Масло за Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Масло за Е46
Принципно няма никакъв проблем да се кара с LL-04 - предназначено е за автомобили с по-висок евро стандарт на емисиите (щади катализаторите). LL-98 и LL-01 имат по-добри смазочни качества, което съвсем не означава, че LL-04 не смазва
Re: Масло за Е46
luizov написа:Принципно няма никакъв проблем да се кара с LL-04 - предназначено е за автомобили с по-висок евро стандарт на емисиите (щади катализаторите). LL-98 и LL-01 имат по-добри смазочни качества, което съвсем не означава, че LL-04 не смазва
И аз съм на това мнение.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Масло за Е46
Все още се чудя дали MOTUL или CASTROL 5W40 и дали LL-01 или LL-04 да сложа на M54B30.
Re: Масло за Е46
AvoyzeN написа:Все още се чудя дали MOTUL или CASTROL 5W40 и дали LL-01 или LL-04 да сложа на M54B30.
Колега без да ми се сърдиш, ама какво толко му се чудиш ?
И без тва най-вероятно тоя двигател ще има сериозен разход на масло.
И двете стават.
Аз бих сложил един Тотал примерно 5w40 ll-01 и смяна на 10к километра.
Сега ако караш на писта вече е друг въпрос, ама тогава и горните две не стават.
ll-04 е задължително за дизели с дпф, ама може и на м54-та да и хакнеш такова.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Масло за Е46
Колата има пълна BMW сервизна история до 2015 година, докарана от чужбина на собствен ход, стояла е близо 2 години в гараж на 183000 км реални, предишния собственик е слагал 0W30, но гледам че маслото за този мотор е 5W30 или 5W40.
Re: Масло за Е46
Абе и моята е на реални 140 000 (м54б30) със сервизна история и купена от м кар, трети собственик ама си гори масълце в рамките на разумното. Слагай тотала и не се чуди. Колите вече са старички на 15+ години. Няма да ги карат внуците ни и няма да им се качи цената като е30 ките, защото масово е46 е пълно навсякъде. Слагай карай и си свиркай!
Изпратено от моят F8331 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят F8331 с помощта на Tapatalk
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Масло за Е46
Защо Total, какво му е на Castrol и Motul. Да пълно е с е46, ама сигурно едно 60-70% са дизел и цената им пада постоянно, а големия бензинов мотор колкото и да е си държи цена.
Re: Масло за Е46
AvoyzeN написа:Защо Total, какво му е на Castrol и Motul.
Защото Тотал при сходни качества е с към 50% по-евтин. Иначе и Кастрол и Мотул имат хубави масла, няма проблем да е кара и с тях, ако ти харесват. Между другото къде намираш тоя Мотул Specific LL-04? Аз вчера точно търсих Specific LL-01, че ми е интересен и не се вижда да се продва в интернет?
Иначе ако искаш да ползваш LL-04 трябва да знаеш, че горивото ти винаги трябва да е качествено, т.е. да си сигурен, че няма да съдържа повече сяра отколкото е предвидена в специфкацията. Ако караш на газ тогава няма проблем. Второто нещо е, че тези масла са среднопепелни т.е. имат по-малко добавки срещу триене, износване, окисление, миене и т.н. и това значи, че трябва да се карат на по-малки интервали да кажем с 20%, в сравнение с маслата LL-01 които са високопепелни. Ако си знаеш средната скорост за интервала на използване на маслото можеш да си пресметнеш и моторните часове, които да се ползват за да се определи колко да се кара. Та на бензинов двигател в добро състояние максимума е 200-230 моторни часа с подобно масло, ако искаш да нямаш проблеми с падането на алкалното число. Което значи, че ако средната ти скорост е 30км/ч интервалът на смяна трябва да е 6000-6900км. Разбира се най-точно може да се каже с анализ на отработеното масло, но не всеки е готов да инвестира в такъв.
- DoesNot
- младши ентусиаст
- Мнения: 697
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: Масло за Е46
Искам да споделя как спрях харча на масло на моя M54B30. Първо направих промивка на двигателя с Xenum M-Flush като покарах около 100км с нея. Източих старото масло и налях Wolf 5w50 което е спецификация LL01 и е одобренo от BMW. След около 1500км маслото си стои над средата. Много съм доволен от него и освен това е на по-ниска цена от Castrol 5w40 който се оказа боклук и си го хапваше яко.
Re: Масло за Е46
Какъв ти беше разхода на масло преди да налееш 5W-50? По принцип е нормално той да намалее при повишаване на вискозитета. На мен(двигателя има проблеми със сегментите) при около 1л на 3100-3200км с 5w-30, спадна на 1л на 4000км като налях 5w-40.
- DoesNot
- младши ентусиаст
- Мнения: 697
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: Масло за Е46
zaharia написа:Какъв ти беше разхода на масло преди да налееш 5W-50? По принцип е нормално той да намалее при повишаване на вискозитета. На мен(двигателя има проблеми със сегментите) при около 1л на 3100-3200км с 5w-30, спадна на 1л на 4000км като налях 5w-40.
За около 4500км бях долял 2.5л 5w40 Castrol. Мисля си че и промивката помогна много, понеже маслото като го източих беше черно като на дизел, явно е поразтворила разни отлагания.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Масло за Е46
zaharia написа:Защото Тотал при сходни качества е с към 50% по-евтин. Иначе и Кастрол и Мотул имат хубави масла, няма проблем да е кара и с тях, ако ти харесват. Между другото къде намираш тоя Мотул Specific LL-04? Аз вчера точно търсих Specific LL-01, че ми е интересен и не се вижда да се продва в интернет?
Иначе ако искаш да ползваш LL-04 трябва да знаеш, че горивото ти винаги трябва да е качествено, т.е. да си сигурен, че няма да съдържа повече сяра отколкото е предвидена в специфкацията. Ако караш на газ тогава няма проблем. Второто нещо е, че тези масла са среднопепелни т.е. имат по-малко добавки срещу триене, износване, окисление, миене и т.н. и това значи, че трябва да се карат на по-малки интервали да кажем с 20%, в сравнение с маслата LL-01 които са високопепелни. Ако си знаеш средната скорост за интервала на използване на маслото можеш да си пресметнеш и моторните часове, които да се ползват за да се определи колко да се кара. Та на бензинов двигател в добро състояние максимума е 200-230 моторни часа с подобно масло, ако искаш да нямаш проблеми с падането на алкалното число. Което значи, че ако средната ти скорост е 30км/ч интервалът на смяна трябва да е 6000-6900км. Разбира се най-точно може да се каже с анализ на отработеното масло, но не всеки е готов да инвестира в такъв.
Ако колата е с катализатори и се кара с LL-01, няма ли да ги запуши от изгореното масло. Motul X-Clean е LL-04, а Motil X-Cess е LL-01, иначе Motul Specific LL-01 мисля че нямат, като цяло Motul X-Cess LL-01 го дават за този мотор и мисля че това ще е най-добрия вариант, но дано само да не запушат катализаторите.
Re: Масло за Е46
Да запиша едно лично наблюдение, за моята кола Е46 M47N двигател, от 2005 г. на 220 хил по километраж, реални неизвестно.
При покупката и първото обслужване, налях Кастрол EDGE 5W30 C3, като за 11 хил, км долях около 600 гр. На тези километри го смених. До 4 хил. км не беше пипнала маслото. След това регулярно около 100 гр на 1000 км. Когато източвах, показанието на щеката беше около средата на пръчката. Точно на 1 година масло.
След това сложих, актуалното BMW LL 04 масло. В момента е на 5 хил. км от смяната. Долял съм 400 гр за това време, като нивото на маслото е между минимума и средата. Започна да го пипа на около 2 хил. км. Двигателя е осезаемо по-шумен с това масло.
Изводи
Едва ли ще дочакам да мине и 8 хил км с това масло, което е в момента. При следващата смяна, ще заложа отново на Кастрол. Филтри на Бош.
При покупката и първото обслужване, налях Кастрол EDGE 5W30 C3, като за 11 хил, км долях около 600 гр. На тези километри го смених. До 4 хил. км не беше пипнала маслото. След това регулярно около 100 гр на 1000 км. Когато източвах, показанието на щеката беше около средата на пръчката. Точно на 1 година масло.
След това сложих, актуалното BMW LL 04 масло. В момента е на 5 хил. км от смяната. Долял съм 400 гр за това време, като нивото на маслото е между минимума и средата. Започна да го пипа на около 2 хил. км. Двигателя е осезаемо по-шумен с това масло.
Изводи
Едва ли ще дочакам да мине и 8 хил км с това масло, което е в момента. При следващата смяна, ще заложа отново на Кастрол. Филтри на Бош.
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Масло за Е46
Аз пък съм по-довлен от Бардал в сръвнение с Кастрол Едж.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани