320д ЕГР
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: 320д ЕГР
Аз знам метод да не светва лампата - увиваш я в черно тиксо!swetlioo написа:Някой от тук пишещите да може да изолира ЕГР софтуерно, или да знае работещ метод, при е46 2005г, при който да не светва лампата на таблото?
VR Performance знаят как да го спрат софтуерно.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: 320д ЕГР
Лошо работещият ЕГР освен че влияе на мощноста, прикрива и проблеми. Сложих реис пайп и изтрих ЕГР-а от картите и дюза/и веднага показаха зъбки.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
- Simbazz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 137
- Регистриран на: 24.08.2014
- Местоположение: София
- Кара: e46 320d 150hp
Re: 320д ЕГР
Това е така, защото като почне да пуши колата или да не върви и всеки си мисли ЕГР... махам го и проблемите ми изчезват.. За да пуши автомобила то винаги си има причина и то комплексна -> не добро изгаряне на горивото, а от лошо изгаряне - задръстване на ЕГР и разни миризми/пушаци(дори и леки) и други проблеми, които не са свързани с темата. След махане на ЕГР черния пушек спира, защото кофти изгореното гориво не преминава за втора обработка, но не спира основния проблем - горенето. Също след спиране на ЕГР се повишава отделянето на азотните оксиди, които са вредни (при мен като махна маркуча на егр се усеща по-гадна миризма, като застана отзад) както и повишаване на температурата на горене в цилиндрите. Та след вече махнатия егр няма какво да обвиним като проблем и най-после виждаме, че проблема ни е в горенето (дюзи или др. компоненти). Според мен по-доброто решение специално за егр - разглобяване, чистене до блясък и проверка дали клапана не стои постоянно отворен. Ако е постоянно отворен то може би се налага нов такъв или ако може да се ремонтира.. След това ефекта е доста голям. Ако на автомобила ще се прави ремап и се променят горивните карти да работи без ЕГР нормално, а не просто да е нагласено да не свети лампата го разбирам, но съм питал доста тунинг майстори какво се случва с горивната смес след софтуерното му спиране и явно за всички беше неудобен въпрос и никой не ми отговори и затова се отказах да го спирам и аз, а просто да си го изчистя.
Re: 320д ЕГР
Идеята поради, която исках да махна ЕГР-а, е че мислех, че той ми спъва колата. Оказа се кулера. След смяна, колата заработи нормално, и ЕГР-а не мисля да го махам.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: 320д ЕГР
Голяма грешка особено ако си е46 или е90 без дпф.swetlioo написа:Идеята поради, която исках да махна ЕГР-а, е че мислех, че той ми спъва колата. Оказа се кулера. След смяна, колата заработи нормално, и ЕГР-а не мисля да го махам.
Колата става по жива в ниските.
Спира да трупа нагар в колектора и портовете на главата.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: 320д ЕГР
Идеята е да работи като инхибитор, защото намалява кислородното съдържание в цилиндъра. От там идва и по ниската температура и по-нисък разход на гориво. До тук с плюсовете. При съвременните модели нивата на отделени газове са решени с по-висока работна температура за по пълно изгаряне. Аз също доста се колебаех дали да го махам или да го запазя. В една друга тема, качих видео как моя ЕГР работеше неадекватно като асматик. С ремап съм, с софт направен двигателя да работи оптимално без тая гадина и съм го манхал физически както се вижда на снимката. При мен последното нещо което обвиних за проблемите с пушенето и невървежа беше тоя клапан, а не първото. Като оправим дюзите ще пиша отзив относно пушеци и разход. Относно прословутия азотен оксид - ако гледаме в тая посока, бензиновия двигател трябва да бъде анатемосан като причинител на парниковия ефект, но би било безумие. Истината е че на нова кола би било много по правилно и редно да работи с рециркулация, но на стара няма особен смисъл да спасяваш точно тази система от която вече има съмнителен ефект за природата, а за двигателя е откровенно вреден. Колегата кратко и ясно го написа - пълни мотора с говна. Чистил съм си ЕГР-а до блясък през шест месеца и то не защото съм педантичен, а защото търсех източника на проблем и отхвърлях тоя скапан тумор като съпричинител. Всичките пъти беше мръсен. Колектора също. Черна лепкава гняс, мазна и покрита със сажди.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: 320д ЕГР
По - нисък разход на гориво?VladiE написа:Идеята е да работи като инхибитор, защото намалява кислородното съдържание в цилиндъра. От там идва и по ниската температура и по-нисък разход на гориво. До тук с плюсовете. При съвременните модели нивата на отделени газове са решени с по-висока работна температура за по пълно изгаряне. Аз също доста се колебаех дали да го махам или да го запазя. В една друга тема, качих видео как моя ЕГР работеше неадекватно като асматик. С ремап съм, с софт направен двигателя да работи оптимално без тая гадина и съм го манхал физически както се вижда на снимката. При мен последното нещо което обвиних за проблемите с пушенето и невървежа беше тоя клапан, а не първото. Като оправим дюзите ще пиша отзив относно пушеци и разход. Относно прословутия азотен оксид - ако гледаме в тая посока, бензиновия двигател трябва да бъде анатемосан като причинител на парниковия ефект, но би било безумие. Истината е че на нова кола би било много по правилно и редно да работи с рециркулация, но на стара няма особен смисъл да спасяваш точно тази система от която вече има съмнителен ефект за природата, а за двигателя е откровенно вреден. Колегата кратко и ясно го написа - пълни мотора с говна. Чистил съм си ЕГР-а до блясък през шест месеца и то не защото съм педантичен, а защото търсех източника на проблем и отхвърлях тоя скапан тумор като съпричинител. Всичките пъти беше мръсен. Колектора също. Черна лепкава гняс, мазна и покрита със сажди.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
От кое?
От задръстената глава и смукателен колектор?
Това категорично не е вярно.
Моите дюзи са в отлично състояние.
Тоя ЕГР караше колата да пуши като локомотив.
Следа като го шунтирах, резултата беше автомобил без грам пушилка.
... + по - нисък разход на гориво.
Не гори литър по малко, но има икономия.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: 320д ЕГР
Аз съм го махнал също тоя тумор. Обаче явно не разбираш процеса ако има работещ ЕГР. Имаш по малко кислород, съответно по малко гориво е нужно. Подчертавам че става дума за изправна система и правилно работещ агрегат.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: 320д ЕГР
Не съм инженер, но не разбирам как посредством това, че вкарваш отработени газове за вторично горене, може да ти направи изгарянето по добро? Да, температурата на горене се вдига, но това означава ли, че гори по лошо?VladiE написа:Аз съм го махнал също тоя тумор. Обаче явно не разбираш процеса ако има работещ ЕГР. Имаш по малко кислород, съответно по малко гориво е нужно. Подчертавам че става дума за изправна система и правилно работещ агрегат.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: 320д ЕГР
Обратното е. Като вкарваш по малко свеж въздух и добавяш отработени газове понижаваш обема кислород в горивната смес и понижаваш температурата. Правилно мислиш че не подобрява горенето, защото действа като инхибитор. Има недоизгаряне и се пести гориво. На съвременните логиката е обратна. По висока температура и по оптимално изгаряне за по ниски нива изпускани газове.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Re: 320д ЕГР
Един въпрос от мен, може и да е тъп, но...
Ако се сложи ламаринка на изпускателния колектор към ЕГР и нищо друго не се пипне по колата, това как ще се отрази на работата на колата?
Ако се сложи ламаринка на изпускателния колектор към ЕГР и нищо друго не се пипне по колата, това как ще се отрази на работата на колата?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани