Масло за Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Масло за Е46
аз нз какво толкова се филмират хората с това "горене" ... какво горене е 500гр до 1л на 10 000км ... колегата горе писал сходна загуба на 15хил км ...
филма е ако ви гори над 1л на 1000км ... това е притеснително
за тия студени индекси ... 0w, 5w, 10w ... ами колеги , гледайте спецификациите де, за вашия мотор, гледате минималната температура на която палите и си избирате маслото, за топъл (работен) индекс ... еми вижте внимателно традиционния индекс 10w40 (като усреднен) при 100 C каква течливост има , вижте и при какви условия си ползвате колата (градско ли карате, извънградско ли карате, кратки, дълги маршрути) ... коментирано е МНОГОКРАТНО
и ... МИСЛЕТЕ СИ И ЗА НАЛЯГАНЕТО, освен температурата на маслото , това че дадено масло има пламна температура над 235гр по целзий , НЕ значи, че колата ви ще има нужното налягане в маслената система с него
ето този клип точно това ви показва >
https://www.youtube.com/watch?v=ASAdkJydBFU
даван е по-рано в темите за масла мисля, прочетете ги !
рядко има масла които са пълна "боза", "вода" и т.н. ОСВЕН ако не са тотална имитация , ДОРИ РЕЦИКЛАЖА с марка MOTOR GOLD е нормално масло, нормално казвам, не "качествено" !!!
тая прословута спецификация LL-01 или LL-04 или LL-98 ви касаят само по отношение на живота на катализатора, защото новите масла (по спецификация по-нови) залагат на друг вид добавки/присадки и т.н. които да позволят по-голям пробег на автомобила без да е нужна подмяна на катализатора, дали вашата кола реално има катализатор ... дали новите видове добавки към маслото са по-добри от старите, дали е по-важно маслото ви от каква база е съставено или е по-важно да има хубав пакет добавки към нисък клас база ... това само вие можете да решите
но супер качествено и супер евтино ... няма
дали е нужно да карате със супер масла и ще спечелите нещо от това , вместо от ребилд за 2000лв ... (щото супер маслата не са 40лв за 5л масло) ... пак вие си преценяте
ама по-гадно нещо от маслото с прекомерен пробег или прекомерно много цикли старт-стоп (градско каране) няма по мое мнение
успех на всички - не претендирам да разбирам, нито се занимавам с масла, не ме питайте на PM/ЛС какво да си сипвате по колите, аз като всеки друг просто съм изчел темите
филма е ако ви гори над 1л на 1000км ... това е притеснително
за тия студени индекси ... 0w, 5w, 10w ... ами колеги , гледайте спецификациите де, за вашия мотор, гледате минималната температура на която палите и си избирате маслото, за топъл (работен) индекс ... еми вижте внимателно традиционния индекс 10w40 (като усреднен) при 100 C каква течливост има , вижте и при какви условия си ползвате колата (градско ли карате, извънградско ли карате, кратки, дълги маршрути) ... коментирано е МНОГОКРАТНО
и ... МИСЛЕТЕ СИ И ЗА НАЛЯГАНЕТО, освен температурата на маслото , това че дадено масло има пламна температура над 235гр по целзий , НЕ значи, че колата ви ще има нужното налягане в маслената система с него
ето този клип точно това ви показва >
https://www.youtube.com/watch?v=ASAdkJydBFU
даван е по-рано в темите за масла мисля, прочетете ги !
рядко има масла които са пълна "боза", "вода" и т.н. ОСВЕН ако не са тотална имитация , ДОРИ РЕЦИКЛАЖА с марка MOTOR GOLD е нормално масло, нормално казвам, не "качествено" !!!
тая прословута спецификация LL-01 или LL-04 или LL-98 ви касаят само по отношение на живота на катализатора, защото новите масла (по спецификация по-нови) залагат на друг вид добавки/присадки и т.н. които да позволят по-голям пробег на автомобила без да е нужна подмяна на катализатора, дали вашата кола реално има катализатор ... дали новите видове добавки към маслото са по-добри от старите, дали е по-важно маслото ви от каква база е съставено или е по-важно да има хубав пакет добавки към нисък клас база ... това само вие можете да решите
но супер качествено и супер евтино ... няма
дали е нужно да карате със супер масла и ще спечелите нещо от това , вместо от ребилд за 2000лв ... (щото супер маслата не са 40лв за 5л масло) ... пак вие си преценяте
ама по-гадно нещо от маслото с прекомерен пробег или прекомерно много цикли старт-стоп (градско каране) няма по мое мнение
успех на всички - не претендирам да разбирам, нито се занимавам с масла, не ме питайте на PM/ЛС какво да си сипвате по колите, аз като всеки друг просто съм изчел темите
Re: Масло за Е46
Развали цялата тема. 100 страници си чешем езиците, а ти написа всичко в един пост, сега ако има и кой да го прочете...
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Denkata10
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 29.10.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 BMW 325xi
- Мечтае да кара: M5 E60 & M5 F90
Re: Масло за Е46
host написа:аз нз какво толкова се филмират хората с това "горене" ... какво горене е 500гр до 1л на 10 000км ... колегата горе писал сходна загуба на 15хил км ...
филма е ако ви гори над 1л на 1000км ... това е притеснително
за тия студени индекси ... 0w, 5w, 10w ... ами колеги , гледайте спецификациите де, за вашия мотор, гледате минималната температура на която палите и си избирате маслото, за топъл (работен) индекс ... еми вижте внимателно традиционния индекс 10w40 (като усреднен) при 100 C каква течливост има , вижте и при какви условия си ползвате колата (градско ли карате, извънградско ли карате, кратки, дълги маршрути) ... коментирано е МНОГОКРАТНО
и ... МИСЛЕТЕ СИ И ЗА НАЛЯГАНЕТО, освен температурата на маслото , това че дадено масло има пламна температура над 235гр по целзий , НЕ значи, че колата ви ще има нужното налягане в маслената система с него
ето този клип точно това ви показва >
https://www.youtube.com/watch?v=ASAdkJydBFU
рядко има масла които са пълна "боза", "вода" и т.н. ОСВЕН ако не са тотална имитация , ДОРИ РЕЦИКЛАЖА с марка MOTOR GOLD е нормално масло, нормално казвам, не "качествено" !!!
тая прословута спецификация LL-01 или LL-04 или LL-98 ви касаят само по отношение на живота на катализатора, защото новите масла (по спецификация по-нови) залагат на друг вид добавки/присадки и т.н. които да позволят по-голям пробег на автомобила без да е нужна подмяна на катализатора, дали вашата кола реално има катализатор ... дали новите видове добавки към маслото са по-добри от старите, дали е по-важно маслото ви от каква база е съставено или е по-важно да има хубав пакет добавки към нисък клас база ... това само вие можете да решите
но супер качествено и супер евтино ... няма
дали е нужно да карате със супер масла и ще спечелите нещо от това , вместо от ребилд за 2000лв ... (щото супер маслата не са 40лв за 5л масло) ... пак вие си преценяте
ама по-гадно нещо от маслото с прекомерен пробег или прекомерно много цикли старт-стоп (градско каране) няма по мое мнение
успех на всички - не претендирам да разбирам, нито се занимавам с масла, не ме питайте на PM/ЛС какво да си сипвате по колите, аз като всеки друг просто съм изчел темите
Здравей, колега!
В крайна сметка колега кое масло ще препоръчаш за М54-ката, 0w40 и на двете марки ги оставяме защото за много тънки, 5w40 Mobil, 5w30 Castrol или 5w40 Castrol и ако е Castrol "Едж" или "Магнетик" да е ?
Re: Масло за Е46
Пак нищо не сте разбрали ЛЛ-4 е за дпф, а НЕ за катализаторите, демек за дизелите. С 2 думи да го обясня при бензинките файда от ЛЛ-4 йок, даже напротив.
Който знае англиски чете, който не знае чака да му напишат "у форума". Пак превеждам за неразбралите, ЛЛ-4 специално направен за дизели с ДПФ, ЛЛ-4 може да се ползва и при бензики(споко мотора няма да блокира), от тук нататък всеки сам си решава
Longlife-04 oils
These have been developed to guarantee an optimum service life for the particulate filter in diesel engines. These oils are stipulated for all diesel engines with particulate filter, but may also be used in almost all other BMW engines. Like Longlife-01 and Longlife-01 FE oils, they satisfy currently BMW's most stringent quality requirements. Longlife-04 oils must not be used in BMW spark-ignition engines in countries outside Europe (EU plus Switzerland, Norway and Liechtenstein).
Който знае англиски чете, който не знае чака да му напишат "у форума". Пак превеждам за неразбралите, ЛЛ-4 специално направен за дизели с ДПФ, ЛЛ-4 може да се ползва и при бензики(споко мотора няма да блокира), от тук нататък всеки сам си решава
Re: Масло за Е46
bioz написа:efren написа:Сега излезе, че пълната синтетика дразни катализаторите, явно моите вече са за изхвърляне Тука стана градски митове и легенди.
http://www.lubricants.total.com/profess ... s-bmw.html
ГлеЙ к'ви са тъпанари тия от Тотал, лл04 било по-добро от лл01, трябваше тебе и ивоауди да питат, баси малоумните французи.
Правилно ти говорят колегите ама ти не прихващаш. Колегите визират масло за м54 БЕНЗИН. Според теб ЛЛ01 не е синтетика ли? Колкото до разхода на масло пускате повечко вакуум в картера(варианти бол) и 2-та бона надиплени за дъртите кочини ги давате по кръчми и ку*ви.
Пък преди 2 страници твърдеше, че колегите били прави и лл04 било със занижени показатели. Радвам се, че ти помогнах да попрочетеш това онова, ще почерпиш.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Re: Масло за Е46
efren написа:bioz написа:efren написа:Сега излезе, че пълната синтетика дразни катализаторите, явно моите вече са за изхвърляне Тука стана градски митове и легенди.
http://www.lubricants.total.com/profess ... s-bmw.html
ГлеЙ к'ви са тъпанари тия от Тотал, лл04 било по-добро от лл01, трябваше тебе и ивоауди да питат, баси малоумните французи.
Правилно ти говорят колегите ама ти не прихващаш. Колегите визират масло за м54 БЕНЗИН. Според теб ЛЛ01 не е синтетика ли? Колкото до разхода на масло пускате повечко вакуум в картера(варианти бол) и 2-та бона надиплени за дъртите кочини ги давате по кръчми и ку*ви.
Пък преди 2 страници твърдеше, че колегите били прави и лл04 било със занижени показатели. Радвам се, че ти помогнах да попрочетеш това онова, ще почерпиш.
Какви занижени показатели бе приятелю
Re: Масло за Е46
Ивоауди така твърдеше и ти каза, че бил прав.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Масло за Е46
Какво го мислите толкоз пичове... За м54, ако не лапа повече 1-2л на смяна 5в40. Иначе 5в50 или 10в60 като краен вариант. На м52 с 10в60 от 3л и косур на смяна сега е около и не повече от1л.
Re: Масло за Е46
Малко по-нагоре колегата сложи линк за едно видео. То ясно разхода ще падне, ама с това 10в60 ако трябва да пакиш зимата при -15 градуса...
Макар всеки сам да си решава.
Макар всеки сам да си решава.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Denkata10
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 29.10.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 BMW 325xi
- Мечтае да кара: M5 E60 & M5 F90
Re: Масло за Е46
Така, някой да каже добро LL-01 масло за тази М54-ка и да се приключва?
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Масло за Е46
Denkata10 написа:Така, някой да каже добро LL-01 масло за тази М54-ка и да се приключва?
С оглед на това че идва зима - Мобил 1 0в40 или Кастрол Едж 0в40, те са LL-01. Разлика в горенето на масло между 0в40, 5в40, 10в40 няма. Колата гори маслото, когато то загрее, а посочените масла при оптимална температура са с почти идентичен вискозитет. Някой като каже "аз карам с 10в40, защото е по гъсто от 5в40" много ме забавлява . Да по-гъсто е ама в бутилката, при 90-тина градуса е друго положението. А да сложиш 10в60 зимата е направо издевателство над мотора. Да то наистина върши хубава работа при екстремни натоварвания и ще намали разхода на масло, понеже при него гъстотата е по-голяма при работна температура, но сутрин при запалване, смазването е буквално нулево в продължение на минути може би. Износването на мотора се получава предимно при студените стартове. Някой ще каже "хубаво де, тогава защо м-ките ги карат с 10в60?". Ами карат ги, но пък им сменят лагерите на 100 000км. Някакъв разумен вариант за горяща масло кола е можеби 5в50, но пък и цената там май скача.
- Denkata10
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 29.10.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 BMW 325xi
- Мечтае да кара: M5 E60 & M5 F90
Re: Масло за Е46
luizov написа:Denkata10 написа:Така, някой да каже добро LL-01 масло за тази М54-ка и да се приключва?
С оглед на това че идва зима - Мобил 1 0в40 или Кастрол Едж 0в40, те са LL-01. Разлика в горенето на масло между 0в40, 5в40, 10в40 няма. Колата гори маслото, когато то загрее, а посочените масла при оптимална температура са с почти идентичен вискозитет. Някой като каже "аз карам с 10в40, защото е по гъсто от 5в40" много ме забавлява . Да по-гъсто е ама в бутилката, при 90-тина градуса е друго положението. А да сложиш 10в60 зимата е направо издевателство над мотора. Да то наистина върши хубава работа при екстремни натоварвания и ще намали разхода на масло, понеже при него гъстотата е по-голяма при работна температура, но сутрин при запалване, смазването е буквално нулево в продължение на минути може би. Износването на мотора се получава предимно при студените стартове. Някой ще каже "хубаво де, тогава защо м-ките ги карат с 10в60?". Ами карат ги, но пък им сменят лагерите на 100 000км. Някакъв разумен вариант за горяща масло кола е можеби 5в50, но пък и цената там май скача.
Благодаря за инфото, колега. Вече няколко човека ми хвалят Motul 8100 5w40, нещо да кажеш за него ако си запознат?
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Масло за Е46
Честно казано не съм карал никога с Мотул, но принципно е от хубавите масла, стига да е истинско . Ако си сигурен в произхода му няма как да сбъркаш.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Масло за Е46
чукни търсачката във форума де ще видиш, че не е нищо особено тоя 8100 ...
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Масло за Е46
Аз ползвам от 2-3години масло Yacco. На М54 сипвам 5в40 vx 1000 LL 01. Слагал съм и на ауди А5 дизел yacco 5w30.
5 в 40 ми идва литъра около 18-19лв с някаква отстъпка. Тоест не е евтино,вероятно и като характеристики не е уалл,но доколкото знам за сега няма менте и има само една рафинерия,ако не бъркам в Франция.Кастрол може да се намери за по 12-13 лв литъра,но няма да се знае от турция ли е?от рафниерията около Радомир и Диканите ли е
5 в 40 ми идва литъра около 18-19лв с някаква отстъпка. Тоест не е евтино,вероятно и като характеристики не е уалл,но доколкото знам за сега няма менте и има само една рафинерия,ако не бъркам в Франция.Кастрол може да се намери за по 12-13 лв литъра,но няма да се знае от турция ли е?от рафниерията около Радомир и Диканите ли е
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани