400те метра или какво ни казват числата

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 505
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Audi 20VTQ
Мечтае да кара: SSME

Мнение от smg » 23 Сеп 2003, 22:56

Благодаря за ценната информация. Много интерестни неща научих :bowdown:
Дано ти идва по често музата :lol:
Business ownership is a risk and it`s not for the faint of heart.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 24 Сеп 2003, 17:10

Радвам се 4е сте можем абсрахирани от марките да се опитаме да понау4им не6то zа теzи състеzания, които са малко необективни zа това коя е наи бърzата кола, но поне са беzопасни.
Аz не съм се интересувал много от това как го правят хора това с времената на 400м, но след като alx видимо e навътре в не6тата, би ли ми каzал, има ли коли с малки двигатели(250 до 300 к.с.), които да правят силни времена(12,хх), но при които просто терминалната скорост да им е и максималната скорост.
Другото zа което бих искал да 4уя твоето мнение (след като спомена zа турбоколите) е да погледне6 тука
http://www.geocities.com/dr_schnaps/turbo.html
и да сподели6 своето мнение zа поведението на теzи два двигателя при равни условия(еднакъв автомобил, zадвижване и предавки) на 400м.
Дано се zадълбо4им в темата :D
П.П. и никои да не се опитва да поzнае какви са двигателите на графиките :lol:

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 24 Сеп 2003, 19:47

Dr.Schnaps написа:Аz не съм се интересувал много от това как го правят хора това с времената на 400м, но след като alx видимо e навътре в не6тата, би ли ми каzал, има ли коли с малки двигатели(250 до 300 к.с.), които да правят силни времена(12,хх), но при които просто терминалната скорост да им е и максималната скорост.
:lol:

Ми според мене ако се нагласят предавателните числа подходящо :arrow: на всяка кола би могла да бъде макс.скорост :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 25 Сеп 2003, 16:33

Ако се нагласиат предавателните 4исла раzбира се, но мисълта ми е сте има ли ефект от това да си направи6 една такава скоростна кутиа само zа гонки :?: То ефект сте има, но сте буде ли достатъ4ен

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 25 Сеп 2003, 16:58

ще се пробвам да отговоря на доктора :) не са достатъчно разграфени осите така че е трудно да се направи добър разбор, но...

гледам 2те характеристики- и виждам следното:

и двата двигателя са по 500 коня- обаче имат основни разлики:

на скорост:

значи на високите обороти ако всичко друго ще е еднакво, колите ще са еднакво бързи. демек- ако се състезаваш само на магистрала където от самото начало на дърпането може да си на високи обороти, тогава е почти все едно- обаче- не се гледа само пиковата стоиност (при която са равни) а се гледа формата на кривата при оборотите които те интересуват. при високите обороти се вижда че левия двигател като постигне повечето от конете си (от 450 нагоре) е относително стабилен и ги развива до 7500 без рязък спад. десния обаче след 7000 оборота рязко пада. от това бих казал че левия ще има малко преимущество на скорост защото развива същите коне, но по-дълго време ги държи и това ти позволява да седиш по-дълго на определена предавка. с 2 думи- левия е една идея по-добър за аутобана :)

от място:

тука десния двигател е определено по-добър. повече въртящ момент, по-ниско в оборотите ще позволи на возилото да дръпне много по-добре от другия от място. дали ще дръпне толкова че другото да не може да го настигне на скорост където е една идея по-добро? кои знае.. така наизуст е трудно да се каже.

едно е сигурно- десня двигател е много по-приятен за нормално каране. левия е по пиков, със по-висока червена линия и по-наточен...

относно трансмисия която да дава максимална скорост на края на 400те метра- може- но няма смисъл- целта при драгстерните трансмисии е да се постигнат червени обороти на финала на края на последната предавка и тя да не е повече от 1:1 (демек да няма overdrive)- и колкото е по-ниска предавката - толкова по-добре щото всяка смяна губи време. образно казано- идеалния вариант е да излезеш от 400те метра на 1ва и а-ха да се блъснеш във ограничителя на оборотите. проблема е че такъв двигател със вътрешно горене/ трансмисия няма. наи-расовите коли на първа вдигат около 100км, а знаеме че една хубава терминална скорост на 400 метра е 160-180км - демек трябва да се сменят предавките веднаж- дваж до финала :)

с 2 думи: наи-добрата трансмисия за 400 метра е такава която позволява на двигателя бързо да стигне работните си обороти където прави максимални коне и да го държи там за цялата гонка със минимален брои смяна на предавки. прай си сметката :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 25 Сеп 2003, 19:28

Между другото при Top fuel състезанията (баш драгстерите) колите имат само две предавки на трансмисията. Съединител няма :-) А единственото нещо което трябва да направи пилота за тези 12-13 секунди на състезанието е да натисне последователно двете копчета на кормилото - едното за втора предавка, а второто за пускане на парашута.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 26 Сеп 2003, 13:33

Благодаря zа иz4ерпателния отговор alx
Според мене на старт от място тоzи голиам момент в ниските обороти на десния двигател нямя да му даде кои zнае какво преимустество на 1ва предавка, а от там на татък след превклу4ваниата и двата двигателя са с горе долу еднакви моменти над 4000.
Неzная кои сте победи, може би наистина ряzкиа пад на мостноста(момента) на десния сте бъде недостатък zа него.
Между другото десниа двигател е с по4ти два пъти по голям ходов обем от левия :D
А zа скоростите... между другото кои са по добри zа драг автоматика или ру4ните? Или до един момент ръ4ните, но след определени ускорения автоматика?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 26 Сеп 2003, 17:34

Пък на мен най-сетне, ми стана ясно за тия коне, въртящи моменти и все неща, в реда тия мисли.
Благодаря момчета.
Продължавам да чета, вие пишете. 8)
Да караш Peugeot е страст!

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 26 Сеп 2003, 17:55

за ръчните и автоматичните малко мисли във случаен ред- ти си прави изводите:

1. ръчната скоростна кутия има по-малко загуби от автоматичната при всичко друго еднакво. прието е ръчната да отнема 12-15% от мощноста на двигателя докато стигне до задните гуми. автоматичната отнема 15-17%.

2. автоматиците са по-неподходящи за дърпане на скорост защото поради по-малкото си предавки (на коли със 5 скорости ръчни, автоматичното изпълнение е със 4 обикновено) е по-трудно да са на подходящите обороти (демек нещо като 2ра е малко 3та е много)

3. автоматиците хабят повече бензин, но изкарват повече без да хвърляш пари във тях.

4. автоматиците като цяло са по-подходящи когато конете станат страшно много- общо взето ръчна за над 500 коня няма.. със изключения разбира се де...

5. автоматиците са по-подходящи за джипо-подобни возила където ако дърпаш нещо тежко съединителя на ръчната е подложен на голям тормоз и може да изпуши рано рано във пробега.. от там и повечето големи джипове са автоматични.

6. всички баш драгстери както каза колегата отгоре са автоматици.

7. за турбо коли автоматиците им позволяват да вдигнат налягане на място- със скорости трябва да помпаш газта и пак се вдига много малко налягане.

8. ако гевреко-педалния механизъм куца автоматика може да помогне значително :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 26 Сеп 2003, 23:59

Супер е пост-а! Много интересни неща, ама трябва да се чете внимателно, че много информация :!: Браво за усилието :wink:
Never mistake motion for action...

Предишна

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook