сол и коне

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

сол и коне

Мнение от alx » 26 Яну 2007, 23:56

това го намерих във един форум и го превеждам свободно със най-голямо удоволствие :)

събуждам се и почвам да шаря с очи из тъмното... почти нищо се не види.. само усещам парата дето я издишам.. във караваната е студено като във иглу... бах - сигурно агрегата е спрял а калорифера- умрял... бах таз пустиня.. горещо щяло да бъде.. може.. ама аз се чувствам като пингвин.

кво пък.. ставам и навличам де що има дрехи като се надявам да са само мой- ако не са- ще се чуе по-нататъка.. мия зъби, поливам се със една бутилка вода, решавам да не се бръсна и изскачам навън...

посреща ме космическия пейзаж...всичко е бяло и разко се откроява на тъмното небе. на хоризонта се вижда как вече от изток просветлява и слънцето е подало заявка. дънов ряпа да яде.

поглежам термометъра- плюс 3 градуса. на обяд ще е 34. на сянка. само дето сянка няма защото белотата отразява всичко и където и да се скриеш отразената светлина ще те намери. аз (и целия екип) бяхме чули само втората част - за 34те градуса. за 3те- никои не ни беще казал. затова всички сме по тънки бели панталончета и бели ризки и фанелки. клуба на пингвините-идиоти.

оглеждам се и осъзнавам че около мене кипи от движение и има и други раннобудни души... разни размазани сенки бутат разни страшни возила, други са се завряли под капаците на други такива, трети седят пред някви лаптопи и спорят дали могат да строшат звуковата бариера при 24 градуса околна или при 27 околна (аз дори не знаех че имало значение)... малко по нататъка един кран вкарва втория двигател във един стриймланер - не, това не е поправения дето се запали като свален самолет при 500км/ч вчера.. този го долетяха със хеликоптер снощи и цяла нощ го ровят нещо. сега го слагат. чувствам се беден и незначителен. ма кво пък- аз съм само зрител- имаме си шофьор, екип.. аз.. аз ще правя тен.

поглеждам нашето возило. днеска всъщност е важен ден. всички спонсори които са зад гърба ни се надяват да запишеме рекорд във нашия клас (фабрични блокове и шаси). настоящия рекорд е 253 мили- средна скорост за растояние 2 мили.... постигнат е преди 2 години от британец - със ц4 корвет и около 1600 коня (британец и корвет, само ква комбинация, а?). ние ще опитаме тази година със фабрично купе от додж вайпър със около 2200 коня - целта ни е 270 мили. често са ми задавали въпроса - 2200 коня и само 270 мили? че тез коне не ви ли стигат за първа космическа? отговора е трибуквен - "сол" - солта на езерото е като тънка киша - във нея се затъва при високи скорости и от един момент нататъка трябват страшно много коне за да се бориш със нея. 270 мили на асфалт се вдигат със около 1400 коня ако имаш аеродинамиката. със 2200 коня ако успееш да не литнеш можеш да вдигнеш над 300 мили на асфалт.. и то само за 5 мили... също така регламента забранява да се облепя със тиксо фугите по купето и капака. както са си фабрично- така трябва да се пускаш.... може само да изравниш със тасове джантите че да не се завихря потока покрай гумите.. затова и нашето возило изглежда като мутирал трабант. със едни алпака тасчета- чак мило да ти стане.

... от размислите ме изважда подвикване- а? кво казваш? проблем? пак? ще го решиме- квото не стане- ша налееме пари и ще стане.. а? не е въпрос на пари? ново 20? джуниър е изпуснал самолета и няма да може да дойде на време да кара за квалификацийте- дали съм искал да карам? ама аз не съм пилот... нямало значение- имам достатъчно опит... хм.. ми.. що не.. друго си е да вдигнеш 230 мили (времето за квалификация) за едната чест и слава (спонсорите да се разсеят тука моля).

решаваме че около 18 градуса околна температура са оптимални за нас, зареждат компютъра на колата със нужните данни и си подаваме заявката за 18 градуса. официалните лица казват че 18 градуса ще е във 10ам и ни слагат на опашката да си чакаме реда.

гледам другите участници.. няма никои във нашия клас.. но има един влекач които е около 8000 коня и ще гони рекорда за влекачите - 220 мили в час.. има и един дизел със два двигателя сложени във нещо като пура.. и една тумба весели британци (пиха снощи до късно) дето разни части от телата им стърчат по корпуса на возилото. има и един мотор- във клас "сток рама до 500 кубика"- младежи некви.. тойота са също тука да се пробват със новия приус-хибрида. последния път вдигнаха 140 мили ама на края на 2рата миля им паднаха батериите и спряха на самото трасе. сега са се изхитрили и имат камион дето ще забута приуса до първата миля и там ще го пусне да се ускорява на собствен ход... всъщност бутащия камион е много популярен- повечето возила за рекорди имат много дълга първа и за да се пести гориво и да не се тормози железарията често камион ги засилва до към 30-60 мили и от там слагат на първа и продължават по трасето. ние също си имаме додж пикап - даден ни е от додж и откъдето и да го погледнеш разбираш че додж са ни един от спонсорите - то не са лепенки, то не е чудо... трасето... трасето е според зависи- но класическата конфигурация е 5 мили - 3 за ускорение и две във които ти се засича средната скорост... след това имаш още няколко да спреш... при случай на рекорд, се пускаш и във обратната посока и се засича средното между двата старта...

пропълзявам през прозореца и се стягам със коланите така че не мога да си поема въздух. проверявам версията на софтуера, налягането във пожарната система, налягането във азотните бутилки, количеството гориво във резервоара... пиезодатчиците на четирите амортесьора.. пиезодатчици са едни шайби надянати отгоре на амортесьорите които мерят налягане.. докато има налягане, се отчита волтаж... ако колата "олекне" на скорост, напрежението пада.. нормалното напрежение е около 0.1 волт отпред и 0.11 на задните - това отговаря на 350 кила натиск отпред и 400 отзад.. като падне под 0.03 и.. си готов за полет...

като казах "полет" тоз дето се пусна преди нас (някакъв пикап със 800 коня) го виждам във далечината как литва и преминава във въртеливо-постъпателно движение... всичко е като на кино и се развива през маранята... виждам как пожарните бързат към мястото където гори, след тях се набира бърза помощ... седя и чакам да изчистят останките... 15 минути, 30, 45... сауна? слабо казано. поглеждам вътрешния термометър- 55 градуса във кабината. а аз съм със номекс костюм, каска и обездвижен така че мога само да въртя очите и мозъка, псувам тихо и отварям уста да ме наливат със вода през една тръба...

дават ни зелен сигнал и паля двигателя и гледам очакващо стартера... които ми подава сигнал да тръгвам и усещам как леко ме блъсва отзад пикапа... вдигам ръце от волана и вайпъра ляга на бронята на камиона... гледам си скоростомера.. камиона ме избутва първите 500 метра и при 50 мили в час слагам на първата от 4те предавки и натискам леко газта за да се отделя от бронята му... усещам как олеквам и виждам във малкото си и единствено огледалце как муцуната на доджа изостава назад... натискам още малко и веднага се изпързалвам което е напълно недопустимо защото ме изважда от графика "скорост/дистанция"- демек целия опит е планиран по трасето във всеки един момент със каква скорост трябва да съм... връщам бързо крака от газта и продължавам да се набирам леко.. минавам маркера на първата миля и по радиото ми съобщават че едната турбина е започнала да грее повече от другата и трябва да се набирам ако не искам да прегрея преди да съм стигнал изходната скорост където мога да затегна уейстгейтовете за максималното налягане от 2 бара. тегля му една майна на ум и продължавам да натискам леко докато удрям червената линия от 6500 оборота и слагам на втора. независимо че галя газта - пак се изпързалвам и усещам как цялата кола леко се занася.. викат ми по радиото- жироскопа отчел бил сериозно странично натоварване.. мда. кво натоварване.. имам сцепление като свинкя на лед... никога е съм очаквал че е толкова хлъзгаво. минавам маркера на 2рата миля и натягам уейстгейтовете.. в момента в които барвам ключето конете идват като лавина и пак започвам да се пързалям... но този път продължавам да натискам - знам че на 200 престилката отпред и крилото отзад започват да натискат сериозно и очаквам сцеплението да ми нарастне така че да мога да натисна докрай... поглеждам пиезодатчиците.. 0.08 отпред и 0.09 отзад... във далечината виждам маркера за 3тата миля- откъдето започват да ме замерват... разбирам че ми свършва времето и слагам на 4та и натискам докрай.. почти незабележимо усещам как започвам да описвам една много широка дъга, но много страхливо я контрирам и продължавам напред.. тътена на вятъра заглушава двигателя и мислите ми... при 230 и 5000 оборота двигателя най-накрая си вдига максималното налягане и вниманието ми се фокусира само върху входящата температура на турбините и пиезо датчиците.. при 70 градуса входяща температура почвам да го поливам със азота и повече не ме интересува- не мога нищо да направя дори и да се качи повече.. гледам датчиците.. 0.05 отпред и 0.07 отзад... минавам маркера на 4тата миля със около 235 и си правя сметката че ще мога да изляза от 5тата миля със около 250... ухилвам се наум и продължавам да натискам докрай... и така натискам докато поглеждам пиезодатчиците пак и разбирам че разликата между 232 и 237 е 0.04 при 232 и 0.02 при 237... демек- ако продължа щастливо да натискам- излитам... или както му викат на жаргон - купуваш си билет за "salt lake airlines"... значи все пак това е границата на аеродинамичната ни конфигурация. спомням си че ни казаха преди- вие можете да имате коне и за 350 мили... ама няма да можете да останете достатъчно на пистата че да ги вдигнете... мда.. свеждам по радиото че така нагласени спойлърите са за 235 и...

минавам покрай 5тия маркер и по радиото ми казват -231 средна скорост. не е рекорд, но достатъчно за да минеме квалификациите... отварям втората бутилка на азота и почвам да поливам със охлаждаща цел.. иначе всичко ще се опече ако просто намаля и спра... вдигам си крака от газта съвсем леко и веднага се занасям, улавям го и започвам да намалявам.. 220.. 210.. 200, слагам на 3та и пак загубвам сцепление... контрирам пак и продължавам да намалявам... 180... 160.. 140.. ... 100.......... спирам... оставям машината да работи и чакам пикапа да дойде да ме вземе. закачам вайпъра за пикапа и се мятам във кабината и си пускам климатика на 100...

следващата седмица джуниър мина със 247мили/час средна скорост и бяхме втори във клас "фабрични блокове и шасита". сега остава да оправиме аеродинамиката и.. пак...
Последна промяна alx на 29 Яну 2007, 15:34, променена общо 2 пъти
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 9.11.2004
Местоположение: страната на чудесата

Мнение от anica banica » 27 Яну 2007, 0:19

Един въпрос към модераторите, може ли тоя прекрасен текст да се озове в Best of, където му е мястото, преди да е налазен от излишни коментари?

И там да бях - нямаше да го видя по-цветно (по-бяло де :mhihi:)

PS. И как пък ги помниш детайлите :)
You will find adventure
or the adventure will find you.

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 27 Яну 2007, 2:07

Ех.. хубав разказ.. за малко се пренесох на жегата.. върху солта.. с 270мили/ч.. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 27 Яну 2007, 2:51

:clap:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 27 Яну 2007, 7:35

Много добър разказ :clap:
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Мнение от Alexbmw » 27 Яну 2007, 11:35

Много е добър разказа :clap: направо се размечтах :mhihi: да съм там
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 10.09.2006
Местоположение: София

Мнение от gopi » 27 Яну 2007, 12:22

Супер разказ всичко си го представих в картинки :bowdown:
Изображение

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook