Масло за Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- smok85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 29.09.2017
- Местоположение: Бургас
- Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring
Re: Масло за Е46
Точно за това предпочитам да съм "балък" ,да броя 2 пъти повече пари ,в случая 50лв отгоре и да не правя ремонти после и да не виждам биелите си показали се през блока и т.н. други приятни "тарикатски " преживявания.
1,3,5
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Масло за Е46
Всеки сериозен магазин може да ви предостави документи за произход на маслата, които предлага.Проверявайте все пак цените на едни и същи масла у нас и в чужбина.Не е нормално да ни продават литър кастрол за 30лв...
Re: Масло за Е46
Аз миналата седмица сложих оригиналното BMW масло, което се продава в момента, по магазините, LL04. Доволен съм. Осезаемо по-тиха работа. Преди това беше с Castrol EDGE 5W30, като за 13 хил км, на толкова го махнах, беше свалила от макса до минимума. В началото, може и с него да е била тиха колата, но определено след смяната сега, има чувствителна разлика, в работата на мотора, в плюс за новото масло. Ще го видим след няколко хиляди, дали ще го пипне и дали ще развали бързо работата на мотора. Смятам на 8 хил, да го махна.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8323
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Масло за Е46
м57-цата я карам с бардал 5в40, м47-цата получи същото
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Масло за Е46
vicho написа:м57-цата я карам с бардал 5в40, м47-цата получи същото
Има ли смисъл от добавка на Bardahl Full Metal заедно с 5в40 xtc ?
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Масло за Е46
Миналата година бях сложил на Бардал XTC C60 5W40, което е ЛЛ-01... Най-лошата инвестиция (250 лв само маслото) - на 9000км на студен старт повдигачите чукаха на умирачка по 10 секунди. А колата беше карана предимно извънградско. Смених го с новото шелско БМВ туин турбо 5 в 30. Сякаш не беше лошо масло. После правих ремонт на главата и компенсаторите бяха корозирали... Не знам дали има общо с маслата.
Сега карам само с немски кастрол едж 5 в 30 или 5 в 40.
Сега карам само с немски кастрол едж 5 в 30 или 5 в 40.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8323
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Масло за Е46
virtualchild написа:vicho написа:м57-цата я карам с бардал 5в40, м47-цата получи същото
Има ли смисъл от добавка на Bardahl Full Metal заедно с 5в40 xtc ?
e такова слагам, дали има смисъл... не знам... на мен ми се струва, че мотора работи по-меко, ама знам ли....
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Масло за Е46
smok85 написа:Точно за това предпочитам да съм "балък" ,да броя 2 пъти повече пари ,в случая 50лв отгоре и да не правя ремонти после и да не виждам биелите си показали се през блока и т.н. други приятни "тарикатски " преживявания.
Като си решил да инвестираш големи суми, защото не знаеш от къде да си купиш масло, по-добре ги влагай в качествени пълносинтетични масла на Ravenol, Amsoil, Yacco, Rowe, Millers, Gulf, Fuchs(серията Race), Motul(серията 300V) или други, които не се фалшифицират. Поне ще знеш, че караш с най-доброто на пазара(изключваме RedLine и Penrite които са още по-скъпи) и маслото наистина си струва парите.
Re: Масло за Е46
xterminator написа:Миналата година бях сложил на Бардал XTC C60 5W40, което е ЛЛ-01... Най-лошата инвестиция (250 лв само маслото) - на 9000км на студен старт повдигачите чукаха на умирачка по 10 секунди. А колата беше карана предимно извънградско. Смених го с новото шелско БМВ туин турбо 5 в 30. Сякаш не беше лошо масло. После правих ремонт на главата и компенсаторите бяха корозирали... Не знам дали има общо с маслата.
Сега карам само с немски кастрол едж 5 в 30 или 5 в 40.
Горното масло на Bardhal им е от най-хубавите, но явно ти е било гъстичко за двигателя или повдигачите са вече за смяна. Предполагам си карал с него зимата, ако е било при температури над 15°C, вероятно нямаше да го имаш проблема. Поне при мен е така - януари налях гъст Meguin Leichtlauf 5w40 и няколко месеца, докато се позатопли, при студен старт, винаги имаше здраво чукане само, че за повече време - докъм 1 мин и отгоре. Сега като е топло, вече не се чуват. С други по-редки масла 5w30, 0w40 не съм имал подобен проблем.
Корозирането се получава когато се кара на големи интервали без да се сменя маслото и или то се държи повече от година в двигателя. Тогава основното число на маслото става по-ниско от киселинното и киселините които се образуват в него не могат да бъдат неутрализирани и започват да разяждат компонентите му.
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Въпрос за масло Тотал 5-30
Здравейте колеги,може ли двигател М47 да се кара с Тотал 5-30 и каква специфика на маслото трябва да гледам?Аз до сега слах Туин пауър турбо 5-30 но Тотала ми изпада много евтино защото един приятел работи в Ситроен и си го изписва та ми го дава много тънко и е 100% истинско.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за масло Тотал 5-30
Колега, като спецификация по BMW, за двигател без DPF- LL-01. Като вискозитетен клас е по-добре 5W-40.
5W-30 е към групата на горивоспестяващите масла, съобразено е със съвременните екологични изисквания, но е подходящо за по-нови двигатели- има по-нисък вискозитет при работна температура на двигателя. При по-стари двигатели, 5W-40 компенсира по-добре естественото износване на двигателя и по-добре го предпазва от бъдещо.
5W-30 е към групата на горивоспестяващите масла, съобразено е със съвременните екологични изисквания, но е подходящо за по-нови двигатели- има по-нисък вискозитет при работна температура на двигателя. При по-стари двигатели, 5W-40 компенсира по-добре естественото износване на двигателя и по-добре го предпазва от бъдещо.
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Въпрос за масло Тотал 5-30
Благодаря за изчерпателния отговор колега.
Re: Въпрос за масло Тотал 5-30
За дизелови двигатели в добро състояние, вискозитът 5w30 си е естествния избор. За разлика от по-новите бензинови, температурата на маслото в тях дори и през лятото и при-големи натоварвания долкото знам, рядко надхвърля 100°C, обикновено се движи около 90°C. Така, че при нормално шофиране и ако двигателят не е износен, няма необходимост от по-висок вискозитет. Маслата на Тотал TOTAL Quartz Ineo MC3 и LongLife, не са лоши и притежават допуска BMW LL-04 който се изисква за дизеловите автомобили, освен това се препоръчват и от съветника по маслата на фирмата(https://www.total.de/services/schmierst ... tofffinder) за моторите M47. Ако пък моторът е на повечко километри - да речем над 300 хил, и не е много ясно какво му е състоянието, може да се мисли за по-гъсто масло като TOTAL Quartz Ineo MC3 5w40.
Специално заради въпроса с вискозитета лично правих опит с подобно масло 5w30(само, че на Фукс) миналата година в бензинов двигател N52. В него през лятото температурата на маслото на магистралата с 130км/ч e 110°C, на градско отива към 113°C, при изкачвания е още повече. За изминати с маслото 9400км и 150 моторни часа, анализът му показа отлични стойности за износването което доказа, че всичките ми опасения и притеснения които съм имал заради по-ниския вискозитет на маслото са били напразни. Това в двигател на 185К км и с общо взето спокоен стил на каране.
Така, че колега трябва да си прецениш какво ще избереш, в зависимост от състоянието на двигателя, стила на шофиране и условията на експлоатация на колата.
Специално заради въпроса с вискозитета лично правих опит с подобно масло 5w30(само, че на Фукс) миналата година в бензинов двигател N52. В него през лятото температурата на маслото на магистралата с 130км/ч e 110°C, на градско отива към 113°C, при изкачвания е още повече. За изминати с маслото 9400км и 150 моторни часа, анализът му показа отлични стойности за износването което доказа, че всичките ми опасения и притеснения които съм имал заради по-ниския вискозитет на маслото са били напразни. Това в двигател на 185К км и с общо взето спокоен стил на каране.
Така, че колега трябва да си прецениш какво ще избереш, в зависимост от състоянието на двигателя, стила на шофиране и условията на експлоатация на колата.
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Въпрос за масло Тотал 5-30
Ясно,въпросът ми беше специално за Тотал защото мога да го взимам на добра цена.Освен бмв-то имам и пежо 406 купе,2.2 хди и го карам с този Тотал.Не го пипа изобщо но не знаех дали бмв нямат някакви по специфични изисквания към маслото и марката та затова попитах.Благодаря.
Re: Въпрос за масло Тотал 5-30
В сравнение с конкурентните масла, тези на Тотал са едни от най-евтините на пазара, например 5л от споментатите по-горе две струват около 47-49лв. Конкурентите им от Кастрол и Мобил искат за аналогичните си продукти по 75-80лв, т.е. към 50% отгоре.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани