Почистване на интеркулер 320д...или подготовка за лятото

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 265
Регистриран на: 19.04.2008
Местоположение: русе
Пол: Мъж
Кара: Х5 Е70-3.0D
Мечтае да кара: BMW X6M

Мнение от bad_bad_boy » 22 Апр 2009, 19:41

тази тема просто ме накара да се срамувам, че още не съм сторил гореописаното с моята кола :uups: Та при първа възможност мисля да направя следното за БМВ-то: да почистя АГР-а, колекторите и кулера, въпроса ми е - да очаквам ли по добра реакция на колата при ускорение, има ли вероятност да повредя нещо /някой датчик или нещо такова/, благодаря предварителна за отговора ;)
ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 22 Апр 2009, 21:54

Колега бадбой, ако знаеш как се държи отвертка половината работа си я свършил. Немеца като е проектирал колата я е мислил доста прилично и специално тези операции не са никак трудни. Успех. А, и ДА - определено ще усетиш разлика, то само от АГР-то при мен имаше осезаема разлика. Аз сега чакам да ми направят една тръба, която ще сложа вместо АГР-то, водят я bypass valve. Давай смело и не се плаши.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 265
Регистриран на: 19.04.2008
Местоположение: русе
Пол: Мъж
Кара: Х5 Е70-3.0D
Мечтае да кара: BMW X6M

Мнение от bad_bad_boy » 23 Апр 2009, 1:32

ZAGY твърдо съм за такъв тип превантивна дейност и при първа възможност ще ги почистя тия неща, още повече щом ще има ответна реакция от колата! :)
ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 23 Апр 2009, 8:35

bad_bad_boy написа:ZAGY твърдо съм за такъв тип превантивна дейност и при първа възможност ще ги почистя тия неща, още повече щом ще има ответна реакция от колата! :)


Точно така, а най-готиното е като след като направиш всичко да усетиш как колата ти се отплаща с по-мазна и мека работа. Чувството е велико :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 23 Апр 2009, 11:49

Zagy написа:Колега бадбой, ако знаеш как се държи отвертка половината работа си я свършил. Немеца като е проектирал колата я е мислил доста прилично и специално тези операции не са никак трудни. Успех. А, и ДА - определено ще усетиш разлика, то само от АГР-то при мен имаше осезаема разлика. Аз сега чакам да ми направят една тръба, която ще сложа вместо АГР-то, водят я bypass valve. Давай смело и не се плаши.

Като ти направят пиши дали има ефект и дали се чува :twisted:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 23 Апр 2009, 12:01

plamen_hh написа:
Zagy написа:Колега бадбой, ако знаеш как се държи отвертка половината работа си я свършил. Немеца като е проектирал колата я е мислил доста прилично и специално тези операции не са никак трудни. Успех. А, и ДА - определено ще усетиш разлика, то само от АГР-то при мен имаше осезаема разлика. Аз сега чакам да ми направят една тръба, която ще сложа вместо АГР-то, водят я bypass valve. Давай смело и не се плаши.

Като ти направят пиши дали има ефект и дали се чува :twisted:


Хаха, :twisted: стискай палци времето да е хубаво, D-day е тая събота.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 03 Май 2009, 22:13

Тези дни докопах канал и се захванах с моя кулер. Сваля се по описания в началото начин - кората, двете тръби и две винтчета. Ето какво видях като го махнах:

Изображение
Изображение
Изображение

На този хербарий щеше да ми завиди и природонаучния музей, толкова се беше насъбрало че въздуха почти не е минавал през задния радиатор, т.е. и двата са не охлаждали качествено. От самия кулер доста масълце излезе, плакнах го с "Meglio", същото направих и със всмукателния колектор, само дето при него по-трудно се разтваря мизерията. Пробвах колата сякаш диша по-лесно, но по-осезаема разлика надявам се ще има на извънградско :D [/img]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 265
Регистриран на: 19.04.2008
Местоположение: русе
Пол: Мъж
Кара: Х5 Е70-3.0D
Мечтае да кара: BMW X6M

Мнение от bad_bad_boy » 03 Май 2009, 22:25

искаш да кажеш, че градско не се усеща! аз още н есъм я свъшил тази работа :uups:
ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 03 Май 2009, 22:31

При всички положения е по-добре, действай и сам ще се убедиш 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от Е.Димитров » 03 Май 2009, 22:40

С меглио и бензин некакси не става почистването на смукателния колектор,а и внимавайте за ограничителите под болтовете на колектора че лесно падат и после не ляга добре колектора,некаква друга химия требе за гнаста в колектора,сега като се постопли малко и спрът наводненията ,пак ще свалям колектора...2 ри опит

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 03 Май 2009, 23:43

Гнусотията се чисти със шомпол за шишета (по-твърд да е) и препарат за безконтактно миене (концентрат). Вече го пробвахме на 2 коли - бачка безотказно. Предстои интервенция по интеркулерите, но да се оправи времето.


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Мнение от ludia » 04 Май 2009, 9:04

И аз вчера изчистих кулера. Операцията е много лесна особено ако имаш канал.Сталяш кората след което развиваш два винта от двете страни на кулера и го разкачаш от маркутите и това е. 30мин. работа
След това мигло и бензин и накрая му боднах маркуча с вода за 5мин.
И за 2 часа на слунцето вчера безе исъхнал перфектно. След това обратно на местото му.
А да ви питам от десния маркучкоито отива към турбината беше омаслен.
Питах майсторчето ми и тои каза че при 8-от 10 коли е така. Дали това е нормално?
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 04 Май 2009, 12:36

Съвсем нормално е да има омасляване по този маркуч, но не трябва да е много. Това масло е от турбината. И майстора ти е прав, че много коли го имат, така че спокойно :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от tankishev » 07 Май 2009, 9:55

ludia написа:А да ви питам от десния маркучкоито отива към турбината беше омаслен.


Карай само градско до 1800 оборота и няма да имаш масло по маркуча идващ от турбината :) ... затова майстора ти е казал 2 от 10 нямат :)
И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

Изображение среден разход


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 07 Май 2009, 10:29

хех, последния сниман кулер си е направо чист :D Точно там в края се събира поради наличието на една свързваща пластмаска между климатичния и кулера, та там си става джобче за всички боклуци (в завода не са смятали БГ реалността)

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook