Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- kuturak
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330D
- Детайли за колата: E46 330D
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Не знам, мен би ме човъркало отвътре за точните стойности 

- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
kriso85 написа:Според мен ще има и други разлики ...
Сигурно ли е че колекторите са еднакви ?
Сега да се появи онзи колега , който твърдеше че с вал от 18ка и чип бяга на 320ки
Имвенно на него му се свидеше информацията което ме навежда на мисалта че я е направил + 13 коня само виртуално и по четене из форумите

- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
slitter написа:oci e вече със софтуер от 318ка възможния най-нов, който някога е излязъл за този двигател по стандарт Евро 3! Покарахме колата и истината е, че не намираме кой знае каква разлика, да не кажа почти никаква във вървенето. Колата понесе много добре новия софт, ДИСА тръгна, но като вървене![]()
![]()
Може да се окаже, че действително разпределителния вал на 318 е с някви микрони по-различен от 16ковия, които да не се виждат с просто око, но в действителност да си оказват влияние върху мощността! Предполагам самия оци по-късно ще каже как е било и какво точно е усетил и какво мисли. Той има вал от 318 и остава да пробва да го сложи, ако му се занимава! До тук толкова!
Другия вариант да разбере дали наистина е вдигнал мощноста е да я опъне на някой дълга права и ако колата вдигне 210 значи ги е качил

Заводско 16-ката е ограничена на 196 мисля че беше,абе моята е залепвала на 200 и нито километър нагоре


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Интересно... все си мислех, че разликата е само в софта... май ще се окаже, че наистина валовете при 316 и 318 са различни, може би със съвсем малко, но различни. Самата смяна не е нещо сложно, зацепването е по-пинизчийската работа, но вярвам ще се справите. Нека Оци сам си напише как точно чувства колата... друг вариант е да се пробва на старт с една 318-ка и да се види как се движи неговата.
Si non confectus, non reficiat.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Rundev написа:oci написа:на схемата 8 е въпросния ДИСА клапан, а 13 е твоята капачка
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Добре де някой да направи една снимка на неговата,щото по тая схема ми е малко смътно.
300 лева за този клапан ми звучат много,ако иска въздух колата с дрелката ще и направя отвор на това място не е проблем
Няма да стане с пробиване на дупка ....

Работата на дисата е при обороти над 4500 (когато се смята , че има "достатъчен" въртящ момент ) ,да отвори "по-късия път" в смукателния колектор , от там повишаване на мощността и намаляване на разхода .... Ако дисата работи нормално (защото често се случва пластмасовата и клапичка или лостчето , което я бута , да са повредени) , то над 4500 об /мин трябва да се усеща чувствително повишаване на мощността ...
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Rundev написа:Имвенно на него му се свидеше информацията което ме навежда на мисалта че я е направил + 13 коня само виртуално и по четене из форумите
Аз съм почти сигурен че е клавиатурен мунингист колегата
Мисля че аз и още някой колега му бяхме предложили да ги сравним с обикновени 18ки и колегата го отнЕма

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Mitko195
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Rundev написа:slitter написа:oci e вече със софтуер от 318ка възможния най-нов, който някога е излязъл за този двигател по стандарт Евро 3! Покарахме колата и истината е, че не намираме кой знае каква разлика, да не кажа почти никаква във вървенето. Колата понесе много добре новия софт, ДИСА тръгна, но като вървене![]()
![]()
Може да се окаже, че действително разпределителния вал на 318 е с някви микрони по-различен от 16ковия, които да не се виждат с просто око, но в действителност да си оказват влияние върху мощността! Предполагам самия оци по-късно ще каже как е било и какво точно е усетил и какво мисли. Той има вал от 318 и остава да пробва да го сложи, ако му се занимава! До тук толкова!
Другия вариант да разбере дали наистина е вдигнал мощноста е да я опъне на някой дълга права и ако колата вдигне 210 значи ги е качил
Заводско 16-ката е ограничена на 196 мисля че беше,абе моята е залепвала на 200 и нито километър нагореа на колегата с 18-ката 210 и край
Колко ще вдигне ми се струва доста относително като измерване на ''увеличения'' пауър. С 18чицата си и 220 съм правил но не беше ли по нанадолнище...

А oci беше казал, че някакъв спортен вал щеше да слага, може би от такъв, с хубав филтър, чип, колектор и генерация да се усети нещо но като им се тегли чертата на тези манипулации и излиза, че е по-изгодно да се метне човек на 20ка..
- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Mitko195 написа:Rundev написа:slitter написа:oci e вече със софтуер от 318ка възможния най-нов, който някога е излязъл за този двигател по стандарт Евро 3! Покарахме колата и истината е, че не намираме кой знае каква разлика, да не кажа почти никаква във вървенето. Колата понесе много добре новия софт, ДИСА тръгна, но като вървене![]()
![]()
Може да се окаже, че действително разпределителния вал на 318 е с някви микрони по-различен от 16ковия, които да не се виждат с просто око, но в действителност да си оказват влияние върху мощността! Предполагам самия оци по-късно ще каже как е било и какво точно е усетил и какво мисли. Той има вал от 318 и остава да пробва да го сложи, ако му се занимава! До тук толкова!
Другия вариант да разбере дали наистина е вдигнал мощноста е да я опъне на някой дълга права и ако колата вдигне 210 значи ги е качил
Заводско 16-ката е ограничена на 196 мисля че беше,абе моята е залепвала на 200 и нито километър нагореа на колегата с 18-ката 210 и край
Колко ще вдигне ми се струва доста относително като измерване на ''увеличения'' пауър. С 18чицата си и 220 съм правил но не беше ли по нанадолнище.......
А oci беше казал, че някакъв спортен вал щеше да слага, може би от такъв, с хубав филтър, чип, колектор и генерация да се усети нещо но като им се тегли чертата на тези манипулации и излиза, че е по-изгодно да се метне човек на 20ка..
Не,не колега да оставим настрана "купуването на по мощна кола" настрана.Интересно е когато си направиш сам а и е полезно за други колеги.Твърде много пари съм налял и колата ми е в ред,като за нормална градска що годе луксозна кола.Въпросът е да се отприщат тия 13 коня както си е бил двигателя,да има малко повече сигурност при изпреварване(не за гонки) плюс 16 гори повече от 18-ката заради този скопаж и върви по малко,затова по добре да разнищим м43-като и занапред други колеги които като мен питат от сервиз на сервиз дали знаят нещо по въпроса ще е по лесно.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Благодарение на Жоро сменихме софта и в това отношение ми се струва, че самия двигател работи по добре в смисъл на клати обороти и работи добре иначе за вървенето карах и неговата която е 318-ка и в сравнение с моята в ниските неговата е една идея по пъргава но съм сигурен, че това ако се качи някой друг да кара двете коли няма да го хване иначе във високите след като вече един ден я пържа си миля че е малко по мощна например днес си направих тест ако може да се нарече така от Драгичево към Владая и доста байр и на 5-та го качих със 150 и продължава да ускорява.
Сега се двоумя дали си струва да сменя и вала или да се примиря така но като се знам няма да мирна и после пак ще ви пиша как е.
В старта ми се струва по мудна или по точно в старата си е като преди без ДИСА и със софта на 16-ка.
И тези 13 коня да съм сигурен че ги имам отгоре трябва само на ДИНО иначе това с вървенето и каране на други коли и мътна работа защото тук е от значение и състоянието на колата.
Аз карах на един приятел неговата 318-ка и смея да кажа че вървеше по зле от моята но тук има и други фактори- дебитомер, дюзи, компресия на двигател трябва всички показатели да са еднакви за да се тестват две коли на гонка или пък с каране.
Това е а Диса го взех за 20 лв втора употреба здрав, но нов е над 300лв. иначе буксата си я има само копуваш клана и го монтираш за 5 минути.
Сега се двоумя дали си струва да сменя и вала или да се примиря така но като се знам няма да мирна и после пак ще ви пиша как е.
В старта ми се струва по мудна или по точно в старата си е като преди без ДИСА и със софта на 16-ка.
И тези 13 коня да съм сигурен че ги имам отгоре трябва само на ДИНО иначе това с вървенето и каране на други коли и мътна работа защото тук е от значение и състоянието на колата.
Аз карах на един приятел неговата 318-ка и смея да кажа че вървеше по зле от моята но тук има и други фактори- дебитомер, дюзи, компресия на двигател трябва всички показатели да са еднакви за да се тестват две коли на гонка или пък с каране.
Това е а Диса го взех за 20 лв втора употреба здрав, но нов е над 300лв. иначе буксата си я има само копуваш клана и го монтираш за 5 минути.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Най-добре директно сравнете една 318-ка и твойта - така ще се разбере как точно се справя колата ти. Браво за ентусиазма - да се появиш да рапортуваш на някоя от следващите сбирки
Щом се появят окончателни резултати ще ъпдейтна темата за доработки по мотора с постиженията ти с М43

Щом се появят окончателни резултати ще ъпдейтна темата за доработки по мотора с постиженията ти с М43

Si non confectus, non reficiat.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Zagy написа:Най-добре директно сравнете една 318-ка и твойта - така ще се разбере как точно се справя колата ти. Браво за ентусиазма - да се появиш да рапортуваш на някоя от следващите сбирки![]()
Щом се появят окончателни резултати ще ъпдейтна темата за доработки по мотора с постиженията ти с М43
Zagy, сравнявахме е с тази на Жоро тя е 318-ка но с каране той кара моята с настъпване аз неговата и така, но не сме ги слагали една до друга и си мисля да сменя и вала освен и после ще видя как ще е.
А може и тия дни да я кача с един приятел на ДИНО като със сигурност няма да си струва упражнението, но понеже ме ръчка отвътре и не ме остава на мира да разбера по какъв начин немците са ограничили мощността на този двигател.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Качете я на дино и поискайте подробна разпечатка за обороти, коне и въртящ момент. Ще потърсим разпечатка на нормална 316-ка и 318-ка и ще сравним при какви обороти какви коне правят и къде точно е разликата. Така ще стане ясно къде точно е "запушена" 316-ката и може даже да се види дали е от валовете тая разлика в конете или е от нещо друго.
Si non confectus, non reficiat.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Трябвало е да я качите преди интервенцията на дино.
Сега ще гадаем само, защото колите са далеч от заводските си стойности вече , а още повече тези стойности са
доста оптимистични обикновено.
Сега ще гадаем само, защото колите са далеч от заводските си стойности вече , а още повече тези стойности са
доста оптимистични обикновено.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
А понякога пишат по-малко отколкото е в действителност! Примерно ясен е факта, че каталитичните конвертори намаляват мощността между 10 и 25%. Ако махнеш катализатора ето ти повече нютон метрърчета и повече кончета! Ако смеиш гуми също може да редуцираш или увеличиш мощността! ако сложиш спортен филтър - ето ти повече въздух за горивната смес! Т.е мощността не е константна величина! един двигател не е точно - а от - до!
- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани