.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
The Heartlistener написа:Ако не си правил някакви промени в TRC файла на стария, само пускаш едно кодиране на ABG с празен MAN файл. Ако си променял нещо /примерно си изключил кантара/ и не пазиш MAN файла от стария, ще трябва да промениш каквото трябва по стандартния ред за да не свети бег-лампата.
Нищо не съм променял, мога да го чета, но не мога да изтривам грешките, даже имам запазен TRC файла на стария ABG, до колкото разбрах трябва VIN да сме сменя в централата на модула.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани