Софтуер

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: Мадрид

Софтуер

Мнение от jomby » 07 Фев 2009, 19:24

Привет на всички,
бих искал да споделя едномесечното ми лутане из нета, след кето имам работещ ДИС-ТИС, ИНПА-ЕДИАБАС и работеща версия на ССС-Прогман. И всичко това работи на моята кола(предполагам, че ще работи на всяко бмв 2000-2004) с малко преправяне на супер евтин кабел за 40 евро, които имах от старата кола(АУДИ А4).
Не претендирам да съм специалист в областта на диагностиката, но със средно ниво на компютърна грамотност всеки би успял да подкара софта.
Проблема е , че не съм сигурен дали мога да поствам линкове към други форуми и дали админа на саита би желал да има тази информация на саита си(говорим за ****** софт).
Ако прецените, че го искате кажете и ще се постарая да опиша всичко подоробно, ако не по-добре да не си губя време, което не ми е в излишък, директно да заминава темата в кофата възможно наи-бързо. Не ми пишете на лс, просто нямам време на всеки поотделно да обяснявам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Мнение от Next » 08 Фев 2009, 3:18

обясни ще ми бъде много интересно дали мога да си отключа борда
благодаря
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: Мадрид

Софтуер

Мнение от jomby » 08 Фев 2009, 12:46

Като начало да започна с кабела, който имам: http://motors.shop.ebay.com/items/vag-kkl
Стават кабели които имат FTDI чип за трансформиране на ком сигнала в усб сигнал, също и кабели ккл-ком порт и двата вида са почти без пари в ибей.
Кабела трябва да се трансформира по следния начин:
1: Обединяват се пин 7и8.
Изображение
2:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
2а: От 1 пин на ккл кабела през съпротивление 10килоома запояваме на базата на обикновен NPN транзистор.
2б: От черния кабел на усб(земя) запояваме на емитора на транзистора.
2в: От червения кабел на усб през съпротивление 4700 ома на колектора.
2г: И може наи-трудната част, от 20 пин на ФТДИ чипа запояваме кабелче пак до колектора, и обединяваме 17и18 пин на чипа.
За чипа трябва да се използва много фин кабел и фин поялник . Аз успях да го направя сам, но в България по-лесно ми се вижда да се занесе всичко на телевизионен техник. Иначе много лесно може да ви се наложи да купувате нов кабел. За по старите модели може да трябва преход обд 2- 16 пинов конектор, които се намира при двигателя, аз го нямам изобщо, така че не съм го тествал. Но го купих за 9 евро от Китай.
Всичката информация е взета от "http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617&postdays=0&postorder=asc&start=0"
След като сте преправили кабела, ви трябва инпа=едиабас, които можете да намерите из нета. Ето няколко саита:
http://torrents.ru/forum/search.php
http://www.bmwecu.org/
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... c&start=15 ,
програмата я има и в емуле.
При инсталацията трябва да посочите USB=OBD
От папка C:\EDIABAS\Bin вземете фаила OBD.ini и го сложете в
C:\windows\sistem32
Ето и драйвери и настроиките на виртуалния ком порт, които е желателно да направите на COM1:
http://www.sendspace.com/file/0vtzb0
Драйвера се инсталира преди да включите кабела, иначе ще видите синия екран.
Не очакваите всичко да стане от раз, борба му е маиката, имате наи-важните неща!
Когато ми остане време ще обясня и за ГТ1-ДИС, като начало подкарайте кабела с инпа. ДИС ползва едиабас интерфейса за да се върже към колата.
Ако съм забравил нещо или не съм го обяснил както трябва се извинявам, това ми е първото по-подробно обяснение, при проблеми питайте, когато мога ще отговоря.
Последна промяна jomby на 20 Май 2009, 20:41, променена общо 3 пъти

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 08 Фев 2009, 13:50

всичко, което не е директна комерсиална реклама е добре дошло тук /не че аз съм админа/
това което си обяснил ми се струва доста повече от средна компютърна грамотност. Хубаво е, че има хора които може да се справят

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: Мадрид

Софтуер

Мнение от jomby » 08 Фев 2009, 14:14

За комерсиализъм изобщо не искам да чувам, точно заради него ми отне толкова време да подкарам нещата. Хората просто си криеха информацията и си комуникират чрез лични съобщения.
Всеки сам си решава за какво ще го ползва. Аз просто съм против глобализацията и не обичам да ме дерат жив.
Утре се надявам да успея да си купя лостчето за борд компа за 24 евро както ми казаха по телефона и мисля и толкова да ми излезе краината цена на цялата екстра ;)

П.П. По-лесно е отколкото изглежда! :P

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: Мадрид

Мнение от jomby » 10 Фев 2009, 17:32

Айде стига бе, на никой ли не му се захваща и предпочита да набива пари по сервизите??? Мислех, че ще има доста по-голям интерес. В чуждите форуми има доста по-голям ентусиазъм. Говорим за диагностика и кодиране на всяко от екутата по колата, не че съм разбрал още как се бърника по всичко,а и не смея :roll: .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: София

Мнение от wmb » 10 Фев 2009, 20:31

Обясни за GT1 как работи с този интерфейс, и само между 2000 и 2004година ли работи инпата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: Мадрид

Мнение от jomby » 10 Фев 2009, 21:15

Не, не е само за тях просто за тия години съм 100% сигурен понеже съм тествал на моята и на 2000 е46. Иначе инпата си има версия 2008 така че...За постари със сигурност работи, но може и да се наложи преход обд 2 - 20 пинов конектор, за по-нови мисля, че само диагностика без кодиране но не съм сигурен. Не съм ровил толкова за различни модели. По принцип ако колата има 20 пиновия трябва да се закачи в него, а го имат по-старите модели, За тях проблема е никакъв, най-много да трябва този преход. Говорим за ДИС за под 100 лева :shock: .
А относно ГТ1, ПЪРВО трябва да тръгне интерфеиса с инпа.
Събота и неделя се надявам да ми остане време и ще напиша как става. Инсталира се във витруална машина, но ГТ1 е с линукс база и има малко настроики.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 14 Фев 2009, 10:13

Здравей jomby,темата която си пуснал е наистина интересна.Спецялно за мен ще е по лесно да се видим и да помогнеш да се направи.Не всичко ми е ясно и няма да се справя или ако се заема да го направя ще започнат едни въпроси....ще подивееш.Иначе след това ще мога да го направя на други колеги и така както го каза ще престанат да ни обират в сервизите.
Успех.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Мнение от bojky » 14 Фев 2009, 13:22

И на мен ми стана интересно...Та колега искам да те питам примерно за моята 03 99' е46 колко пин-ов трябва да е кабела...когато съм ходил на диагностика,вързват компа отпред до печката има една кръгла букса но нз колко пин-а е...та като за начало за да започна,по твоите обяснения разбрах,че ще ми трябва
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-20-P ... 240%3A1318

и това
http://motors.shop.ebay.com/items/vag-kkl

А тази зелена платка от каде я измъкна,че четох,но неможах да разбера?
А и също искам да те попитам,да ми обясниш след като си го направя това нещо какво ще мога да правя с тези програми по колата?
Поздрави!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: Мадрид

Мнение от jomby » 14 Фев 2009, 17:39

Англески знам, че за теб е по-лесно, но просто на всеки поотделно ще иска доста време, а аз нямам.
Ако нещо не съм обяснил или не ви е ясно, питайте конкретно в темата за да го обясня за всички.
bojky, да това са кабелите, които ти трябват, може и да ти тръгне без прехода, но пишат, че ако колата има кръглата букса е по-добре с нея(има и по-евтини от тази, която си дал линк, аз си купих за 0.01 долар и 12 долара доставка). Платката е във usb-kkl-obd ll(vag-com) кабела. Със инпата можеш да диагностицираш и кодираш. Кодирането е по-лесно с ГТ1-ДИС, където всичко е графично, а и по-интуитивно при инпата е доста текстово. И със двете програми може да се прави абсолютно всичко за модели до 2005-6 мисля.
Онзи ден си активирах борд компа точно за 5 мин, но с лосчето ударих на камък(излъгали са ме по телефона, че го имат), сега чакам доставка от Канада :D срещу 40 евро.
Разгледаите по-подробно "ecubb.bmwecu.org/board/", абсолютно всичко съм научил от там, просто има доста изтрити мнения и трябва да се прочетат повечко теми докато си изясните нещо.
С радост ще помагам когато мога, наистина съм описал есенцията само, по простата причина, че и 3 дни няма да ми стигнат да преразкажа целия им форум. Когато имате всичко работещо, ще ви се вижда по-лесно от сега :mhihi: .
Дерзайте!!!

П.П. Покрай празника не знам дали ще ми остане време за другата част! Но засега не виждам никои да е подкарал инпа-едиабас :winky: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Мнение от bojky » 14 Фев 2009, 19:41

Запалих се много по това нещо...но ме съмнява,че на моята кола няма да стане....До колкото знам тя използва ОБД 1?Прав ли съм колега?И ако е така има ли варянт за мен?
Или този първия кабел е за преминаване от ОБД 1 --> ОБД 2 интерфейс?

:help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 14 Фев 2009, 20:41

Най-после да се види светлина в тунела!!! Колко се ровя, ако знаете за нещо такова...

Пичове, такива кабели и преходници не могат ли да се намерят тук в София някъде, задължително ли е да си ги купуваме през ибей????

И аз се запалих много и въпреки, че не съм толкова навътре в нещата, колкото е колегата, пуснал темата, ще се опитам да навляза, за да мога да се сдобия с тая екстра... Надявам се всеки, дръзнал да опита да споделя опита си със снимков материал поне и на достъпен език, защото съм завършил икономика, а не съм инженер :) Надявам се в най-скоро време темата да може да се пусне в DIY както си му е реда - със снимчици стъпка по стъпка, с работещи линкове за download на програмите и т.н. Моля, нека се отнесем отговорно към това, ще е добре за всички ни.

И още нещо: ДИС откъде бихме могли да си го изтеглим кракнат???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Мнение от bojky » 14 Фев 2009, 21:10

http://programatoribg.com/bmw.htm тук има за 25лв. bmw 20pin cable към obd II интерфейс... най-долу е...мился че и другите работи могат да се намерят тук...но цената е малко по скъпа....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 14 Фев 2009, 21:57

Ако си купим директно това http://sklad66.com/cms/index.php?page=s ... &Itemid=66 дали ще върви без проблеми с по-новата версия, за която става дума. Би трябвало май. Имам и още нещо да питам - аз имам на мойта кола и двете букси едната ми е до акумулатора отпред, а другата ми е в купето. Кво значи това, че и двете мога да ги ползвам за едно и също нещо ли???

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook