Историята на BMW Z1

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Историята на BMW Z1

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 03 Мар 2004, 13:36

историята на BMW Z1. :D
Изображение

Този автомобил е представен на пресата през Август 1986 г. След близо една година през Септември 1987 г. BMW Z1 е официално представен на Автомобилното шоу във Франкфурт. Предците на този стилен роудстър са модели като BMW 328 от трийсетте и BMW 507 от петдесетте години на миналия век. Това са автомобили-легенди. BMW Z1 е двуместен роудстър, създаден от спомагателната фирмата BMW Technik GmbH. На група от около 100 човека е възложена задачата да създадат безкомпромисен, революционен и екстравагантен автомобил. Резултатът е повече от впечатляващ. Така се ражда един от най-
стилните и неповторими модели на баварския производител.

Изображение

Нека започнем от външния вид на автомобила. Най-голямо впечатление поражда предницата, която е силно насочена надолу и е доста дълга. Благодарение на тази форма на предния капак е постиганата много добра аеродинамика и въздушния натиск е най-силен точно над предната ос. Една от характерните за модела черти са предните фарове и малката предна решетка с характерните за BMW два правоъгълни отвора.

Изображение

Но безспорно най-стилната външна черта на BMW Z1, която го различава коренно от всеки друг сериен автомобил се вратите. Те са електрически и за да се отворят се плъзгат надолу към пода на автомобила. BMW Z1 е и първият автомобил в света, при който всички вертикални части на тялото са изработени от термопластични материали, които са изключително надеждни и достатъчно здрави. Предната и задната броня са изработени от по-пластични материали и при удър от 8 км/ч не се наблюдават никакви повреди.

Изображение

Едно от най-интересните нововъведения при BMW Z1 е аеродинамиката на пода на автомобила. Пода на този автомобил е много гладък. Охлаждането на трансмисията се извършва посредством специални канали, които отвеждат въздушната струя в скоростната кутия. Задната на пода служи като спойлер, който стабилизира задницата. Задният заглушител на ауспуха има формата на аерокрило и той изпълнява функцията на заден спойлер. Предницата на BMW Z1 е изключително гладка и равна, което предоставя по-малко въздушно съпротивление. Предницата е така конфигурирана, че не е било нужно създаването на специални канали за охлаждане на предните спирачни дискове.

Изображение

От BMW Z1 са произведени 8000 автомобила между Юли 1988 и Юни 1991 г. Още 12 прототипа са произведени между 1987 и 1988 г. Интересът към автомобила е бил толкова висок, че още преди началото на продукцията на модела са получени 5000 заявки. за съжаление след много спекулации и слад появата на новия конкурент Mercedes SL, продажбите спадат драстично и от фирмата решават да спрат продукцията в средата на 1991 г.

Изображение

Технически данни
BMW Z1 има следните размери: дължина-3921 мм, междуосие-2447 мм, ширина-1690 мм, височина-1277 мм. Масата на автомобила без шофьора и горивото е 1250 кг, а допустимото общо тегло е 1460 кг. Двигателят е 6-цилиндров с обем от 2494 куб.см. и максимална мощност 170 к.с.(125 kW) при 5800 об/мин. Максималният въртящ момент е 222 Nm и се достига при 4300 об/мин. Степента на сгъстяване е 8.8:1. Скоростната кутия е 5-степенна механична. Гумите са с размер 225/45 ZR 16, а джантите- 7 1/2 J* 16. Максималната скорост е 225 км/ч. Ускорението от 0-100 км/ч става за 7.9 сек, а 1 км се изминава от място за 28.8 сек. Ускорението от 80-120 км на 4 скорост става за 9 сек. Разходът на гориво при средна скорост от 90 км/ч е 6.8 л. на 100 км. При средна скорост от 120 км/ч разходът на 100 км скача на 8.4 л. При градско каране автомобилът гори 12.9 л. на 100 км. Усредненият разход е 9.4 л. на 100 км.
Изображение

Изображение

Изображение Изображение
Изображение

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook