проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- kali76
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 15.10.2011
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: Е 91 318I
- Мечтае да кара: НОВ автомобил
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
.....намерих къде са снаждани кабелите( около 30 см от буксата на газта) и малко ги ревизирах . За сега не ми е създава ядове.
- darkheaven
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 2.12.2018
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги ! Искам да Ви попитам следният въпрос: От скоро имам е46 318ци. 143кс. и имам проблем с паленето сутрин.Когато запаля се чува неравномерно работене на цилиндрите ( все едно не работят в синхрон ли как да го кажа не знам) и се чуват като детонации и колата угасва. От къде може да идва проблема ? Искам да кажа също, че макар и по-рядко пали от 1вия път, но в повечето случаи трябва да въртя по 5-6 пътти за да запали. Извинявам се ако нещо не съм написал правилно. Ходих на диагностика, но не могат да кажат къде със сигурност е проблема. Последния път ми казаха, че дава грешка във валтроника.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте,
Някой сблъсквал ли се е проблем при н42 двигателя генериращ постоянен код за грешка 2862 и след време преминаващ в 2865 също за авариен режим на колата. Сменен е мотора на влатроника с чисто нов марка ВДО, компютъра на валвтрониак също е сменен, и двата соленойда на ваносите. Ще бъда много благодарен, ако някой вече успял да реши този проблем сподели опита си.
Някой сблъсквал ли се е проблем при н42 двигателя генериращ постоянен код за грешка 2862 и след време преминаващ в 2865 също за авариен режим на колата. Сменен е мотора на влатроника с чисто нов марка ВДО, компютъра на валвтрониак също е сменен, и двата соленойда на ваносите. Ще бъда много благодарен, ако някой вече успял да реши този проблем сподели опита си.
- desoxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
darkheaven написа:Здравейте колеги ! Искам да Ви попитам следният въпрос: От скоро имам е46 318ци. 143кс. и имам проблем с паленето сутрин.Когато запаля се чува неравномерно работене на цилиндрите ( все едно не работят в синхрон ли как да го кажа не знам) и се чуват като детонации и колата угасва. От къде може да идва проблема ? Искам да кажа също, че макар и по-рядко пали от 1вия път, но в повечето случаи трябва да въртя по 5-6 пътти за да запали. Извинявам се ако нещо не съм написал правилно. Ходих на диагностика, но не могат да кажат къде със сигурност е проблема. Последния път ми казаха, че дава грешка във валтроника.
Колега ,пробвай с ъпдейт на софтуера !
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги споделете мнения и впечатления за масло на N42,скоро ми предстои смяна,ще ми се да събера мнения.Трета година му наливам Репсол Елит Еволюшън 5/40.Покрива спецификациите но да попитам.
BMW POWER
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Въпроса не е само до спецификациите,а и до самото масло. Ако си доволен от това масло,продължавай да си слагаш от него! Може да стане така,че да не намериш лесно друго масло,от което пак да си доволен ...Ако имаш удобен вариант,пробвай с някой Равенол.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- StaKo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Интересува ме мотора N42B18 116 коня. Колата която съм харесал е седан Е46 316i от 2003 година на малко над 260 000 км с много запазен салон и външно без забележки. Изглежда гледана кола, внос от Грац, Австрия с две годишен валиден Австрийски технически преглед.
Може би съединителя да му е дошло времето, друго не забелязах. В големите студове я отринахме от снега, запалихме я, заработи веднага, доста мазно, равномерно и спокойно, бързо задуха топло в колата.
Въпроса ми е какво мога да очаквам като неприятни изненади и на кое най-вече да обърна особено внимание.
Мотора е най-слабия за Е46 и рядко се среща. Кой е по-проблемен N42B20 или N42B18 ? И същите ли са им кусурите. Аз не съм по спортното каране, така че тези коне са ми достатъчни. Може би, това че N42B18 не е напънат като N42B20 ще е в негов малък плюс ?
Може би съединителя да му е дошло времето, друго не забелязах. В големите студове я отринахме от снега, запалихме я, заработи веднага, доста мазно, равномерно и спокойно, бързо задуха топло в колата.
Въпроса ми е какво мога да очаквам като неприятни изненади и на кое най-вече да обърна особено внимание.
Мотора е най-слабия за Е46 и рядко се среща. Кой е по-проблемен N42B20 или N42B18 ? И същите ли са им кусурите. Аз не съм по спортното каране, така че тези коне са ми достатъчни. Може би, това че N42B18 не е напънат като N42B20 ще е в негов малък плюс ?
- desoxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колега ,карам този мотор вече 10-та година и пробвах различни масла ,но най доволен съм от 0w40 на Castrol ,двигателя работи тихо и меко с него! Този двигател е за масла 0w30 0w40 ,такива са препоръките на повечето производители на масла с 5w30 е по шумен! Преди няколко дни отварях капака на клапаните и двигателя светеше ,няма нагари ,няма отлагания ,няма следи от износване по валовете ! За мен това е маслото!gavrone написа:Колеги споделете мнения и впечатления за масло на N42,скоро ми предстои смяна,ще ми се да събера мнения.Трета година му наливам Репсол Елит Еволюшън 5/40.Покрива спецификациите но да попитам.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
А сега някой ако може да даде обяснение на поредния феномен с този мотор, наистина ще е голяма работа! Сериозен съм и нека се изкажат само хора знаещи, цапали си ръцете с ремонти! Недоумявам как е възможно:
Влиза постоянно въздух в охладителната система. Надува доста маркучите, бълбука си парното и изобщо, стандартните признаци на издухана гарнитура. Нищо тревожно, карам си я така вече поне 10х км, обаче - ЗАЩО не губи изобщо охладителна течност?? Никаква!
Всъщност аз естествено отговор си имам и едва ли е нещо друго, от това, което аз си мисля, но човек знае ли, може някой да изкаже по-умна теория. Умишлено не споменавам какво е според мен, за да не повлияя на евентуален отговор.
Влиза постоянно въздух в охладителната система. Надува доста маркучите, бълбука си парното и изобщо, стандартните признаци на издухана гарнитура. Нищо тревожно, карам си я така вече поне 10х км, обаче - ЗАЩО не губи изобщо охладителна течност?? Никаква!
Всъщност аз естествено отговор си имам и едва ли е нещо друго, от това, което аз си мисля, но човек знае ли, може някой да изкаже по-умна теория. Умишлено не споменавам какво е според мен, за да не повлияя на евентуален отговор.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте!
Моя проблем с двигателя N42B20 е следният. Малко предистория.. от около година и нещо си търсех е46, 318i най-накрая намерих преди има няма месец и малко. В началото всичко беше ок, докато един ден пътувах извън София и ми беше съобщено, че нещо си тече от долу. Течността нямаше ясен характер, нито беше антифриз, нито масло. В крайна сметка се оказа, че е двете заедно. В охладителната система по някаква причина влиза масло, което и е разказала играта, маркучите (един, от които се е спукал, причината за теча). Доколкото ми е известно ще трябва цялата да се подмени, но въпроса е каква е точно причината да смесва масло при антифриза. Като погледнеш капачката на радиатора и ти става лошо.. Все още не съм я водила на чичо доктор, тъй като нямам времето за това и седи и си почива, междувременно моля, за вашата помощ чрез информация поне!
Моя проблем с двигателя N42B20 е следният. Малко предистория.. от около година и нещо си търсех е46, 318i най-накрая намерих преди има няма месец и малко. В началото всичко беше ок, докато един ден пътувах извън София и ми беше съобщено, че нещо си тече от долу. Течността нямаше ясен характер, нито беше антифриз, нито масло. В крайна сметка се оказа, че е двете заедно. В охладителната система по някаква причина влиза масло, което и е разказала играта, маркучите (един, от които се е спукал, причината за теча). Доколкото ми е известно ще трябва цялата да се подмени, но въпроса е каква е точно причината да смесва масло при антифриза. Като погледнеш капачката на радиатора и ти става лошо.. Все още не съм я водила на чичо доктор, тъй като нямам времето за това и седи и си почива, междувременно моля, за вашата помощ чрез информация поне!
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
караш на газ нали така беше.Знаеш поне два отговора.Единия е платна на изпарителя.Предполагам щеше да си усетил от казанчето да мирише на газ.Другия при загряване всичко е 6 но като почне да се охлажда след като я изгасиш от скобите пуска въздух и това после е феномена с бълбукането.Аз го имам отвреме на време това бълбукане и то се получава само като проверявам нещо антифриза и отвивам капачката.Но като се замисля 2-3 години не съм го чувал това бълбукане.То май и антифриза не съм проверявал.
За мен обаче може и гарнитура да е.При мен едно време беше така.Бълбука яко.Антифриз не губи и така карах има няма 30-40 000 и вкара масло в антифриза в един момент.
Колега вземи го смени тоя двигател вече.Има сигурно по 500 лева вече.Гледаш да изглежда читав.Сменяш едни гумички,цедка маслена помпа,може и едни биелни лагери и само газ.А и вакуум помпата си правиш със силикон.Гледаш само да не е прегряван мотора.Като огледаш валове ала бала няма да се подведеш.Ти знаеш какво да гледаш.
Е само акъл давам ама всеки си знае де.
За мен обаче може и гарнитура да е.При мен едно време беше така.Бълбука яко.Антифриз не губи и така карах има няма 30-40 000 и вкара масло в антифриза в един момент.
Колега вземи го смени тоя двигател вече.Има сигурно по 500 лева вече.Гледаш да изглежда читав.Сменяш едни гумички,цедка маслена помпа,може и едни биелни лагери и само газ.А и вакуум помпата си правиш със силикон.Гледаш само да не е прегряван мотора.Като огледаш валове ала бала няма да се подведеш.Ти знаеш какво да гледаш.
Е само акъл давам ама всеки си знае де.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
От изпарителя не е Дани, карах почти месец само на бензин и даже направо бях изкарал входа на газта. А и изпарителя е чисто нов и той. Влизащ въздух при изстиването също не е, щото маркучите се дървят яко, тоест, влиза си налягане. Сутрин също я намирам умряла от студ, но с надървени маркучи. За мен съмнения няма, че гарнитурата изпуска, но питанката е - там откъдето изпуска изгорели газове в охладителната система ЗАЩО не пуска охладителна течност обратно в цилиндрите и по тоя начин да губи течност дори и малко???? Голям феномен. Аз обяснение все пак имам, но ще изчакам, може и някой друг да се включи с идея.
Иначе двигателя няма да го сменям, ами направо си търся е92 с н52. Имам хубава, оборудвана глава за тая, трябва ми само един блок и ето ти нов ДВГ. Просто не мога вече, издразнен съм и максимално на тая трошливата кочина, то край нямаха тез безспирни ремонти, братче. Всичко е сменено по 200 пъти, включая всевъзможни, не толкова нужни неща. Едни и същи неща, пак и пак и пак и пак.... Някой просто ще си кара кола с голям ресурс за без пари. Много е хубава, ама не е за мен, явно. Лошото е, че читави е92 с ръчка и бензинови шестаци просто няма, а е90 и ф са ми адски грозни....
Иначе двигателя няма да го сменям, ами направо си търся е92 с н52. Имам хубава, оборудвана глава за тая, трябва ми само един блок и ето ти нов ДВГ. Просто не мога вече, издразнен съм и максимално на тая трошливата кочина, то край нямаха тез безспирни ремонти, братче. Всичко е сменено по 200 пъти, включая всевъзможни, не толкова нужни неща. Едни и същи неща, пак и пак и пак и пак.... Някой просто ще си кара кола с голям ресурс за без пари. Много е хубава, ама не е за мен, явно. Лошото е, че читави е92 с ръчка и бензинови шестаци просто няма, а е90 и ф са ми адски грозни....
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- xenolith
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 20.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: E46 (M43B19)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:Сутрин също я намирам умряла от студ, но с надървени маркучи.
Не би ли следвало капачката да сваля това налягане вечерта? Аз още като спра колата и капачката започва да пуска бавно налягането (даже се чува, ако сложа ухо до нея) и примерно след час като пипна - маркучите са без налягане.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
мда прав е колегата.Клапъна на капачката може да не работи.Незнаех,че сутрин на студен мотор продължават да са твърди маркучите.
Ами аз ще ти кажа при мен пък какъв феномен беше преди години.Някой се беше правил на майстор преди да купя колата и беше навивал вложки ама некадърно.Аз затова после правих блока при стругар.
Единия болт изпусна от тея вложки на английските 'майстори' и почна да духа и да вкарва въздух в системата.Обаче духаше и навънка същевременно и то само при високи обороти.Гледам аз с един фенер през там където е филтъра и виждам как едно балонче се надува леко под всмукателния колектор.Точно където се пада средния голям болт на главата.При ниски обороти само балонче,а при по-здраво каране пръскаше фин прашец антифриз чак назад към скоростната кутия.Антифриз почти не губеше,защото беше много малко за онзи момент и не се забелязваше загуба.Обаче си надуваше яко в системата.
Имаше го и бълбукането.Направи един анализ на газовете в антифриза и всичко ще се изясни.
Има много комбинации на това коолко е голямо проблемното място на гарнитурата и къде се намира.
Има нещо което забелязам през годините с n42.Виж колко парт номера има заменени по двигателя от първите години.Имало е много несполучливи части и гаранционно са ги заменяли с нови модели.Както е с обтегача на веригата.На първия мой двигател смених почти всичко и пак проблем след проблем.На този само карам.Вече 250 000 само аз навих и то нощо ама нищо не съм сменял.Едни свещи само.Масло не гори.А първия гореше преди ремонта по 600 мл на 1000 км.За 65 000км които го карах ми стъжни живота.Не исках да чуя за бмв по едно време.
Мисля,че n46 има значително по малко проблеми.Пак има значение и как е карано преди теб и какво масло и на колко е сменяно ама това е друга тема.
Но от всички подновени части гарнитурите,блока и главата мисля,че от бмв не са ги пипали.
Взимай н52 няма да сгрешиш.Аз взех една х5 с n62b48 и разбрах кой е истинския звук и вървеж на бензиново бмв.Замислям се и за истинска м-ка ама обслужването и там е тегаво.Биелни лагери ала бала.......... Не съм още за м
Ами аз ще ти кажа при мен пък какъв феномен беше преди години.Някой се беше правил на майстор преди да купя колата и беше навивал вложки ама некадърно.Аз затова после правих блока при стругар.
Единия болт изпусна от тея вложки на английските 'майстори' и почна да духа и да вкарва въздух в системата.Обаче духаше и навънка същевременно и то само при високи обороти.Гледам аз с един фенер през там където е филтъра и виждам как едно балонче се надува леко под всмукателния колектор.Точно където се пада средния голям болт на главата.При ниски обороти само балонче,а при по-здраво каране пръскаше фин прашец антифриз чак назад към скоростната кутия.Антифриз почти не губеше,защото беше много малко за онзи момент и не се забелязваше загуба.Обаче си надуваше яко в системата.
Имаше го и бълбукането.Направи един анализ на газовете в антифриза и всичко ще се изясни.
Има много комбинации на това коолко е голямо проблемното място на гарнитурата и къде се намира.
Има нещо което забелязам през годините с n42.Виж колко парт номера има заменени по двигателя от първите години.Имало е много несполучливи части и гаранционно са ги заменяли с нови модели.Както е с обтегача на веригата.На първия мой двигател смених почти всичко и пак проблем след проблем.На този само карам.Вече 250 000 само аз навих и то нощо ама нищо не съм сменял.Едни свещи само.Масло не гори.А първия гореше преди ремонта по 600 мл на 1000 км.За 65 000км които го карах ми стъжни живота.Не исках да чуя за бмв по едно време.
Мисля,че n46 има значително по малко проблеми.Пак има значение и как е карано преди теб и какво масло и на колко е сменяно ама това е друга тема.
Но от всички подновени части гарнитурите,блока и главата мисля,че от бмв не са ги пипали.
Взимай н52 няма да сгрешиш.Аз взех една х5 с n62b48 и разбрах кой е истинския звук и вървеж на бензиново бмв.Замислям се и за истинска м-ка ама обслужването и там е тегаво.Биелни лагери ала бала.......... Не съм още за м
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ааааа, с показалката и на дъската!!
Виждам, че не знаете принципа на действие на клапаниТЕ в капачката!!
Виждам, че не знаете принципа на действие на клапаниТЕ в капачката!!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани