Дим от капачката на маслото - диагноза???

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Дим от капачката на маслото - диагноза???

Мнение от cfk » 03 Сеп 2009, 17:49

Здравейте колеги, като развия капачката на маслото излиза под налягане сивкав дим :shock: , колата върви нормално, но все пак е притеснително това, имал ли е някой подобен проблем и знае ли на какво се дължи :roll: :?: Благодаря

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 03 Сеп 2009, 18:36

На студен или топъл двигател? Принципно ако духа от капачката на маслото или от щеката има загуба на компресия, демек издухан мотор.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 03 Сеп 2009, 18:39

Беше вече загряла до средата, мотор казваш - кофти, надявах се че може да е някоя гарнитура или нещо по дребно

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1242
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Мнение от 100imenov » 03 Сеп 2009, 18:49

Щом е била загряла,ако не се лъжа температурата е околко 90 100 градуса и като отвориш няма как да не пуши!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 03 Сеп 2009, 18:54

Абе според приказката на колегата от капачката направо си бълва... или поне аз така схванах.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 6.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на ток
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от nik4o_83 » 03 Сеп 2009, 19:19

Колега не искам да те плаша и аз, както Zagy, но ако е както казваш ти (излизане на пушек под налягане от капачката за маслото - демек изгорели газове) не е на добре.

Абе какво да ти се обяснявам - пускам ти директно цитати:

Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя. Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни. Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос. Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател. Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота. Нормално е колата в началото да припуши черен дим. Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване. Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха. Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата. Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т. нар. "пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант. Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.

Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/. При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си. Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага *****а. Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете. Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.

Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател. Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота. Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.

Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото. Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят. Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото. Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.

Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател. Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.

При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове. Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан. Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.


Пробвай при теб тези няколко операции - ако ти се появят няколко от тях - кофти. Ако не се появи нито едно - ... дано някой компетентен се намеси дотогава...

Дано съм ти помогнал поне малко...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 03 Сеп 2009, 21:08

Да наистина дима излиза с леко налягане, но при загрял двигател, ще видя и при студен как е, другите неща са си в норма. Интересно беше дали такава вентилация има и при други коли със същия двигател. Сетих се за филтъра на картерните газове, той стои до капачката на маслото и щом се казва така през него сигурно минават точно тези газове - картерни :roll: Може би това явление е допустимо в някакви граници , че мотор хич не ми се прави :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Мнение от kokakabana » 03 Сеп 2009, 21:19

несе претеснявай всички коли духат от капачката даже и пръски с масло хвърлят просто не си свикнал с тези гледки. ако нети харчи много масло значи си ок.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 03 Сеп 2009, 21:27

Маслото от смяна до смяна не го пипа, водата съвсем по малко, през аупуха не дими особено. Обаче гледах на един приятел с Е39 2,5 ТДС при запален и загрял двигател, като отвиеш капачката на маслото само леки пръски масло, никакъв въздух или пушек :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Мнение от marto853. » 03 Сеп 2009, 21:29

колега ако изпушва само в началото при отваряне на капачката не се притесняваи това са изпарения от маслото
новият ми номер: 0877787835

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 03 Сеп 2009, 21:37

Не съм я оставял продължително време отворена, защото хвърля и масло :D , но ще пробвам да изчакам малко, дано да си прав 8)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Мнение от marto853. » 03 Сеп 2009, 21:44

ако са малки прьски е нормално защото нямаш предпазен капак под отвора на самата капачка знам го от личен опит,а сам го пробвал и на др. коли и пак е така
новият ми номер: 0877787835

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 03 Сеп 2009, 22:07

kokakabana написа:несе претеснявай всички коли духат от капачката даже и пръски с масло хвърлят просто не си свикнал с тези гледки. ако нети харчи много масло значи си ок.


Не си прав, колега, известен факт е, че читавия мотор няма картерно налягане. То се получава от заминали сегменти - те изпускат налягане в картера, оттам и подухването при развита капачка. За пръските масло си прав де.

До автора - обясни подробно как точно духа от капачката при топъл и студен двигател, провери дали духа и като махнеш щеката за маслото.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 03 Сеп 2009, 22:38

Ще проверя и ако пак е така може би е добре да се замери компресията :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Мнение от marto853. » 04 Сеп 2009, 13:35

Колега стига си го плашил ако духа само от начало кото се отвори капачката за маслото си е нормално пробвал сам го на поне 10 коли :mhihi: защото и аз се бях притеснил като колегата SFK ,но ако духа вече и от щеката на прьчката за масло тогава вече е зле ;)
новият ми номер: 0877787835

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook