Махане на катализатори

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 22.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
Мечтае да кара: M5 E60,F90

Re: Махане на катализатори

Мнение от iNfoster` » 09 Окт 2017, 10:32

VladiE написа:Извинявам се, но започвам да си мисля, че повечето нямат идея как работят катализаторите. "като се затлачат" - това да не е канал насъбрал мръсотия... Катализаторите неутрализират газове чрез химична реакция. Ако смърди зад колата, причините може да са различни, но не значи задължително, че катализатора е свършил. И това, че като се махне колата тръгва да излита са градски легенди. Турбото, колектора и катализаторите са изчислени така, че да имат най-оптимална работа. Все едно някой да ти каже, че като си отреже петата на крака и е започнал да тича като лекоатлет.

Изчислени са да. Но всяко едно от тях си има живот. Не казвам, че правилния начин е да ги премахнем, принципно трябва да ги подменим с нови. Но понеже са маса пари и Българина си е Българин, не може без побългаряване. Не мисля, че ако катализаторите са задръстени колата ще върви по-същия начин. Все едно да намалим потока от въздух който дърпа на 50% и да върви пак по-същия начин?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 12.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 325i
Мечтае да кара: Балканче
Детайли за колата: M54B25

Re: Махане на катализатори

Мнение от Tunturi » 10 Окт 2017, 18:31

Няма химични реакции и няма филтри катализатора колкото му подадеш толкова изпуска. Въпроса е че събира гнязта в себе си и не я пуска до много висока температура (която се достига при извънградско каране). При достигане на тая температура някой вредни неща се изпаряват под формата на идея не толкоз вредни и осталаото си се изпуска точно както си се е насъбрало, но не вече в замърсения град, а на място където е извън града и не е толкова проблемно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: София - град
Пол: Мъж
Кара: тъжно друга марка :(
Мечтае да кара: Пак BMW

Re: Махане на катализатори

Мнение от The Edge » 14 Окт 2017, 21:22

ИМА баш химична реакция и тя почва да протича оптимално при температура от 250-300 градуса нагоре . Процеса протича постоянно и замърсителите (сложни съединения) - въглероден оксид, въглеводороди, азотни оксиди, карбон монооксид и др. чрез химична катализа се свеждат до по-безвредни такива като - въглероден диоксид, азот и водни пари... И да, в един момент питата вътре се затлачва поради насабирането на сажди и гърнето пак изпуска колкото си му подал, но по-бавно .. оттам влияе и на работата на мотора .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 12.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 325i
Мечтае да кара: Балканче
Детайли за колата: M54B25

Re: Махане на катализатори

Мнение от Tunturi » 14 Окт 2017, 23:41

Да химична реакция има, но се изказах прибързано главно исках да изкажа обратното на мнението от този цитат че беше много крайно изказването с лекоатлета и бих казал не на място:
VladiE написа:Извинявам се, но започвам да си мисля, че повечето нямат идея как работят катализаторите. "като се затлачат" - това да не е канал насъбрал мръсотия... Катализаторите неутрализират газове чрез химична реакция. Ако смърди зад колата, причините може да са различни, но не значи задължително, че катализатора е свършил. И това, че като се махне колата тръгва да излита са градски легенди. Турбото, колектора и катализаторите са изчислени така, че да имат най-оптимална работа. Все едно някой да ти каже, че като си отреже петата на крака и е започнал да тича като лекоатлет.

А като гледам дори не съм довършил каквото съм искал да кажа :|
Идеята ми е че катализатора е безмислен. Не подобрява работата на двигателя и без него ако се настрой колата като хората (турбото точно може да се оптимизира за без катализатор да работи още по добре, най вече ако е бил преди махането запушен) винаги може да е по добре от колкото със него (но както е и споменато по горе не значи че колата ще литне или че ще е осезаемо). Дори от екологична гледна точка той не е перпето мобиле и не прави чудеса, подобрява вредните емисии, но само до някаква степен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Махане на катализатори

Мнение от VladiE » 14 Окт 2017, 23:57

Именно. Същото което написах и аз, просто ползвах повече ирония. Хората масово си ги махат без да имат идея защо и дали е нужно. Представите и очакванията им са грешни и нереалистични. Скоро като ни натиснат за вредни емисии ще трябва да си ги слагат наново.

Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 8.08.2011
Местоположение: Blagoevgrad
Пол: Мъж
Кара: 87 m10
Мечтае да кара: е30 м10 Stroker
Детайли за колата: DSD Blagoevgrad

Re: Махане на катализатори

Мнение от alpina27 » 09 Ное 2017, 22:10

Колеги колата е е46 с м54б22, катализаторите са запушени на 100% сигурен съм, какво бихте ме посъветвали искам да ги сваля, на едно място ми казаха че е трудно и ще трябва да се повдига мотора и щяло да прави проблем с сондите после, някой да е правил нещо подобно? :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: гр. София
Кара: be em we
Детайли за колата: 330ci e46

Re: Махане на катализатори

Мнение от mu6a4 » 09 Ное 2017, 22:26

alpina27 написа:Колеги колата е е46 с м54б22, катализаторите са запушени на 100% сигурен съм, какво бихте ме посъветвали искам да ги сваля, на едно място ми казаха че е трудно и ще трябва да се повдига мотора и щяло да прави проблем с сондите после, някой да е правил нещо подобно? :bchug:


Трудно е, но се прави. Не знам дали при M54B22 е същото, но мога да ти кажа при M54B25/B30 как седят нещата.
Сменят се направо изпускателните колектори с такива от ebay/proparts най-често, като 99% от случаите не пасват идеално и трябва малко преправяне - нищо сложно по мое мнение. Хора които се занимават с генерации не би трябвало да имат никакви проблеми да ти ги напаснат и ушият кадърно. Сложното е ваденето и слагането на самите колектори, което евентуално налага да се откачи мотора от едната лапа и да се повдигне. Много е вероятно на новите разплетени колектори да се наложи релокализиране на ламбда сондите, които в момента седят точно над катализаторите. Другите 2 ламбда сонди, които са за следене на състоянието на катализаторите отпадат, съответно трябва да се изключат софтуерно за да не ти свети check engine.

В общи линии изпускателните колектори вървят заедно с ремап(чип тунинг), в който влиза и спирането на сондите.

От цялата работа си 10-15 коня напред.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 21.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46 330ci
Мечтае да кара: e46 M3, e92 M3

Re: Махане на катализатори

Мнение от AsenD » 10 Ное 2017, 14:53

mu6a4 написа:
alpina27 написа:Колеги колата е е46 с м54б22, катализаторите са запушени на 100% сигурен съм, какво бихте ме посъветвали искам да ги сваля, на едно място ми казаха че е трудно и ще трябва да се повдига мотора и щяло да прави проблем с сондите после, някой да е правил нещо подобно? :bchug:


Трудно е, но се прави. Не знам дали при M54B22 е същото, но мога да ти кажа при M54B25/B30 как седят нещата.
Сменят се направо изпускателните колектори с такива от ebay/proparts най-често, като 99% от случаите не пасват идеално и трябва малко преправяне - нищо сложно по мое мнение. Хора които се занимават с генерации не би трябвало да имат никакви проблеми да ти ги напаснат и ушият кадърно. Сложното е ваденето и слагането на самите колектори, което евентуално налага да се откачи мотора от едната лапа и да се повдигне. Много е вероятно на новите разплетени колектори да се наложи релокализиране на ламбда сондите, които в момента седят точно над катализаторите. Другите 2 ламбда сонди, които са за следене на състоянието на катализаторите отпадат, съответно трябва да се изключат софтуерно за да не ти свети check engine.

В общи линии изпускателните колектори вървят заедно с ремап(чип тунинг), в който влиза и спирането на сондите.

От цялата работа си 10-15 коня напред.


Колегата го е описал много добре. Процедурата при всички М54 е еднаква, аз съм го правил и на М54В22 и на М54В30. Махаш катализаторите, слагаш спортни разплетени колектори и изключваш сондите или правиш ремап. След тази процедура колата става доста по-жива и пъргава, особено в ниските обороти, поне при мен бяха такива резултатите. Според мен си заслужава инвестицията при всички положения. Аз и двата пъти слагах колектори от ПроПартс. Ако ти трябва човек за монтаж на колектори и ремап или изключване на сондите в София, пиши ми на лично да ти дам координати и да ти кажа цени. :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.05.2017
Местоположение: София
Кара: BMW 320d e46

Re: Махане на катализатори

Мнение от toliBMW » 22 Ное 2017, 9:23

Да споделя :)
(Изглежда е разпространено явление, според майстора, но не открих коментар по въпроса)
С два изтърбушени катализатора съм (така я взех). Имах много лек шум под купето, който отдадох на термоекраниращите пластини, а и понеже не го чувах в салона, го игнорирах. Тези дни шумът обаче стана по- металически, типичен за генерация. Бърза проверка показа нещо дрънкащо във втория катализатор. Сваляне, изтръскване и малко бъркане за по- добро почистване и изтъргване , поставяне ... няма и 30 мин. работа :) Но, какво се оказа?! - някоя твар, взела, че сложила метална решетка на изхода и после напълнила тялото с телчета за миене на съдове. От температурите всичко станало на сгурия, че се спекли и по- големи парчета, та струята си ги е завихряла и създавала тия шумове. Майстора още при снемането предположи, че са телчета, а аз реших, че не съм го чул добре. Човека направо си се вкисна, не че не е виждал стотици такива, но си беше в недоумение, на кой, с каква цел и за чий му е да прави тези идиотии. (Било за имитация, че има катализатор и за заблуда на клиентчето при продажба и т.н. като, че не можеш да си го погледнеш и "диагностицираш" за 12 секунди, примерно) Все едно, каза човека, да сложиш катализатор за 200 лв. на който функцията му е точно нулева и да си мислиш, че имаш такъв!!!
Както и да е - за вас колеги оставям на вниманието този "челен опит", а за мен остава да гадая, какво ли има в първия катализатор. Първото ми предположение е за сложен инженеринг с високо технологичен монтаж на ламарини от цетки и гевгири за миене на зеленчуци ... но като се замисля, може и това да им се е видяло скъпо !!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Махане на катализатори

Мнение от AvoyzeN » 28 Апр 2018, 21:10

Добър вечер колеги, искам да ви попитам при махане на големия и малкия катализатор трябва ли да се премахва софтуерно, че ги няма или това е само при е90 модела, става въпрос за 320d.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 22.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
Мечтае да кара: M5 E60,F90

Re: Махане на катализатори

Мнение от iNfoster` » 30 Апр 2018, 10:51

AvoyzeN написа:Добър вечер колеги, искам да ви попитам при махане на големия и малкия катализатор трябва ли да се премахва софтуерно, че ги няма или това е само при е90 модела, става въпрос за 320d.

Не махат се механично и си свиркаш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 10.04.2008
Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i

Re: Махане на катализатори

Мнение от Ferdi_mruvkata » 16 Май 2018, 20:21

iNfoster` написа:
AvoyzeN написа:Добър вечер колеги, искам да ви попитам при махане на големия и малкия катализатор трябва ли да се премахва софтуерно, че ги няма или това е само при е90 модела, става въпрос за 320d.

Не махат се механично и си свиркаш.


свиркаш си, обаче почва да смърди доста гадно без катализатора :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: Махане на катализатори

Мнение от Denis1903 » 18 Май 2018, 18:45

AsenD написа:
mu6a4 написа:
alpina27 написа:Колеги колата е е46 с м54б22, катализаторите са запушени на 100% сигурен съм, какво бихте ме посъветвали искам да ги сваля, на едно място ми казаха че е трудно и ще трябва да се повдига мотора и щяло да прави проблем с сондите после, някой да е правил нещо подобно? :bchug:


Трудно е, но се прави. Не знам дали при M54B22 е същото, но мога да ти кажа при M54B25/B30 как седят нещата.
Сменят се направо изпускателните колектори с такива от ebay/proparts най-често, като 99% от случаите не пасват идеално и трябва малко преправяне - нищо сложно по мое мнение. Хора които се занимават с генерации не би трябвало да имат никакви проблеми да ти ги напаснат и ушият кадърно. Сложното е ваденето и слагането на самите колектори, което евентуално налага да се откачи мотора от едната лапа и да се повдигне. Много е вероятно на новите разплетени колектори да се наложи релокализиране на ламбда сондите, които в момента седят точно над катализаторите. Другите 2 ламбда сонди, които са за следене на състоянието на катализаторите отпадат, съответно трябва да се изключат софтуерно за да не ти свети check engine.

В общи линии изпускателните колектори вървят заедно с ремап(чип тунинг), в който влиза и спирането на сондите.

От цялата работа си 10-15 коня напред.


Колегата го е описал много добре. Процедурата при всички М54 е еднаква, аз съм го правил и на М54В22 и на М54В30. Махаш катализаторите, слагаш спортни разплетени колектори и изключваш сондите или правиш ремап. След тази процедура колата става доста по-жива и пъргава, особено в ниските обороти, поне при мен бяха такива резултатите. Според мен си заслужава инвестицията при всички положения. Аз и двата пъти слагах колектори от ПроПартс. Ако ти трябва човек за монтаж на колектори и ремап или изключване на сондите в София, пиши ми на лично да ти дам координати и да ти кажа цени. :bchug:
А разхода скача ли след това колега ?

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: гр. София
Кара: be em we
Детайли за колата: 330ci e46

Re: Махане на катализатори

Мнение от mu6a4 » 18 Май 2018, 19:35

Аз съм с впечатление, че моят се качи малко...Дали защото почнах да давам повече газ, радвайки се на вървежа или в следствие на нещо друго не знам. :dunno:
С разплетен колектор, k&n панелен филтър и ремап:
- градско(София), стандартно с трафик 13.5-15.0(11.5-12 в ненатоварен трафик)
- извънградско съм я свалял на 8-8.5

Преди промените да е бил с половин литър по-малко разхода в най-добрия случай.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 28.09.2017
Местоположение: Каварна
Пол: Мъж
Кара: Е46 330д
Мечтае да кара: Подводнца

Re: Махане на катализатори

Мнение от tago77 » 19 Май 2018, 12:20

От 20май 2018г има поправка в закона за ГТП и една от точките е точно за испускателната система на МПС.Четете в чичко гугал. :bchug:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook