Дим от капачката на маслото - диагноза???
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Дим от капачката на маслото - диагноза???
Здравейте колеги, като развия капачката на маслото излиза под налягане сивкав дим , колата върви нормално, но все пак е притеснително това, имал ли е някой подобен проблем и знае ли на какво се дължи Благодаря
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
На студен или топъл двигател? Принципно ако духа от капачката на маслото или от щеката има загуба на компресия, демек издухан мотор.
Si non confectus, non reficiat.
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Беше вече загряла до средата, мотор казваш - кофти, надявах се че може да е някоя гарнитура или нещо по дребно
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1242
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Щом е била загряла,ако не се лъжа температурата е околко 90 100 градуса и като отвориш няма как да не пуши!
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Абе според приказката на колегата от капачката направо си бълва... или поне аз така схванах.
Si non confectus, non reficiat.
- nik4o_83
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Колега не искам да те плаша и аз, както Zagy, но ако е както казваш ти (излизане на пушек под налягане от капачката за маслото - демек изгорели газове) не е на добре.
Абе какво да ти се обяснявам - пускам ти директно цитати:
Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя. Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни. Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос. Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател. Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота. Нормално е колата в началото да припуши черен дим. Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване. Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха. Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата. Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т. нар. "пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант. Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/. При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си. Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага *****а. Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете. Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател. Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота. Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото. Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят. Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото. Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател. Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове. Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан. Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
Пробвай при теб тези няколко операции - ако ти се появят няколко от тях - кофти. Ако не се появи нито едно - ... дано някой компетентен се намеси дотогава...
Дано съм ти помогнал поне малко...
Абе какво да ти се обяснявам - пускам ти директно цитати:
Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя. Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни. Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос. Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател. Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота. Нормално е колата в началото да припуши черен дим. Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване. Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха. Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата. Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т. нар. "пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант. Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/. При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си. Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага *****а. Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете. Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател. Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота. Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото. Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят. Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото. Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател. Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове. Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан. Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
Пробвай при теб тези няколко операции - ако ти се появят няколко от тях - кофти. Ако не се появи нито едно - ... дано някой компетентен се намеси дотогава...
Дано съм ти помогнал поне малко...
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Да наистина дима излиза с леко налягане, но при загрял двигател, ще видя и при студен как е, другите неща са си в норма. Интересно беше дали такава вентилация има и при други коли със същия двигател. Сетих се за филтъра на картерните газове, той стои до капачката на маслото и щом се казва така през него сигурно минават точно тези газове - картерни Може би това явление е допустимо в някакви граници , че мотор хич не ми се прави
- kokakabana
- младши ентусиаст
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
несе претеснявай всички коли духат от капачката даже и пръски с масло хвърлят просто не си свикнал с тези гледки. ако нети харчи много масло значи си ок.
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Маслото от смяна до смяна не го пипа, водата съвсем по малко, през аупуха не дими особено. Обаче гледах на един приятел с Е39 2,5 ТДС при запален и загрял двигател, като отвиеш капачката на маслото само леки пръски масло, никакъв въздух или пушек
- marto853.
- ентусиаст
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
колега ако изпушва само в началото при отваряне на капачката не се притесняваи това са изпарения от маслото
новият ми номер: 0877787835
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Не съм я оставял продължително време отворена, защото хвърля и масло , но ще пробвам да изчакам малко, дано да си прав
- marto853.
- ентусиаст
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
ако са малки прьски е нормално защото нямаш предпазен капак под отвора на самата капачка знам го от личен опит,а сам го пробвал и на др. коли и пак е така
новият ми номер: 0877787835
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
kokakabana написа:несе претеснявай всички коли духат от капачката даже и пръски с масло хвърлят просто не си свикнал с тези гледки. ако нети харчи много масло значи си ок.
Не си прав, колега, известен факт е, че читавия мотор няма картерно налягане. То се получава от заминали сегменти - те изпускат налягане в картера, оттам и подухването при развита капачка. За пръските масло си прав де.
До автора - обясни подробно как точно духа от капачката при топъл и студен двигател, провери дали духа и като махнеш щеката за маслото.
Si non confectus, non reficiat.
- cfk
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
- marto853.
- ентусиаст
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Колега стига си го плашил ако духа само от начало кото се отвори капачката за маслото си е нормално пробвал сам го на поне 10 коли защото и аз се бях притеснил като колегата SFK ,но ако духа вече и от щеката на прьчката за масло тогава вече е зле
новият ми номер: 0877787835
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани