Махане на катализатори
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- iNfoster`
- младши ентусиаст
- Мнения: 353
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Махане на катализатори
VladiE написа:Извинявам се, но започвам да си мисля, че повечето нямат идея как работят катализаторите. "като се затлачат" - това да не е канал насъбрал мръсотия... Катализаторите неутрализират газове чрез химична реакция. Ако смърди зад колата, причините може да са различни, но не значи задължително, че катализатора е свършил. И това, че като се махне колата тръгва да излита са градски легенди. Турбото, колектора и катализаторите са изчислени така, че да имат най-оптимална работа. Все едно някой да ти каже, че като си отреже петата на крака и е започнал да тича като лекоатлет.
Изчислени са да. Но всяко едно от тях си има живот. Не казвам, че правилния начин е да ги премахнем, принципно трябва да ги подменим с нови. Но понеже са маса пари и Българина си е Българин, не може без побългаряване. Не мисля, че ако катализаторите са задръстени колата ще върви по-същия начин. Все едно да намалим потока от въздух който дърпа на 50% и да върви пак по-същия начин?
- Tunturi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Махане на катализатори
Няма химични реакции и няма филтри катализатора колкото му подадеш толкова изпуска. Въпроса е че събира гнязта в себе си и не я пуска до много висока температура (която се достига при извънградско каране). При достигане на тая температура някой вредни неща се изпаряват под формата на идея не толкоз вредни и осталаото си се изпуска точно както си се е насъбрало, но не вече в замърсения град, а на място където е извън града и не е толкова проблемно.
- The Edge
- младши ентусиаст
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: Махане на катализатори
ИМА баш химична реакция и тя почва да протича оптимално при температура от 250-300 градуса нагоре . Процеса протича постоянно и замърсителите (сложни съединения) - въглероден оксид, въглеводороди, азотни оксиди, карбон монооксид и др. чрез химична катализа се свеждат до по-безвредни такива като - въглероден диоксид, азот и водни пари... И да, в един момент питата вътре се затлачва поради насабирането на сажди и гърнето пак изпуска колкото си му подал, но по-бавно .. оттам влияе и на работата на мотора .
- Tunturi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Махане на катализатори
Да химична реакция има, но се изказах прибързано главно исках да изкажа обратното на мнението от този цитат че беше много крайно изказването с лекоатлета и бих казал не на място:
А като гледам дори не съм довършил каквото съм искал да кажа
Идеята ми е че катализатора е безмислен. Не подобрява работата на двигателя и без него ако се настрой колата като хората (турбото точно може да се оптимизира за без катализатор да работи още по добре, най вече ако е бил преди махането запушен) винаги може да е по добре от колкото със него (но както е и споменато по горе не значи че колата ще литне или че ще е осезаемо). Дори от екологична гледна точка той не е перпето мобиле и не прави чудеса, подобрява вредните емисии, но само до някаква степен.
VladiE написа:Извинявам се, но започвам да си мисля, че повечето нямат идея как работят катализаторите. "като се затлачат" - това да не е канал насъбрал мръсотия... Катализаторите неутрализират газове чрез химична реакция. Ако смърди зад колата, причините може да са различни, но не значи задължително, че катализатора е свършил. И това, че като се махне колата тръгва да излита са градски легенди. Турбото, колектора и катализаторите са изчислени така, че да имат най-оптимална работа. Все едно някой да ти каже, че като си отреже петата на крака и е започнал да тича като лекоатлет.
А като гледам дори не съм довършил каквото съм искал да кажа
Идеята ми е че катализатора е безмислен. Не подобрява работата на двигателя и без него ако се настрой колата като хората (турбото точно може да се оптимизира за без катализатор да работи още по добре, най вече ако е бил преди махането запушен) винаги може да е по добре от колкото със него (но както е и споменато по горе не значи че колата ще литне или че ще е осезаемо). Дори от екологична гледна точка той не е перпето мобиле и не прави чудеса, подобрява вредните емисии, но само до някаква степен.
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Махане на катализатори
Именно. Същото което написах и аз, просто ползвах повече ирония. Хората масово си ги махат без да имат идея защо и дали е нужно. Представите и очакванията им са грешни и нереалистични. Скоро като ни натиснат за вредни емисии ще трябва да си ги слагат наново.
Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk
- alpina27
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 8.08.2011
- Местоположение: Blagoevgrad
- Пол: Мъж
- Кара: 87 m10
- Мечтае да кара: е30 м10 Stroker
- Детайли за колата: DSD Blagoevgrad
Re: Махане на катализатори
Колеги колата е е46 с м54б22, катализаторите са запушени на 100% сигурен съм, какво бихте ме посъветвали искам да ги сваля, на едно място ми казаха че е трудно и ще трябва да се повдига мотора и щяло да прави проблем с сондите после, някой да е правил нещо подобно?
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
Re: Махане на катализатори
alpina27 написа:Колеги колата е е46 с м54б22, катализаторите са запушени на 100% сигурен съм, какво бихте ме посъветвали искам да ги сваля, на едно място ми казаха че е трудно и ще трябва да се повдига мотора и щяло да прави проблем с сондите после, някой да е правил нещо подобно?
Трудно е, но се прави. Не знам дали при M54B22 е същото, но мога да ти кажа при M54B25/B30 как седят нещата.
Сменят се направо изпускателните колектори с такива от ebay/proparts най-често, като 99% от случаите не пасват идеално и трябва малко преправяне - нищо сложно по мое мнение. Хора които се занимават с генерации не би трябвало да имат никакви проблеми да ти ги напаснат и ушият кадърно. Сложното е ваденето и слагането на самите колектори, което евентуално налага да се откачи мотора от едната лапа и да се повдигне. Много е вероятно на новите разплетени колектори да се наложи релокализиране на ламбда сондите, които в момента седят точно над катализаторите. Другите 2 ламбда сонди, които са за следене на състоянието на катализаторите отпадат, съответно трябва да се изключат софтуерно за да не ти свети check engine.
В общи линии изпускателните колектори вървят заедно с ремап(чип тунинг), в който влиза и спирането на сондите.
От цялата работа си 10-15 коня напред.
- AsenD
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 21.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46 330ci
- Мечтае да кара: e46 M3, e92 M3
Re: Махане на катализатори
mu6a4 написа:alpina27 написа:Колеги колата е е46 с м54б22, катализаторите са запушени на 100% сигурен съм, какво бихте ме посъветвали искам да ги сваля, на едно място ми казаха че е трудно и ще трябва да се повдига мотора и щяло да прави проблем с сондите после, някой да е правил нещо подобно?
Трудно е, но се прави. Не знам дали при M54B22 е същото, но мога да ти кажа при M54B25/B30 как седят нещата.
Сменят се направо изпускателните колектори с такива от ebay/proparts най-често, като 99% от случаите не пасват идеално и трябва малко преправяне - нищо сложно по мое мнение. Хора които се занимават с генерации не би трябвало да имат никакви проблеми да ти ги напаснат и ушият кадърно. Сложното е ваденето и слагането на самите колектори, което евентуално налага да се откачи мотора от едната лапа и да се повдигне. Много е вероятно на новите разплетени колектори да се наложи релокализиране на ламбда сондите, които в момента седят точно над катализаторите. Другите 2 ламбда сонди, които са за следене на състоянието на катализаторите отпадат, съответно трябва да се изключат софтуерно за да не ти свети check engine.
В общи линии изпускателните колектори вървят заедно с ремап(чип тунинг), в който влиза и спирането на сондите.
От цялата работа си 10-15 коня напред.
Колегата го е описал много добре. Процедурата при всички М54 е еднаква, аз съм го правил и на М54В22 и на М54В30. Махаш катализаторите, слагаш спортни разплетени колектори и изключваш сондите или правиш ремап. След тази процедура колата става доста по-жива и пъргава, особено в ниските обороти, поне при мен бяха такива резултатите. Според мен си заслужава инвестицията при всички положения. Аз и двата пъти слагах колектори от ПроПартс. Ако ти трябва човек за монтаж на колектори и ремап или изключване на сондите в София, пиши ми на лично да ти дам координати и да ти кажа цени.
- toliBMW
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 28.05.2017
- Местоположение: София
- Кара: BMW 320d e46
Re: Махане на катализатори
Да споделя
(Изглежда е разпространено явление, според майстора, но не открих коментар по въпроса)
С два изтърбушени катализатора съм (така я взех). Имах много лек шум под купето, който отдадох на термоекраниращите пластини, а и понеже не го чувах в салона, го игнорирах. Тези дни шумът обаче стана по- металически, типичен за генерация. Бърза проверка показа нещо дрънкащо във втория катализатор. Сваляне, изтръскване и малко бъркане за по- добро почистване и изтъргване , поставяне ... няма и 30 мин. работа Но, какво се оказа?! - някоя твар, взела, че сложила метална решетка на изхода и после напълнила тялото с телчета за миене на съдове. От температурите всичко станало на сгурия, че се спекли и по- големи парчета, та струята си ги е завихряла и създавала тия шумове. Майстора още при снемането предположи, че са телчета, а аз реших, че не съм го чул добре. Човека направо си се вкисна, не че не е виждал стотици такива, но си беше в недоумение, на кой, с каква цел и за чий му е да прави тези идиотии. (Било за имитация, че има катализатор и за заблуда на клиентчето при продажба и т.н. като, че не можеш да си го погледнеш и "диагностицираш" за 12 секунди, примерно) Все едно, каза човека, да сложиш катализатор за 200 лв. на който функцията му е точно нулева и да си мислиш, че имаш такъв!!!
Както и да е - за вас колеги оставям на вниманието този "челен опит", а за мен остава да гадая, какво ли има в първия катализатор. Първото ми предположение е за сложен инженеринг с високо технологичен монтаж на ламарини от цетки и гевгири за миене на зеленчуци ... но като се замисля, може и това да им се е видяло скъпо !!
(Изглежда е разпространено явление, според майстора, но не открих коментар по въпроса)
С два изтърбушени катализатора съм (така я взех). Имах много лек шум под купето, който отдадох на термоекраниращите пластини, а и понеже не го чувах в салона, го игнорирах. Тези дни шумът обаче стана по- металически, типичен за генерация. Бърза проверка показа нещо дрънкащо във втория катализатор. Сваляне, изтръскване и малко бъркане за по- добро почистване и изтъргване , поставяне ... няма и 30 мин. работа Но, какво се оказа?! - някоя твар, взела, че сложила метална решетка на изхода и после напълнила тялото с телчета за миене на съдове. От температурите всичко станало на сгурия, че се спекли и по- големи парчета, та струята си ги е завихряла и създавала тия шумове. Майстора още при снемането предположи, че са телчета, а аз реших, че не съм го чул добре. Човека направо си се вкисна, не че не е виждал стотици такива, но си беше в недоумение, на кой, с каква цел и за чий му е да прави тези идиотии. (Било за имитация, че има катализатор и за заблуда на клиентчето при продажба и т.н. като, че не можеш да си го погледнеш и "диагностицираш" за 12 секунди, примерно) Все едно, каза човека, да сложиш катализатор за 200 лв. на който функцията му е точно нулева и да си мислиш, че имаш такъв!!!
Както и да е - за вас колеги оставям на вниманието този "челен опит", а за мен остава да гадая, какво ли има в първия катализатор. Първото ми предположение е за сложен инженеринг с високо технологичен монтаж на ламарини от цетки и гевгири за миене на зеленчуци ... но като се замисля, може и това да им се е видяло скъпо !!
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Махане на катализатори
Добър вечер колеги, искам да ви попитам при махане на големия и малкия катализатор трябва ли да се премахва софтуерно, че ги няма или това е само при е90 модела, става въпрос за 320d.
- iNfoster`
- младши ентусиаст
- Мнения: 353
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Махане на катализатори
AvoyzeN написа:Добър вечер колеги, искам да ви попитам при махане на големия и малкия катализатор трябва ли да се премахва софтуерно, че ги няма или това е само при е90 модела, става въпрос за 320d.
Не махат се механично и си свиркаш.
- Ferdi_mruvkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 10.04.2008
- Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i
Re: Махане на катализатори
iNfoster` написа:AvoyzeN написа:Добър вечер колеги, искам да ви попитам при махане на големия и малкия катализатор трябва ли да се премахва софтуерно, че ги няма или това е само при е90 модела, става въпрос за 320d.
Не махат се механично и си свиркаш.
свиркаш си, обаче почва да смърди доста гадно без катализатора
Re: Махане на катализатори
А разхода скача ли след това колега ?AsenD написа:mu6a4 написа:alpina27 написа:Колеги колата е е46 с м54б22, катализаторите са запушени на 100% сигурен съм, какво бихте ме посъветвали искам да ги сваля, на едно място ми казаха че е трудно и ще трябва да се повдига мотора и щяло да прави проблем с сондите после, някой да е правил нещо подобно?
Трудно е, но се прави. Не знам дали при M54B22 е същото, но мога да ти кажа при M54B25/B30 как седят нещата.
Сменят се направо изпускателните колектори с такива от ebay/proparts най-често, като 99% от случаите не пасват идеално и трябва малко преправяне - нищо сложно по мое мнение. Хора които се занимават с генерации не би трябвало да имат никакви проблеми да ти ги напаснат и ушият кадърно. Сложното е ваденето и слагането на самите колектори, което евентуално налага да се откачи мотора от едната лапа и да се повдигне. Много е вероятно на новите разплетени колектори да се наложи релокализиране на ламбда сондите, които в момента седят точно над катализаторите. Другите 2 ламбда сонди, които са за следене на състоянието на катализаторите отпадат, съответно трябва да се изключат софтуерно за да не ти свети check engine.
В общи линии изпускателните колектори вървят заедно с ремап(чип тунинг), в който влиза и спирането на сондите.
От цялата работа си 10-15 коня напред.
Колегата го е описал много добре. Процедурата при всички М54 е еднаква, аз съм го правил и на М54В22 и на М54В30. Махаш катализаторите, слагаш спортни разплетени колектори и изключваш сондите или правиш ремап. След тази процедура колата става доста по-жива и пъргава, особено в ниските обороти, поне при мен бяха такива резултатите. Според мен си заслужава инвестицията при всички положения. Аз и двата пъти слагах колектори от ПроПартс. Ако ти трябва човек за монтаж на колектори и ремап или изключване на сондите в София, пиши ми на лично да ти дам координати и да ти кажа цени.
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
Re: Махане на катализатори
Аз съм с впечатление, че моят се качи малко...Дали защото почнах да давам повече газ, радвайки се на вървежа или в следствие на нещо друго не знам.
С разплетен колектор, k&n панелен филтър и ремап:
- градско(София), стандартно с трафик 13.5-15.0(11.5-12 в ненатоварен трафик)
- извънградско съм я свалял на 8-8.5
Преди промените да е бил с половин литър по-малко разхода в най-добрия случай.
С разплетен колектор, k&n панелен филтър и ремап:
- градско(София), стандартно с трафик 13.5-15.0(11.5-12 в ненатоварен трафик)
- извънградско съм я свалял на 8-8.5
Преди промените да е бил с половин литър по-малко разхода в най-добрия случай.
- tago77
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 28.09.2017
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
- Мечтае да кара: Подводнца
Re: Махане на катализатори
От 20май 2018г има поправка в закона за ГТП и една от точките е точно за испускателната система на МПС.Четете в чичко гугал.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани