проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ето виждаш ли, разбра ме-смениш ли стъпката, че и дебелината и качеството на болта и....никой вече не знае къде, какво, как. Всъщност може да се получи пак качествена сглобка, ама трябва принципа да се промени и да се премине към старата система-стягахме на килограми и гарнитурата бе картонена дет се вика. Системата при която еластичността на болтовете не ни интересуваше толкова и разчитахме на това да се смачка оптимално клингеритът:) Аз дори много се замислях за това и дали да не си поръчам една нормална гарнитура и да стягам на кила, с цигари между паузите:)
Както и да е, ще опитам така, аз също мисля, че ще стане добре! Така да ме е яд, че не си смених гумичките навремето без да свалям глава....толкова главоболия, откак я свалих за прав път. Сменял съм гумички и на по-неудобни глави и почти никога не съм ги свалял.
Иначе да, аз също съм си правил експерименти с тоя двигател и ако се ползват ориг. болтове и се стяга по книга, завършваме на около 7N.
За тази вложка обаче, която ти е изтървала искам да те питам, че много ме заинтригува - всъщност външният и диаметър на колко беше? Много е странно това как си успял да навиеш 12мм болт, като съм почти сигурен, че и самата тя също е била точно 12мм?? Как успя смачкана, дори размазана, накъсана резба 12мм да преправиш, да навиеш болт пак 12мм, че и да стегнеш надеждно?
Най-интересното при мен пък бе, че тея 8 милиметровите не са повлекли. А са така тънички.....повлекли са дебелите! Смятам да не ги пипам, сигурно ще издържат пак.
Иначе за еластичната деформация на алуминия и стоманата от предния ти пост и това кой ще отдаде .... да ти кажа, че ще отдаде стоманата и не ти вярвам, че не знаеш защо!
Утре нормално пристигат водачите на клапаните и може и да дойде ред после да се качи главата. Завися от сервиз и не я правя аз, въпреки че адски бързам. Адски се замота и този ремонт, но хората все пак май се оказаха сериозни, което е по-важно. Варна и сериозни хора, че и в сервиз ..... не знаех, че го е създала природата това! Всъщност като споменах водачите, те са буквално единственото нещо износило се по железата за тези ми ти половин милион км. Може да е полезно на някой. Железата се оказаха мноооооооого здрави мамка му, като се има предвид и това, че масло под 25х никога не сменям, включая експерименти с евтини карфурски масла и кво ли не.... Горната граница на експериментите няма да казвам, че може и да ме баннат модовете
Ще драсна щом има развитие, да. Благодаря за всичко!
Както и да е, ще опитам така, аз също мисля, че ще стане добре! Така да ме е яд, че не си смених гумичките навремето без да свалям глава....толкова главоболия, откак я свалих за прав път. Сменял съм гумички и на по-неудобни глави и почти никога не съм ги свалял.
Иначе да, аз също съм си правил експерименти с тоя двигател и ако се ползват ориг. болтове и се стяга по книга, завършваме на около 7N.
За тази вложка обаче, която ти е изтървала искам да те питам, че много ме заинтригува - всъщност външният и диаметър на колко беше? Много е странно това как си успял да навиеш 12мм болт, като съм почти сигурен, че и самата тя също е била точно 12мм?? Как успя смачкана, дори размазана, накъсана резба 12мм да преправиш, да навиеш болт пак 12мм, че и да стегнеш надеждно?
Най-интересното при мен пък бе, че тея 8 милиметровите не са повлекли. А са така тънички.....повлекли са дебелите! Смятам да не ги пипам, сигурно ще издържат пак.
Иначе за еластичната деформация на алуминия и стоманата от предния ти пост и това кой ще отдаде .... да ти кажа, че ще отдаде стоманата и не ти вярвам, че не знаеш защо!
Утре нормално пристигат водачите на клапаните и може и да дойде ред после да се качи главата. Завися от сервиз и не я правя аз, въпреки че адски бързам. Адски се замота и този ремонт, но хората все пак май се оказаха сериозни, което е по-важно. Варна и сериозни хора, че и в сервиз ..... не знаех, че го е създала природата това! Всъщност като споменах водачите, те са буквално единственото нещо износило се по железата за тези ми ти половин милион км. Може да е полезно на някой. Железата се оказаха мноооооооого здрави мамка му, като се има предвид и това, че масло под 25х никога не сменям, включая експерименти с евтини карфурски масла и кво ли не.... Горната граница на експериментите няма да казвам, че може и да ме баннат модовете
Ще драсна щом има развитие, да. Благодаря за всичко!
Последна промяна ivoaudi на 20 Яну 2017, 19:28, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi , специално за теб изрових записите на моя ремонт:
12мм болт - 9.8 мм вътрешен диаметър + 2.18/2.19 мм дълбочина резба със стъпка 1.25 . Имаше и стотни при измерванията , но не съм ги записал тях.
Дано да ти е от полза.
12мм болт - 9.8 мм вътрешен диаметър + 2.18/2.19 мм дълбочина резба със стъпка 1.25 . Имаше и стотни при измерванията , но не съм ги записал тях.
Дано да ти е от полза.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Освен да ти благодаря още веднъж..! Човек никога не знае какво ще му потрябва. Всъщност точните описания, които по принцип даваш са винаги от полза. Дори и да не съм аз, който може да се възползва, може да помогне на някой друг в бъдеще.
Освен това забравих да ти предам адмирациите си за това, че си си поиграл с разпределителните валове и не се придържаш строго към рамката:) Аз дори винаги съм твърдял за този мотор, че ако някой реши да го чипова да речем, може да постигне много по-добри и лесни резултати ако си поиграе с пеперудките на разпределителните валове: ) Ако пък някой може да оптимизира и моментите им на сработване.... Говорил съм тук-там, но май никой още не рови там или аз нещо не питам където трябва: )
Освен това забравих да ти предам адмирациите си за това, че си си поиграл с разпределителните валове и не се придържаш строго към рамката:) Аз дори винаги съм твърдял за този мотор, че ако някой реши да го чипова да речем, може да постигне много по-добри и лесни резултати ако си поиграе с пеперудките на разпределителните валове: ) Ако пък някой може да оптимизира и моментите им на сработване.... Говорил съм тук-там, но май никой още не рови там или аз нещо не питам където трябва: )
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
този двигател се чипосва много успешно.За резбите - най-интересно е ,че външния размер незнам колко е бил ама се беше навила и вклинила в резбата на болта.Това на средния голям болт от към всмукателния колектор.Като се вгледах на най- малките до веригата пак бяха въртели резби.Направо с една отвертка ги развих.А най-интересното е,че същите болтове се завиваха след като махнах вложките.Просто при стягане прескачаха.И поради тоя необясним за мен факт нямахме проблем при нарязване на нови резби на 12 мм.
Аз даже като видях вложките и в първия момент отписах блока.Точно поради съмнение,че вече няма какво и как да се разпробива и нарязва.Ама ей на няма проблем.Моята система пак стана като с клингерита едно време.Ако се стегне достатъчно и след разтапяне на покритието на гарнитурата няма мърдане.
Много простичко са го измислили немците.Няма нищо кой знае какво в тоя двигател.
А само да те питам щото и аз се чудя.Дали с вложките ще стане стягането по заводските параметри.
Щото аз за алуминия и стоманата знам ама имай предвид,че вложките не са нито алуминии нито сплав като на болта,а са посредник на сглобката и в случая се явяват най- важното от сглобката.
Успех при стягането.Дано всичко да е точно.Ама при добре сложени вложки едва ли ще имаш проблем.
Аз даже като видях вложките и в първия момент отписах блока.Точно поради съмнение,че вече няма какво и как да се разпробива и нарязва.Ама ей на няма проблем.Моята система пак стана като с клингерита едно време.Ако се стегне достатъчно и след разтапяне на покритието на гарнитурата няма мърдане.
Много простичко са го измислили немците.Няма нищо кой знае какво в тоя двигател.
А само да те питам щото и аз се чудя.Дали с вложките ще стане стягането по заводските параметри.
Щото аз за алуминия и стоманата знам ама имай предвид,че вложките не са нито алуминии нито сплав като на болта,а са посредник на сглобката и в случая се явяват най- важното от сглобката.
Успех при стягането.Дано всичко да е точно.Ама при добре сложени вложки едва ли ще имаш проблем.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Чипосва се както казваш и то доста успешно като за атмосферка, но моята идея беше, че ако се поиграе и със газоразпределението ще имаме сериозно по-добри резултати. Иначе за резбите:
Така като те чета за мен единственото обяснение е, че при теб вложките са били с външен диаметър нещо от рода на 11-11,5мм. Нещо бая трудно за изпълнение, почти със сигурност валцована резба, а не стругована. Моите са с външен диаметър 11,75 ако не ме лъже паметта и не съм аз, който ги навива. Имат си нещо като специален технолог в сервиза, в който ми ги поставят и аз буквално не участвам, дори наблюдател не съм: ) Иначе забелязах, че имат нещо като инструмент, някакъв дорник с който ги навиват. Целта е да се стегнат заводски да, заводски болтове, заводска гарнитура и стягане по схема както си е 3N+90+90. Ако не греша де, че съм ги позабравил вече. Най-хубавото от всичко за мен е, че няма да участвам в последните 90 градуса, които така точно си описал в един от предните ти постове
Така като те чета за мен единственото обяснение е, че при теб вложките са били с външен диаметър нещо от рода на 11-11,5мм. Нещо бая трудно за изпълнение, почти със сигурност валцована резба, а не стругована. Моите са с външен диаметър 11,75 ако не ме лъже паметта и не съм аз, който ги навива. Имат си нещо като специален технолог в сервиза, в който ми ги поставят и аз буквално не участвам, дори наблюдател не съм: ) Иначе забелязах, че имат нещо като инструмент, някакъв дорник с който ги навиват. Целта е да се стегнат заводски да, заводски болтове, заводска гарнитура и стягане по схема както си е 3N+90+90. Ако не греша де, че съм ги позабравил вече. Най-хубавото от всичко за мен е, че няма да участвам в последните 90 градуса, които така точно си описал в един от предните ти постове
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Извинявам се за въпроса, но има ли осезаема разлика след чипосването като за атмосферен двигател
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Как така няма да участваш в последните 90 градуса.Иначе са така да 30nm и два пъти по 90 градуса.
Ако тоя алуминий беше по-жилав предствш ли си колко щеше да е здрав тоя двигател.Предпочитам да првя резби дето се вика отколкото 177 коньовия дизел дето за да свалиш веригат свляш двигтеля.Иначе пък први всичко на сол ако не се смени.
Тъй,че мога гордо да кажа,че с навлизнето на някои от новите двигтели n42 съвсем не е носител на оскар"най-смотания двигател на бмв"
Айде дано всичко да е перфектно.И да пишеш после.
Ако тоя алуминий беше по-жилав предствш ли си колко щеше да е здрав тоя двигател.Предпочитам да првя резби дето се вика отколкото 177 коньовия дизел дето за да свалиш веригат свляш двигтеля.Иначе пък први всичко на сол ако не се смени.
Тъй,че мога гордо да кажа,че с навлизнето на някои от новите двигтели n42 съвсем не е носител на оскар"най-смотания двигател на бмв"
Айде дано всичко да е перфектно.И да пишеш после.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
azarovlado написа:Извинявам се за въпроса, но има ли осезаема разлика след чипосването като за атмосферен двигател
Да, аз не мога да си представя да я карам пак стокова! В ниските обороти дърпа МНОГО повече. Като цяло е по-рязка във целия диапазон. Максималната мощност при високи обороти не е променена осезаемо, но другото ми стига.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- risto416
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
pimpo написа:azarovlado написа:Извинявам се за въпроса, но има ли осезаема разлика след чипосването като за атмосферен двигател
Да, аз не мога да си представя да я карам пак стокова! В ниските обороти дърпа МНОГО повече. Като цяло е по-рязка във целия диапазон. Максималната мощност при високи обороти не е променена осезаемо, но другото ми стига.
Ако не е тайна да споделиш как го постигна,тук или на лично . Ще бъда благодарен. Мерси.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колегата Lacho е човека. Има си обява тук във форума и не е тайна
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте, колеги !
От известно време се замислям за смяна на двигателя, от н42 б20 (е46, 2002г.) към м54 б25
До колкото четох, моята скоростна кутия става на м54 б25. Също така водния радиатор, перката и датчиците по охладителната система са едни и същи.Отностно демонтажа и монтажа на другия двигател в купето, няма да имам проблеми. Най-много ме притеснява ел. инсталацията и по точно от компютъра към купето които са буксите ... тоест всички останали букси без тези с които ще си дойде напълно оборудван двигател ... дали ще трябва да се пренареждат пинове ?
Благодаря предварително !
От известно време се замислям за смяна на двигателя, от н42 б20 (е46, 2002г.) към м54 б25
До колкото четох, моята скоростна кутия става на м54 б25. Също така водния радиатор, перката и датчиците по охладителната система са едни и същи.Отностно демонтажа и монтажа на другия двигател в купето, няма да имам проблеми. Най-много ме притеснява ел. инсталацията и по точно от компютъра към купето които са буксите ... тоест всички останали букси без тези с които ще си дойде напълно оборудван двигател ... дали ще трябва да се пренареждат пинове ?
Благодаря предварително !
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
само знам,че е правено и става,но как точно е с инсталацията незнам.
Питай колегата бесния той май щеше да прави подобна манипулация.
Питай колегата бесния той май щеше да прави подобна манипулация.
- niko8926
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 22.11.2015
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е46 318и
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
До колкото знам, аз трябва да съм с компютър сименс, а м54 б25 е с бош..
Трябва да намеря распиновка на двата компютъра и ще се разбере...
Трябва да намеря распиновка на двата компютъра и ще се разбере...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги, само набързо влизам, че обещах да драсна за развитието по резбите на блока. Точно преди 10 дни бяха стегнати, ама пусто време все не остава. Стегнали са се по схема, както си трябва и всички втулки са издържали. Тествах я в БГ набързо около 2000км и на идване още 3000. Няма вече бълбукане в парното и вечно неизкаран въздух. Парното си е сауна и то, щото и допълнителната ел. помпа си работи и тя. Лекото тракане в главата също изчезна и го отдавам на новите водачи на клапаните. Странното е, че като я взех работеше много зле и като я изчетох набързо се оказа заминала ламбда. Аз не виждам никаква връзка с ремонта, но я смених и сега мотора политна, съвсем друго набира. Старата, въпреки че си бе нова никога не е работила така добре. Лошото е, че сега ми понамирисва в купето на масло, ама никакво време нямам да вдигна капака дори. Според мен потича от вакуум помпата и нещо не са направили с нея както трябва. Силно се надявам да не е от гумичките на клапаните, че ще е голям резил да са изкарани старите, качествени, които си бяха дори нови и да са сложени някакви ала-бала. Имал съм японски мотори, на които гумичките се изпичаха точно на по 2500км и не искам да влизам отново в тези филми. Днес също ме издразни с новото поредно 20 и я намерих сутринта с паднал педал на съединителя. Предполагам долната помпа пак се е преебала и тази ще ми е точно шеста подред. Пробвал съм какви ли не в цялата гама с цени и най-интересното е, че най-много изкара най-евтината:) Този път ще поръчам от официално представителство, че и от бяла страна да я видим и нея колко ще изкара.
Много интересно според мен се държаха предварението на колата и детонационните сензори на живи данни, но пък мотора с изключение на една дреболия с празния ход се държи направо перфектно. Ако има възможност някой да постне скрийн с въпросните данни няма да се разсърдя.
Мисля, че чувам сега и биелен лагер или бутален болт, но това не ме плаши, едно че им е вече време, второ че се сменят през корема и няма да ми се налага да цепя глава и да се занимавам с резби.
Много интересно според мен се държаха предварението на колата и детонационните сензори на живи данни, но пък мотора с изключение на една дреболия с празния ход се държи направо перфектно. Ако има възможност някой да постне скрийн с въпросните данни няма да се разсърдя.
Мисля, че чувам сега и биелен лагер или бутален болт, но това не ме плаши, едно че им е вече време, второ че се сменят през корема и няма да ми се налага да цепя глава и да се занимавам с резби.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:...
Много интересно според мен се държаха предварението на колата и детонационните сензори на живи данни, но пък мотора с изключение на една дреболия с празния ход се държи направо перфектно. Ако има възможност някой да постне скрийн с въпросните данни няма да се разсърдя...
Утре ще ти снимам на студен и загрял мотор моите данни от INPA. Относно помпата на кутията - преди 2-3 години съм сложил или SACHS или SWAG (май това беше) и никакви проблеми досега ... около 35хил. км. Предната беше BOSCH и при мен умря за 10 хил. км. + още около 10 хил. от предния собственик.
Нещо по-точно ако те интересува - питай
PS: 99% e oт вакуум-помпата тая миризма. Поне хвърли един поглед на страничния маслосъбирач над главата да си спокоен, че не е от гумички или гарнитура.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани