някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
Мечтае да кара: BMW

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от русиабн » 23 Юли 2015, 8:16

DiGital написа:Без да чета много назад в темата, от къде мога да купя такива тапи в България, несъм работил с ебей и т.н. пък и не искам....

http://i.ebayimg.com/00/s/MTE4MlgxNjAw/ ... Z/$_35.JPG

искам точно такива даса красиви. Моят колектор е от подобрените с по-дебелите стебла на клапите, но ще използвам вакуума за клапите за друго.....

С риск да направя реклама ето линк http://olx.bg/ad/tapi-za-vsmukatelni-ko ... c330d04aab на едно момче, което продава точно такива "красиви" /не знам там където са завряни, кой ще ги гледа- ма то мерака си е мерак/ ;) :yes:
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от dido_06 » 23 Юли 2015, 22:56

Gqbriel написа:
ReLeFNIQ написа:
ReLeFNIQ написа:Здравейте,
Приютихме още едно БМВ в нашето семейство този път- е39 2003 525d 163hp ръчка.
Доколкото прочетох от темата тези са без swirl flaps и това е категорично? Може ли да ми потвърдите, за да съм спокоен :)

Колеги, моля за становище :)


В темата има доста дълго становище .....за пореден път ето :

Finally a list of BMW cars fitted with swirl flaps engines

Engine: M47N/M47TU/M47TUD20

Applications:

* 110 kW (148 hp) and 330 N·m (243 lb·ft)
o E46 320d 2001-2005
o E83 X3 2.0d (up to end of 2006)


Engine: M47TU2D20

The engine was updated again in 2004 as the M47TU2D20. Still at 1995 cc, it produced more power across the range.

Applications:

* 120 kW (161 hp) and 340 N·m (251 lb·ft)
o E60/E61 520d
o E87 120d
o E90/E91 320d
o E83 X3 2.0d (end of 2006 onwards)



Engine: M57/M57D25

M57D25 was introduced in 2000.

Applications:

* 166 PS (122 kW; 164 hp) at 4000 rpm, 350 N·m (260 lb·ft) at 2000-2500 rpm with a 4750 rpm redline, models:
o 2000-2003 E39 525d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

Engine: M57N/M57TU/M57TUD25

M57TUD25 was introduced in 2004.

Applications:

* 177 PS (130 kW; 175 hp) at 4000 rpm, 400 N·m (300 lb·ft) at 2000-2750 rpm models:
o E60/E61 525d

Engine: M57/M57D30

M57D30, also called M57D29, was introduced in 1998.

Applications:

* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 390 N·m (290 lb·ft)@1750-3200 models:
o E39 530d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
o E46 330d/330xd *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@2000-3000 models:
o E38 730d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
o E53 X5 3.0d
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d

Engine: M57N/M57TU/M57TUD30

M57TUD30 was introduced in 2002. It originally produced 160 kW (215 hp) at 4000 rpm and 500 N·m (370 lb·ft) at 2000-2750 rpm, but was tweaked for 150 kW (201 hp) at 4000 rpm and 410 N·m (300 lb·ft) at 1500-3250 rpm for 2003 and again for 200 kW (268 hp) at 4000 rpm and 560 N·m (410 lb·ft) at 2000-2250 rpm in 2004.

Applications:

* 204 PS (150 kW; 201 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1500-3250 models:
o E46 330d/330Cd/330xd
o E83 X3 3.0d
* 218 PS (160 kW; 215 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750 models:
o E53 X5 3.0d
o E60/E61 530d/530xd
o E65 730d
* 272 PS (200 kW; 268 hp)@4000, 560 N·m (410 lb·ft)@2000-2250
o E60/E61 535d

* 245 PS (180 kW; 242 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2250
* 286 PS (210 kW; 282 hp)@4000, 580 N·m (430 lb·ft)@2000-2250

Engine: M57TU2D30

M57TU2D30 was introduced in 2007, making its debut in the facelifted E60 and E61.

* M57TU2D30-UL: 197 PS (145 kW; 194 hp)
* M57TU2D30-OL: 235 PS (173 kW; 232 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750
* M57TU2D30-TOP: 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft)

Applications:

* 197 PS (145 kW; 194 hp), 400 N·m (300 lb·ft) models:
o E90/E91/E92 325d
o E60/E61 525d/525xd
* 231 PS (170 kW; 228 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750 models:
o E65 730d
o E90/E91 325d
o E90/E91 330d/330xd
* 235 PS (173 kW; 232 hp) models:
o E60/E61, BMW E70, BMW E71
* 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft) models:
o E60/E61 535d
o E70 X5 3.0sd
o E71 X6 xDrive35d
o E83 X3 3.0sd
o E90/E91 335d

The above data is a basic reference and not cast in stone! If you have any doubts about your engine you should cross reference your cars details on REALOEM.com and examine the inlet manifold page to confirm your cars manifold components list and type and making sure you have the correct transmission option selected.

The last of the swirl flap engined cars had swirlflaps manufactured fully in plastic so any engine ingestion damage would be minimal but as of yet no decent data is around on this type of ingestion and personally I wouldnt want any sort of plastic either flying around inside a cylinder bore which could end up exiting into the turbo area.


До колкото разбрах, 330d 184 к.с. с ръчни скорости няма тия щуротии. Някой по-запознат с въпроса. Изчетох голяма част от темата, но 50 страници са си множко. Мога ли да спя спокойно, или да се захващам да разглобявам?

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 10.07.2015
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320d feis

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от dufos » 27 Юли 2015, 7:36

здравейте колеги,направо ме наплашихте с тези вихрови клапи.преди месец взех колата,320д-2003г.от това, което разбрах е че при мен са алуминиеви,уж по здрави,но искам да ги изчиста или направо да ги махна.както и егр клапан.всъщност незнам дали,моите не са махнати от предишния собственик.
някой може ли да ме насочи при кой в Пловдив да отида да видим за какъв качамак ще става въпрос в моята кола.благодаря

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 17.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320cd Automat

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Chulev77 » 04 Авг 2015, 12:19

Здравейте колеги, имам следният проблем : както си карах колата (320 цд, 150к.с) и настъпих газта, за да изпреваря един рейс, се чу някакво изпукване и турбото започна да вие и да стърже. Закарах колата при майстор (много свястно момче, добре работи), който ми смени клапана на турбото, изчисти кулера, рециклира турбото. След това се качих на БМВ-то, настъпих го, но то не вървеше. Дали е възможно, самата "пеперудка" да се е откачила, да е минала през турбото, да е изкривила геометрията (майстора ми каза, че геометрята беше изкривена) и след това да е отишла към мотора и да е спукала главата ? :confused: :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Oleg-16V » 04 Авг 2015, 18:33

Chulev77 написа:Здравейте колеги, имам следният проблем : както си карах колата (320 цд, 150к.с) и настъпих газта, за да изпреваря един рейс, се чу някакво изпукване и турбото започна да вие и да стърже. Закарах колата при майстор (много свястно момче, добре работи), който ми смени клапана на турбото, изчисти кулера, рециклира турбото. След това се качих на БМВ-то, настъпих го, но то не вървеше. Дали е възможно, самата "пеперудка" да се е откачила, да е минала през турбото, да е изкривила геометрията (майстора ми каза, че геометрята беше изкривена) и след това да е отишла към мотора и да е спукала главата ? :confused: :confused:

смени майстора най-добре
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 10.10.2006
Местоположение: Sofia
Кара: 525 dA Touring
Мечтае да кара: e24 with S62 engine

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от bimM3r » 30 Авг 2015, 20:37

Карам М57 и откакто ги препарирах тея гадове, колата в ниските е е ужас и се качи разхода с околу 5 л. Ужас! :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от k-hristov » 30 Авг 2015, 21:43

bimM3r написа:Карам М57 и откакто ги препарирах тея гадове, колата в ниските е е ужас и се качи разхода с околу 5 л. Ужас! :banghead:

Няма как да проблема да ти е в това, да не би сте забравили да закачите нещо по смукателя, като сте го качвали?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Gqbriel » 31 Авг 2015, 9:16

bimM3r написа:Карам М57 и откакто ги препарирах тея гадове, колата в ниските е е ужас и се качи разхода с околу 5 л. Ужас! :banghead:


Ниищо общо няма а отделно да ти се кари разхода с 5лтр - колата е тотално не в час..да не сте забравили нещо или просто нещо да не е в час...с шестак с тея НМ ще усетиш разлика като ги махнеш никъв шанс..кво значи на ниски 1000об?
Защото след 2000 тея клапи и да ги има НЕ работят или по скоро са отворени
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 16.05.2015
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320d Touring
Детайли за колата: BMW E46 320d Touring 150ks 2002

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от zlatev_atanas » 31 Авг 2015, 13:51

Здравейте колеги.
Та по темата карам 320 150кс от 4 месеца съм с отстранени пеперудки и няма разлика от преди нито във вървежа нито в разхода.Заедно с това ми почистиха колектора и егр клапана.Ако някой от Варна иска мога да му дам кординати на майсторите.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 10.10.2006
Местоположение: Sofia
Кара: 525 dA Touring
Мечтае да кара: e24 with S62 engine

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от bimM3r » 31 Авг 2015, 18:26

Монтана-София (100 км) през Петрохан ми даде 12 л. разход със средна скорост 60-70, а преди да ги махна Пазарджик-Монтана (250 км) ми даде 20 разход със средна скорост 90. Отделно, че като настъпя газта до 2000 об. нищо не се случва и трябва да я кикдаунвам здраво. Колата е правена от майстор на който не му е първата на която маха пеперудките. Благодаря за съветите! 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Gqbriel » 31 Авг 2015, 22:30

bimM3r написа:Монтана-София (100 км) през Петрохан ми даде 12 л. разход със средна скорост 60-70, а преди да ги махна Пазарджик-Монтана (250 км) ми даде 20 разход със средна скорост 90. Отделно, че като настъпя газта до 2000 об. нищо не се случва и трябва да я кикдаунвам здраво. Колата е правена от майстор на който не му е първата на която маха пеперудките. Благодаря за съветите! 8)


Колега,незнам какъв майстор ама 20/100 не дава моята която май е най-неикономичния вариянт 3.0 4х4 автомат бензин ,максимум извън града съм правил 14 но с каране 200 - 200+...дай да я погледнем тая кола,тва не е нормално освен ако просто автомата ти или ако си ръчка съединителя не е щета и колата е тотално сбъркана...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Сливен, Hawaii (Honolulu)
Пол: Мъж
Кара: E46 M Tech 2
Детайли за колата: 320Д,2002,M Tech 2

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от SaRsEmA » 01 Сеп 2015, 6:10

Ето от тук си купих моите тапи. http://www.pmwltd.co.uk/collections/vendors?q=BMW+Parts За е46 150 коня размера е 22мм или 22mm Swirl Flap Blanking Plates - 4 x 22mm Blanking Цената до Сливен е £32.68 GBP Това е от мен :-) Успех.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 10.07.2015
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320d feis

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от dufos » 01 Сеп 2015, 6:54

При мен се оказа,че са премахнати както и егра е затапен.дадох 30лв с уговорка,че ако са там и майстора ги маха,ще му доплатя още 20лв....разхода в плд ми е около 7.извън със 100мисла около 4.7.борда ми показва 3.5,ма не му вярвам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.04.2015
Пол: Мъж
Кара: по въздуха
Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от gaidaroff » 02 Сеп 2015, 13:30

Вече доста километри навъртях с премахнати вихрови клапи и за да потвърдя и аз че няма никаква разлика във вървеж и разход на гориво реших да пиша. Момчета, не си създавайте главоболия... махайте ги за да няма после.. оле.. мале. Бих препоръчал сервиз, но ще е реклама.. намира се в надежда и хората от форума много добре го знаят.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от dido_06 » 21 Сеп 2015, 13:35

Пичове, мисля сам да ги махам тия гадове, ако ги имам въобще (330d ръчка 184 к.с. 2002 год.). Кажете трябва ли да вземам нещо като уплътнения, гарнитури и т.н.?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook