Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- el lobo
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
не се чува много явно е някъде 50-60% , сваля температурата след малко , но понеже малкия термостат ми е за смяна почти сигурно и се чудя ако той беше наред дали щеше да мърда стрелката към синъото след като пусна перката
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
След като пуснеш - не.
Обаче ако я забравиш за дълго време в града - да.
Ако излезеш на магистралата - над 80км/ч перката не се включва - сметнато е, че при тази скорост, ако караш нормално въздушното охлаждане е достатъчно, за да държи охладителната течност в работна температура.
Ако обаче караш екстремно - ниска предавка (3/4) и високи обороти - макар да караш със 100 или 150 - пак може да се включи, заради голямаото натоварване на мотора и висока външна температура примерно
Обаче ако я забравиш за дълго време в града - да.
Ако излезеш на магистралата - над 80км/ч перката не се включва - сметнато е, че при тази скорост, ако караш нормално въздушното охлаждане е достатъчно, за да държи охладителната течност в работна температура.
Ако обаче караш екстремно - ниска предавка (3/4) и високи обороти - макар да караш със 100 или 150 - пак може да се включи, заради голямаото натоварване на мотора и висока външна температура примерно
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Лек ъпдейт след масивно издирване в нета и из чуждите форуми:
Перката при Е46 върти в диапазона 10% - 90% - в останалия диапазон данните се ползват от ЕКУ-то само за да отчита дали перката е изправна или не. В случая перката върти на 100%, което е или температурния датчик, или последното стъпало. В първия случай операцията е лесна - смяна на сензора (ще потърся един за проба). Във втория случай се налага отварянето на контролния модул на перката и да се смени крайното стъпало - цената му като елемент е някакви левчета.
В момента си набявам необходимите инструменти и викенда или другата седмица ще слагам престилката
Ще проверя и бушон 37 - според чужбинските светила от време на време проблема е в него.
Я някой да каже къде аджеба е тоя скапан датчик за температурата, че аз явно съм кьорав като къртица...
Перката при Е46 върти в диапазона 10% - 90% - в останалия диапазон данните се ползват от ЕКУ-то само за да отчита дали перката е изправна или не. В случая перката върти на 100%, което е или температурния датчик, или последното стъпало. В първия случай операцията е лесна - смяна на сензора (ще потърся един за проба). Във втория случай се налага отварянето на контролния модул на перката и да се смени крайното стъпало - цената му като елемент е някакви левчета.
В момента си набявам необходимите инструменти и викенда или другата седмица ще слагам престилката
Ще проверя и бушон 37 - според чужбинските светила от време на време проблема е в него.
Я някой да каже къде аджеба е тоя скапан датчик за температурата, че аз явно съм кьорав като къртица...
Si non confectus, non reficiat.
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Да разбирам ли че мога да си оправя само управлението на перката без да я сменям цялата?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
S7 написа:Да разбирам ли че мога да си оправя само управлението на перката без да я сменям цялата?
Аз със сигурност ще се опитам
Ванката (Dimitroff) ми е обещал един дефектен модул - ще опитам да го отворя без да го потроша и ще видя кой елемент е дал фира. После ще намеря същия от някой магазин за електроника и компоненти, ще го презапоя и ще видим дали ще се окажа с работещ блок
Si non confectus, non reficiat.
- el lobo
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Zagy написа:S7 написа:Да разбирам ли че мога да си оправя само управлението на перката без да я сменям цялата?
Аз със сигурност ще се опитам
Ванката (Dimitroff) ми е обещал един дефектен модул - ще опитам да го отворя без да го потроша и ще видя кой елемент е дал фира. После ще намеря същия от някой магазин за електроника и компоненти, ще го презапоя и ще видим дали ще се окажа с работещ блок
е това е доста оптимистично , то ако стане.....
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Zagy написа:S7 написа:Да разбирам ли че мога да си оправя само управлението на перката без да я сменям цялата?
Аз със сигурност ще се опитам
Ванката (Dimitroff) ми е обещал един дефектен модул - ще опитам да го отворя без да го потроша и ще видя кой елемент е дал фира. После ще намеря същия от някой магазин за електроника и компоненти, ще го презапоя и ще видим дали ще се окажа с работещ блок
Ама ше се карам вече с тебе!
Къде бил датчика ? - номер 6 от схемата:
Датчика - аз го смених моя...не е от него - 24 лева е оригинален в Дару кар - 30-тина лева е смяната.
Направо ти го подарявам моя (стария) - здрав си е
Моето управление, което ще ти дам - (от китайска перка е) отваряно е вече и му еба*а майката - но ще видиш какво представлява поне...
- BOBO BAVARIA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 73
- Регистриран на: 1.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 330d, 318is
- Детайли за колата: BMW FOREVER
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
И НА МЕН МИ БЕ6Е СТАНАЛО ТАКА СМЕНИХ МОТОР4ЕТО НА ПЕРКАТА И СЕ ОПРАВИ РАБОТАТА
бмв-то е болест за която няма лек
- el lobo
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
колега как си сменил само моторчето на перката , не се ли продава цялото в комплект с нея ?
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
BOBO BAVARIA написа:И НА МЕН МИ БЕ6Е СТАНАЛО ТАКА СМЕНИХ МОТОР4ЕТО НА ПЕРКАТА И СЕ ОПРАВИ РАБОТАТА
Писането само с главни букви...не е желателно!
Прави разлика между управление и мотор на перката.
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Някой не им ли намери цаката на тези управления вече,как може да го няма като отделна част
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Такаааа... днес с Ванката (Dimitroff) проверихме каква е работата при мен. Оказа се перката - хвърлила е топа. Взех от него втора ръка хубава перка - колата е чук, перката се включва когато трябва. Следобеда я монтирах и се заех да разкостя ел. блока на старата ми перка.
Целия блок е полят със силикон - от тоя прозрачния. След 1 час чистене и чоплене платката с елементите лъсна. Обаче проблем - хваната е откъм гърба и няма вадене. Прежалих я и й еб@х мамата - демек я изкъртих, като преди това се постарах да я освободя от каквито пречки имаше - за целта ползвах дремел (за тия, които не знаят - това е малка високооборотна бормашинка с адски много приставки - аз ползвах една, която представлява като колело на циркуляр за дърва - реже всичко!). След упорита борба платката и принадлежащата й карантия бяха свободни от игото на силикона и предпазната кутия. И изненадааа - веднага видях кое е дало фира. В единия край на платката има запоени 4 мощни транзистора - единия направо беше експлоадирал! Извадих го на парченца. Аз си го обяснявам така: тези 4 транзистора са залепени с топлопроводна паста (същата като за процесори) към една оребрена пластинка, която им служи да ги охлажда. Да, ама след толкова години предполагам, че пастата вече не си върши работата както трябва, транзисторите се разлепят и почват лека-полека да прегряват, докато един прекрасен ден някой от тях се пръсне от жегата... един друг от тая великолепна четворка след изваждането се разлепи и той, но поне не изглеждаше толкова зловещо като първия.
Ще пусна и снимки, но чакам брат ми да се появи щото фотоапарата е негов и не знам как се работи с него - седя и го гледам като крокодил-теменужка...
Всички други елементи изглеждат добре, без видими следи от изгаряне или потъмняване.
Искам да помоля някой колега, който има прецакана перка, да ми я даде да опитам да я възстановя - не съм ги проверявал, но тея транзистори не са повече от 2-3 лева бройката.
ПП: Ванка - хиляди благодарности за перката и изгубеното ти време...
Целия блок е полят със силикон - от тоя прозрачния. След 1 час чистене и чоплене платката с елементите лъсна. Обаче проблем - хваната е откъм гърба и няма вадене. Прежалих я и й еб@х мамата - демек я изкъртих, като преди това се постарах да я освободя от каквито пречки имаше - за целта ползвах дремел (за тия, които не знаят - това е малка високооборотна бормашинка с адски много приставки - аз ползвах една, която представлява като колело на циркуляр за дърва - реже всичко!). След упорита борба платката и принадлежащата й карантия бяха свободни от игото на силикона и предпазната кутия. И изненадааа - веднага видях кое е дало фира. В единия край на платката има запоени 4 мощни транзистора - единия направо беше експлоадирал! Извадих го на парченца. Аз си го обяснявам така: тези 4 транзистора са залепени с топлопроводна паста (същата като за процесори) към една оребрена пластинка, която им служи да ги охлажда. Да, ама след толкова години предполагам, че пастата вече не си върши работата както трябва, транзисторите се разлепят и почват лека-полека да прегряват, докато един прекрасен ден някой от тях се пръсне от жегата... един друг от тая великолепна четворка след изваждането се разлепи и той, но поне не изглеждаше толкова зловещо като първия.
Ще пусна и снимки, но чакам брат ми да се появи щото фотоапарата е негов и не знам как се работи с него - седя и го гледам като крокодил-теменужка...
Всички други елементи изглеждат добре, без видими следи от изгаряне или потъмняване.
Искам да помоля някой колега, който има прецакана перка, да ми я даде да опитам да я възстановя - не съм ги проверявал, но тея транзистори не са повече от 2-3 лева бройката.
ПП: Ванка - хиляди благодарности за перката и изгубеното ти време...
Si non confectus, non reficiat.
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Важен е крайния резултат, друже!
Никакво време не си ми отнел - винаги ми е било приятно да си побърборя с колега от форума, а ако междувременно успея да помогна с нещо - бонус удоволствие за мен!
Аз съм човека, който трябва да ти се извини защото сумати време ти държах комплекта за сваляне на дебитомера в мен ...
Никакво време не си ми отнел - винаги ми е било приятно да си побърборя с колега от форума, а ако междувременно успея да помогна с нещо - бонус удоволствие за мен!
Аз съм човека, който трябва да ти се извини защото сумати време ти държах комплекта за сваляне на дебитомера в мен ...
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Аз пък ще чакам някой да си прежали управлението и колегата Zagy като им намери цаката ще съм първия възползвал се Иначе какви пари върви перка втора ръка?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Перката на радиатора не спира да върти !!!!!!!!
Зависи - между 250 и 300 лева са.
Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани