проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 04 Мар 2018, 17:00

ivoaudi написа:Според мен много се спекулира и преекспонира с тея вериги на н42. Моята я смених на 500 000км и то щото ей така ми надуваха главата и на мен колко били некачествени и дрън, дрън. Нищо и нямаше на веригата. На дължина бе същата, а като дъга, няква нищожна разлика да е имало. Ако ти работи добре мотора, не се занимавай с глупости.


+19849494
Само за протокола - АЗ разпъната (за смяна) верига на N42 НЕ съм виждал ! Нищо, че и аз сменях верига на около 320 000 км, ей така, за спорта , и нищо й нямаше :)
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 04 Мар 2018, 17:30

Четох че има разни пластмасарии (май банани им казваха) който се чупели, доколкото видях, те си влизат в комплекта с веригата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 04 Мар 2018, 19:58

Бананите са кекави, да. Но те се продават и отделно, не е необходимо да се сменят в комплект с веригата. Отделно за веригата да допълня, че предвид свръх качествените авточасти из БГ, не е изключено да си свалиш хубавата верига и да си сложиш някоя рискова от седмо качество и нагоре.
Оглеждайте добре като отворите, диагностицирайте умната и така.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 04 Мар 2018, 23:01

Проблема с водачите (бананите) идва от фабричен дефект в обтегача. Веригата си е ок и няма смисъл да я обсъждаме. В момента в който вземете кола с този мотор, сменете обтегача с такъв от който и да е бензинов мотор след март 2007г. Тогава конструират нов обтегач и дори го подменят на по-стари коли при редовното обслужване, безплатно и без да те питат (но не и в България разбира се).
А проблема е в това, че след 200-300 хил. км. обтегача започва да засича и понякога не изпъва правилно веригата, при което се получават големи вибрации, които чупят водачите.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 04 Мар 2018, 23:41

ivoaudi написа:Бананите са кекави, да. Но те се продават и отделно, не е необходимо да се сменят в комплект с веригата. Отделно за веригата да допълня, че предвид свръх качествените авточасти из БГ, не е изключено да си свалиш хубавата верига и да си сложиш някоя рискова от седмо качество и нагоре.
Оглеждайте добре като отворите, диагностицирайте умната и така.


Като се свали капака на клапаните за да се смени гарнитурата, ще може ли да се види какво е състоянието на въпросните банани/водачи и на веригата като цяло ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 05 Мар 2018, 17:24

Не само че може да се види и диагностицира, но и всичко може да се подмени без да се сваля глава.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 11 Мар 2018, 9:53

Тоя двигател както и другите малки бензинови двитатели нямат проблем с веригата защото им е много малък въртящи момент.Около 200нм.Сменя се само оптегача с новия модел и се оглеждат успокоителите.Ако маслото са го сменяли на 50,60 000 примерно може да си появи и проблем с веригата но това е изключение.Но 3.0d си страдат от вериги.При дизелите е голям въртящия момент.Разтягат,късат и така.И говоря за м57 не за н47 или н57 където проблема е фабричен със зъбчатка.Има и доста v8 мотори които едно,че имат голям въртящ момент друго,че веригата е цяла и много дълга.Там също има проблем.При n62b48 обаче са направили отделни къси вериги с 4 планки на звено.
Последна промяна dentamed на 22 Мар 2018, 20:10, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bmw-fann34 » 18 Мар 2018, 14:03

колеги още несъм оправил проблема,писах по назад в темата,колата ми тресе и губи цилиндрите,съмнява ме валвотроника,защото няма и нужната тяга,и като го изключа или дебитомера се оправя,сменихме доста неща и компа,неможахме да открием проблема.,сменям си консумативите редовно,масло не гори,.валвотроника е свалян веригата е зацепена преди да купя колата,купих я с тоя проблем преди 15 х.км.,има ли центровка на самия валвотроник или е износен,на диагностика не излиза,в оторизирания сервиз нищо не откриха,искаха ми пари за тестовете,аз се отказах,.Грешките са входящ датчик разпределителен вал,всички цилиндри 1,2,3,4/ и обща грешка запалителна система,.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 18 Мар 2018, 16:14

това ще е интересен случай,но грешките нямат конкретно значение може би тук.Те по скоро са насочващи,а причината е другаде.Това по скоро е проблем с газоразпределението.Соленоидите и ванусите гледани ли са.Имал съм подобен проблем с парче силикон в соленоида.Попаднало от едни малоумници дето бяха мазали гарнитурата.При каране и най-вече при намаляване на скоростта започваше да чука и да не работи равномерно и светеше емл.След почистване на соленоида всичко заспа все едно нищо не е било.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bmw-fann34 » 18 Мар 2018, 16:33

dentamed написа:това ще е интересен случай,но грешките нямат конкретно значение може би тук.Те по скоро са насочващи,а причината е другаде.Това по скоро е проблем с газоразпределението.Соленоидите и ванусите гледани ли са.Имал съм подобен проблем с парче силикон в соленоида.Попаднало от едни малоумници дето бяха мазали гарнитурата.При каране и най-вече при намаляване на скоростта започваше да чука и да не работи равномерно и светеше емл.След почистване на соленоида всичко заспа все едно нищо не е било.

двигателя работи много добре,само на малките обороти тресе,в бмв сервиза уж я гледаха насочиха ме към компа смених го но същата работа,.като купих колата се наложи да сваля картера за да почистя парчетата от стария обтегач,се оказа че топлообменника е пълен и той,в последствие спукан и масло в антифриза,.мисля че затова са свалили главата за ремонт.,ванусите не са гледани.,проблема стои от 15 х.км.,когато е студено времето не пали,само с топла вода по колектора и датчика за температурата и пак много трудно запалва след доста усилия,като се стопли времето като я запаля не трябва да я форсирам защото угасва и няма палене,после като запаля мига чека и после светва постоянно и е на 3 цилиндъра,угасвам паля и всичко е наред остава тресенето,1 цилиндър работи без промяна като сваля бубината но само под 900 оборота.,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 18 Мар 2018, 21:38

в найсикар имат диагностика за вала на валветроника.Провери за износване на гърбиците.Често срещано при н42 когато маслото не е сменяно навреме. Имаше и такава тема.Един колега беше качил и снимки.Свети чека неравномерна работа,трудно палене и т.н.
От там може да се бърка газоразпределението и да записва грешки с запалването.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от desoxr » 19 Мар 2018, 19:09

dentamed написа:в найсикар имат диагностика за вала на валветроника.Провери за износване на гърбиците.Често срещано при н42 когато маслото не е сменяно навреме. Имаше и такава тема.Един колега беше качил и снимки.Свети чека неравномерна работа,трудно палене и т.н.
От там може да се бърка газоразпределението и да записва грешки с запалването.


Защо да е често срещан този проблем ? Аз освен колегата за когото говориш, друг не съм видял с този проблем? И ако това се е получило от не смяната на масло,не е ли логично да са се износили и разпределителните валове,които се движат 100 пъти повече от вала на валвтроника !? Според мен износването на този вал се е получило вследствие неправилно сглобен валвтроник при някаква интервенция в миналото !

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bmw-fann34 » 19 Мар 2018, 20:36

главата е сваляна,преди да купя колата,но съм отварял капака на клапаните няколко пъти,няма износване,валовете и двигателя са като нови,отварял съм и картера и там е като ново колата няма 150х.км,.преди мен явно нещо са объркали като са сглобявали двигатела,след смяна на гарнитурата..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 10.12.2008
Пол: Мъж
Кара: e30 318 is;e30 325ix+ инхалатор

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от chipipk » 21 Мар 2018, 21:51

някой има ли решение за гадната работа на двигателя в синия сектор(притриса,гасне),пробвах с ъпдейт на софта никаква промяна
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 21 Мар 2018, 23:07

И аз го имам това притрисане и мотора ми е със сменено всичко по около 200 пъти всяко едно от до. Всичко де-що може по периферията. Няма лечение и това е. Софта също е ъпдейтван на различни, места включително в БМВ. Според мен обеднява сместа, ама не остава време да си направя собствени анализи, че нещо не мога да целна качествен диагностик. Все пак масата хора си оправят проблема с упдейт, факт.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook