Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
Колеги, преди да ме
да кажа че прерових целия форум и не намерих разбираем отговор.
Днес купих нов съединител Лук - комплект. Оказа се обаче че за монтажа е необходим специален инструмент тип скоба. Съединителя е самонатягащ се или там саморегулиращ се. Никъде не е описано как се използва тази скоба. Искам да знам как точно се регулира самия притискателен диск спрямо корпуса му. Дали трябва диска да се завърти по часовниковата стрелка или обратно спрямо корпуса?! Няма да го правя аз но ще съм там и искам да съм 100% сигурен че майстора ще го направи като хората!
Всеки се пише че разбира но за всеки случай аз да си знам какво става. (Човек се учи от грешките си...... особено с майстори
)
http://www.allpartsautomotive.co.uk/all ... 282%29.pdf
Това е притискателния диск в общи линии само че моят е с метални части а не пластмасови. Мисълтта ми е дали тези пружинки 3те-жълтите трябва да са събрани до край или да са разхлабени до край?
Молбата ми е ако някой колега се е сблъсквал с този ремонт нека сподели как се регулира. Не искам да си правя експерименти с колата и т.н. Искам да стане като хората.
Предварително благодаря.


Днес купих нов съединител Лук - комплект. Оказа се обаче че за монтажа е необходим специален инструмент тип скоба. Съединителя е самонатягащ се или там саморегулиращ се. Никъде не е описано как се използва тази скоба. Искам да знам как точно се регулира самия притискателен диск спрямо корпуса му. Дали трябва диска да се завърти по часовниковата стрелка или обратно спрямо корпуса?! Няма да го правя аз но ще съм там и искам да съм 100% сигурен че майстора ще го направи като хората!


http://www.allpartsautomotive.co.uk/all ... 282%29.pdf
Това е притискателния диск в общи линии само че моят е с метални части а не пластмасови. Мисълтта ми е дали тези пружинки 3те-жълтите трябва да са събрани до край или да са разхлабени до край?
Молбата ми е ако някой колега се е сблъсквал с този ремонт нека сподели как се регулира. Не искам да си правя експерименти с колата и т.н. Искам да стане като хората.

Предварително благодаря.












Последна промяна МЗ на 03 Май 2011, 11:20, променена общо 1 път
- karnak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: BURGAS
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Boeing
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и ???
Колега,монтира се новия съединител като се центрова,феродовия диск с блокова ос, или там каквото има майстора.Като е приключил с затягането на притескателя към маховика,ЧАК ТОГАВА СВАЛЯ СКОБАТА!!! Обратно на часовниковата стрелка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и ???
Да то това е ясно но дали трябва допълнителен реглаж преди да се свали звездата? Трите пружинки при мен не са свити до край при фабрично сложената звезда. Гледах някъкви клипове в youtube в които се натяга притискателя със скоба за лагери и се върти вътрешната част по посопка обратна на часовниковата стрелка до пълното свиване на пружинките.
Ще ми избие някой бушон вече!
HELP!
Ще ми избие някой бушон вече!

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и ???
При оригинален съединител, който не е бил баран, не би трябвало да пипаш каквото и да е - просто слагаш и махаш звездата. По-лесно се напасва, ако имаш някаква резервна шийка от скоростите - с нея се намества много удобно и бързо.
Si non confectus, non reficiat.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и ???
Проблема е че тая резервна шийка няма как да я прокараш през притискателя щото на него има скоба.По принцип има специални инструменти които се слагат заедно с феродото и са по-къси,след стягането на притискатела и махането на скобата се вади тоя инструмент с навиването на дълъг болт в него щото в средата си има резба.Аз си центровах феродото с 4 кибритени клечки,които сложих от четрите страни на феродото и маховика.Те се заглавят защото в маховика има легло за феродото,диска си стои закрепен и върху него слагаш притискателя.Клечките си остават вътре.Не се притеснявай нищо с немогат да навредят,те всъщност изпадат след първото натискане на съединителя.Аз карам 320д но предполагам,че и при твойта не е нещо много по- различно.Zagy написа:При оригинален съединител, който не е бил баран, не би трябвало да пипаш каквото и да е - просто слагаш и махаш звездата. По-лесно се напасва, ако имаш някаква резервна шийка от скоростите - с нея се намества много удобно и бързо.
И най вече,както колегите по-горе ти казаха,кажи на твоя майстор,че скобата на притискателя се сваля чак СЛЕД неговото му затягане,не ме питай от къде знам

- radi_bmw_e36
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 27.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и ???
аз наковах феродовия диск и сложих стария притискател без звездата за проба обаче отделя високо няма ли шанс да не се сменя притискателяи дали от това отделя високо
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и ???
Колеги, проблема е решен!
Съединителя го монтирахме с един познат. Стана перфектно и отделя на 2см от долната точка. Сега за монтажа!
ОПРАВИ СЕ ТУПКАНЕТО И СЕ ОПРАВИ ПРИТРИСАНЕТО ПРИ ТРЪГВАНЕ!
Първо си намирате шиика или нещо подобно с което да центрирате феродото. Дори да не го центрирате то не може да мърда в големи граници - има 2мм луфт там! Принципно преди да махнете звездата можете да го центрирате през едни малки дупчици от долните крайща където се вижда границата на феродото с огледалния диск на притискателя!
Взимате притискателя със монтираната звезда и бъркате в него с отверка за да завъртите реглажния диск до край на ляво - обратно на часовниковата стрелка. Дори и чисто нов притискател не е регулиран до край в завода. Трябва да го регулирате преди монтажа. Моят беше до средата при поставена звезда. Ако слагате стар съединител ще трябва да натиснете перата на притискателя на преса или нещо за да преместите диска. При правялно преместен диск 3те пружинки на притискателя трябва да са свити до край! При това положение стягате притискателя за маховика, центрирате феродото, махате звездата и сте готови!
Отне ми доста четене из интернет и мислене как да стане и предлагам да се запази този пост някъкси за колегите които им предстои!
Прочетете това:
http://www.uucmotorwerks.com/performanc ... hes/PO.htm
Тук има снимка на регулиран притискател със стегнати до край пружинки!
http://www.allpartsautomotive.co.uk/all ... 282%29.pdf
Дано да съм помогнал!
Сърдечни благодарности на колегите които помогнаха да стане работата както трябва!
Съединителя го монтирахме с един познат. Стана перфектно и отделя на 2см от долната точка. Сега за монтажа!
ОПРАВИ СЕ ТУПКАНЕТО И СЕ ОПРАВИ ПРИТРИСАНЕТО ПРИ ТРЪГВАНЕ!
Първо си намирате шиика или нещо подобно с което да центрирате феродото. Дори да не го центрирате то не може да мърда в големи граници - има 2мм луфт там! Принципно преди да махнете звездата можете да го центрирате през едни малки дупчици от долните крайща където се вижда границата на феродото с огледалния диск на притискателя!
Взимате притискателя със монтираната звезда и бъркате в него с отверка за да завъртите реглажния диск до край на ляво - обратно на часовниковата стрелка. Дори и чисто нов притискател не е регулиран до край в завода. Трябва да го регулирате преди монтажа. Моят беше до средата при поставена звезда. Ако слагате стар съединител ще трябва да натиснете перата на притискателя на преса или нещо за да преместите диска. При правялно преместен диск 3те пружинки на притискателя трябва да са свити до край! При това положение стягате притискателя за маховика, центрирате феродото, махате звездата и сте готови!
Отне ми доста четене из интернет и мислене как да стане и предлагам да се запази този пост някъкси за колегите които им предстои!
Прочетете това:
http://www.uucmotorwerks.com/performanc ... hes/PO.htm
Тук има снимка на регулиран притискател със стегнати до край пружинки!
http://www.allpartsautomotive.co.uk/all ... 282%29.pdf
Дано да съм помогнал!
Сърдечни благодарности на колегите които помогнаха да стане работата както трябва!

- bochogogogo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
Хм колеги помагайте не мога да разбера при мен проблема е ужасно тресене - например от 2 ра на трета предавка и от трета на четвърта съединителя ми отделя горе но интересното е че не усещам да буксува(Обортомера не се покачва без да неме колата)Да не би това тресене да е един вид буксуване?Когато колата е натоварена още по зле...
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
Аз съм същият. В събота ще ходя на преглед при Ванката, та да видим кво ще е...
Аз гадая на помпа (двете) или притискател. И не на последно място, неправелен монтаж.
Вече мога да се похваля с отделящ съединител, малко преди средата...

Така моят съединител, беше сменен преди 5г. с оригинален такъв. Това на думи и доверие естественно. Още на 1-ият месец педала скокна горе. След 1,5-2г. почна да притриса, като се увеличаваше с времето. По големи наклони (преминаване през проходи) и натоварен, започваше да мирише на феродо. Та свалихме съединителя и кво да видим фердовият диск почити нов, но притискателният диск омекнал, трите пружинки бяха в максимално разпънато положение.


Новият съединител е Лук, целият комплект. Пружинките естесвенно ги свих с отвертка. Онзи ден като се подготвях за смяната си отговорих на въпроса защо тези пружинки заводско седят леко разпънати... ами да не се "уморяват". Те действат на натиск, а не на опън!
Ако бях оставил заводската настройка на пружинките, педала щеше да отделя точно в средата, но не исках да си експеремнтирам.
Та не се изискват никакви скоби, поансони и тем подобни. Досвиват се пружинките на притискателя, слага се феродовият диск с 2-3 капчици моментно, съединителя се затяга и се маха звездата, това е.

п.п. Искам да изкажа огромни благодарности на Ванката - Dimitroff и на неговият екип. Момчета златни сте...


За първи път си тръгнах от сервиз с широка усмивка.
- bochogogogo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
Аз пък реших да си настроя притискатела без да сменям нищо феродото имаше много малко още по него.Като ги натегнах и сглобих всичко беше наред,но след скоро пак започнаха треесенетата.Следващия път ще сменя феродото с ново и ще видим ефекта.Та мисълта ми е притискателя влияе ли се от това колко феродо има по диска?
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
Ми не се влияе. Нали е саморегулиращ! Но според мен притискателя вече е фитка. Т.е. уморени са му ламелите и пружините.
- bochogogogo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
И на мен така ми се струва но ми направи впечатление че като натегнах пружинките ан притискателя дори оказваше влияние при тресенето на мотора при палене и гаснене
- angelov89
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 25.01.2014
- Местоположение: Стара Загора, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39
- Мечтае да кара: Honda crf 450
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
Колеги помагайте, купих комплект съединител и притискател на лук, донавих пружинките докрай преди да монтирам, пеперудата я извадих след стягането на притискателя, всичко направих както трябва а съединителя изобщо не отделя, къде може да е проблема, съмнявам се единствено чушката на помпата да не е влязла в леглото си на вилката на аксиалният лагер, но днес ще проверя и ще изключа този вариант, давайте идеи колеги, че чисто нов притискател одвия ли го заминава...
Поздрави !




- angelov89
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 25.01.2014
- Местоположение: Стара Загора, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39
- Мечтае да кара: Honda crf 450
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
angelov89 написа:Колеги помагайте, купих комплект съединител и притискател на лук, донавих пружинките докрай преди да монтирам, пеперудата я извадих след стягането на притискателя, всичко направих както трябва а съединителя изобщо не отделя, къде може да е проблема, съмнявам се единствено чушката на помпата да не е влязла в леглото си на вилката на аксиалният лагер, но днес ще проверя и ще изключа този вариант, давайте идеи колеги, че чисто нов притискател одвия ли го заминава...
Проблема разрешен

Поздрави !




- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Монтаж на Саморегулиращ се съединител Е46 318и - РЕШЕН!
angelov89 написа:angelov89 написа:Колеги помагайте, купих комплект съединител и притискател на лук, донавих пружинките докрай преди да монтирам, пеперудата я извадих след стягането на притискателя, всичко направих както трябва а съединителя изобщо не отделя, къде може да е проблема, съмнявам се единствено чушката на помпата да не е влязла в леглото си на вилката на аксиалният лагер, но днес ще проверя и ще изключа този вариант, давайте идеи колеги, че чисто нов притискател одвия ли го заминава...
Проблема разрешен
Как?!
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани