Какво представлява един драгстер - интересни факти...

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Viktor » 08 Мар 2004, 19:57

:wtf: :++ :++ :++

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 09 Мар 2004, 13:01

alx написа:хе хе...

при старта първите 200 метра ускорението е 8г.. след това пада на 4.. на края на 400те метра е 2г.

не знам как оцеляват. гледа се да не си ял много преди състезание и да не си пил много вода. също ходенето до кенефа е задължително :)

пък и да ти кажа и да ти се повръща- не може да излезе :) .. да не говориме че адреналина така блъска че изобщо не се сещаш че всичко по тебе стаа продълговато ;)


Моналата седмица гледах някъкъв филм по Дискавъри за драгстерите.......Някъкъв състезател обясняваше точно за ускорението и каза, че ако случайно коланите не са добре стегнати......т.е. не си притиснат здраво за седалката после по тялото ти имало огромни синини които седели по 1 месец.........представете си какво е натоварването :roll:
Изображение Изображение Изображение Изображение

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

Re: Добра Тема

Мнение от Един » 09 Мар 2004, 14:05

LordDigital написа:Рекорда за наи-бързо време със TopFuel Драгстер e 4.428
....
Представете си че карате със коло 200 мили ,минавате покраи TopFuel Драгстер които е српял...

Точно във момента при които минавате покраи него ,натискате педала до ламаринта и драгстера съответно също стартира от място. По някои сметки (не и моите) ,драгстера ще ви настигне и ЗАДМИНЕ за около 3 секунди!


По моите сметки с 200 мили/час ще изминеш 1 миля за 18 секунди, а 1/4 миля за 4.5 секунди. А драгстера за да те изпревари на финала на 1/4 милята трябва да е мнооого близо до рекорда. А ако те изпревари на третата секунда трябва да счупи рекорда.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.05.2003
Местоположение: New York, New York, USA

Мнение от Talibanin » 10 Мар 2004, 0:20

...7.драгстерите се ускоряват до 300 мили (450+ км) преди да си прочел това изречение...
:shock: Това определено не е за мене :lol:
Аз докато го прочета той вече ще е спрял :wink: :mha:
==Винаги с вратите напред==
ИзображениеИзображение
http://www.bmwclubla.orghttp://www.bmwcca.org/

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 28.09.2002
Местоположение: вх.Б

Мнение от momo » 10 Мар 2004, 14:22

.... а каде ги продават тия коли , и по колко пари горе-долу вървят :paranoid: :tong: :paranoid:

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 10 Мар 2004, 16:04

колите не се продават разбира се. правят се във единични бройки като само гумите общо взето се произвеждат серийно. има определени тунинг гаражи (или група от гаражи) които правят всичко останало на ръка. изработката е относително лесна, но дизайна на поръчковите части - особено главите и суперчарджъра са безбожно скъпи защото се прави от една шепа хора във цял свят (говоря за професионалните топ фюел-ри). компютри почти не се ползват- хората разчитат предимно на набрания опит които имат. това са боговете на двигателите със вътрешно горене които често биват привиквани дори във големите компании за консултации :)

дори и да можеше да го купиш, драгстера не е дори за много богати хора защото след всеки старт двигателя се подменя общо взето изцяло. най-държеливата част- блока- се подменя на всеки 4-5 старта. общо взето за да имаш драгстер ти трябва и екип от хора които да го подържа което го прави изключително непривлекателен за покупка във смисъла във които се купуват коли.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 10 Мар 2004, 21:55

alx написа:...трансмисиите са автоматични, 2 или 3 скоростни и се сменят със отделен лост за всяка предавка...

Доколкото аз знам, драгстерите от сериите Top Fuel нямат скоростни кутии, а предаването на въртящия момент към задния мост става през многодисков съединител чрез серии от последователни прогресивни включвания докато драгстера измине около 3/4 от дистанцията, след което съединителя остава напълно включен. Преди това, двигателят работи с приблизително постоянни обороти около максималната му мощност, а след пълното включване на съединителя, оборотите падат до тези при максимален въртящ момент (около 7500).

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 12 Мар 2004, 2:29

ей начи- човек да не го обясни като за публиката :)

скоростните им кутии са 2 вида - по-старите- където съединителните дискове (2 или 3) се зацепват със лостове активирани от пилота. новите са със 3 диска и сцеплението се контролира със въздушни клапани като дисковете зацепват един след друг. след 1/2 от растоянието всичките дискове са зацепили и от там е газ до червената линия (обикновено това може да се види когато по средата на пистата драгстерите загубват сцепление). след всяко състезание дисковете се подменят. ако игнорираме реакцията на пилота и старта, останалите 99% от състезанието е нагласяне на налягането на отделните съединители... малко ако зацепват и си бавен, много ако зацепват и гумите ти изпушват...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 12 Мар 2004, 20:32

Сега вече нещата се подредиха :yes: :yes: :yes:

Предишна

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook