таралеж или крайното стъпало на вентилатора

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от spower » 05 Юни 2009, 14:32

колеги някой рециклирал ли си е таралежа и колко може да кара след това ?
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: таралеж или крайното стъпало на вентилатора

Мнение от vavilon » 05 Юни 2009, 14:38

spower написа:колеги някой рециклирал ли си е таралежа и колко може да кара след това ?


Добре де какъв му е проблема на твоя?
Моя започна да засилва и намаля по собственно желание без да съм го карал :mhihi: . Рядко го прави ама си прави впечетление това поне за мен.
Тея дни мисла да го разглобя и да вида това крайно стъпало + снимки.
Ако има няйкой колега този проблем да сподели как се е измъкнал от ситуацията. Да не барам на сляпо :| .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 05 Юни 2009, 15:07

хич и не го пипай карай доакто спре моя умря вече и снощи го свалих ама е на мн гадно място сваля се жабката и отляво зад въздуховода и зад мотор4е за отваряне на някоя от клапите е има снимки из форума отзаде където е жака му е залят с няква смола и не се разглабя умира иначе не отведнъж постепенно ту спира ту почва да работи и така един топъл ден когато имаш нужда от клима си се потиш в колата лошото е че на извънградско на отворен джам неможе да се кара вуздуха шуми много ...
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Мнение от vavilon » 05 Юни 2009, 15:17

Много неприятно. Ти ми говориш за крайното стъпало или таралежа? Че може да бъркам терминологията за мое огромно съжеление. Таралежа е под филтъра на купето а крайното стъпало там където казваш, че се рзглобява от ляво на жабката. Поправи ме ако бъркам... :|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 05 Юни 2009, 15:30

едно и също е
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40 под номер 3 е на схемата иначе като го дам на маса както е на жака закачен и вентилатора се включва на макс дори да не е на контакт колата :)
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Мнение от kiko™ » 05 Юни 2009, 15:50

И моя таралеж започна да дава симптоми че ще ме напуска, за това се разрових из форума и открих че едни колега си е оправил таралежа като е понатиснал там където е залят със смола, имало хлабава спойка и така го оправил. Така и така твоя вече те е напуснал, пробвай тоя вариант и кажи дали става та да знам дали си заслужава да разглабям колата.

П.П. Бях попадал и на обява в продава в която един колега продаваше рециклиран таралеж, ако той прочете темата и има желанието да помогне със съвет как се рециклират ще е добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Мнение от vavilon » 05 Юни 2009, 16:20

kiko™ написа:И моя таралеж започна да дава симптоми че ще ме напуска, за това се разрових из форума и открих че едни колега си е оправил таралежа като е понатиснал там където е залят със смола, имало хлабава спойка и така го оправил. Така и така твоя вече те е напуснал, пробвай тоя вариант и кажи дали става та да знам дали си заслужава да разглабям колата.

П.П. Бях попадал и на обява в продава в която един колега продаваше рециклиран таралеж, ако той прочете темата и има желанието да помогне със съвет как се рециклират ще е добре.


Явно ще чакаме раазвитие...или тотал ремонт няма какво да губя :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 05 Юни 2009, 16:57

аз предлагам махане на смолатя по някакъв начин и след това с поялника.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 19.01.2009

Мнение от Brata1024 » 06 Юни 2009, 0:30

колеги оня ден си смених таралежа . няколко пъти ми изтощаваше акумолатора , и сега вече е ок поддържа оборотите които си му задал, няма включване когато си иска ,работеше няколко часа като си спрял двигателя . абе няма проблеми.сложих ZAG + труд =120 лева 10 мин работа , бях свалил жабката да улесня маистора , ама си е терсене работа , пък и иска чалъм

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 2.11.2008

Мнение от bebekrisss » 06 Юни 2009, 5:48

Аз си рециклирах таралежа - миналата седмица при един колега от форума за 50 лева.
Ама колко ще изкара... незнам!
Разбира се, че щастието не е в парите. Но по-добре да плачеш в BMW, отколкото в Golf...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Мнение от vavilon » 06 Юни 2009, 9:52

bebekrisss написа:Аз си рециклирах таралежа - миналата седмица при един колега от форума за 50 лева.
Ама колко ще изкара... незнам!


Колежке, какво значи рециклиран? Обслужен е таралежа механично или е обсужена електрониката му' ? Зашото според мен, не е само механичен проблема! Моя не спира, но си мени оборотите. След загряване на колата или известно време в рамките на 5-8мин. се оправя Питам и събирам инфо, поради простата причина, че имам в наличност цяла гилдия от хардуеристи и електрончиици с които работим в екип. И искам да си го ремонтирам не ми се дават 500 пари на вятъра. Ел. компоненти колкото си щеш в магазините така, че ако някой се справил с мененето на оборотите било то механично или ел. да сподели. Ще стане интересна тема. Ще сложа и снимки след ремонта.
пп. Огромно благодаря на всички отзовали се... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 06 Юни 2009, 10:18

Колеги в тази тема се говори за две различни неща на една и съща причина тия проблеми са от крайното стъпало други го наричат таралеж но става въпрос за едно и също нещо.
На схемета с 1 е вентилатора а стъпалото което прави тия магарии е номер 3
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40
Аз лично моя го оправих с махане на заливката но е голяма хамалогия но със сигурност тази заливка е толкова здрава, че като я махате се късат елементи от платката и после трудно ще разберете кой от къде е. Моя имаше студена спойка но понеже му нямам доверие колко ще изкара го смених с нов и сега си имам рециклиран мога да го дам на някой с уговорката ако му направи магария в рамките на един месец му връщам парите.
Иначе симптомите са такива увеличава, намалява или спира вентилатора когато си иска.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Мнение от vavilon » 06 Юни 2009, 10:27

oci написа:Колеги в тази тема се говори за две различни неща на една и съща причина тия проблеми са от крайното стъпало други го наричат таралеж но става въпрос за едно и също нещо.
На схемета с 1 е вентилатора а стъпалото което прави тия магарии е номер 3
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40
Аз лично моя го оправих с махане на заливката но е голяма хамалогия но със сигурност тази заливка е толкова здрава, че като я махате се късат елементи от платката и после трудно ще разберете кой от къде е. Моя имаше студена спойка но понеже му нямам доверие колко ще изкара го смених с нов и сега си имам рециклиран мога да го дам на някой с уговорката ако му направи магария в рамките на един месец му връщам парите.
Иначе симптомите са такива увеличава, намалява или спира вентилатора когато си иска.

Ми точно колега, внтилатора (таралеж...) номер 1 на схемата и крайно стъпало номер 3 на схемата. Можеш ли да дадеш малко повече инфо или снимка на крайното стъпало? Не вярвам чак толкова да е сложна тази платка. :roll: И това крайно стъпало ном.3, от жабката ли се стига до него или в отсека под филтъра на купето?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Мнение от kiko™ » 06 Юни 2009, 11:09

Ето това представлява прословутия таралеж:
Изображение
Намира се зад централната конзола (където е радиото и управлението за климатроника), за да се стигне до него трябва да се разглоби жабката както пишат колегите по-горе.
Ето тук
http://www.bmwpassion.com/forum/showthread.php?t=90017
има малко картинки точно къде се намира и как се достига до него ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Мнение от vavilon » 06 Юни 2009, 11:43

Благодаря колега. Това беше достатъчно за да почна да го разкоствам. :mhihi: Ще дам после инфо за крайният разултат.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook