Проблем в съединителя след чип...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Проблем в съединителя след чип...

Мнение от tani bojilov » 13 Дек 2010, 23:58

Здравейте колеги,рових в темите,но не намерих проблем като моя.Както споменах вече в заглавието,преди няколко дни си чипосах колата.голям кеф беше,докато не осетих че когато съм на четвърта и дам рязко газ оборотите се вдигат,колата обаче не ускорява чак след няколко секунди започва да се набира и следователно оборотите падат и всичко си идва на мястото.Ясно ми беше,че съединителя буксува.Купих нов на Люк от авто плюс(като свалих стария ми направи впечатление че не износен докрая),смених го но проблема си го има още.Давам газ на трета и четвърта и обортомера пак рязко нагоре колата стои.Не мисля че върти гуми,защото ASCто не примигва а и все пак на четвърта гуми да върти :dunno: ...Може ли от маховика да приплъзва или просто съединителя не издържа големия въртящ момент :kuku: Моля казвайте какво да правя щото вече :banghead:

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 6.04.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от X300 » 14 Дек 2010, 0:07

отиди и искай да ти backup-нат оригиналните настройки,след това си пробвай колата и съединителя - ако всичко е ок,отиваш и си прибираш парите от некадърните мапери,ако ли не дерзаеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от B.Tunchev » 14 Дек 2010, 4:10

А след като сложи новия съединител, кара ли го около 1000км градско без резки превключвания, стартове от високи обороти, клъч-кикове и тн.? Ако не си, явно си го запалил още отначало.
Предната ми кола беше с мотор като твоя и с доста силен софт, би трябвало да беше стигнала 350-60нм и съединителите ги вземаше на консуматив - смяна масло, смяна съединител... Но пък и маховика ми се беше понадрал леко от един съединител, който беше станал на прах и може би и той допринасяше за масовото унищожение на съединители...

Но най-важна е първоначалната разработка. Сега карам 3000 кубика бензиново е46, на което също смених съвсем на скоро съединител и сега след разработката, като изцедя 2-ра до край, която стига до малко над 100км/ч и бодна 3-та, ми светва ASC-то на сух път с хубави гуми :)

п.п. Принципно мнението ми е малко негативно към м47д20 с чип.
Ако често правиш гонки, стартове от място и нареждаш скоростите до обороти в които достига максимални коне, освен съединителите, след време отписваш и турбото. Да не говорим пък диференциал/кардан/скоростна кутия и повечето неща по драйвтрейна, колко са слаби и как им се взема акъла и на тях от по-сериозно напъване... Има смисъл, ако караш на извънградско и да изпреварваш на 4та/5та по-бързо или ако си караш с 90 на 5та да ти е една идея по нисък разхода, заради подобрената крива на въртящия момент. Един вид, ако си си чипосал колата с цел да я караш мъжката, скоро я очаквай на дроб цялата...
А пък без чип е супер умряла работа, "ни така, ни вака" дето се вика. Абе, като цяло не бях доволен от моята 320-ка, постоянно нещо се разваляше и я правих, а пък беше бая спретнат екземпляр като цяло. Просто колата си е за ходене до магазина/работа/училище, да излиза евтино като разход на гориво и това е.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от Zagy » 14 Дек 2010, 9:31

На 1ва и 2ра превърта ли? Ако "превърта" само на 3та и 4та нещо не ми се връзва...

Направи стандартния тест за съединител - пробвай да потеглиш на 4та - ако не можеш (колата гасне) значи съединителя е наред.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от B.Tunchev » 14 Дек 2010, 14:38

Щом боксува, значи 100% не е наред, а щом е току-що сменен, значи не е разработен => е запален още отначало...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от tani bojilov » 14 Дек 2010, 16:31

Gh0s7 написа:Щом боксува, значи 100% не е наред, а щом е току-що сменен, значи не е разработен => е запален още отначало...
Вчера я изкарах от гаража,колегата се беше контузил и го закарах до Пирогов и съм карал едва едва,защото го болеше ръката.Прибрах го после обратно и вече като бях сам реших да пробвам новия съединител.Първа,газ няма проблем(само свети ASCто)втора газ,пак няма проблем трета газ и точно при самото поемане пак същото.Като автоматик когато тръгваш и тначалото само бучи и след това поема,на четвърта пак превърта.
Zagy написа:На 1ва и 2ра превърта ли? Ако "превърта" само на 3та и 4та нещо не ми се връзва...

Направи стандартния тест за съединител - пробвай да потеглиш на 4та - ако не можеш (колата гасне) значи съединителя е наред.
Няма да мога да пусна съединителя без да угасне.Нещо наистина не се връзва.Освен новия софт да идава толкова зор,че ичистонов съединител да не може да устиска... :dunno:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от Zagy » 14 Дек 2010, 17:00

Дузпа :dunno: ... аз доколкото знам съединителя не изисква спокойно каране в началото като да речем новите накладки... А за софта - и аз съм с чип, смених съединителя, че и на мен ми превъртя, но ми превърташе на 1ва и 2ра... нормалния съединител спокойно удържа увеличената мощност на колата... освен да си с някакво менте съединител. Може и друго да е - съединителя има един ключ в него, който натяга пружините вътре. Знам, че се е случвало да не махнат ключа при монтажа и после става мазало - държи се по подобен начин. Проверете дали майсторчето е махнало ключа при монтажа.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от tani bojilov » 14 Дек 2010, 17:14

Zagy написа:Дузпа :dunno: ... аз доколкото знам съединителя не изисква спокойно каране в началото като да речем новите накладки... А за софта - и аз съм с чип, смених съединителя, че и на мен ми превъртя, но ми превърташе на 1ва и 2ра... нормалния съединител спокойно удържа увеличената мощност на колата... освен да си с някакво менте съединител. Може и друго да е - съединителя има един ключ в него, който натяга пружините вътре. Знам, че се е случвало да не махнат ключа при монтажа и после става мазало - държи се по подобен начин. Проверете дали майсторчето е махнало ключа при монтажа.
Аз сам си го сменявах,ключа е изваден.Без да го извадиш няма въобще да тръгне колата.А за лекото каране в началото не мисля,че е от такова значение.Няма какво да уляга в тоя съединител,нали е всичко ново и си стъпва перфектно.Не мисля,че е менте.От авто плюс го взимах уж Люк,щампи по него ит.н. :dunno:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от Zagy » 14 Дек 2010, 17:20

Точно от Ауто+ съм чувал, че трябва да си късметлия, за да вземеш маркова част... дано да бъркам.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от tani bojilov » 14 Дек 2010, 17:21

Zagy написа:Точно от Ауто+ съм чувал, че трябва да си късметлия, за да вземеш маркова част... дано да бъркам.
Дано да бъркаш :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от tani bojilov » 14 Дек 2010, 18:21

Разбрах какъв е проблема.Проблема е в майстора т.е. в мен.Досега не бях слагал такъв съединител и не знаех каква точно е ролята на звездата,която държи притискателя прибран.И така какво съм направил...Слагам новия съединител стягам болтовете на притискателя и виждам,че феродовия диск се движи свободно вътре.Съвсем нормално,защото притискателя е прибран.Обаче идва другия въпрос,как да фиксирам феродовия диск точно в средата без необходимите инструменти(нямам ги).След,което ми изниква "гениалната"идея да сваля притискателя и да му махна звездата,която го държи прибран за да се отпусне и като го слагам да може да притисне феродовия диск в положението в което съм го фиксирал.Е от там е проблема.Притискателния диск се саморегулира според износването но феродовия.Като съм го отпуснал в свободно положение той се е опънал докрая :dummy:Сега всичко отначало и се надявам тоя съединител да е още читав.Благодаря на колегите,които ми писаха и се надявам темата да предпази други самоуки майстори от тая грешка :yes:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от Zagy » 14 Дек 2010, 18:30

:yes:

Честно казано наистина смятах, че проблема е свързан с ключа (звездата, за която говориш)... е бил съм "около" отговора :mrgreen:

Браво, че си се оправил :yes:

Намери си една опашка от скоростите - следващия път ще ти е много по-лесно при смяната - само нанизваш и си готов.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 28.02.2009
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: E46 318i '99г.

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от yellowsubmarine » 14 Дек 2010, 19:29

Да се разпиша в чужда тема :oops:
Когато превключвам от трета на четвърта, в началото на четвърта усещам нещо леко като приплъзване ли е, придърпване ли е, превъртане ли е, де да го знам. Само тогава го прави. Съединител ли е? :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от kriso85 » 14 Дек 2010, 19:46

Най-вероятно е съединител.
Моя започна да изтърва на 5-та , после на 4-та и после на 3-та и го смених ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Re: Проблем в съединителя след чип...

Мнение от B.Tunchev » 14 Дек 2010, 21:31

tani bojilov написа:Разбрах какъв е проблема.Проблема е в майстора т.е. в мен.Досега не бях слагал такъв съединител и не знаех каква точно е ролята на звездата,която държи притискателя прибран.И така какво съм направил...Слагам новия съединител стягам болтовете на притискателя и виждам,че феродовия диск се движи свободно вътре.Съвсем нормално,защото притискателя е прибран.Обаче идва другия въпрос,как да фиксирам феродовия диск точно в средата без необходимите инструменти(нямам ги).След,което ми изниква "гениалната"идея да сваля притискателя и да му махна звездата,която го държи прибран за да се отпусне и като го слагам да може да притисне феродовия диск в положението в което съм го фиксирал.Е от там е проблема.Притискателния диск се саморегулира според износването но феродовия.Като съм го отпуснал в свободно положение той се е опънал докрая :dummy:Сега всичко отначало и се надявам тоя съединител да е още читав.Благодаря на колегите,които ми писаха и се надявам темата да предпази други самоуки майстори от тая грешка :yes:


Да, това е проблема, но нямах идея, че си си го слагал сам. Лошото е, че пак трябва да купуваш съединител, демонтира ли се веднъж, няма връщане.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook