BMW 3-та серия E21 - история, техн. инфо и др.

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

BMW 3-та серия E21 - история, техн. инфо и др.

Мнение от alpina-ma6inata » 16 Апр 2007, 11:03

Това е една от статиите, които написах за сайта. Имам и за Е30, но ще я постна по-късно. Просто от много време събираха прах на компа ми, а реших, че може да са полезни на някого. :) Снимки на някои различни модификации и т.н. ме мързи да поствам, търсете си сами. :winky: :mhihi:


Наследника на култовия модел на BMW 2002 e BMW E21. Този модел има много прилики с 2002. Е21-ците се предлагали само в купе вариант, както и BMW 2002. Е21-ците отново са с М10 двигателя и всички негови вариянти ( М10В16/В18/В20 ). Това не са единствените двигатели, които се слагали на първата 3-та серия. Нови двигатели, с които Е21-ците излизали от заводите били М20В20 и М20В23. Първата 3-та серия се произвеждала от 1975-1984-а година, когато тази 3-та серия била заместена с BMW E30. От ’78-а до ’82-а година от заводите на BMW излезли 1,001,521 Е21-ци.

Всичко започнало края на 1975-а година, но официално първата 3-ка се произвежда от 1976-а година. Това е и годината, която била края на предшественика BMW 2002. Тогава не само бил края на неговото производство, но и края на този модел в моторните спортове, като бил заместен от BMW 320i, а 2002-ките напуснали моторния спорт с много победи, репутация и купи оставили зад гърба си. Е21-ците много се наложили, разпродавали са се като топъл хляб. Като цяло те пробили не само в автомобилния пазар, но и в моторните спортове, въпреки че този модел не се различава много от предшественика си. Първоначално се произвеждали моделите 316, 318, 320 и 320i. От ранните Е21-ци всички модели били с 4-цилиндровия М10. В края на ’76-а година излензал на пазара и моделът 323i с 143 коня в себе си. Baur версията излязла на бял свят началото на ’77-а. BMW E21 Baur се предлагал на пазара и с други по-малки агрегати. 3-ки Baur имало и 316, 318, 320 и 320i. Тези екземпляри понякога се срещат и днес, но много рядко, защото по начало малко Baur-и излизат от заводите на BMW. Имало американски версии на модела, които били пълно кабрио, но били изключително рядко. През ’79-а година 3-ките претърпяват малък фейслифт. Най-ранните 3-ки били с два по-големи фара, разбира се не всички, всички Е21-ци след ’79-а вече са с четири фара. Но и преди и след фейслифта Е21-ците с четири еднакви фара били само от 320 нагоре. Има Е21-ци с 2 големи и два по-малки фара и се слага на Е21-ците до 320 и това било допълнителна екстра от HELLA. Хромираните странични огледала са заменени с черни такива, излизат от завода с ново табло и моделите с 6-цилиндровите агрегати получавали дигитален часовник при оборотомера. През ’80-а година BMW 318 се преименува на 316 и мотора претърпява малка промяна - всмукателните клапани са по-малки. След фейслифта се появява 318i,който вече е с инжекция. През ‘81-а година се ражда и Е21-цата с най-малкия двигател от събратята си. Е21 315 е снабдена с М10В16. Този двигател бил с мощност от 75 к.с. и някои екстри предлагани в Е21-ците с по-големи агрегати не били предлагани обаче в 315-ката. Модела нямал хромирани лайсни около прозорците и други екстри. Тези модели били произвеждани до 1983-а година, само BMW 315 се произвеждало до 84-а година.


BMW E21:
Изображение Изображение Изображение Изображение

BMW E21 Baur cabriolet:
Изображение



Специални версии

Специалните версии на BMW E21 били четири вида:

Версия ‘Е’ (Западна Европа);
Версия ‘S’ (Западна Европа);
Версия ‘John Player Special’ (Австралия);
Версия ‘US 320iS’ (САЩ);

Версия ‘Е’
Година на произвеждане: 1982;
Специални екстри, които са включени в тази версия: Opal green metallic боя, зелени
велурени големи седалки от BMW 5-a серия Е12, целия интериор в зелен цвят, спортен волан (3 спици), задни облегалки за главата, 5.5х13 алуминиеви джанти боядисани в Opal green metallic, огледала за обратно виждане също боядисани в Opal green metallic;
Модели, при които се предлага тази версия: 318i, 320/6, 323i;

Версия ‘S’
Година на произвеждане: 1982;
Специални екстри, които са включени в тази версия: Ascot grey или Graphite grey metallic цвят на каросерията, спортни седалки Recaro, спортен волан с три спици, 5.5.х13 BBS алуминиеви джанти, преден спойлер BBS, предна решетка BBS, черен спойлер на багажника BBS, спортно окачване с газови амортисьори Sachs и огледало за обратно виждане с цвета на каросерията.
Модели, при които се предлага тази версия: 323i;

Версия ‘JPS – John Player Special’
Година на произвеждане: 1981-1982;
Специални екстр, които са включени в тази версия: Всички коли били черни, газови амортесьори Bilstein, Motorsport пружини, по-къси (-25 мм), спортни седалки Recaro, преден спойлер Motorsport, спортен волан (3 спици), люк, 7х13 алуминиеви джанти BBS/Mahle със златисти центрове;
Допълнителни екстри: климатик и спортна скоростна кутия;
Модели, при които се предлага тази версия: само 323i;

Версия ‘320iS’
Година на произвеждане: 1982 и началото на 1983;
Специални екстри, които са включени в тази версия: Спортни седалки Recaro, преден спойлер BBS, въздухозборник на предния капак BBS, спойлер на багажника BBS, 25 % Limited Slip Differential (шпер дифернциал), спортен волан (3 спици), електрическо странично огледало (шофьорското) , огледало за обратно виждане с цвета на купето, халогени, по-широк диаметър на предния анти-ролбар, специални (BBS-BMW Motorsport) алуминиеви джанти 5.5х13, AM/FM радиокасетофон, кожен лост за скорости, халогенни крушки, луксозен кит с инструменти;
320-ките от тази версия не се предлагат с автоматични скоростни кутии. Цветовете, с които се предлагат 320-ките са Schwarz (черно), Alpinе (бяло) и Polaris-metallic (сиво, допълнителна опция).


Допълнителни екстри предлагани при закупуването на BMW E21

1. 5-степенна механична трансмисия;
2. 3-степенна автоматична транцмисия;
3. Люк;
4. Спортен волан с 3 спици;
5. Спортна топка за скоростия лост;
6. Оборотомер;
7. Алуминиеви лети джанти 13”;
8. Задни облегалки за глава;
9. Спортни седалки Recaro;
10. Радио-касетофон Bavaria;
11. Чистачки на фаровете;
12. Хидравлика;
13. Тонирани стъкла;
14. Ел. антена;
15. Голям комплект инструменти в багажника;
16. Фарове за мъгла;



Технически характеристики

BMW E21 315 (M10B16)

Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1573 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 9,5:1;
Горивна система: SOLEX 1B2;
Максимален въртящ момент: 110 Нм @ 3200об/мин;
Максимална мощност: 75 к.с. @5800об/мин;
Максимални обороти в минута : 6400;
Максимална скорост (км/ч): 160 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 14,0 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В15;
Трансмисия: 4-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно число на диференциала: 4.10;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: барабанни;
Гуми: 165SR13;
Джанти: 13х5J;
Тегло на автомобила: 1010 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 6,0 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 8,2 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 10,5 л;


BMW E21 316 (M10B16)

Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1766 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 9,5:1;
Горивна система: SOLEX 2B4;
Максимален въртящ момент: 143 Нм @ 4000об/мин;
Максимална мощност: 90 к.с. @5500об/мин;
Максимални обороти в минута: 6400;
Максимална скорост (км/ч): 167 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12,5 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В16;
Алтернатор (Bosch): 0120489645 (45A);
Стартер: (Bosch) 0001311100;
Трансмисия: 4-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно число на диференциала: 3.91;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: барабанни;
Гуми: 185/70 HR13;
Джанти: 13х5,5J;
Тегло на автомобила: 1020 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 6,2 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 8,3 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 11.0 л;


BMW E21 318i (M10B18)

Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1766 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 10:1;
Горивна система: Bosch K-Jetronic;
Максимален въртящ момент: 148 Нм @ 4500 об/мин;
Максимална мощност: 105 к.с. @5800об/мин;
Максимални обороти в минута: 6400;
Максимална скорост (км/ч): 173 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 11,5 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В18;
Алтернатор (Bosch): 0120489718 (65A);
Стартер (Bosch): 0001311100;
Трансмисия: 4-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно число на диференциала: 3.91;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: барабанни;
Гуми: 185/70 HR 13;
Джанти: 13х5,5J;
Тегло на автомобила: 1030 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 6,3 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 8,4 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 10,5 л;



BMW E21 320 (M20B20)

Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 9,2:1;
Горивна система: SOLEX 4A1;
Максимален въртящ момент: 160 Нм @ 4000 об/мин;
Максимална мощност: 122 к.с. @6000об/мин;
Максимални обороти в минута: 6400;
Максимална скорост (км/ч): 180 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 10,0 сек;
Кодов номер на двигателя: М20 В20;
Алтернатор (Bosch): 0120489718 (65A);
Стартер (Bosch): 0001311125;
Трансмисия: 4-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно число на диференциала: 3.64;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: дискови;
Гуми: 185/70 HR 13;
Джанти: 13х5,5J;
Тегло на автомобила: 1090 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 7,2 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 9,6 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 13,0 л;


BMW E21 323i (M20B23)

Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2315 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 9,5:1;
Горивна система: Bosch K-Jetronic;
Максимален въртящ момент: 190 Нм @ 4500 об/мин;
Максимална мощност: 143 к.с. @5800об/мин;
Максимални обороти в минута: 6400;
Максимална скорост (км/ч): 201 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 8,3 сек;
Кодов номер на двигателя: М20 В23;
Алтернатор (Bosch): 0120489718 (65A);
Стартер (Bosch): 0001311125;
Трансмисия: 5-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно чисо на диференциала: 3.45;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: дискови;
Гуми: 185/70 HR 13;
Джанти: 13х5,5J;
Тегло на автомобила: 1110 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 6,8 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 9,1 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 12,8 л;



Видове скоростни кутии

4-степенна трансмисия се е монтирала на моделите 316, 318 и 320/4 (М10В20). Също такъв тип скоростна кутия се е монтирала на всички 6-цилиндрови 320-ки, включително и 320i и на всички модели 323i. Изключения били всички модели с поръчана (като опция) 5-степенна скоростна кутия или 3-степенна автоматична.

5-степенната скоростна кутия била слагана на всички модели 318, 320/4 и 320i произведени преди ’81-а година. След ’81-а година този вид скоростна кутия била слагана на моделите 315, 316, 318i, 320/6 и 323i.

3-степенната автоматична скоростна кутия била опция както и 5-степенната скоростна кутия и била предлагана за всички модели.


Предавателни числа на предавките

4-степенна механична ск. кутия:
1-ва предавка - 2-ра предавка - 3-та предавка - 4-та предавка
3.764 - - - - - - - 2.043 - - - - - - - 1.320 - - - - - - - 1.000

5-степенна механична ск. кутия (икономична):
1-ва предавка - 2-ра предавка - 3-та предавка - 4-та предавка - 5-та предавка
3.682 - - - - - - - 2.002 - - - - - - - 1.330 - - - - - - - 1.000 - - - - - - - 0.805

5-степенна механична ск. кутия (спортна):
1-ва предавка - 2-ра предавка - 3-та предавка - 4-та предавка - 5-та предавка
3.764 - - - - - - - 2.325 - - - - - - - 1.612 - - - - - - - 1.229 - - - - - - - 1.000

3-степенна автоматична ск. кутия:
1-ва предавка - 2-ра предавка - 3-та предавка
2.478 - - - - - - - 1.478 - - - - - - - 1.000



Познати минуси проблеми на модела
Двигател

1. 4-цилиндровите двигатели страдат от тракане на повдигачите, ако са зле настроени.
2. Често срещан проблем при 6-цилиндровите двигатели е скъсването на съединение на перката и това води до прегряване.
3. Слаба част на 6-цилиндровите двигатели М20 е цилиндровата глава. Нужно е съвсем малко време колата да работи прегряла, за да се стигне до спукване на главата.
4. Друго слабо място на 6-цилиндровите двигатели са болтовете на главата на по-ранните двигатели. Те се много лесно се повреждат и е препоръчително да се кара с новия вид болтове (торксови болтове).
5. При двигателя М20 се появяват и течове на масло от картера и каака на капаните, неравна работа и голям разход с карбуратора SOLEX 4A1, протичане на водния радиатор.
6. При модела 323i се забелязва запушване на инжекционната глава и дюзи, след 200 000 км.
7. При моделите с двигател М10 често се явяват проблеми с карбуратора и разхлабена ангренажна верига, която дрънка специфично.

Корозия

1. При задните калници /отвътре/ и упорите на задните макферсони.
2. Отпред около упорите на предните макферсони и снадките на роговете с пр. колонки , вследствие не което вода тече в жабката и краката на шофьора.
3. Предния край на пода , под педалите.
4. Под уплътненията на предно и задното стъкло.
5. Средата на средната колонка по уплутненията на задните странични стъкла

Механични проблеми

1. Контактния ключ блокирва и не може да завърти стартера.
2. Копчето за аварийни светлини.
Последна промяна alpina-ma6inata на 28 Май 2007, 13:51, променена общо 4 пъти
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 16 Апр 2007, 11:05

BMW E21 Alpina

Ранните модели Е21 Alpina имат много общо с моделите 2002 Alpina. На първо време инженерите от завода на Alpina слагали на Е21-ците двиагтелите от моделите 2002 Alpina които били с мощност от 125 до 160 к.с. като се изключат състезателните версии. Тези модели били с имена А1, А2 и А4. Инженерите разработили два двигателя, които ще бъдат слагани на Е21 Alpina. Единия от тях бил двигателя М30В28 от BMW 528i. Бил сменен разпределителния вал и сложена пълна инжекция Bosh L-Jetronic и мощността скочила от 200 на 218 к.с. Другия двигател бил от BMW 323i (M20B23). Е21-ците Alpina с този двигател носят наименованието C1 2,3. Промените в този двигател били същите като и при E21 B6 2,8. Тук мощността се повишила на 170 к.с. Промените при тези 3-ки обаче не били само в двигателя. Пипнати са и окачването, диференциала и други части, които правят този автомобил по-добър като управление отклкото са серийните Е21-ци. Били подменени седалките на автомобила, волана, топката за скоростния лост и Alpina километража, който най-много хващал окото.

BMW Alpina C1 2,3:
Изображение Изображение

BMW Alpina B6 2,8:
Изображение Изображение Изображение Изображение





Технически характеристики

BMW E21 Alpina A1 320

Година на производство: 07. 75 – 08.77;
Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Компресия: 8,1:1;
Горивна система: SOLEX 40 ADDHE;
Максимален въртящ момент: 170 Нм @ 4000 об/мин;
Максимална мощност: 125 к.с. @5800об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 191 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 9,1 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В20;
Тегло на автомобила: 1076 кг;
Брой произведени коли: -


BMW E21 Alpina A2 320

Година на производство: 07. 75 – 08.77;
Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Компресия: 9,5:1;
Горивна система: SOLEX 45 DDH;
Максимален въртящ момент: 173 Нм @ 5500 об/мин;
Максимална мощност: 155 к.с. @6900об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 208 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 7,8 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В20;
Тегло на автомобила: 1060 кг;
Брой произведени коли: 113;


BMW E21 Alpina A4 320i

Година на производство: 06. 76 – 08.77;
Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Компресия: 8,1:1;
Горивна система: Kugelfischer инжекцион;
Максимален въртящ момент: 180 Нм @ 5500 об/мин;
Максимална мощност: 160 к.с. @6700об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 213 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 7,5 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В20;
Тегло на автомобила: 1060 кг;
Брой произведени коли: 120;


BMW E21 Alpina C1 2,3


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2315 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 10,0:1;
Горивна система: Bosch K-Jetronic;
Максимален въртящ момент: 210 Нм @ 4500 об/мин;
Максимална мощност: 170 к.с. @6000об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 209 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 7,4 сек;
Кодов номер на двигателя: М20 В23;
Трансмисия: 5-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson, амортисьори Bilstein;
Задно окачване: независимо, амортисьори Bilstein;
Предни спирачки: вентилирани дискове;
Задни спирачки: масивни дискове;
Тегло на автомобила: 1110 кг;


BMW E21 Alpina B6 2,8

Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2788 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 9,6:1;
Горивна система: Bosch L-Jetronic;
Максимален въртящ момент: 265 Нм @ 4500 об/мин;
Максимална мощност: 218 к.с. @6000об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 235 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 6,8 сек;
Кодов номер на двигателя: М30 В28;
Трансмисия: 5-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson, амортисьори Bilstein;
Задно окачване: независимо, амортисьори Bilstein;
Предни спирачки: вентилирани дискове;
Задни спирачки: масивни дискове;
Тегло на автомобила: 1260 кг;
Последна промяна alpina-ma6inata на 21 Апр 2007, 21:13, променена общо 1 път
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Re: BMW 3-та серия E21 - история, техн. инфо и др.

Мнение от viper » 16 Апр 2007, 12:05

alpina-ma6inata написа:... рвоначално се произвеждали моделите 316, 318, 320 и 320i. От ранните Е21-ци всички модели били с 4-цилиндровия М10 с изключение на 320i. Този модел бил със снабден 6-цилиндров двигател и механичен инжекцион....


Maшинка, първите 320 и 320i са си с М10... всъщност Е21-320i с М20 няма. 320 до 1979 e M10В20 с карбуратор Solex DIDTA 32/32, като след това слагат М20В20 със Solex 4А1. 320i с К-Джетроника е до 1979 и после го спират. Остава само 320-ката с М20В20 и 4А1. Единствено 323i си е с К-Джетроник и се произвежда от началото до края ;)

П.П. Яка работа си свършил - точно като статията за 2002-ките :yes:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 16 Апр 2007, 12:12

Мерси, ще го поправя това нещо. :) :uups:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 16 Апр 2007, 12:37

Прочетох всичко с интерес, нищо, че не съм фен на старите машини.
Евала за труда.
Изображение

E21 поклонник
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 5.02.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: e36 компот

Мнение от x3m » 16 Апр 2007, 13:09

Само да внеса още едно уточнение 323-ката и отзад е с дискове ;)
П.С. Машинка браво за положения труд :yes:
BMW Team Mladost
E-21 Team Bulgaria

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 16 Апр 2007, 13:13

Да, знам, поправих го. Просто като съм копи/пейст характеристиките и съм забравил да го сменя. :uups:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 4.02.2004
Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
Пол: Мъж
Кара: KIA
Мечтае да кара: E39 M5

Мнение от THE DUNK MACHINE » 16 Апр 2007, 14:49

Още една тема за "The Best Of" :yes: Евала и дано някой ден имаме подобни теми за всички моделни семейства и във всеки подфорум да стои като важна тема за съответния модел :yes:
THE ONE & ONLY E30

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 16 Апр 2007, 18:57

и аз да допълня че след фейслифта през '80та модела 318 става 316, като мотора се "скопява" и му се слагат по-малки всмукателни клапани, и се появява 318i модела, на който е монтирана вече инжекционна система за впръскване на горивото :bchug:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 17 Апр 2007, 11:18

:clap: :clap: :clap:

Тая тема е за БЕСТ-а, ама само да се дооправят някои подробности.
На пръв поглед оправи трите версии на 320-ките (ти си писал, че ще го направиш ма аз да кажа :mhihi: )
Четирите еднакви фара са слагани на от 320 нагоре, дори и след фейслифта. Решетката 2 големи + 2 малки се е предлагала за по-малките като някаква тунинг версия на ХЕЛЛА.
М10Б15 няма, Б16 си е както пише по-долу в спефицикациите на 315-ката
323-ките имат вентилирани предни дискове, както и някои 320-ки (май 6-цил, но не съм сигурен)

Към екстрите можеш да сложиш още:
хидравлика на волана
тонирани стъкла
ел. антена
голям комплект инструменти в багажника
фарове за мъгла

за скоростните кутии, има още една 5-степенна, ти си дал информация за т.нар. Спортна
Другата е икономична:


1. :arrow: 3.682
2. :arrow: 2.002
3. :arrow: 1.330
4. :arrow: 1.000
5. :arrow: 0.805

R :arrow: 3.682

п.п. По-нататък може и малко снимков материал, имам няколко стотин мегабайта ;)

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 17 Апр 2007, 14:31

Мерси, тия неща не ги знаех с иключение на това, че 323 е с вентилирани дискове отпред. :) Ще гледам възможно най-скоро да попрвя всички грешки. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 12.09.2006
Местоположение: Sofia/Johannesburg SA
Кара: 325ci много синя

;)

Мнение от MakMakoB » 17 Апр 2007, 14:36

Съществува и още една версия за Западна Европа, т. нар. версия М (1982г.), която включва: Моторшпортски кит, който се състой от голям преден спойлер боядисан в цвета на купето, черен гумиран спойлер за багажника със М емблема, черни или кафяви кантове на каросерията, боядисани странични огледала и светлоотразител между задните светлини. Като допълнение се е предлагало и спортно окачване и ал. джанти. Пакетът се е предлагал за версийт: 320/6, 323i.

Това е брошурата: http://www.bmwe21.net/E21_editionM.jpg

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 17 Апр 2007, 14:47

Да, описана е тази версия. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 17 Апр 2007, 16:29

Браво машинка , жив и здрав да си :clap: :yes: :bowdown:

Ей ма вие да не сте се наговорили с тези теми за "The best of" :mhihi:
Много добра идея е освен в "The best of" всяка от тези теми да седи като важна в съответния подфорум, заключена само че :D

Супер много се изкефих на информацията :D


Георги Пенчев
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 17 Апр 2007, 16:56

Да, идеята е добра. Ако модераторите на тези форуми са съгласни, нека да направят това и с темата за 2002-ките. ;)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Следваща

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook