някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 16.10.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330D автоматик,седан
Мечтае да кара: M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от nikolaymitov » 28 Дек 2016, 17:38

Да се похваля и аз,че днес се разделих с въпросните "пеперудки". Обслужих изцяло мотора като свалихме и колектора.Той бе забележително чист каза майстора-направо свети като и нямаше почти нагар по пеперудките,но въпреки това ги премахна като нави болтчета със силикон и каза ,че нямало да има никакъв проблем.Подмени също и свещите,понеже 5 от тях бяха за смяна /чудя се как е палил мотора/.На първо четене установих,че наистина инерцията е по-голяма,а това го отчитам за мен като плюс.Струва ми се също,че колата стана някак по-рязка и взе да дърпа по-добре /може и да си въобразявам???/ За разхода все още нямам наблюдения.Вече и на мен ми е някак по-спокойно. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от nedbmw » 26 Мар 2017, 21:20

Колеги скоро правих ремонт (смяна бутала) на една R-класа на Мерцедес с двигател 320 cdi този веобразния шест цилиндров. Преди това пък пак разглабях един само че по частично, та и на двата имаше от тези клапи бяха направени от хром никел клапичките с болченца хванати към оста, както на дросел клапите. Бяха натрупани с много нагар след, като ги почистих не открих някакви развивания на болтчета само на единия мотор две от клапите бяха изкривени навътре към клапаните, които изправих без да има спепване на пластинката при изправяне! Това с изкривяването им станало понеже серво моторчето, което ги управлява нещо заяждаше в зъбчатките и се връщаше със леки заяждания. Но това как да е впечатленията са, ми че няма нищо опасно за развиване и при БМВ, ако болчетат са керновани (занитени) отзад или са лепени с лепило за резба. Какво се плашите толкова не ми е ясно! Та то от 100 години автомобилите си имат такива дросел клапи и това да се счупи оста или развие болче е много рядко явление. Още повече, че поне при мерцедеса клапите са от хром никел, който е жилав материал и не се чупи лесно. Аз скоро сменях подг свещи на една X5-ца нейните клапи бяха с гумички по ръбовете също мисля бяха от хром никел.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от cmdkick » 26 Мар 2017, 22:51

nedbmw написа:

Да колега, всичко е точно до момента в който не ти "претропа" мотора и не видиш буталото и пеперудката съединени, това си го говорим тука от напълно реални случеи, а пък мерцедесите ако искате ги карайте и с колибрита в мотора...
Tires are evil - destroy them all ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от NGneer4eto » 27 Мар 2017, 19:41

nedbmw написа:Колеги скоро правих ремонт (смяна бутала) на една R-класа на Мерцедес с двигател 320 cdi този веобразния шест цилиндров. Преди това пък пак разглабях един само че по частично, та и на двата имаше от тези клапи бяха направени от хром никел клапичките с болченца хванати към оста, както на дросел клапите. Бяха натрупани с много нагар след, като ги почистих не открих някакви развивания на болтчета само на единия мотор две от клапите бяха изкривени навътре към клапаните, които изправих без да има спепване на пластинката при изправяне! Това с изкривяването им станало понеже серво моторчето, което ги управлява нещо заяждаше в зъбчатките и се връщаше със леки заяждания. Но това как да е впечатленията са, ми че няма нищо опасно за развиване и при БМВ, ако болчетат са керновани (занитени) отзад или са лепени с лепило за резба. Какво се плашите толкова не ми е ясно! Та то от 100 години автомобилите си имат такива дросел клапи и това да се счупи оста или развие болче е много рядко явление. Още повече, че поне при мерцедеса клапите са от хром никел, който е жилав материал и не се чупи лесно. Аз скоро сменях подг свещи на една X5-ца нейните клапи бяха с гумички по ръбовете също мисля бяха от хром никел.


Изгледай клипа, който съм споделил точно две мнения над твоето и помисли пак за какво се плашат всички. И помни, че братушката е имал зверски късмет, че не е надрал цилиндър. Той си го казва - чудо. Ако не разбираш руски, гледай само видеото, всичко си се вижда.
Доколкото съм запознат при мерцедеса, колекторите са направени по-хитро и въздуховода се стеснява така, че пеперудката не може да влезе в двигателя.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 28.04.2016

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от RadkoPower » 28 Мар 2017, 21:52

nikolaymitov написа:Да се похваля и аз,че днес се разделих с въпросните "пеперудки". Обслужих изцяло мотора като свалихме и колектора.Той бе забележително чист каза майстора-направо свети като и нямаше почти нагар по пеперудките,но въпреки това ги премахна като нави болтчета със силикон и каза ,че нямало да има никакъв проблем.Подмени също и свещите,понеже 5 от тях бяха за смяна /чудя се как е палил мотора/.На първо четене установих,че наистина инерцията е по-голяма,а това го отчитам за мен като плюс.Струва ми се също,че колата стана някак по-рязка и взе да дърпа по-добре /може и да си въобразявам???/ За разхода все още нямам наблюдения.Вече и на мен ми е някак по-спокойно. :D

Целия проблем с тия клапи е опасността да се отчупи металната част и да падне в цилиндъра и да счупи иначе супер здравия двигател.
Та въпросните "майстори" режат клапата и слагат метален винт/болт със силикон и ви викат нема проблем? Ахахахах...
Има ремонтни комплекти специално за тая цел и са супер евтини. Тия глупости с кой акъл ги правите не знам. БМВ ли карате или нз какво...
Тая манипулация я правят в автокъщите и хайде за продажба. Да не говорим, че след известно време може да почне да изпуска налягане от там, особено след ремап.
Евтиното винаги излиза по скъпо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от cmdkick » 29 Мар 2017, 23:14

RadkoPower написа:Целия проблем с тия клапи е опасността да се отчупи металната част и да падне в цилиндъра и да счупи иначе супер здравия двигател.
Та въпросните "майстори" режат клапата и слагат метален винт/болт със силикон и ви викат нема проблем? Ахахахах...
Има ремонтни комплекти специално за тая цел и са супер евтини. Тия глупости с кой акъл ги правите не знам. БМВ ли карате или нз какво...
Тая манипулация я правят в автокъщите и хайде за продажба. Да не говорим, че след известно време може да почне да изпуска налягане от там, особено след ремап.
Евтиното винаги излиза по скъпо!

Ти от първо лице ли говориш или си подочул от някаде, едния вариант е както казваш ти със тапите и наистина е по-добре, другия е да се развият винтчетата които държат самите пластинки за оста, изхвърлят се болчетата и пластинките и остава само оста, която няма как да падне. Наистина е по-добре със тапи, за да може съвсем да се освободят смукателните колектори, но дори и само с премахване на пластинките няма проблем за мотора, а тия винтчета с силикон нямам идея кой и за къде ги слага.
Tires are evil - destroy them all ...

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 21.02.2017

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Vitamin ///M » 06 Апр 2017, 10:35

cmdkick написа:
RadkoPower написа:Целия проблем с тия клапи е опасността да се отчупи металната част и да падне в цилиндъра и да счупи иначе супер здравия двигател.
Та въпросните "майстори" режат клапата и слагат метален винт/болт със силикон и ви викат нема проблем? Ахахахах...
Има ремонтни комплекти специално за тая цел и са супер евтини. Тия глупости с кой акъл ги правите не знам. БМВ ли карате или нз какво...
Тая манипулация я правят в автокъщите и хайде за продажба. Да не говорим, че след известно време може да почне да изпуска налягане от там, особено след ремап.
Евтиното винаги излиза по скъпо!

Ти от първо лице ли говориш или си подочул от някаде, едния вариант е както казваш ти със тапите и наистина е по-добре, другия е да се развият винтчетата които държат самите пластинки за оста, изхвърлят се болчетата и пластинките и остава само оста, която няма как да падне. Наистина е по-добре със тапи, за да може съвсем да се освободят смукателните колектори, но дори и само с премахване на пластинките няма проблем за мотора, а тия винтчета с силикон нямам идея кой и за къде ги слага.

От една е90ка на която "майстора" е премахнал клапите по махленски с рязане, болт и силикон и тн.
Изображение
Колата е на познат и е от автокъща. След няма две седмици здраво каране почна да не върви, слабо налягане в колектора и т.н. Мислеше, че турбото е фира и бая се е прецакал с тая кола ама извади късмет. Проблема се оказа там и сега колата върви без никакви ядове.
А ти колега като си премахнал само клапата и си оставил металната ос, можеш ли да ни гарантираш, че няма да падне в цилиндъра???
Те и инженерите от БМВ са гарантирали, че няма ядове с тия клапи ама на практика нещата са други, а?
Повече няма да пиша в тая тема, явно всеки 3ти ще ме убеждава, че махленските методи са по тарикатски.
Аз предпочитам да спя спокойно и съм направил нещата както трябва на моя автомобил. Всичко останало е компромис. 8)

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 21.10.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91 325д
Мечтае да кара: Nissan GT-R

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от luvri90 » 23 Юни 2017, 20:46

Здравейте колеги. Да питам и аз , имам 325д е91 3.0 тия пеперуди имам ли ги и да ги махам ли или с тях няма проблем?? Ако има значение колата е 2008 г. Прочетох цялата тема и се филмирах яко а колата си я карам почти винаги над 150. Предстои ми връщане в бг за отпуската след месец и е добре да знам какво да предприема благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 12.06.2013
Местоположение: София
Кара: E46 320CD
Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от bmw_320d_150 » 23 Юли 2017, 20:04

Колега,има много писано из форума.90 ките нямат този проблем.Само при 46 ците.Карай смело.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.05.2017
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от gmandonov » 30 Юли 2017, 11:11

Аз за 3 дни изчетох цялата тема и мога спокойно да кажа че за е90 почти не е писано. Така и не разбрах моята е91 дали има клапи. Двигателя е N47D20 320d 177k. 2007г. Фейслифт само на двигателя.
Има ли клапи и проблемни ли са.?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от VladiE » 30 Юли 2017, 17:52

Имаш клапи колега.

Finally a list of BMW cars fitted with swirl flaps engines

Engine: M47N/M47TU/M47TUD20

Applications:

* 110 kW (148 hp) and 330 N·m (243 lb·ft)
o E46 320d 2001-2005
o E83 X3 2.0d (up to end of 2006)


Engine: M47TU2D20

The engine was updated again in 2004 as the M47TU2D20. Still at 1995 cc, it produced more power across the range.

Applications:

* 120 kW (161 hp) and 340 N·m (251 lb·ft)
o E60/E61 520d
o E87 120d
o E90/E91 320d
o E83 X3 2.0d (end of 2006 onwards)



Engine: M57/M57D25

M57D25 was introduced in 2000.

Applications:

* 166 PS (122 kW; 164 hp) at 4000 rpm, 350 N·m (260 lb·ft) at 2000-2500 rpm with a 4750 rpm redline, models:
o 2000-2003 E39 525d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

Engine: M57N/M57TU/M57TUD25

M57TUD25 was introduced in 2004.

Applications:

* 177 PS (130 kW; 175 hp) at 4000 rpm, 400 N·m (300 lb·ft) at 2000-2750 rpm models:
o E60/E61 525d

Engine: M57/M57D30

M57D30, also called M57D29, was introduced in 1998.

Applications:

* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 390 N·m (290 lb·ft)@1750-3200 models:
o E39 530d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
o E46 330d/330xd *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@2000-3000 models:
o E38 730d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
o E53 X5 3.0d
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d

Engine: M57N/M57TU/M57TUD30

M57TUD30 was introduced in 2002. It originally produced 160 kW (215 hp) at 4000 rpm and 500 N·m (370 lb·ft) at 2000-2750 rpm, but was tweaked for 150 kW (201 hp) at 4000 rpm and 410 N·m (300 lb·ft) at 1500-3250 rpm for 2003 and again for 200 kW (268 hp) at 4000 rpm and 560 N·m (410 lb·ft) at 2000-2250 rpm in 2004.

Applications:

* 204 PS (150 kW; 201 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1500-3250 models:
o E46 330d/330Cd/330xd
o E83 X3 3.0d
* 218 PS (160 kW; 215 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750 models:
o E53 X5 3.0d
o E60/E61 530d/530xd
o E65 730d
* 272 PS (200 kW; 268 hp)@4000, 560 N·m (410 lb·ft)@2000-2250
o E60/E61 535d

* 245 PS (180 kW; 242 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2250
* 286 PS (210 kW; 282 hp)@4000, 580 N·m (430 lb·ft)@2000-2250

Engine: M57TU2D30

M57TU2D30 was introduced in 2007, making its debut in the facelifted E60 and E61.

* M57TU2D30-UL: 197 PS (145 kW; 194 hp)
* M57TU2D30-OL: 235 PS (173 kW; 232 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750
* M57TU2D30-TOP: 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft)

Applications:

* 197 PS (145 kW; 194 hp), 400 N·m (300 lb·ft) models:
o E90/E91/E92 325d
o E60/E61 525d/525xd
* 231 PS (170 kW; 228 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750 models:
o E65 730d
o E90/E91 325d
o E90/E91 330d/330xd
* 235 PS (173 kW; 232 hp) models:
o E60/E61, BMW E70, BMW E71
* 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft) models:
o E60/E61 535d
o E70 X5 3.0sd
o E71 X6 xDrive35d
o E83 X3 3.0sd
o E90/E91 335d

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от NGneer4eto » 30 Юли 2017, 18:50

VladiE, колегата е с N47 двигател, а ти си дал за M серията.
N-двигателите мисля имат клапи, но не правят проблеми.
gmandonov, основният проблем на твоя тип двигател е ангренажната верига. За клапите не се притеснявай.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.05.2017
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от gmandonov » 31 Юли 2017, 7:53

За веригата знам но от БМВ ми потвърдиха че миналата година преди 10хил. км. веригата е сменяна в БМВ Милано, дано всичко да са направили както трябва, защото тук не съм я отварял. Също така преди 3хил.км. сменях маслото в М-car и не проверих дали са го напълнили до горе, сега тези дни от време на време в запалено състояние на навигацията ми изписва да се добави 1 литър масло че е под минимума, като я загася и след 10мин пак я запаля всичко се оправя, но тези сутрин преди да запаля проверих щеката и маслото е на средата. Дали като е на средата и в запалено състояние датчика отчита че няма масло или просто се е преебал самия датчик.
Днес ще отида все пак за масло и ще долея

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от zvetiko » 31 Юли 2017, 11:14

gmandonov написа:Аз за 3 дни изчетох цялата тема и мога спокойно да кажа че за е90 почти не е писано. Така и не разбрах моята е91 дали има клапи. Двигателя е N47D20 320d 177k. 2007г. Фейслифт само на двигателя.
Има ли клапи и проблемни ли са.?


Колега, погледни тази тема- поне според мен почистването на смукателният колектор след около 90000км е задължително, за да нямаш проблеми с вихровите клапи- в описаният случай има счупена вихрова клапа, за радост и късмет без последици.

viewtopic.php?f=126&t=418932

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 31 Юли 2017, 17:46

Клапите на N-моторите са направени по друг начин и там проблемите са доста по-малко.
Si non confectus, non reficiat.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook