Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от g0dkratos » 16 Юни 2017, 13:42

И аз имах проблем с климатроника, спря да работи от раз. Ходих да ми го заредят с фреон и пак не тръгна, казаха че компресора не държал налягане. Случайно други майстори ми погледнаха алтернатора и се оказа че не зарежда достатъчно - 12 - 11.9 - 11.8. Оправиха ми алтернатора и проблем нямам :)
Изображение

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1245
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от cww » 12 Сеп 2017, 15:43

За да не пускам нова тема, ще си позволя да използвам настоящата. Колата е 330 XI.
Та проблемът е следния - в началото на юли забелязвам, че климатроника духа леко хладно само от левите духалки. Ок, пълним с фреон (уж и с оцветител, който да се открие при евентуален теч), задухва леден въздух, всичко супер. Около 600 грама бяха сложени. Но в началото на септември в един горещ ден пускам климатика и греда, няма никой, отново духа само леко хладно отляво, както преди да заредя с фреон. Започнах обикаляне по майстори, всеки вдига раменете. В системата има останали около 100 грама. В крайна сметка едно момче се хвана да си играе, свети с тая лампа един час, но отникъде нищо. Зареди отново системата с фреон и оцветител, колата работи на място сигурно 30 мин на 2000 оборота (температура на мотора макс стигна 94 градуса, перки, компресори, всичко работи чудесно, вътре духа студено), но не изби отникъде. Това, което му направи впечатление след като напълни системата е, че т.нар. ниско налягане (на изпарение) си беше супер - 2 бара, но високото при пълна система беше 15 бара, а когато тя заработи - стана 22-23, което му се стори много и лично мен леко ме озадачи.
Изрази предположение, че може виското да не е ок (което изключвам, все си мисля, че в адска жега като това лято колата щеше да прегрее или минимум да вдигне висока температура), да се е насъбрала мизерия между двата радиатора или евентуално да е изпарителя (като това уж е най-малко възможният вариант, но кой знае).
Сега идеята е да покарам 15-20 дни с регулярно използване на климатик и след това да се почва отново търсенето на игла в копа сено.
Някакви идеи, съвети или предположения?
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 13.10.2009
Местоположение: Чирпан / Синеморец
Пол: Мъж
Кара: квоту има
Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от c7aH4eB » 15 Сеп 2017, 12:58

cww написа: ...... Някакви идеи, съвети или предположения?


Трябва да се хване първо от къде изтърва фреона, да не е от игличките, че имаше колега едва ли не всичко щяха да му сменят а накрая се оказа че изтърва едната. А това, че от ляво ти е духало не толкова хладно само оттам или навсякъде еднакво и след дозареждане студ от всякъде?
Има клапан, който се предполага, че ако е много ниско налягането няма да тръгне компресора или ако стане много високо ще изключи.
Изображение

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1245
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от cww » 15 Сеп 2017, 14:14

Провери ги, чисто нови каза, че били. Оттам започна.
Когато останат 100-тина грама фреон (дотолкова беше празна системата преди зареждането), духа леко хладно от духалката от шофьорската страна и лявата над навигацията. От другите две - топло. Сега, когато има фреон, си духа идеално от четирите духалки с температура 4 или 5 градуса , не запомних точно.
Идеята ми беше, ако някой се е сблъскал с подобен, трудно откриваем проблем, да даде съвет, преди да започне разглобяването. Ясно е, че с гадаене няма да стане.
Чудя се, има ли как да се познае дали изпарителя е заминал или се установява чак, след като се разглоби таблото.


Sent from my iPhone using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?

Мнение от oci » 27 Сеп 2017, 20:32

cww написа:Провери ги, чисто нови каза, че били. Оттам започна.
Когато останат 100-тина грама фреон (дотолкова беше празна системата преди зареждането), духа леко хладно от духалката от шофьорската страна и лявата над навигацията. От другите две - топло. Сега, когато има фреон, си духа идеално от четирите духалки с температура 4 или 5 градуса , не запомних точно.
Идеята ми беше, ако някой се е сблъскал с подобен, трудно откриваем проблем, да даде съвет, преди да започне разглобяването. Ясно е, че с гадаене няма да стане.
Чудя се, има ли как да се познае дали изпарителя е заминал или се установява чак, след като се разглоби таблото.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Надува се системата с азот или пък ако и слаган оцветител през дупката на таралежа може да се светне с ув лампа и очила.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook