Диагностика, кодиране и програмиране

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от pazokolarov » 30 Май 2010, 10:00

Тази тема е за споделяне на знания, опит и инструкции за работа при любителските диагностика, кодиране и програмиране в БМВ Е46. Нека който има желание да сподели знанията си в областта на програмирането, обяснявайки процедурите в този процес. Който пък има желание да се учи и му е трудно да се справи сам - да пита тук ;)
Обаче ако някой се надява, че друг ще му налива знания в главата докато си пие биричката - няма да я бъде :no: !

Приемат се и цитати на посочената тематика и от други теми.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от pazokolarov » 30 Май 2010, 10:02

Може да започнем така:
badsharki написа:
cls6666 написа:а как излизат живите данни при диса ,че само веднъж попаднах случайно и после не открих нищо :banghead:


За DDE 2.2

Правиш Short Test --> Control-Module function --> Function selection --> Избираш Drive/Diesel Engine Electronics --> Test Plan --> Цъкаш 31292 --> Идентивицира ЕКУ-то и пак 31292 --> Expert mode и 31292 --> Diagnosis request и 31292 ... и си в живите данни. ;)
Изображение
ИзображениеИзображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от © » 30 Май 2010, 17:56

slitter написа:Здравейте Колеги, пускам този пост, за да обясня как се сдобих с борд комютър вече за 100лв. Ще го опиша по стъпки.

1. Трябва да се сдобиете с лостче за мигачите на което го има бутона за ВС. Има го по Симеон, намира се на цена около 70лв. В Дару/Камор около 190лв. Не си заслужава ново!!!

2. След това трябва да го монтирате. За целта се сваля първо волана. Отзад има две болчета еврейска звезда, развиват се и пада предната част заедно с бега. Ще забележите букса, на която се държи. Без да се притеснявате откачате буксата, без да е откачен акумулатора, но колата не трябва да е включена в никакво положение (ключа на степен нула и не пипате докато не свършите с процедурата). Ако направите така, както Ви казвам, няма опасност да Ви светне лампата за бега и да набие грешка.

3. След като свалите волана преминавате към махане на пластмасите зад него. За целта отгоре има пластмасова рапитка, която внимателно се отвива и маха, а отдолу има още една кругла джаджа, на която има дупчица, в която буркате с нещо остро и натискате. Така се откача и долната част. След това внимателно с тънка права отвертка разкачате горната и долната пластмаса, но внимавайте да не остъавите следи от отчертката. Целта е да се разкачат от допълнително сложените щипки.

4. Вече имате достъп до лостчетата. След като волана го няма, издърпвате двете лостчета бавно назад към вас, заедно с планката, която ги дъежи и двете лостчета и внимателно сваляте това на мигачите.

5. Сменяте си с новото и след това обратната пртоцедура.

6. След като сте сглобили всичко трябва да посетите сервиз. Да ви кажа не ходете в Камор щото ше ви гледат тъпо. Аз бях там!!! Записаха ми час, ама реших да не хода, щото почнаха да ме убеждават, че немало да стане. В севиза трябва да разполагат със софтуер на БМВ за диагностика MODIC или DIS. Като идете там може да не знаят къде да пипат, затова в точка 7 ще опиша къде точно се пипа в програмата.

7. Намирате в менюто това:

1) Go to ZCS Coding
2) Select E46 Series
3) Select Recode or retrofit
4) Select Kombi
5) Select Turn Signal
6) Enable OBC

8. Вече имате Борд Компютър и всичко си работи супер, се едно е фабрично. То така си го правят фабрично!!!
Успех на всички.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от © » 30 Май 2010, 17:59

slitter написа:Дори да нямате вградена фабрична аларма можете да активирате тази функция посредством кодировка с GT1 DIS. Става по следния начин:

1. Влизате в менюто за кодиране
2. Избирате Е46
3. Избирате RETROFIT
4. Избирате ALARM..... (пъва функция в списъка е)
5. Довършвате процедурата до края, натискайки няколко пъти (така приемате указанията, които ви се дават от програмата) бутон зелена стрелка долу вдясно на екрана.

С това прекодирането приключва, таблото се рестартира и вие получавате екстрата със светлинната индикация на мигачите при заклчване. Ако някой опита да проникне в колата, щесе задействат аварийните светлини, естествено без звъковата сигнализация. За тези, които искат да имат алармата могат да интегрират гонг външен и датчици в купето. След препрограмирването ще работят предполагам.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от © » 30 Май 2010, 18:00

slitter написа:Akтивация на дневните светлини с ГТ1 ДИС
Here's how to Activate/De-activate the Daytime Driving Light (DRL):

1) Main DIS screen ------> 2) Select: Coding/Programming
3) Select: Car Memory --> 4) Confirm connected to OBDII & key position #2
5) Pre data read --------> 6) Actual data read
7) Select: Lighting ------> 8) Select: External Lights
9) Select: Daytime Driving Light -> 10) Select: Active or Not Active
11) Selection confirmation -> 12) Returns to Car Memory Menu automatically after confirmation
13) Scroll down, Select: Set Vehicle -> 14) Displays what will be set
15) Ignition on/off & confirm setting -> 16) Select: Yes
17) Setting (encoding) --> 18) Setting completed!

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4205
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от ///M_Martin » 30 Май 2010, 19:06

:OT: Защо ли имам чувството че няма да има много споделена информация :evil:
И за да не съм напълно Офф как е най-добре да се гаси ДИС-а(не този от склад66 ако има някакво значение)?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Next » 30 Май 2010, 19:15

Интересуваме за зануляването за маслото. И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.
Изображение

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4205
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от ///M_Martin » 30 Май 2010, 19:59

Next написа:Интересуваме за зануляването за маслото. И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.

Пробвах да го зануля на по-малка дистанция но не става,поне аз не можах да го направя :mhihi:

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от © » 30 Май 2010, 20:00

martin_g60 написа::OT: Защо ли имам чувството че няма да има много споделена информация :evil:
И за да не съм напълно Офф как е най-добре да се гаси ДИС-а(не този от склад66 ако има някакво значение)?

защото сме такива, за съжаление
mad_presley написа:Понеже това е единствената полезна тема в целия форум от този род, нека ви дам още малко жокери :D

Както някои хора знаят, изключването на UNIX никога не е било добра идея.Предполагам повечето от вас изключват виртуалната машина, докато е зареден DIS, а това гарантирано води до скапване на файловата система и в резултат DIS-а рано или късно крашва.

Ето как правилно трябва да се изключва DIS:

Вариант 1 - CTRL+ALT+F3, влизате с root и парола, натискате още веднъж ENTER докато видите # и пишете "init 0" или "shutdown now" (без кавичките).

Вариант 2 - Отивате на Administration и избирате Touchscreen Calibration.Въвеждате паролата, която ако сте ползвали инструкциите в началото на темата е 12345 и ви се показва UNIX екрана.Избирате селекцията Shutdown DIS (мисля, че беше 0).

Аз лично предпочитам вариант 1, защото ми е по-бърз :D

Понеже знам, че много хора се оплакват, че инсталацията на DIS през VMWare не е стабилна, съм сигурен, че проблемът им е точно в незнанието как да изключат UNIX.Изключвайте винаги правилно програмата и ви гарантирам дълга и безпроблемна работа с диагностиката ;)

ако толкова е проблемно гасенето освен със съспенд може да ви пратя англ. дис с парола ... 12345 (мисля :mhihi: )

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от badsharki » 30 Май 2010, 21:25

Next написа:Интересуваме за зануляването за маслото.

Зануляването на маслото го имаш както в ДИС-а, така и в ИНПА-та. И в двете го търси в "Instrument cluster". За ИНПА-та мисля беше в "Activating", гледай за SII Reset.

Next написа:И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.

Трябва да добавиш този бит към ZCS/VO на колата:
S988A - Coding Maintenance Interval Stage 2. С това интервала ти за маслото ще стане на 12 500 км.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от © » 30 Май 2010, 21:29

badsharki написа:
Next написа:Интересуваме за зануляването за маслото.

Зануляването на маслото го имаш както в ДИС-а, така и в ИНПА-та. И в двете го търси в "Instrument cluster". За ИНПА-та мисля беше в "Activating", гледай за SII Reset.

Next написа:И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.

Трябва да добавиш този бит към ZCS/VO на колата:
S988A - Coding Maintenance Interval Stage 2. С това интервала ти за маслото ще стане на 12 500 км.

какво точно означава добавяне на бит? избираш някаква опция или ...? :oops:
винаги ли става на половина? ако е 22 000 ще стане 11 000? може ли да се възстанови в последствие?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от slitter » 30 Май 2010, 23:29

© написа:
badsharki написа:
Next написа:Интересуваме за зануляването за маслото.

Зануляването на маслото го имаш както в ДИС-а, така и в ИНПА-та. И в двете го търси в "Instrument cluster". За ИНПА-та мисля беше в "Activating", гледай за SII Reset.

Next написа:И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.

Трябва да добавиш този бит към ZCS/VO на колата:
S988A - Coding Maintenance Interval Stage 2. С това интервала ти за маслото ще стане на 12 500 км.

какво точно означава добавяне на бит? избираш някаква опция или ...? :oops:
винаги ли става на половина? ако е 22 000 ще стане 11 000? може ли да се възстанови в последствие?


Бихте ли пояснили, плс! Аз този въпрос го задавах многократно и никой досега не даде отговор за него!!! Интересува ме и мен, а ми предстои и смяна на масло!

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от © » 31 Май 2010, 6:47

надявам се колегата badsharki да се включи с още някой трик - поне за малко повече разяснения за километрите с ДИС-а

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от badsharki » 31 Май 2010, 13:18

© написа:какво точно означава добавяне на бит? избираш някаква опция или ...? :oops:
винаги ли става на половина? ако е 22 000 ще стане 11 000? може ли да се възстанови в последствие?

Под добавянето на бит имам предвид добавянето на опция/екстра към заложените вече. По-принцип с НЦС-а става, но там е доста по-дълго и сложно за обясняване. Ще проверя как се добавяше опция с ДИС-а, тъй като там шанса да се омаже и прецака нещо е по-малка и ще споделя тук упътване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от badsharki » 31 Май 2010, 19:12

Остана ми малко време днес след работа да прегледам възможностите на ДИС-а за добавяне на опционни кодове към ZCS/VO на колата, но за голямо съжаление, няма тази възможност.

Така, че остава варианта с NCS Expert. Добавил съм ви едни PDF-и, откъдето да научите малко повече какво е ZCS, FA и как се променят.

Малко уточнение относно опционните кодове които се доабвят за да промени сервизния интервал (за Е46):
SA984 - Интервалът става 15 000 км.
SA988 - Интервалът става 11 000 км.

1. http://dox.bg/files/dw?a=a7236fd947 - Какво е ZCS, VO и какъв го търсят в колите ни. :mhihi:
2. http://dox.bg/files/dw?a=97d64ac2bb - Как се променя VO (за коли след 09'01г., без Е39/Е38/Е53/Е52)

Това е засега. Четете, пробвайте и по-късно и за по-гадния ZCS.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook