Ванкеловия двигател и имат ли БМВ негови разработки
Модератор: cww
12 мнения
• Страница 1 от 1
Ванкеловия двигател и имат ли БМВ негови разработки
От известно време се чудя дали само японците от Мазда развиват технологията на този двигател. Запознат съм горе-долу с принципа на работа но съм далеееееч от знанията на тукашните капацитети. Знам, че в МБ са го разработвали през 60-те и са постигнали завидни резултати, но по-късно бил отхвърлен защото не е идея на МБ.
С огромен интерес очаквам мненията ви
С огромен интерес очаквам мненията ви
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
бмв никога не са правили ванкел във масово производство.
ванкела е винаги бил запазена марка за мазда и техните rx-7 коли.
ванкеловия двигател се характеризира със много висока специфична мощност (отнесена към обема на двигателя), ниска надеждност и много висока температура на изгорелите газове. повечето мазди имат индикатор за "прегрели изходящи тръби"...
основния проблем обаче е надеждност- рядко се случва да видиш ванкел на повече от 100,000км. без основен ремонт.
та така със ванкелите- идеята е добра, но реализацията куца..
ванкела е винаги бил запазена марка за мазда и техните rx-7 коли.
ванкеловия двигател се характеризира със много висока специфична мощност (отнесена към обема на двигателя), ниска надеждност и много висока температура на изгорелите газове. повечето мазди имат индикатор за "прегрели изходящи тръби"...
основния проблем обаче е надеждност- рядко се случва да видиш ванкел на повече от 100,000км. без основен ремонт.
та така със ванкелите- идеята е добра, но реализацията куца..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- 2 GUNS FIRE
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 103
- Регистриран на: 8.03.2003
- Местоположение: Исkaм във Frei stadt Bayern.
- Пол: Мъж
- Кара: само и продава,нищо не разбира.
- Мечтае да кара: и да понаучи поне малко.
дефинирай "убийствена"... мисля че е около 220 коня - далеч недостатъчно за "убийствена" кола.. да не говориме че в момента се е вдигнала страшна тупурдия по ванкеловите форуми защото доста хора са си качили рх-8иците на динамометри и не са изкарали и 160 коня на задните гуми- а 220 без 15% загуби по трансмисията е 187ксзг... с други думи колите са "оптимистично" рекламирани от фирмата и не правят очакваните коне... и мазда раздава някакви чекове на най-силно пищящите
като казах това- предишната рх-7 е класика. със хубав тунинг са доста бързи. но пак проблема им е надеждност. имат много проблеми по двигателя.
ванкеловия двигател наи-простичко казано е кутия със празно пространство вътре със елипсовидно сечение. във него на ротори са закачени триъгълници със заоблени стени.. така са сметнати че във всеки момент ротора разделия пространството вътре на 3 "отсека" които са горивните камери всъщност. има 3 свещи и ако ги палиш във подходящ порядък това кара триъгълника да се върти. колкото триъгълника- толкова ротори- нанизани на "коляновия" вал. нормалните коли са със 2 ротора- състезателните със 4. най-общо казано...
като казах това- предишната рх-7 е класика. със хубав тунинг са доста бързи. но пак проблема им е надеждност. имат много проблеми по двигателя.
ванкеловия двигател наи-простичко казано е кутия със празно пространство вътре със елипсовидно сечение. във него на ротори са закачени триъгълници със заоблени стени.. така са сметнати че във всеки момент ротора разделия пространството вътре на 3 "отсека" които са горивните камери всъщност. има 3 свещи и ако ги палиш във подходящ порядък това кара триъгълника да се върти. колкото триъгълника- толкова ротори- нанизани на "коляновия" вал. нормалните коли са със 2 ротора- състезателните със 4. най-общо казано...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10445
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Колкото и да са конете във въпросния мотор, имайте предвид, че са извадени от 1,6 литра работен обем, а размерите на мотора 60/40 см или нещо подбно. Така че, освен надеждността и засега високия разход (за Мазда рх8 дават 16-17 при суперлеко купе) ванкеловия двигател е превъзходно изобретение. А ако цената им наистина е 1000$, наистина е по-евтоно да го сменяш прес 100к. Въпреки, че двигателя на рх7 му даваха 70-80к максимум. Големия проблем е, че при ванкеловия двигател е доста трудно да се създаде равномерно мазане на цялата работна повърхност. Имах някъде един чудесен линк за ванкела с флаш анимация на начина на работа. Като го издиря, ще го пусна веднага!
Never mistake motion for action...
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10445
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Ето го интересния линк с всичко за ванкела, а и за много други неща!
Enjoy!
http://auto.howstuffworks.com/rotary-engine1.htm
Enjoy!
http://auto.howstuffworks.com/rotary-engine1.htm
Never mistake motion for action...
- Ich0
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 14.05.2002
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Toyota Celica
Аз намерих това:
Tия 159ft-lb трябва да са някъде около 215 N/M
- Renesis Rotary engine
250hp@8000rpms
159ft-lb@7500rpms
6-speed manual transmission w/ short throw shifter
6 Intake & 4 exhaust ports
9000rpm rev limit
high flow catalitic converters w/ dual exhaust
Tия 159ft-lb трябва да са някъде около 215 N/M
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Между другото, този двигател макар и 1300 см куб., всъщност по правилата на ФИА е 2.6 литра. Умножава се по 2, защото 650 см куб. е обема на всеки от 2та ротора, обаче всеки от тях има 3 горивни камери, абе накратко - ако го сравните с еквивалентния 2.6 литров 4-тактов двигател, не е чак такова чудо. Другия проблем с роторите е голям разход на масло, понеже за разлика от нормалните бутала+цилиндри, няма предна и задна страна на горивната камера, така че маслото гори доста, отделно върховете на роторите не затварят горивната камера толкова добре колкото пръстените на буталото... 0.5 литра на 1000 км е нормален разход на масло за МХ-7... но пък 4 роторните 20Б двигатели с турбо са откачени, а звука им е чиста мания
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10445
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Мазда ли? Гледайте ванкели! И ускорение! При товаа в края на 70-те!
http://www.celtia.hu/ladaklub/muszaki/vazwankel.htm
http://www.celtia.hu/ladaklub/muszaki/vazwankel.htm
Never mistake motion for action...
Малко късно виждам темата и установих, че сте тези от вас които са чували нещо за този двигател са обгърнали почти всичките му пробелми, а именни прегряване, мазане и малък въртящ момент.
Аз четох за ванкела преди около 3 години след като до нас се появи една Мазда със звук като ня реактивен самолет. Като споделих с баща ми той сподели с мен за този тип двигатели и ме насочи към съответната литература. Това което разбрах е именно разгледаното до тук, заоблен триъгълник въртящ се в нещо подобно на фътболно игрище наричан ротор. Нормално 2 ротора, ненормално (спортни изпълнения) 4 и нагоре. Основни проблеми мазане, прегряване и въртящ момент. Като цяло проблема с въртящият момент ве решава с високите обороти, но проблема с мазането и прегряването не е решен до колкото знам. Самият двигател обаче е проектиран за самолет но не мога да ви кажа за кой точно, разработката е правена за въздуха а не за земята. Ако открия повече по темата непременно ще пиша.
Незнам колко от вас са чували и виждали ванкел, но на мен лично звука ми хареса и имам мерак да го пробвам как се държи в действителност.
Аз четох за ванкела преди около 3 години след като до нас се появи една Мазда със звук като ня реактивен самолет. Като споделих с баща ми той сподели с мен за този тип двигатели и ме насочи към съответната литература. Това което разбрах е именно разгледаното до тук, заоблен триъгълник въртящ се в нещо подобно на фътболно игрище наричан ротор. Нормално 2 ротора, ненормално (спортни изпълнения) 4 и нагоре. Основни проблеми мазане, прегряване и въртящ момент. Като цяло проблема с въртящият момент ве решава с високите обороти, но проблема с мазането и прегряването не е решен до колкото знам. Самият двигател обаче е проектиран за самолет но не мога да ви кажа за кой точно, разработката е правена за въздуха а не за земята. Ако открия повече по темата непременно ще пиша.
Незнам колко от вас са чували и виждали ванкел, но на мен лично звука ми хареса и имам мерак да го пробвам как се държи в действителност.
Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани