320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Драги колеги, идвам да Ви се оплача след като няколко дни се опитвам да разбера какво и има на моята печка.
Нека започна с предисторията.
Преди седмица дадох колата в сервиза на едни момчета да й сменят разтракания демпферен маховик, съединител, масла и филтри.
Закарах я сутринта и на вечерта беше готова.
Качвам се и потеглям, но след по-малко от 2 минути каране ми направи впечатление промяна на звуковите характеристики. От моторния отсек се чува по-шумно боботене на двигателя (по-рейсърско) ,но уви колата е осезаемо по-тромава и се усеща загуба на мощност по целия диапазон на оборотите, но най-вече от ниските.След 3500 оборота, колата ускорява почти толкова добре, колкото и преди.
Върнах се на другия ден при юнаците и те ми казаха че като са свалили кутията, двигателя не е бил подпрян с крик отдолу и е бил оставен да виси държащ се на 2-та си тампона и изпускателната система.
След оглед установиха , че тръбата която излиза от студената част на турбото и отива към интеркулера има остаряло гумено уплътнение именно между турбо и тръба.
Все още имам гумичката и не ми изглежда тя да е била дала фира, но нали не претендирам да съм майстор, ги оставих да я сменят.
Това естествено не беше безплатно, но след като колата беше "готова" тя отново си звучеше по същия начин и вървеше все така спънато.
Те изключиха всякаква възможност да й има нещо и ми обясниха че дизела така си бучи. (Те карат само бензинови Е36-ци и Е30-ки)
Колкото и да спорех с тях, осъзнах че в това няма смисъл и че по-нататъшни опити да отремонтират собствените си щети ще са напразни, поради проявената незаинтересованост, и в моите очи некомпетентност.
Прибрах се в родния си град и реших сам да се заловя с нелеката задача да разбера какво й има.
Закачих колата на диагностика и ми показа грешки на запалителните свещи на 1-ви и 2-ри цилиндър, но нищо повече.
Разглобих ЕГР и всмукателен колектор за да ги почистя (ествествено станах черен като френски футболен национал) и подмених всички вакумни пътища. Забелязах че ми липсва капакът над маховика от страната на двигателя.
Сглобих обратно всичко с надеждата проблемът да е бил в пропукан вакуум за променливата геометрия, но уви колата отново има същия звук и малко по-добър вървеж. Отдавам го на почистения ЕГР и колектор.
По чуждестранни форуми четох, че е възможно пропукване или прокъсване между изпускателен колектор и турбо, от което да се появи турбо лаг и невъзможност за оптимален зададен бууст.
Много Ви умолявам. Дайте ми идеи.
Ето чуйте я -> https://drive.google.com/open?id=0B09zNXOgKIuwTi1Gb0l2NmN4V1k
Ето и маховика как се вижда ->
Огледах турбо пътищата и съедниенията, но не открих нередности там.
Нека започна с предисторията.
Преди седмица дадох колата в сервиза на едни момчета да й сменят разтракания демпферен маховик, съединител, масла и филтри.
Закарах я сутринта и на вечерта беше готова.
Качвам се и потеглям, но след по-малко от 2 минути каране ми направи впечатление промяна на звуковите характеристики. От моторния отсек се чува по-шумно боботене на двигателя (по-рейсърско) ,но уви колата е осезаемо по-тромава и се усеща загуба на мощност по целия диапазон на оборотите, но най-вече от ниските.След 3500 оборота, колата ускорява почти толкова добре, колкото и преди.
Върнах се на другия ден при юнаците и те ми казаха че като са свалили кутията, двигателя не е бил подпрян с крик отдолу и е бил оставен да виси държащ се на 2-та си тампона и изпускателната система.
След оглед установиха , че тръбата която излиза от студената част на турбото и отива към интеркулера има остаряло гумено уплътнение именно между турбо и тръба.
Все още имам гумичката и не ми изглежда тя да е била дала фира, но нали не претендирам да съм майстор, ги оставих да я сменят.
Това естествено не беше безплатно, но след като колата беше "готова" тя отново си звучеше по същия начин и вървеше все така спънато.
Те изключиха всякаква възможност да й има нещо и ми обясниха че дизела така си бучи. (Те карат само бензинови Е36-ци и Е30-ки)
Колкото и да спорех с тях, осъзнах че в това няма смисъл и че по-нататъшни опити да отремонтират собствените си щети ще са напразни, поради проявената незаинтересованост, и в моите очи некомпетентност.
Прибрах се в родния си град и реших сам да се заловя с нелеката задача да разбера какво й има.
Закачих колата на диагностика и ми показа грешки на запалителните свещи на 1-ви и 2-ри цилиндър, но нищо повече.
Разглобих ЕГР и всмукателен колектор за да ги почистя (ествествено станах черен като френски футболен национал) и подмених всички вакумни пътища. Забелязах че ми липсва капакът над маховика от страната на двигателя.
Сглобих обратно всичко с надеждата проблемът да е бил в пропукан вакуум за променливата геометрия, но уви колата отново има същия звук и малко по-добър вървеж. Отдавам го на почистения ЕГР и колектор.
По чуждестранни форуми четох, че е възможно пропукване или прокъсване между изпускателен колектор и турбо, от което да се появи турбо лаг и невъзможност за оптимален зададен бууст.
Много Ви умолявам. Дайте ми идеи.
Ето чуйте я -> https://drive.google.com/open?id=0B09zNXOgKIuwTi1Gb0l2NmN4V1k
Ето и маховика как се вижда ->
Огледах турбо пътищата и съедниенията, но не открих нередности там.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Кажи кой е този сервиз да не ходим там.
С каква програма я чете?
На мене ми звучи всеедно има дупка в смукателния колектор, ама то така основни ремонти по форумите... Все пак може да огледаш хубаво турбо пътищата.
П.П: вече ме е страх да влизам в тоя форум всеки ден нова тема за е46 320д със проблеми в мотора...
Предполагам имаш предвид подгряващите.... на запалителните свещи на...
За кой капак по-точно става на въпрос?Забелязах че ми липсва капакът над маховика от страната на двигателя.
С каква програма я чете?
На мене ми звучи всеедно има дупка в смукателния колектор, ама то така основни ремонти по форумите... Все пак може да огледаш хубаво турбо пътищата.
П.П: вече ме е страх да влизам в тоя форум всеки ден нова тема за е46 320д със проблеми в мотора...
Tires are evil - destroy them all ...
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Кажи кой е този сервиз да не ходим там.
Един от многото по околовръстния път на кв. Левски във Варна.
Грешка на езика (по-скоро пръстите)Предполагам имаш предвид подгряващите.
Ето този -> https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?i ... 1147789874За кой капак по-точно става на въпрос?
Още нещо което вчера пропуснах да вметна, въздушният филтър беше вкаран наопаки (кръглият жлеб който си влиза в гнездото беше отгоре ) , поради което airbox-a не е бил затворен хубаво и колата звучеше все едно има конусен филтър от Бързи и Яростни 1.
В края на краищата, след като го монтирах по правилния начин, това бучене изчезна и ми позволи да чуя свистене откъм предно дясно колело (та даже и вятър си подухва , като надуе турбото). Мистерията вече я няма, или скобата се е отпуснала или е скъсан маркуча който влиза в интеркулера. Понеже е адска жега, днес няма да работя по колата, но щом реша проблема окончателно, ще оставя още един отговор и евентуално и снимка на пробойната.
Поуката -> Евтиното винаги излиза скъпо.
Благодаря отново за помощта и се надявам тази тема да помогне на колега в беда.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Абе сменял съм сам въздушен филтър и не мога да си представя как може да се монтира неправилно. Тези ще са били големи майстори да го натикат както казваш.
Колега, сигурен ли си, че нещо не си ги ядосал тези хора преди да ти сменят маховика? Нещата, които описваш ми звучат като умишлени действия. Не вярвам да има толкова некадърни майстори да направят тези глупости без да искат. Какъв е този капак над маховика, за който говориш? Как така ще липсва? Каква е случайната вероятност да ти се спука маркуч точно след като я вземеш от ремонт?
Колега, сигурен ли си, че нещо не си ги ядосал тези хора преди да ти сменят маховика? Нещата, които описваш ми звучат като умишлени действия. Не вярвам да има толкова некадърни майстори да направят тези глупости без да искат. Какъв е този капак над маховика, за който говориш? Как така ще липсва? Каква е случайната вероятност да ти се спука маркуч точно след като я вземеш от ремонт?
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Повярвай ми, наопаки беше. Относно маховика и липсващия му капак (Cover Plate) e част 1 на тази схема -> https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-11-2002-E46-BMW-320d&diagId=11_3307. Tой се монтира между камбаната на скоростната кутия и двигателя (наподобява гарнитура виж в това клипче -> https://youtu.be/8qZskpXW9t4?t=560 ). Както виждаш от снимката, която съм качил, маховичето си се вижда открито . За щастие или нещастие, едно удължение на гидорията падна и докато завивах шестограмния болт на airbox-a, (в частта която е навряна най-навътре) . Търсихме го половин час и най-после го открихме с помощта на огледалце на гости при маховика. С малка еквилибристика успяхме да бръкнем и да го извадим, но не ми се мисли какво щеше да се случи ако бях запалил колата.
За да се монтира обратно тази ламаринка, трябва да се демонтира скоростната кутия...
Аз никога не се съмнявам в безкрайността на човешката глупост, така че не допускам да е направено нарочно.
Яд ме е че ми отвориха толкова много работа и отказаха да поемат каквато и да е било отговорност. Когато човек си закара колата на ремонт, не очаква да я завари в по-лошо състояние.
За да се монтира обратно тази ламаринка, трябва да се демонтира скоростната кутия...
Аз никога не се съмнявам в безкрайността на човешката глупост, така че не допускам да е направено нарочно.
Яд ме е че ми отвориха толкова много работа и отказаха да поемат каквато и да е било отговорност. Когато човек си закара колата на ремонт, не очаква да я завари в по-лошо състояние.
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Чак мене ме хвана яд колега за майсторите Моето турбо се чува по абсолютно същия начин и това стана след като изкарах катализаторите .
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Малко развитие. Свалих корите отдолу и отгоре. Напръскахме турбо пътищата със сапунена вода и всичко е наред с тях. Отпред интеркулера има омасляване при входящата част. Вижда се в челната част както и отдолу между алуминия и пластмасата. Интересното е че при форсиране на място не се чува свистене и не се вижда нищо. Имам съмнения че е спукан...
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Без да съм експерт на мен ми свири като равалена турбина. Тия мастори да не са я "тествали" като невидяли и да са издухали турбото?
Между другото щом имаш диагностика виж как надува дали е в границите това в движение разбира се.
Между другото щом имаш диагностика виж как надува дали е в границите това в движение разбира се.
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Какви са нормалните стойности в които трябва да надува?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Един приятел ми каза да направя едно нещо и ще разбера дали е от турбинката ми това виене. Ел. клапанчето на турбото нали има два вакумни маркуча. Издърпай това което отива към турбото и ако не се чува виенето значи си за турбинка При мен като го издърпах и след това запалих колата нямаше никакво виене
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Виенето на турбината го имам отдавна, колега. Проверих и за луфт. Няма осезаем такъв, в която и да е посока.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Моето също няма луфтове но свири и така си карам вече 20000 км. така и без проблеми. Ако случайно го оправиш проблема пиши
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
моята турбина също много се чува и аз се бях притеснил преди че и има нещо, но уви свалих я и я дадох в турбо сервиз в плевен, провериха и е перфектна само лек регулаж са и направили и са я изчистили с утра звук, и пак си свири ( без катализатори съм с оригиналните гърнета )
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Имам един приятел със същата 320д 150 и неговата само свири леко без да вие като линайка.Но засега си карам така и немисля да свалям турбина поне за сега. Ходих в Унитех турбо Варна и докато я чуха без да е закачат ми казаха , че съм за ремонт.
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: 320d 150 к.с. - Загуба на мощност
Пичове, имам едни мрачни предположения, породени от една тема в английски форум. При все че когато са смъкнали скоростната кутия и не са подпряли двигателя, реално той е увиснал на изпускателната система. От там си мисля,че може да се е разместил колектора и да има много малък теч на изгорели газове преди турбото, което обяснява защо има такъв огромен турбо лаг.
Някой имал ли е подобен проблем?
Някой имал ли е подобен проблем?
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани