--->BMW E36 единствена и неповторима<---

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8316
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

--->BMW E36 единствена и неповторима<---

Мнение от vicho » 16 Фев 2004, 4:26

BMW E36 единствена и неповторима

Историята

BMW 3-та серия E36 е била представена за първи път в края на 1990-та година. Първите модели са 316i, 318i, 320i и 325i.

Модела 316i не се разпространява в САЩ. Всички 6 цилидрови модели са имали нов 24-клапанов двигател, взет от 5тата серия Е34.

През 1991 година, 325td е пуснат в продажба в Европа и други страни.

През 1992 година, е представено новото E36 купе. От него са били пуснати 3 модела : 318is, 320i, 325i. 318is е бил 16 клапанов, 4-ри цилиндров двигател.

През 1993 година, E36 Convertible е пуснат в продажба окончателно. 4-ри цилиндровият двигател M40 е заменен с нов, M43 отново 4-ри цилиндров мотор. Същата година са били пуснати на пазара и 316i Coupe (купе) и 325tds Седан.

През 1994 година, 3 модела E36 Compact са били представени; моделите 316i, 318ti, и 318tds който е 4-ри цилиндров дизелов агрегат. Моделите 316i и 318tds не се разпространява в САЩ.

През 1995 година, е представен моделът Touring или още наречен Sport Wagon. Touring е оборудван с двигатели 318i, 320i, 328i, 318tds и 325tds. Само версийте 320i и 328i са били внасяни в САЩ.

През 1996 година, е представен 318is седан, също така и 323i.

През 1997 година са били пуснати на пазара 316i Touring и 323ti Compact.

През 1998 година 3-та серия седан Е36 се спира от продукция. Coupe (купе) и Touring (туринг) се произвеждат до 1999 година.

През 2000 година, E36 Convertible последен от модела E36 е бил спрян от производство. Година по-късно през 2001-ва е спрян и E36 Compact


Според замисъла на създателите си новата трета серия трябваше да бъде "Ultimate Driving Machine" - Според замисъла на създателите си новата трета серия трябваше да бъде "Ultimate Driving Machine" – абсолютна машина за каране.

Двигателите

Започвам от най-малкия двигател с който е оборудвана серията E36.

- Бензинови Агрегати

316i – модел M40 (16 4 E1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 72 mm
Работем обем : 1596 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 100 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 150 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*Забележка, двигателя 316i М40 се монтира единствено на Седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на 316i M40 е 191 km/h. След този двигател баварската компания монтира агрегата М43 който е с максимална мощност 102 hp и максимална скорост 195 km/h, този двигател се монтира на седаните от 1993-1998 година.

Двигателя 316i M43 се монтира на Sedan, Touring,Coupe и Convertible. Като при различните модели варират стойностите на Vmax (максимална скорост)

318i – модел M40 (18 4 E1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 81 mm
Работем обем : 1796 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 113 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 168 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*Забележка, двигателя 318i М40 се монтира на седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на този агрегат е 198 km/h. Следващото поколение двигател 318i е М43 (18 4 E2) който е с максимална мощност от 115 коня и максимална скорост от 201 km/h. Произвежда се от 1993-1998 година.
**Забележка Coupe и Compact оборудвани с 318i, няма!!!

Двигателя 318i M43 се монтира на Sedan,Touring и Convertible.

318is – модел M44 (18 4 S1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 85 mm
Ход на буталата : 83.5 mm
Работем обем : 1895 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 140 hp – конски сили при 6000 об/мин
Максимален въртящ момнет : 180 N/m – нютон метра при 4300 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 213 km/h

*Забележка, двигателя 318is се се монтира на E36-ци от 1994-1998 година Sedan с обозначение M44. Този агрегат се монтира и на E36 Coupe от 1992-1999 година.

320i – модел M50 (20 6 S2)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80 mm
Ход на буталата : 66 mm
Работем обем : 1991 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 150 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 4200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 212 km/h

*Забележка, двигателя 320i, съществува също в 2 разновидности, М50 и М52. Агрегатът М50 е монтиран на Sedan,Touring и Convertible. А М52 е оставен за Coupe.


323i – модел M52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.5
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 170 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 245 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
323i се монтира на Sedan, Touring и Coupe.

325i – М52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 192 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : N/a N/m – нютон метра при N/a об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4

325i M52 се монтира на Sedan, Coupe и Convertible. Максимална скорост 233 / 233 / 229 km/h, максималната скорост на Convertible е по-малка защото двигателя с който е оборудван е 325i M50.

328i – модел M52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 84mm
Работем обем : 2793 cm3
Коефициент на компресия : 10.2
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 193 hp – конски сили при 5300 об/мин
Максимален въртящ момнет : 280 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4

*Забележка, 328i също има две разновидности, М50 и М52. М52 се монтира на Coupe, Convertible и Sedan, а другия двигател M50 се монтира на Touring.

- Агрегати специално за серията Е36 Compact

318ti – модел M44

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 85 mm
Ход на буталата : 83.5 mm
Работем обем : 1895 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 140 hp – конски сили при 6000 об/мин
Максимален въртящ момнет : 180 N/m – нютон метра при 4300 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 209 km/h

323ti – модел M52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.5
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 170 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 245 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4


- Дизелови Агрегати

318tds M41

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 1665 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 90 hp – конски сили при 4400 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 2000 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*318tds M41 се монтира на Touring, Sedan и Compact.

325td M51

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 115 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 222 N/m – нютон метра при 1900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*325td M51 се монтира на Sedan от 1991-1998 година.

325tds M51

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 143 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 260 N/m – нютон метра при 2200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*325tds M51 се монтира на Touring и Sedan от 1993-1998 (Sedan) и 1995-1999 (Touring) година.

Снимки

Е36 Sedan

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

E36 Compact

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

E36 Touring

Изображение

E36 Coupe

Изображение
Изображение
Изображение

E36 Convertible

Изображение
Изображение

Като цяло 3-тата серия на БМВ и конкретно моделът Е36 във всичките му разновидности и още по-разнообразни двигатели, предлага на собственика си неповторимо изживяване и всеки километър в тази прекрасна машина е запомнен. Това не е автомобил за придвижване от точка А до точка Б, това е автомобил който притежава душа, красив е, мощен и може да докосне душата на всеки човек. Още с първия поглед Е36 хваща окото с красивите линии и подчертана агресивност. Мощните двигатели са несравними с които и да е на някоя друга марка. Задното предаване, което е традиция при БМВ предлага емоции и същевременно усещане за стабилност и сигурност на пътя. Купето и изключително издръжливо, и ако сте по-смели и притежавате автомобил с много расови БМВ коне под капака на любимото Е36 не е проблем да усетите тръпката от движението с 300+ км/ч, за което голяма част от другите автомобили не могат и да си мечтаят. За удобството което предлагат моделите на Е36 просто няма какво да се говори... само най-добри думи. Дори и най-капризния човек, веднъж седнал в 3ката ще остане очарован и изненадан от това което му предлага този иключителен автомобил. Е36 е едно от най-великите произведения на Баварската компания, то ще остане завинаги в историята и в сърцата на феновете и на обикновените хора, че дори и на боговете. Дай боже му всеки (който заслужава) да се докосне до МАГИЯТА, наречена BMW E36!!!

Еdited by rtzankov.
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10389
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 16 Фев 2004, 22:12

Страхотна статия, всичко е добре синтезирано и точно. :yes:
Само искам да отбележа един пропуск - двигателя М42В18, който се монтира на ис купе модификацията от 1990-1999г. Той е 140 к.с. (до 1992г е 136 к.с. с по-старата горивна система) при 6000 оборота и 180 нютонметра при 4300 оборота При М44 стойността е същата, но се достига при 4200 оборота.
Never mistake motion for action...

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

добавък

Мнение от Penchev » 20 Фев 2004, 17:40

по молба на юзъра 9000 turbo директно paste-вам неговата информация:
Понеже няма нищо за М3, се обръщам към Вас да добавите малко инфо.
Второто поколение M3(e36) се появява през 1992г.- в началото като купе, а след това последвано от седан и кабрио версия('94). Първият двигател е 6 цилиндров, с 286 к.с. и максимална скорост 250 км/ч с индекс S50. През 1995 BMW M3 получава малък Face liftи нов двигател с 321 к.с. и 6 степенна скоростна кутия като индекса на двигателя става S52л. Има европейски и американски вариант, но ние се водим европеици така че:

BMW M3 1992-1995
индекс на двигателя - S50 В30
Брой на цилиндрите : 6
цилиндри - 24 клапана на 6 цилиндъра(двоен VANOS)
Коефициент на компресия : 10.8
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Работем обем - 2990cm3
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Мощност - 286hp @ 7000
Въртящ момент - 320.0 Nm @3600 rpm
максимална скорост 250 км/ч

BMW M3 1995-1999
индекс на двигателя - S52 В32
Брой на цилиндрите : 6
цилиндри - 24 клапана на 6 цилиндъра(двоен VANOS)
Коефициент на компресия : 10.8
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Работем обем - 3201cm3
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Мощност - 321hp @ 7400
Въртящ момент - 340 nm @ 3 250 rpm
максимална скорост 250 км/ч
Изображение

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook