Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Здравейте колеги, от известно време ходя по "майстори" за решаване на проблема който имам с една от дюзите на моята кола.Проблема е следният, сутрин на студен двигател като се запали колата се чува едно странно чукане, което спира след като колата позагрее, след като мине синия сектор и започва да си работи нормално.Имам ИНПА и я вързах на студен двигател и ми показа отклонение в + на дюзата на 3-ти цилиндър, по точно ниво +2. Другите дюзи показват нива от 0,4.Направих и теста с колбичките и се показа същото нещо на 3-ти цилиндър връща малко повече от нивото на другите дюзи,другите са с еднакво ниво, само на 3-ти цилиндър е с 2 мм по-високо нивото от другите 3 дюзи.Реших да отида първо в сервиз Супер Дизел на Околовръстното.Там вързаха колата на загрял мотор и казаха дюзите са перфектни и се прибрах.Сутринта ставам за работа, паля и това чукане продължава и мен много ме дразни.Реших да отида в HH Сервиз BOSH в Дружба и направо им казах да ми свалят дюзата на 3-ти цилиндър и да я проверят на стенда.След проверката ми се обаждат и ми казват, че е повреден разпръсквача и го сменят. На следващата сутрин връзвам колата с ИНПА и какво да видя положението ми е същото както преди, т.е на 3-ти цилиндър дюзата отново дава стойности +2 със сменен разпръсквач и дифтунга и аз не мога да повярвам.Толкоз много пари им дадох за тази процедура, а резултат никакъв.Отново колата чука на студена, никаква промяна.Отивам отново в сервиза и им казвам, че колата си е същата и че няма никаква промяна, а те ми твърдят, че можело да е от не добра компресия в цилиндъра, а колата си върви на пушка по-принцип.Измервам нивото в движение и на 3-ти цилиндър при газ дава до +4! Като вдигнах скандал и ми разпечатаха от стенда какво са правили и ми дадоха стария разпръсквач.Моля колегите които са наясно с тези неща да ми дадът съвет какво да правя, че вече и без пари останах от тези "майстори".Колата си е в същото положение както и преди поправката на дюзата. Дали е възможно да е проблема в цилиндъра? Моля ви дайте съвет, ще съм ви много благодарен!
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Размени 2 и 3 дюза и тествай пак, ако проблема остане в 3ти цилиндър имаш проблем в цилиндъра.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Колега , дюзата е ремонтирана, минала през стенд , следователно трябва да има издаден нов корекционен код ( на разпечатката е ) и трябва да се въведе в колата чрез ICTA Rheingold .
По принцип може и да не е точно на 3-ти цилиндър проблемната дюза . При мен зимата на студен мотор ми показваше +1.9 на 2-ри цилиндър , а повредената дюза беше на 4-ти (ако въобще е била повредена , като не разбирам , как да им следя работата на майсторите
) , който беше с перфектни стойности . За това се качват всички дюзи на стенд , знам , боли много като цена , но така най-чисто се вижда положението на дюзите.
Тази процедура съм я правил два пъти за съжаление и е доста доста скъпа . поразтърси се във форума , аз поне съм изписал доста доста по темата , а има и много други теми .
viewtopic.php?f=34&t=397377&start=15
Теста с обратната нафта не винаги показва цялата истина .
Запиши го това чукане на видео , та да го чуем . Чукане може да се поражда и от други компоненти.
По принцип може и да не е точно на 3-ти цилиндър проблемната дюза . При мен зимата на студен мотор ми показваше +1.9 на 2-ри цилиндър , а повредената дюза беше на 4-ти (ако въобще е била повредена , като не разбирам , как да им следя работата на майсторите

Тази процедура съм я правил два пъти за съжаление и е доста доста скъпа . поразтърси се във форума , аз поне съм изписал доста доста по темата , а има и много други теми .
viewtopic.php?f=34&t=397377&start=15
Теста с обратната нафта не винаги показва цялата истина .
Запиши го това чукане на видео , та да го чуем . Чукане може да се поражда и от други компоненти.
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Имам генериран код на отремонтираната дюза, има го на разпечатката от стенда. Казаха ми, че са го вкарали, но незнам с каква програма са го записали този код.Трябва ли допълнително да се прави нещо с тази дюза?
Мисълта ми е , ако наистина не е проблема в тази дюза, защо те са я отремонтирали изобщо, казаха ми, че разпръсквача е за смяна, но дали е вярно? Ако тази дюза не е работила коректно, а проблема с чукането е от друго място, няма ли да се отрази поправката на тази не добре работеща дюза на стойностите на ИНПА след поправката? Аз виждам същите стойности без НИКАКАВА промяна след поправката. Мислех си, че този разпръсквач е причината ИНПА да показва високи стойности на тази дюза и от това е чукането сутрин и затова им казах да сменят разпръсквача с надеждата да видя промяна в корекцията на дюзата, а то след ремонта на дюзата промяна няма, което е супер чудно.Нещо което е било повредено според тях и след поправката да дава същите стойности.Може би не е била за поправка тази дюза, нямам обяснение.
Утре сутринта ще направя клип да чуете чукането което се чува на студен двигател за да си кажете мнението.
Мисълта ми е , ако наистина не е проблема в тази дюза, защо те са я отремонтирали изобщо, казаха ми, че разпръсквача е за смяна, но дали е вярно? Ако тази дюза не е работила коректно, а проблема с чукането е от друго място, няма ли да се отрази поправката на тази не добре работеща дюза на стойностите на ИНПА след поправката? Аз виждам същите стойности без НИКАКАВА промяна след поправката. Мислех си, че този разпръсквач е причината ИНПА да показва високи стойности на тази дюза и от това е чукането сутрин и затова им казах да сменят разпръсквача с надеждата да видя промяна в корекцията на дюзата, а то след ремонта на дюзата промяна няма, което е супер чудно.Нещо което е било повредено според тях и след поправката да дава същите стойности.Може би не е била за поправка тази дюза, нямам обяснение.
Утре сутринта ще направя клип да чуете чукането което се чува на студен двигател за да си кажете мнението.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Колега, тези стойности ,които гледаш ти , са комплексна оценка на работата на всеки отделен цилиндър - това включва работа на дюза , бутало , компресия и може би други фактори . Запиши да чуем как чука , тук ще се намери колега , който е имал подобен проблем ( било то и от чукаща дюза ) и ще дадат насоки . Моите дюзи дори на леден мотор не съм ги чувал да чукат , но може просто да не знам за какво да се ослушвам , така че запиши едно видео с добро качество . 
А относно това дали са сменили работеща част с нова без причина - сам можеш да се досетиш защо .

А относно това дали са сменили работеща част с нова без причина - сам можеш да се досетиш защо .
Последна промяна philipz на 15 Май 2016, 10:18, променена общо 1 път
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Проблемът може да бъде и от клапани
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
vvasilev1 написа:Проблемът може да бъде и от клапани
Sent from my HTC One using Tapatalk
Именно , може да е от доста фактори

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
philipz написа:vvasilev1 написа:Проблемът може да бъде и от клапани
Sent from my HTC One using Tapatalk
Именно , може да е от доста фактори
Дюзата влиза в корекции, за да компенсира друг проблем. Не казвам, че в конкретния случай е така, но е възможно.
Sent from my HTC One using Tapatalk
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Maverick1208 написа:Здравейте колеги, от известно време ходя по "майстори" за решаване на проблема който имам с една от дюзите на моята кола.Проблема е следният, сутрин на студен двигател като се запали колата се чува едно странно чукане, което спира след като колата позагрее, след като мине синия сектор и започва да си работи нормално.Имам ИНПА и я вързах на студен двигател и ми показа отклонение в + на дюзата на 3-ти цилиндър, по точно ниво +2. Другите дюзи показват нива от 0,4.Направих и теста с колбичките и се показа същото нещо на 3-ти цилиндър връща малко повече от нивото на другите дюзи,другите са с еднакво ниво, само на 3-ти цилиндър е с 2 мм по-високо нивото от другите 3 дюзи.Реших да отида първо в сервиз Супер Дизел на Околовръстното.Там вързаха колата на загрял мотор и казаха дюзите са перфектни и се прибрах.Сутринта ставам за работа, паля и това чукане продължава и мен много ме дразни.Реших да отида в HH Сервиз BOSH в Дружба и направо им казах да ми свалят дюзата на 3-ти цилиндър и да я проверят на стенда.След проверката ми се обаждат и ми казват, че е повреден разпръсквача и го сменят. На следващата сутрин връзвам колата с ИНПА и какво да видя положението ми е същото както преди, т.е на 3-ти цилиндър дюзата отново дава стойности +2 със сменен разпръсквач и дифтунга и аз не мога да повярвам.Толкоз много пари им дадох за тази процедура, а резултат никакъв.Отново колата чука на студена, никаква промяна.Отивам отново в сервиза и им казвам, че колата си е същата и че няма никаква промяна, а те ми твърдят, че можело да е от не добра компресия в цилиндъра, а колата си върви на пушка по-принцип.Измервам нивото в движение и на 3-ти цилиндър при газ дава до +4! Като вдигнах скандал и ми разпечатаха от стенда какво са правили и ми дадоха стария разпръсквач.Моля колегите които са наясно с тези неща да ми дадът съвет какво да правя, че вече и без пари останах от тези "майстори".Колата си е в същото положение както и преди поправката на дюзата. Дали е възможно да е проблема в цилиндъра? Моля ви дайте съвет, ще съм ви много благодарен!
Колегата вече ти е обяснил, какво виждаш софтуерно. До уточняването се прави с други методи- направил си теста с колбите, но той се прави с мензури и се гледат стойности в ml, а не mm, от които се преценява дали има само проблемна дюза или трябва да се премери и компресията. Например виждал съм двигател, на който не бяха разбрали проблема, бяха ремонтирали здрава дюза, дефектната беше "измивала" цилиндъра и компресията му беше 15 бара, при 25 бара на другите. Дюзата беше рециклирана, но двигателя нямаше как да работи добре. Според мен е трябвало, когато е бил свален колектора, да бяха измерили и компресията, за да се изясни цялата ситуация със стойността +2. Що се отнася до чукането- както е казал колегата, може да се дължи и на нещо друго и освен лошо работещ цилиндър, да има и друг проблем. За това, че колата върви на пушка- колегата с гореописаният двигател твърди същото, един друг колега с бензинов двигател и компресия 6 бара на шести цилиндър е на същото мнение, аз бях карал с изкривено стебло на клапан около 2000 км докато се прибера, изобщо двигателите на BMW имат огромни резерви.

- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Колеги ето клип от сутринта да чуете чукането за което говоря, също така се забелязва и пушене което трае около 5-6 мин.
https://youtu.be/qbsRNIFSIz8
https://youtu.be/qbsRNIFSIz8
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Aз пък чувам едно съскане , чукането не е ли сякаш в норми за студен дизел ?
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
Как си с подгрева?
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
С подгрева съм добре колега. Четирите свещи са чисто нови, сменени преди месец.Не е проблема в подгрева.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
И при мен има подобно чукане. Утре ще свалям дюзи и ще пиша.
- cmdkick
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Проблем с дюза Е46 320d 150 к.с-2003г !
То какво се оказва че всички имаме проблем с дюзите ли
, зимата моята почна буквално да мели камъни, за половин седмица от леко се увеличи до брутално почна и да пуши много, като я карах към майстора си мислех че ще затворят цариградско след мен ... Иначе като я настапех си вървеше яко, обаче наистина ме беше страх да я карам. Казаха ми че съм имал запушена дюза, изчистили я и си взех колата.
Между другото това се случи точно когато от много студено -10~15 се стопли до към +10, моята теория е че са набъскали нафтата с некви добавки който на топло не работят.
В момента работи ето така:
https://youtu.be/s71lZOhbit0
Моята е Евро 4, доколкото знам имат някаква разлика дюзите с тези на евро 3, и е ремапната, не пуши грам.
Ще следя темата с интерес.

Между другото това се случи точно когато от много студено -10~15 се стопли до към +10, моята теория е че са набъскали нафтата с некви добавки който на топло не работят.

В момента работи ето така:
https://youtu.be/s71lZOhbit0
Моята е Евро 4, доколкото знам имат някаква разлика дюзите с тези на евро 3, и е ремапната, не пуши грам.
Ще следя темата с интерес.

Tires are evil - destroy them all ...
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани