Софтуер

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Софтуер

Мнение от Dextuar » 17 Апр 2017, 18:09

PeReZ написа:Те ли ти казаха, че проблема е в кабела или ти сам стигаш до това заключение? И ако стигаш сам до това заключение, как точно стигаш до него?
Извинявай, че ще ти прозвучи подценяващо, но по-логично ми се струва ти да бъркаш някъде, отколкото те. Виждал съм доста технически грамотни хора, които не са успявали да подкарат Инпа, включително и от форума.
Аз имах проблем с техния к-дкан кабел, казаха, че проблема е в пц-то. Да, ама с друг кабел от олх на същия комп работи. Та ето колко са коректни от склад-а... Естествено пари не върнаха.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Софтуер

Мнение от PeReZ » 17 Апр 2017, 22:56

Да, и аз съм имал случай с един ИНПА кабел да ми работи програмата, а с друг (същия на външен вид) - не.
Драйвери и настройка на порта са ми оправяли нещата.
Разбира се, не мога да съм сигурен дали проблемът ти не е другаде или да твърдя категорично, че наистина не е в кабела, но във всички случаи досега, когато някой познат/приятел е имал проблем с кабел за диагностика, винаги проблемът е бил в неговия телевизор и след моята проверка/намеса, програмата е тръгвала.
Затова продължавам да предполагам, че и при вас може да е така, но всъщност е все тая какво предполагам. Ако искате ги давайте тези развалени кабели и ако мога да ги поправя, за мен ще е удоволствие. Пари не искам.

А и пак ще се повторя, че говорим за китайски кабели с наистина елементарно изпълнение и хич не е невъзможно да има проблем. Наистина ще се изненадам от склад66, ако са отказали гаранционно да проверят/подменят кабел, но в БГ всякакви такива цигании май са ежедневие.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.09.2016

Re: Софтуер

Мнение от ajovev » 09 Авг 2017, 0:22

Здравейте колеги! От почти седмица мъча един K+DCAN usb кабел от тези прозрачните от китай купен и не сработва в INPA влизането в airbag модула с цел изтриване на грешки. Дава IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT. Работи само за четене на двигателя. 2те кръгчета battery+ignition светят черно /ON/. Когато го вкарам в обд щекера си свети червения диод. Интересното е, че когато цъкна в Inpa на Airbag модула - точно тогава червения диод изгася - нормално ли е това??? :dunno:

Колата е E46, 320, 2.2л бензин, от 2002ра, има само обд2 щекера под волана, няма кръглия.
Inpa инсталирах от диска към кабела, има 2 версии, едната кракната и едната без кракове, еднакво е с тях. Ползвам winXP 32bit sp3, върху виртуална машина Oracle VirtualBox, и към нея закачам кабела долу с usb иконката, драйвера му е инсталиран и на хост машината /win10/ и на виртуалното xp, версия "CDM 2.08.24 WHQL Certified". Чипа е FT232R.

По-горе в темата четох и запоих 7ми и 8ми пин, пробвах и с Mprog, дадох отметки на invert RI# и DSR# - флашнах успешно кабела. Резултата отново е греда с този кабел - сега вече и двигателя не се чете, като battery+ignition са бели, Inpa дава IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED.

Дайте някой друг акъл, че вече се побърках :kuku: Някой ако иска да го пробваме при него също ще ми е интересно или аз да пробвам с друг кабел и моя софт /в София съм/.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 17.10.2012
Местоположение: Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD 231hp
Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp

Re: Софтуер

Мнение от ReDFiRe » 11 Авг 2017, 17:09

Купи си един OTG преходник и пробвай с carly. Иначе за е46 правилно си направил че си ги запоил двата Пина. Лично аз запоих един кабел към тях и пробих самия корпус на кабела и го искарах. Хем да ги окасявам хем и не по мой избор. При китайците гледах че има кабели направо с копче ( превключвател) между двата режима на работа. Принципно би трябвало да нямаш проблеми с изтриването на грешката освен ако не е повредено нещо, най вече кантара на пасажерската седалка. Кой точно айер бег ти дава като грешка?

Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.09.2016

Re: Софтуер

Мнение от ajovev » 12 Авг 2017, 12:18

Имам OTG адаптер, но нещо точно сега не мога да го намеря... Грешка нямам сега на еърбега, кантара е изключен софтуерно. Исках просто да вляза в INPA airbag менюто и да прочета статуса на airbag-a, за да видя дали ми работи кабела. За в бъдеще може да ми трябва да я трия, появява се през половин година - за обтегача на колана на пасажерската седалка беше последно грешката, когато пътника разбута нещо под/до седалката светна последния път, много е чувствително.

Сложих оригиналния драйвер от диска който е - FTDIChip CDM Drivers версия 2.04.06, четох че ако е фалшив FT232 чипа и се сложи оригинален драйвер, може да му презапише PID, при мен не беше станало това. https://zeptobars.com/en/read/FTDI-FT23 ... e-supereal
Сега пробвах пак - както си е със запоени 7ми и 8ми пин, без invert-вания с Mprog - чете си двигателя, ваноси, ламбди, чисти му грешки, но когато пробвам да вляза в airbag -> IFH-0009: NO RESPONSE... С invert-вания с Mprog - иконата за акумулатор и запалване са бели и не работи нищо.

Поръчал съм и чакам и другия кабел BMW Scanner 1.4 oт китай, но исках и този да оправя, отварях иначе диспути и ми върнаха парите за него.

Edit: оказа се, че съм некадърен с поялника. Не е било добре запоено, просто само с калай не става явно. Запоих и малко кабелче което свързва физически 2та пина и вече сработи, или така ми се струва поне - влиза си в airbag. По същия начин се оказа и за BMW scanner кабела - 7ми и 8ми пин ако не са запоени кадърно с кабелче - не е използваем кабела.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 2.10.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 328i

Re: Софтуер

Мнение от BaDxBoY » 19 Сеп 2017, 13:30

Здравейте, има ли някой от София с BMW scanner 1.4.0 ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 22.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
Мечтае да кара: M5 E60,F90

Re: Софтуер

Мнение от iNfoster` » 22 Сеп 2017, 12:51

Колеги от BMW SCANNER може ли да се кодират екстри като например American Style ( да светят мигачите постоянно ). Защото ми се струва доста по-лесна за работа от NCS Expert?
Благодаря предварително! :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Софтуер

Мнение от VladiE » 22 Сеп 2017, 20:01

Да, може да си пуснеш мигачите на процент със скенера. Експерта е само ако си наясно какво точно правиш.
Колеги препоръчайте версия на ista-d/ista-p

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Софтуер

Мнение от Dextuar » 22 Сеп 2017, 20:03

ISTA-D 3.47, лично на мен ми харесва най-много и за себе си ползвам най-често нея, но в практиката и при диагностика на чужди коли ползвам в момента 4.07, което се явява и най-актуалната.
За какво ти е ISTA-P?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Софтуер

Мнение от VladiE » 22 Сеп 2017, 21:40

От чисто любопитство, за да я разгледам :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 22.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
Мечтае да кара: M5 E60,F90

Re: Софтуер

Мнение от iNfoster` » 23 Сеп 2017, 16:51

VladiE написа:Да, може да си пуснеш мигачите на процент със скенера. Експерта е само ако си наясно какво точно правиш.
Колеги препоръчайте версия на ista-d/ista-p

Благодаря колега. Поръчах си и BMW Scanner. И аз така мисля за NCS Expert. Принципно четох доста, изгледах доста уроци как се кодира с NCS Expert, но реално погледнато за един American Style не си струва да объркам нещо по-колата. След като пристигне скенера ще си ги кодирам. :) :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Софтуер

Мнение от Gqbriel » 23 Сеп 2017, 19:18

iNfoster` написа:
VladiE написа:Да, може да си пуснеш мигачите на процент със скенера. Експерта е само ако си наясно какво точно правиш.
Колеги препоръчайте версия на ista-d/ista-p

Благодаря колега. Поръчах си и BMW Scanner. И аз така мисля за NCS Expert. Принципно четох доста, изгледах доста уроци как се кодира с NCS Expert, но реално погледнато за един American Style не си струва да объркам нещо по-колата. След като пристигне скенера ще си ги кодирам. :) :bchug:

Нцс няма какво да объркаш обшо взето...


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Софтуер

Мнение от Dextuar » 23 Сеп 2017, 19:40

Gqbriel написа:
iNfoster` написа:
VladiE написа:Да, може да си пуснеш мигачите на процент със скенера. Експерта е само ако си наясно какво точно правиш.
Колеги препоръчайте версия на ista-d/ista-p

Благодаря колега. Поръчах си и BMW Scanner. И аз така мисля за NCS Expert. Принципно четох доста, изгледах доста уроци как се кодира с NCS Expert, но реално погледнато за един American Style не си струва да объркам нещо по-колата. След като пристигне скенера ще си ги кодирам. :) :bchug:

Нцс няма какво да объркаш обшо взето...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Това не е изцяло вярно.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Софтуер

Мнение от Gqbriel » 23 Сеп 2017, 20:08

dextuar написа:
Gqbriel написа:
iNfoster` написа:
VladiE написа:Да, може да си пуснеш мигачите на процент със скенера. Експерта е само ако си наясно какво точно правиш.
Колеги препоръчайте версия на ista-d/ista-p

Благодаря колега. Поръчах си и BMW Scanner. И аз така мисля за NCS Expert. Принципно четох доста, изгледах доста уроци как се кодира с NCS Expert, но реално погледнато за един American Style не си струва да объркам нещо по-колата. След като пристигне скенера ще си ги кодирам. :) :bchug:

Нцс няма какво да объркаш обшо взето...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Това не е изцяло вярно.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

И какво ще объркаш като кодираш,като можеш да върнеш фабричните настройки..щото със скенера няма бъркане ли..


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Софтуер

Мнение от Dextuar » 23 Сеп 2017, 20:13

Gqbriel написа:
dextuar написа:
Gqbriel написа:
iNfoster` написа:
VladiE написа:Да, може да си пуснеш мигачите на процент със скенера. Експерта е само ако си наясно какво точно правиш.
Колеги препоръчайте версия на ista-d/ista-p

Благодаря колега. Поръчах си и BMW Scanner. И аз така мисля за NCS Expert. Принципно четох доста, изгледах доста уроци как се кодира с NCS Expert, но реално погледнато за един American Style не си струва да объркам нещо по-колата. След като пристигне скенера ще си ги кодирам. :) :bchug:

Нцс няма какво да объркаш обшо взето...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Това не е изцяло вярно.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

И какво ще объркаш като кодираш,като можеш да върнеш фабричните настройки..щото със скенера няма бъркане ли..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Искаш ли да си направим експеримент? Зареждаш стари/грешни Датени и кодираш модул. Ако не можеш да си го оправиш после, аз ще ти го оправя. Или без да искаш, прецакай нещо по VO. Нищо разбира се не е фатално, ама не е като да е idiot-proof ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook