Общи факти и основни проблеми при Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 8.02.2009

Мнение от Nicks » 07 Май 2009, 9:25

Някои ако е прочел вече темата от англииския форум - за колекторите, моля да сподели дали наистина имам такива проблеми в БГ
англичанчетата направо ме отказаха от 320д
http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtop ... sc&start=0

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 14.07.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: каките да се нервят :+)
Мечтае да кара: трошки!

може би не много на място

Мнение от lucifer_bmw » 09 Юни 2009, 0:42

колеги незнам дали ще е удобно да споделя малко от личният си опит единственият електрически приблем освен горивна помпа нещо много интересно при 320 д е проблема с изтърканата изолация на захранващите кабели на дюзите от вибрацийте когато се получи подобен проблем колата запалва работи до към 900-1000 оборота и като вдигне нивото на вибрацийте ор уголеният проводник се получава късо шашка електрониката и автомобила загасва дано да бъде полезен на някого този съвет огледайте под корите си състоянието на захранващите проводници за дюзите. :mhihi:
BAYERISCHE MOTOREN WERKE може и да не са перпето мобиле но по-добри просто все още не са измислени!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: Оффия
Пол: Мъж

Мнение от gugichamp » 15 Сеп 2009, 14:07

Друг,често срещан проблем е модула за управление на охлждащтата радиатора перка.
part NO.-17117801423

За бензин може да се намери по-евтин(Тайвански вариант),но не става за дизел,тъй като се включват при различни температури.
от свинята лебед не става...

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от © » 07 Яну 2010, 12:56

предавателни числа на 5 и 6 степенна скоростна кутия
Sherman написа:Знам го тоя линк ... иначе намерих си инфото, което ми беше нужно.Имат различен диф ... и малки разлики в предавките:

Getriebeübersetzung (5 Gang / 6 Gang)

1: 5,24 / 5,14
2: 2,92 / 2,83
3: 1,82 / 1,79
4: 1,27 / 1,26
5: 1,00 / 1,00
6: ---- / 0,83


А това е за дифа:
interachsübersetzung: 2,35 / 2,56

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: Оффия
Пол: Мъж

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от gugichamp » 06 Фев 2010, 1:29

След дълги разправии с моят автомобил и един от най-често срещаните сериозни проблеми за модела(М47D-136к.с.),а именно ГНП-то(горивно нагнетателна помпа),
чийто модел е BOSCH VP44 реших да споделя наученото след тази главоблъсканица с вас.
Проблемите с тази помпа могата да се категоризират като два основни:
1) изгорял електронен блок
2) проблем с механичната част(най-често блокирало бутало)

В първия случай,електронният блок може да бъде рециклиран или подменен и съответно това струва между 400 и 1500лв.
Вторият вариант е доста по-скъп,тъй-като често се налага направо подмяна на корпуса на помпата, цената за нов е около 3000лв.
Винаги съществува опция за втора употреба и тогава не е лошо да знаете следните неща:

1) вземете ли помпа втора употреба задължително подменете смеринга(около 22лв струва),защото влезе ли нафта в маслото отивате за основен ремонт
на двигателя почти на 100%
2) всичките помпи имат серийни номера показващи за кой модел автомобил са точно, и за това съм ги описал :

BMW Series 3 318 d Bosch
CODE: 0470504025 е за мотора 85KW с ръчни скорости

BMW Series 3 318 tds Bosch
CODE: 0460494995 е за мотора 85KW с автоматични скорости

BMW Series 3 320 d Bosch
CODE: 0470504005 е за 100 KW мотор с ръчни скорости има го монтиран и в Е 39

BMW Series 3 320 d Bosch
CODE: 0470504020 е за 100 KW мотор с автоматични скорости има го монтиран и в Е 39

Моделът с ръчните скорости има индекс под серийния номер означен с буква от латиницата

Изображение

Този индекс може да ви помогне в търсенето на цяла помпа,електронен блок и ли само корпус.Ако буквата от вашата помпа съвпада с буквата на
тази която взимате,то те са взаимозаменими без да се налага препрограмиране на ГНП-то или иначе казано"слагаш и тръгваш".

п.с. Много е важно зацепването на ГНП-то!Ако не се зацепи правилно
колата не върви като хората,пуши яко и едвам пали!!!
Последна промяна gugichamp на 28 Дек 2010, 20:13, променена общо 1 път
от свинята лебед не става...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '00 E46 323ci & 12' F30 335i

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от taba4ko » 20 Окт 2010, 17:07

искам нещо да попитам относно номера на рамата. първите 6 цифри са както е казано в първият пост. седмата цифра на мен ми е "1" - не знам това къде трябва да е произведено. осмата ми е "0" не каква защите е това. деветата ми е 7 - даже и не разбрах какво трявда за значи тази позиция. 10 за годината на производство ми е отново "0", както спомена едни колега преди мен явно за 2000-та се ползва и "0". интересното е че нямам единадесета цифра а ми почва вина направо ( така е и на е36-цата ми). може малко разяснение по въпроса. ако някой знае нещо ще се радвам да го сподели с мен.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 20.12.2010
Пол: Мъж

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от al_ko » 03 Яну 2011, 1:11

taba4ko написа:искам нещо да попитам относно номера на рамата. първите 6 цифри са както е казано в първият пост. седмата цифра на мен ми е "1" - не знам това къде трябва да е произведено. осмата ми е "0" не каква защите е това. деветата ми е 7 - даже и не разбрах какво трявда за значи тази позиция. 10 за годината на производство ми е отново "0", както спомена едни колега преди мен явно за 2000-та се ползва и "0". интересното е че нямам единадесета цифра а ми почва вина направо ( така е и на е36-цата ми). може малко разяснение по въпроса. ако някой знае нещо ще се радвам да го сподели с мен.

седмата цифра 1 - означава, че е за Европа (ако е 2 - за UK, десен волан, ако е 3 - за САЩ особености, например мигача е червен и т.н.)
осмата цифра 0 - означава коланите са "ръчни"
деветата цифра е за "защита", т.е. ако знам всички останали, може да сметна и нея, то е нещо като последната цифра на ЕГН
десетата цифра е нула за европейски модели, и при мене е нула
не разбрах какво значи да нямаш единайсета цифра, нали са общо 17 символа (букви или цифри, няма значение)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 4.04.2010
Местоположение: Мюнхен
Пол: Мъж
Кара: 320д Е46 136к.с
Мечтае да кара: BMW F10

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от shark1986 » 18 Фев 2011, 22:31

al_ko написа:
taba4ko написа:искам нещо да попитам относно номера на рамата. първите 6 цифри са както е казано в първият пост. седмата цифра на мен ми е "1" - не знам това къде трябва да е произведено. осмата ми е "0" не каква защите е това. деветата ми е 7 - даже и не разбрах какво трявда за значи тази позиция. 10 за годината на производство ми е отново "0", както спомена едни колега преди мен явно за 2000-та се ползва и "0". интересното е че нямам единадесета цифра а ми почва вина направо ( така е и на е36-цата ми). може малко разяснение по въпроса. ако някой знае нещо ще се радвам да го сподели с мен.

седмата цифра 1 - означава, че е за Европа (ако е 2 - за UK, десен волан, ако е 3 - за САЩ особености, например мигача е червен и т.н.)
осмата цифра 0 - означава коланите са "ръчни"
деветата цифра е за "защита", т.е. ако знам всички останали, може да сметна и нея, то е нещо като последната цифра на ЕГН
десетата цифра е нула за европейски модели, и при мене е нула
не разбрах какво значи да нямаш единайсета цифра, нали са общо 17 символа (букви или цифри, няма значение)

Сега последно на позиция 10 за година на производство и при мен е нула това какво значи че е 2000г.ли?
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 10.03.2010
Пол: Мъж

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от dize-la » 29 Мар 2011, 18:12

масов проблем на 320д ( 136коня ) , е скъсан колянов вал. имат ли и други двигатели на бмв същия проблем?

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от Dimitroff » 29 Мар 2011, 19:47

dize-la написа:масов проблем на 320д ( 136коня ) , е скъсан колянов вал. имат ли и други двигатели на бмв същия проблем?


това...за първи път го чувам :mhihi:
Идея си нямам от къде си извадил такъв извод :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от adovet » 29 Мар 2011, 20:15

Проблем са и буксите на стоповете.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 10.03.2010
Пол: Мъж

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от dize-la » 29 Мар 2011, 20:39

това за коляновия вал не е измислица.само за този месец знам за двама пострадали , а и като се обадиш за втора употреба всички знаят за проблема, факт е! въпроса е дали има и други двигатели на бмв с такъв проблем. не говорим за еденични случаи, а за масова повреда!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от Dimitroff » 29 Мар 2011, 20:45

Ми...в грешка си, колега :lol:
Спрете да си слагате кофти масло и няма да имате проблеми - конкретно за твоите познати.

Тук сме доста дизелови Е46ци...аз за първи път чувам за масов такъв проблем!

Да не разводняваме темата повече ти предлагам...

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 7.05.2010
Кара: 328 Individual

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от pesho_b » 13 Окт 2011, 17:28

Знае ли някой дали проблема с гниещото купе в задната част, споменат по назад в темата, е решен при фейслифта на е46 ?

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Общи факти и основни проблеми при Е46

Мнение от Dimitroff » 13 Окт 2011, 21:55

Да, принципно е отстранен, но по-големите мотори все пак могат да проявят такова оплакване.
Ремонта е елементарен и сравнително евтин, така че няма от какво да се притесняваш.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook