Махане на катализатори
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Махане на катализатори
Големия катализатор който е след турбото трябва ли да има oxygen sensor http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-12-2003-E46-BMW-320d&diagId=18_0322 номер 15 на схемата?
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Махане на катализатори
Не за този автомобил.
- iNfoster`
- младши ентусиаст
- Мнения: 353
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Махане на катализатори
tago77 написа:От 20май 2018г има поправка в закона за ГТП и една от точките е точно за испускателната система на МПС.Четете в чичко гугал.
Няма какво да четем. Все пак се намираме в България, не в Германия. В България има закони, но не се спазват от никой.
Ето защо повечето караме по-стари коли като Е46 и т.н. Които са коли на по 20 години. Ако гледаме реално на нещата кола на 15-20 години, дори с катализатори не може да отговаря на нормите за газовете. Защото както всяка част катализатора си има живот, и след като му мине живота трябва да се подмени с нов. Затова, че дори да имаш катализатор не е гаранция, че ще покриеш нормите за газовете. Затова, че според мен махайте смело катализаторите и това е. Аз лично от доста време се каня, но просто не ми остава време, но утре ще им снимам номерата за да разбера какви парички мога да им хвана и другата седмица най-вероятно ще ги махна.
- tago77
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 28.09.2017
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
- Мечтае да кара: Подводнца
Re: Махане на катализатори
Да ама нали се сещаш, че като отидеш да минавш преглед, и чичкото слезе долу в канала и види че нямаш катализатор ко праим.По добре според мен, може дори да е не работещ да сие на място- поне външно .А от вътре мои си го искормиш, и естествено заварките ти останат от горната част да не се вижда че е пипано.А пък нормит на него са му ясни -за нащи дърти БМВта.Пак и в краина сметка всеки сам си преценя. Поздрави.
Re: Махане на катализатори
AvoyzeN написа:Големия катализатор който е след турбото трябва ли да има oxygen sensor http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-12-2003-E46-BMW-320d&diagId=18_0322 номер 15 на схемата?
Аз имам такъв сензор, който ми бие грешка, свързана с окабеляването му или комуникацията с него. Някой може ли да помогне с този проблем, какво би причинило тази грешка? Окабеляването или проблем със сензора?
- Radeon
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Махане на катализатори
Здравейте колеги, някой знае ли колко струват катализаторите в колектора и след него на м54 325ци 2002г?
- AsenD
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 21.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46 330ci
- Мечтае да кара: e46 M3, e92 M3
Re: Махане на катализатори
Radeon написа:Здравейте колеги, някой знае ли колко струват катализаторите в колектора и след него на м54 325ци 2002г?
40лв за брой.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Махане на катализатори
Става дума за нов или цена за изкупуване на стария? В немския 'ибей' гледам,че има по 98Е нови катализатори "Магнафлоу" като за моята! Ще има и за 6-ците...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Махане на катализатори
Здравейте, колеги изчедох доста страници от темата, но не намерих това което ме интересува. А именно възможно ли е премахването на катализатор на Е46 318i двигател М43 без това да доведе до допълнителен разход на гориво, неприятни миризми или софтуерни проблеми за колата. Ако е възможно бихте ли ми препоръчали сервиз или майстор, който го е правил, знае как се прави и който не се опитва да ме баламосва като ми обяснява 1000 други глупости, защото до сега обиколих 3 "сервиза" за аспуси и навсякъде казаха, че катализатора е за смяна и че не можело да се премахне заради наличието на 2 сонди и нямало как да се излъжат и двете. Един ме праща при някакви араби да рециклират катализатора, друг ми говори за монтаж на някакви симулатори, но той не знаел как точно става и т.н. А самото премахване на катализатора ми хрумна като идея след като за поредна година след зимния сезон се появи шум от генерацията, заради който отидох да я погледнат и да отстранят проблема, който очевидно идва от катализатора. Та да ще съм ви благодарен ако ми препоръчате майстор, който е запознат с отстраняването на катализатор за този мотор без това да създаде допълнителни проблеми, като не коментирам въпроса за минаване на ГТП, защото и аз съм на мнение, че в България си може всякък. П.С. става въпрос за гр.София. Благодаря ви предварително.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1086
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Махане на катализатори
В самото махане на катализатора няма никаква драма, просто казваш "Искам и си плащам!", толкова. Дали ще ти сложат резонатор или тръба на негово място - все тая. Нищо няма да се прецака, спокойно . Относно софта - нищо не се "лъже" и никакви "симулатори" не се слагат. Инсталира се фабричен софтуер - Евро 2 или Евро 0.
Имаш 2 варианта:
1. Изключваш само задната сонда и преинсталираш на Евро 2. Софтуерът е с номер 7510887. Еку-то престава да търси задната сонда.
2. Изключваш и двете сонди, и преинсталираш на Евро 0. Софтуерът е с номер 7503304. Еку-то не търси никакви сонди.
Изключването на сонди става преди преинсталацията! Самото инсталиране е работа за 5 минути. Остава да си намериш човек в Сф. Свържи се с колегата oci примерно.
Имаш 2 варианта:
1. Изключваш само задната сонда и преинсталираш на Евро 2. Софтуерът е с номер 7510887. Еку-то престава да търси задната сонда.
2. Изключваш и двете сонди, и преинсталираш на Евро 0. Софтуерът е с номер 7503304. Еку-то не търси никакви сонди.
Изключването на сонди става преди преинсталацията! Самото инсталиране е работа за 5 минути. Остава да си намериш човек в Сф. Свържи се с колегата oci примерно.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Tunturi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Махане на катализатори
И на EU2 не работят и предни и задни сонди, поне при мен аз съм с м54б25 (ms43). Очаквах без предните да има осезаемо по лоша работа двигателя, но не виждам такава. Аз съм така и не намерих разлика в разхода или каквото и да било друго има минимална разлика в ускорението някак си, но е по скоро в плавноста му от колкото да е по бърза или по бавна (по малко по друг начин се държи колата), а разхода и да има разлика е под половин литър което да не може да се установи. Както се каза наливането на софта става бързо за 10-тина мин и задължително на пълен догоре акомулатор или на зарядно направо за да не стане гавра, но след това трябва и да се премахнат адаптацийте от предишния режим на каране, но който прави процедурата ще е наясно с това и като цяло всичко става за 15-тина мин.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1086
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Махане на катализатори
Tunturi написа:И на EU2 не работят и предни и задни сонди, поне при мен аз съм с м54б25 (ms43). Очаквах без предните да има осезаемо по лоша работа двигателя, но не виждам такава. Аз съм така и не намерих разлика в разхода или каквото и да било друго има минимална разлика в ускорението някак си, но е по скоро в плавноста му от колкото да е по бърза или по бавна (по малко по друг начин се държи колата), а разхода и да има разлика е под половин литър което да не може да се установи. Както се каза наливането на софта става бързо за 10-тина мин и задължително на пълен догоре акомулатор или на зарядно направо за да не стане гавра, но след това трябва и да се премахнат адаптацийте от предишния режим на каране, но който прави процедурата ще е наясно с това и като цяло всичко става за 15-тина мин.
При М54 нещата са по-различни. При MS43 софтуерът за Евро 2 и безкат е "универсален" - работи и в двата варианта, в зависимост от това какви сонди ще "види" еку-то. Слагаш предните, триеш адаптациите и ето ти Евро 2. Махаш ги, триеш адаптациите и ето ти Евро 0. Ти си с Евро 0 в момента. Това е разговорно понятие, разбира се. Официално се нарича "Еquipment for leaded fuel".
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Tunturi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Махане на катализатори
Попринцип предните не са махани там са си, но от както смених софта с 7564476 спряха да отчитат дават го уж ЕУ2 само. Но и аз гледах че един и същ софт (7564762 ) го дават едновременно за ЕУ2 и ЕУ3 и друг едновременно за ЕУ3 и ЕУ4 та явно има нещо такова както го казваш. Мерси за инфото, може да си поиграя тогава да видя дали няма да възстановя предните, ако сложа 7564762 че при мен колата си пуши повечко така въпреки че на ПТП ми дадоха кат3 , но ме дразни като го знам че е така .
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1086
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Махане на катализатори
Точно 7564476 покрива всичко това:
For vehicles with
EU2 exhaust emissions standard
or
Equipment for leaded fuel
or
Data record without EOBD
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=12_1080
По-надолу в таблицата ще го видиш. Включва и липсата на чек лампата /without EOBD/.
Забележи че 7564762 го дават само в съчетание с SMG кутия.
Причините за пушенето не са в софта.
For vehicles with
EU2 exhaust emissions standard
or
Equipment for leaded fuel
or
Data record without EOBD
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=12_1080
По-надолу в таблицата ще го видиш. Включва и липсата на чек лампата /without EOBD/.
Забележи че 7564762 го дават само в съчетание с SMG кутия.
Причините за пушенето не са в софта.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Tunturi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Махане на катализатори
Ясно много мерси за инфото за смг-то на бързо го погледнах и въобще не се усетих. Тогава сигурно остава да е кодирано на откачени и после да съм ги закачил то си беше отдавна и не помня.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани