Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- g0dkratos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 14.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
И аз имах проблем с климатроника, спря да работи от раз. Ходих да ми го заредят с фреон и пак не тръгна, казаха че компресора не държал налягане. Случайно други майстори ми погледнаха алтернатора и се оказа че не зарежда достатъчно - 12 - 11.9 - 11.8. Оправиха ми алтернатора и проблем нямам
- cww
- Д-р Хаос
- Мнения: 1245
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
За да не пускам нова тема, ще си позволя да използвам настоящата. Колата е 330 XI.
Та проблемът е следния - в началото на юли забелязвам, че климатроника духа леко хладно само от левите духалки. Ок, пълним с фреон (уж и с оцветител, който да се открие при евентуален теч), задухва леден въздух, всичко супер. Около 600 грама бяха сложени. Но в началото на септември в един горещ ден пускам климатика и греда, няма никой, отново духа само леко хладно отляво, както преди да заредя с фреон. Започнах обикаляне по майстори, всеки вдига раменете. В системата има останали около 100 грама. В крайна сметка едно момче се хвана да си играе, свети с тая лампа един час, но отникъде нищо. Зареди отново системата с фреон и оцветител, колата работи на място сигурно 30 мин на 2000 оборота (температура на мотора макс стигна 94 градуса, перки, компресори, всичко работи чудесно, вътре духа студено), но не изби отникъде. Това, което му направи впечатление след като напълни системата е, че т.нар. ниско налягане (на изпарение) си беше супер - 2 бара, но високото при пълна система беше 15 бара, а когато тя заработи - стана 22-23, което му се стори много и лично мен леко ме озадачи.
Изрази предположение, че може виското да не е ок (което изключвам, все си мисля, че в адска жега като това лято колата щеше да прегрее или минимум да вдигне висока температура), да се е насъбрала мизерия между двата радиатора или евентуално да е изпарителя (като това уж е най-малко възможният вариант, но кой знае).
Сега идеята е да покарам 15-20 дни с регулярно използване на климатик и след това да се почва отново търсенето на игла в копа сено.
Някакви идеи, съвети или предположения?
Та проблемът е следния - в началото на юли забелязвам, че климатроника духа леко хладно само от левите духалки. Ок, пълним с фреон (уж и с оцветител, който да се открие при евентуален теч), задухва леден въздух, всичко супер. Около 600 грама бяха сложени. Но в началото на септември в един горещ ден пускам климатика и греда, няма никой, отново духа само леко хладно отляво, както преди да заредя с фреон. Започнах обикаляне по майстори, всеки вдига раменете. В системата има останали около 100 грама. В крайна сметка едно момче се хвана да си играе, свети с тая лампа един час, но отникъде нищо. Зареди отново системата с фреон и оцветител, колата работи на място сигурно 30 мин на 2000 оборота (температура на мотора макс стигна 94 градуса, перки, компресори, всичко работи чудесно, вътре духа студено), но не изби отникъде. Това, което му направи впечатление след като напълни системата е, че т.нар. ниско налягане (на изпарение) си беше супер - 2 бара, но високото при пълна система беше 15 бара, а когато тя заработи - стана 22-23, което му се стори много и лично мен леко ме озадачи.
Изрази предположение, че може виското да не е ок (което изключвам, все си мисля, че в адска жега като това лято колата щеше да прегрее или минимум да вдигне висока температура), да се е насъбрала мизерия между двата радиатора или евентуално да е изпарителя (като това уж е най-малко възможният вариант, но кой знае).
Сега идеята е да покарам 15-20 дни с регулярно използване на климатик и след това да се почва отново търсенето на игла в копа сено.
Някакви идеи, съвети или предположения?
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
cww написа: ...... Някакви идеи, съвети или предположения?
Трябва да се хване първо от къде изтърва фреона, да не е от игличките, че имаше колега едва ли не всичко щяха да му сменят а накрая се оказа че изтърва едната. А това, че от ляво ти е духало не толкова хладно само оттам или навсякъде еднакво и след дозареждане студ от всякъде?
Има клапан, който се предполага, че ако е много ниско налягането няма да тръгне компресора или ако стане много високо ще изключи.
- cww
- Д-р Хаос
- Мнения: 1245
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Провери ги, чисто нови каза, че били. Оттам започна.
Когато останат 100-тина грама фреон (дотолкова беше празна системата преди зареждането), духа леко хладно от духалката от шофьорската страна и лявата над навигацията. От другите две - топло. Сега, когато има фреон, си духа идеално от четирите духалки с температура 4 или 5 градуса , не запомних точно.
Идеята ми беше, ако някой се е сблъскал с подобен, трудно откриваем проблем, да даде съвет, преди да започне разглобяването. Ясно е, че с гадаене няма да стане.
Чудя се, има ли как да се познае дали изпарителя е заминал или се установява чак, след като се разглоби таблото.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Когато останат 100-тина грама фреон (дотолкова беше празна системата преди зареждането), духа леко хладно от духалката от шофьорската страна и лявата над навигацията. От другите две - топло. Сега, когато има фреон, си духа идеално от четирите духалки с температура 4 или 5 градуса , не запомних точно.
Идеята ми беше, ако някой се е сблъскал с подобен, трудно откриваем проблем, да даде съвет, преди да започне разглобяването. Ясно е, че с гадаене няма да стане.
Чудя се, има ли как да се познае дали изпарителя е заминал или се установява чак, след като се разглоби таблото.
Sent from my iPhone using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
cww написа:Провери ги, чисто нови каза, че били. Оттам започна.
Когато останат 100-тина грама фреон (дотолкова беше празна системата преди зареждането), духа леко хладно от духалката от шофьорската страна и лявата над навигацията. От другите две - топло. Сега, когато има фреон, си духа идеално от четирите духалки с температура 4 или 5 градуса , не запомних точно.
Идеята ми беше, ако някой се е сблъскал с подобен, трудно откриваем проблем, да даде съвет, преди да започне разглобяването. Ясно е, че с гадаене няма да стане.
Чудя се, има ли как да се познае дали изпарителя е заминал или се установява чак, след като се разглоби таблото.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Надува се системата с азот или пък ако и слаган оцветител през дупката на таралежа може да се светне с ув лампа и очила.
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани