Автомобилни газови уредби?

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Автомобилни газови уредби?

Мнение от Eva* » 12 Фев 2004, 13:05

http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm

Предварително да уточня.
Нямам голям опит с газовите уредби. Не съм тръгнала и да слагам. Отварям темата за съвет и инфо.

Горе оставения линк е с инфо за самите Газови уредби.

Понеже се убеждавам за пореден път, че мога да науча нещо в този форум.
Питането ми е следното:

При зададен въпрос в Пежо клуба, от едно от момчетата ...

"нямам си представа как работят газовите уредби и каква е разликата между АГУ 1во, 2ро и 3то поколение, нито пък какво трябва да е съотношението кг/к.с. за да върви повече колата и т.н"


Правилно ли съм разтълкувала информацията от линка или не?

Според мен, това са разликите в АГУ и се монтират на различни модификаций двигатели - карбуратор, моно-инжекцион, пълен инжекцион.


Да науча нещо и аз.

АГУ първо поколение

Това са класическите автомобилни газови уредби, състоящи се от резервоар за гориво (втечнен газ LPG), електромагнитни вентили за газ и за бензин, превключвател газ/бензин, редуктор-изпарител и смесител.

Изображение

АГУ второ поколение

Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и от състава на изгорелите газове управлява чрез малък стъпков двигател състава на гориво-въздушната смес, постъпваща в цилиндрите на двигателя. В резултат от оптимизирането на съотношението гориво / въздух се подобрява изгарянето и значително се намаляват вредните емисии в изгорелите газове.

Изображение

АГУ трето поколение

При автомобилните газови уредби от III поколение се осъществява директно впръскване на газовото гориво (газов инжекцион).

Освен резервоар за гориво, електромагнитни вентили и превключвател газ/бензин, съдържат още редуктор, горивен дистрибутор (газов разпределител), газови инжектори и електронен блок (микропроцесорна управляваща система).

Изображение
Да караш Peugeot е страст!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 12 Фев 2004, 16:08

Чудесна синтезирана информация! БРАВО! :ok: :yes:
Само мога да добавя, че според експерименти, правени в САЩ се доказва, че в автомобил (такси) с LPG уредба се налага смяна на маслото на около 3 пъти повече :!: :shock: изминати километри, отколкото с бензин и износването на двигателя от детонационно горене се свежда почти до нула!
Ееееех, ако се запазваха и динамичните характеристики на двигателя, нямаше да съм такъв върл противник на LPG-то! :cry:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Мнение от Anton Anastasov » 12 Фев 2004, 16:37

В някой от сайтовете от на Евелина съобщението имаше калкулатор за спестените пари от газовата уредба. Според него пестиш разликата между цената на литър бензин и литър газ. Това може би е така за коли, произведени фабрично с такава уредба.
Имайте предвид следните проблеми за кола с газова уредба "ших си я сама":
- За 3 години от използването на газовата уредба на мойта кола (аз съм я монтирал нова) съм назад с една бензинова помпа (без гаранция за новата - в сервиз BOSH в Пловдив не дават гаранции за бенз. помпи на коли с газ), 4 бензинови филтъра, поне 70% повече въздушни, сменени всички кабели на свещите (със старите на бензин работеше отлично);
- Намалено наполовина багажно пространство;
- В Пловдив докъто стигнеш за там, за където си тръгнал, докато загрее колата - и си пристигнал. През зимата карам само на бензин;
- Видяхте какво стана с цената на газта.
- Трябва много да се внимава къде и с каква газ се зарежда (там, където газта е хубава има лятна и зимна - зимната е пълна смрад и вдига разхода с поне 2/100

Сигурно има и друго, но сега не се сещам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Мнение от Anton Anastasov » 12 Фев 2004, 16:53

Забравих за чистенето на дюзите

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 12 Фев 2004, 17:49

chefo написа:........ Само мога да добавя, че според експерименти, правени в САЩ се доказва, че в автомобил (такси) с LPG уредба се налага смяна на маслото на около 3 пъти повече :!: :shock: изминати километри, отколкото с бензин и износването на двигателя от детонационно горене се свежда почти до нула!
Ееееех, ако се запазваха и динамичните характеристики на двигателя, нямаше да съм такъв върл противник на LPG-то! :cry:


АГУ в света, не е компромис много отдавна.
Много автомобили излизат с фабрична такава. От моя скромен опит, съм карала един Ситроен Ксантия с вградена такава. Но нямам наблюдения за особеностите в подръжката на двигателя и периода на смяната на масло. Но съм чувала твърдения на опитни мои приятели, че монтажа на АГУ "скопява" двигателя и отнема от мощноста му.

В интерес на истината, мнозина от българите просто събират "на части" инсталацията и накрая я занасят в сервиза за монтаж. Да не говорим за такситата. По този начин смятат, че излиза по-тънко. А на Автосалон 2003, тази година видях метанова уредба вградена в такси. Имаше и параметрите, но не ги помня наизуст.
Да караш Peugeot е страст!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 12 Фев 2004, 18:34

Незнам, какво се пести и какво - не, ама като гледах на една италианска фирма каталога (не съм се засили да си слагам АГУ, просто ей така от интерес 8) ) - АГУ-то за моята кола беше 5400 лв. без бутилката. Незнам колко и как трябва да карам за да избия поне нея. Да не говорим и какво ще стане с вървежа на колата. 8)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 12 Фев 2004, 18:49

Anton Anastasov написа:калкулатор за спестените пари от газовата уредба. Според него пестиш разликата между цената на литър бензин и литър газ. Това може би е така за коли, произведени фабрично с такава уредба.
Сигурно има и друго, но сега не се сещам.


Аз обаче не съм привърженичка на тази теза. Тая разлика от бензин до газ надали има някой, който си я слага в касичка.
А и самата система изисква отделяне на средства. За инжекцион цената е към 500 лв. с монтажа. А докато се избият?

А отделно знам, е и въздушния филтър трябва да е по-плътен, че се задръства бързо, или бъркам?

Да споменем, че двигателя става с по-малка мощност.
И наистина, има ли някакво съотношение между к.с. и кг. в този случай, за да ускорява по-добре колата с АГУ?
Да караш Peugeot е страст!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 28.01.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530iA Touring
Мечтае да кара: e3-е39
Детайли за колата: 2001

Мнение от dankata » 12 Фев 2004, 19:09

Газта, определено понижава мощноста на колата :( за сметка на по - ниската цена (това вече е спорно). Има си и вариант да надуеш притока на газ, с което колата да върви по - добре (но не чак колкото на бензин), но така пък с това и консумациата се повишава. И ти излиза горе-долу същото. А пък ако врътнеш много кранчето, динамичните покозатели на колата ти, бая поспадат ( и то само за да спестиш някой си там лев). Тогава си взимаш един дребосък 1.1 (в превод 'лайно и едно' :P ) и нямаш нужда от газ :)
А пък ако си караш колата в града - особено през зимата, общо взето си само на бензин докат загрее(както каза Anton Anastasov)...и кво - полза от тънканата никва :cry:
Аз моята я взех с газовата, но ако си купя бензин по - натам, определено ще е без газ 8) , и определено ще й се дава повече газ :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 12 Фев 2004, 19:29

колкото и да ми е кофти , собствената ми статистика показа 4е докато карах 1,6 на газ М40 имах при4ки за купон и кафе , сега карам на бензин и ..... знаете как е :) , като се позатопли ще си я монтирам обратно пък да видим какво ще стане :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 15.01.2004

Мнение от koko_star » 12 Фев 2004, 19:33

не 4е съм някакъв спец. оба4е от 5 години мохера е с газово/съвсем обикновено ланди/ и не виждам кой знае каква разлика.
1.това за зимата е вярно.а понякога и не пали.
2.за мо6тноста няма голяма разлика.до 140 си ги поддържа без проблем..само на старт се усе6та малко замъ4ване и тромавост/поне аз така усе6там/
3.а сега наистина цената е висока и е също зимно време и далаверата се губи.
4.за багажника не е верно.зависи какава бутилка си сложи6.мойта е 50 литрова и има място ехееее
и накрая 4естно да ви кажа не съм усетил някаква осезаема облага.
и да попитам с газ вредните емисии са сравнително по малко?ако е така се радвам 4е не замърсявам природата :D :D :P
BMW is the car...another cars are just traffic

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 12 Фев 2004, 19:54

dankata написа:Тогава си взимаш един дребосък 1.1 (в превод 'лайно и едно' :P ) и нямаш нужда от газ :)


Прав си. Моето е 1,4 и дава разход на бензин 8 градско зимата, лятото пада на 7, извънградско на 6, добре е за мен. Перфектно е.
Аз изрично подчертах, че не говоря за монтаж на АГУ на моят автомобил. Отклонихме се от темата обаче.

Мога да допълня, че за малките двигатели това е съвсем резонно.

НО! я да се качим на 1,6 моноинжекция? Градско 12?
А 2,0 кубика инжекцион? :D че и да го понастъпим здраво ...

Интересна тема се заформи... Но е важна информацията, не емоциите ...
Да караш Peugeot е страст!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 12 Фев 2004, 20:27

Газовото е добро решение за хора дето ползват колата за работа (не за удоволствие :D ) и изминават доста повече километри от нормалното. Иначе, ако минаваш до около 1000 км/месец няма кой знае каква файда.
А спад в мощността има, защото калоричността на газта е доста по-ниска от тази на бензина :arrow: по-малко к.с. Точно колко - ще кажат специалистите, аз не помня точните цифри :oops:
Имах преди време Toyota Celica 1979г. , 2.0 карбуратор, газовото си го монтирах сам, смесителя също го проектирах, поръчах на стругар и инсталирах сам и постигнах забележителни резултати: Vmax=145 км/ч., при разход 10 л/100км. :!: , но когато превключиш на бензин и ти се отщява да си се занимавал въобще с това газово, просто немотията ме принуди :dunno:

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 12 Фев 2004, 20:32

ама дали наистина газта излиза по-евтино... :? :roll:
много спорен въпрос...
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 12 Фев 2004, 21:26

Вече не, наистина! Но допреди няколко месеца имаше определено оферта, и то за тези, дето наистина си вършат работата с колата, а не я ползват само за забавление. И аз бях 200 % против АГУ, но на по-редишната ми кола се наложи да сложа - просто минавах доста километри - 30 000 за година, и АГУ-то се изплати доста бързо. Истината е, че след това си промених мнението за АГУ. А и да не забравяме, че винаги, когато ти се прииска да караш бързо, можеш да минеш на безнин. Важното е, че когато трябва да се бачка, МОЖЕШЕ да се предвижваш ефтино. Вече и това не важи - а тия акцизи - просто ми е жал за тези, дето са а газ. Бъдещето е в метана!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Мнение от Anton Anastasov » 12 Фев 2004, 21:50

Eva* написа:
Anton Anastasov написа:калкулатор за спестените пари от газовата уредба. Според него пестиш разликата между цената на литър бензин и литър газ. Това може би е така за коли, произведени фабрично с такава уредба.
Сигурно има и друго, но сега не се сещам.


Аз обаче не съм привърженичка на тази теза. Тая разлика от бензин до газ надали има някой, който си я слага в касичка.
А и самата система изисква отделяне на средства. За инжекцион цената е към 500 лв. с монтажа. А докато се избият?

А отделно знам, е и въздушния филтър трябва да е по-плътен, че се задръства бързо, или бъркам?

Да споменем, че двигателя става с по-малка мощност.
И наистина, има ли някакво съотношение между к.с. и кг. в този случай, за да ускорява по-добре колата с АГУ?


Явно не сте ме разбрали (а и цитата не е пълен).
Аз се опитвам да убедя себе си в безмислието от монтираната газова уредба (по ирония на съдбата - от мен).

Следваща

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook