Техники на спиране :-)
Модератор: cww
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Ich0
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 14.05.2002
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Toyota Celica
Техники на спиране :-)
Наскоро се возих при един човек, който според мен е доста добър шофьор и ми направи впечатление следното нещо - когато намаляваше скоростта натискаше спирачката малко по-силно от нормално, после пускаше педала, след това отново повтаряше действието..един вид припомпваше. Аз си помислих, че не е много правилно да се спира или намалява така, но той каза, че ако отдалече започнеш постепенно да натискаш педала щели много да се загреят дисковете и можело да блокира някое колело (естествено при по-сериозно спиране), а по този начин не ставало точно така... Да, ама на мен все още не ми е станало ясно кое спиране е по-доброто. Вие как спирате по принцип и въобще какво мислите по въпроса ?
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
От едно спиране, пък колкото и рязко да е то, дисковете не могат да прегреят, пълна глупост е това. Зависи и от техническото състояние на колата, разбира се, но ако си сменял спирачна течност през последните 1-2 години, и няма много въздух в системата, могат да понесат много голямо натоварване - на практика във всекидневното каране е невъзможно да прегрееш спирачките до неизползваемост.
Единствено ако караш по дълъг път надолу и крака ти е постоянно на спирачката в продължение на много време, примерно час, може и да се случи - за това караш на по-ниска предавка, за да поеме двигателя част от спирачното усилие.
Основната причина за блокиране на колело е недостатъчно сцепление между гумата и пътя - поражда се основно при износени гуми, несъобразена скорост за съответната пътна обстановка, или двете заедно. За това е важно да знаеш физическите ограничения на автомобила - и електронните джаджи не са вълшебни.
При пътуване в дъжд е добре от време на време да натискаш леко спирачката - колкото да намалиш леко и после пак си продължаваш. По този начин се предотвратява образуването на воден филм, който може да ти коства ценни части от секундата при аварийно спиране.
Техниката на спиране с припомпване се използва при автомобили без АБС, за да се предотврати загубата на контрол при силно спиране. На практика това е ненужно, ако имаш АБС - той може да го прави много по-добре от всеки шофьор. Важно е да се знае, че за да се спре максимално ефективно автомобил с АБС, педала трябва да се натисне максимално силно и да се държи в тази позиция. Педала ще започне да трепери, когато някои от колелата загубят сцепление - това е напълно нормално, не го отпускайте.
За пример, една позната с Е46 318i попаднала в опасна ситуация и АБС-а и влязъл в употреба, искаше да кара колата на сервиз защото педала вибрирал... Намерете си оригиналната Owner's Manual книжка за вашия модел БМВ, там пише всичко нужно по въпроса.
Единствено ако караш по дълъг път надолу и крака ти е постоянно на спирачката в продължение на много време, примерно час, може и да се случи - за това караш на по-ниска предавка, за да поеме двигателя част от спирачното усилие.
Основната причина за блокиране на колело е недостатъчно сцепление между гумата и пътя - поражда се основно при износени гуми, несъобразена скорост за съответната пътна обстановка, или двете заедно. За това е важно да знаеш физическите ограничения на автомобила - и електронните джаджи не са вълшебни.
При пътуване в дъжд е добре от време на време да натискаш леко спирачката - колкото да намалиш леко и после пак си продължаваш. По този начин се предотвратява образуването на воден филм, който може да ти коства ценни части от секундата при аварийно спиране.
Техниката на спиране с припомпване се използва при автомобили без АБС, за да се предотврати загубата на контрол при силно спиране. На практика това е ненужно, ако имаш АБС - той може да го прави много по-добре от всеки шофьор. Важно е да се знае, че за да се спре максимално ефективно автомобил с АБС, педала трябва да се натисне максимално силно и да се държи в тази позиция. Педала ще започне да трепери, когато някои от колелата загубят сцепление - това е напълно нормално, не го отпускайте.
За пример, една позната с Е46 318i попаднала в опасна ситуация и АБС-а и влязъл в употреба, искаше да кара колата на сервиз защото педала вибрирал... Намерете си оригиналната Owner's Manual книжка за вашия модел БМВ, там пише всичко нужно по въпроса.
- Deakon
- FX Master
- Мнения: 215
- Регистриран на: 23.03.2003
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: нафтата да става на пушек
- Мечтае да кара: без да плаща
- Детайли за колата: '95 E34 525 TDS Touring
Аз спирам с плътен натиск на педала и постепенно отслабване на натиска за де не блокира някое колело при снижаване на скоростта.
Както съм чувал/чел степенчатия метод на спиране (ритмично натискане и отпускане на педала, като всеки следващ натиск е по-силен и по-продължителен от предишния) е най-ефективен. Обаче както kay каза по-горе, той е излишен при наличие на ABS.
Има и екстремни методи на спиране които са описани ТУК (линка беше публикуван във форума по някаква друга тема, но не се сещам от кого )
Както съм чувал/чел степенчатия метод на спиране (ритмично натискане и отпускане на педала, като всеки следващ натиск е по-силен и по-продължителен от предишния) е най-ефективен. Обаче както kay каза по-горе, той е излишен при наличие на ABS.
Има и екстремни методи на спиране които са описани ТУК (линка беше публикуван във форума по някаква друга тема, но не се сещам от кого )
- Иво
- шПерко
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Аз първия път като усетих педала да рита си помислих, че нещо се е строшило Даже слизах от колата да гледам А то бил пустият АБС Аз лично на дъжд винаги тествам как спира колата като се засиля малко и скоча на спирачката на безопасен участък. Някак си имам идея какво ме очаква и ставам по-предпазлив. Иначе независимо, че съм с АБС при по-екстремно спиране не натискам педала максимално до долу, защото иначе колата поднася яко и се чуствам по-застрашен Спирам с по-плавен натиск и до сега не съм имал проблем. Но задните ми спирачки се оказаха дискови и може би и оттам мойто майсторство
ако колата е без абс - натискаш до момента до които гумите почват да приплъзват и държиш там.. ако е със абс- и двата крака на спирачката и натискаш колкото сила имаш без да пускаш (и въртиш геврека щото ако е много хлъзгаво хич не спираш, но поне имаш контрол над колата)...
относно бавното пулсовото спиране- някои хора го прават. не е правилно, защото даваш много възможности на купето да се размести (всеки път като натиснеш спирачките и натоварването на 4те ъгъла на колата се променя разбира се което може да доведе до грозни последствия много бързо), но поне добиваш представа за спирачните характеристики на колата на този определен участък от пътя...
аз лично гледам да бия минимално спирачки и да бъда на верните обороти когато пътя се нагъне пред мене
относно бавното пулсовото спиране- някои хора го прават. не е правилно, защото даваш много възможности на купето да се размести (всеки път като натиснеш спирачките и натоварването на 4те ъгъла на колата се променя разбира се което може да доведе до грозни последствия много бързо), но поне добиваш представа за спирачните характеристики на колата на този определен участък от пътя...
аз лично гледам да бия минимално спирачки и да бъда на верните обороти когато пътя се нагъне пред мене
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Това с натискането и отпускането и аз го правя,но първият път леко,а после вече по силно,обикновено само при спиране от висока скорост.Забелязвам,че при второто натискане колата просто спира по-добре,независимо колко е добре спирачната система.И задължително според мен трябва да се минава на по-ниска предавка,така се облекчават спирачките и си готов за реакция,особено ако караш в завои.
да, защото лекото натискане на спирачките подсушава дисковете (ако е мокро) и затова второто натискане има по-голям ефект- дисковете са сухи и затоплени (което също помага)...
а относно блокирането на колело- много прегряли спирачки съм виждал но така да прегреят че да блокира колелото и да се влачи- не съм виждал...
а относно блокирането на колело- много прегряли спирачки съм виждал но така да прегреят че да блокира колелото и да се влачи- не съм виждал...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
и аз използвам ритмичното напомпване на педала, защото според мен между отпусканията на педала на спирачката имаш възможност да контролираш колата (когато си без АБС) .При спиране почти винаги колата леко поднася в зависимост от виража на пътя, не защото е развалена а защото такива са ни пътищата.Другата причина е пак в пътищата- еднократното натискане на педала до ръба на блокиране и в следващия момент ДУПКА, чува се "тряскане" и ти се къса сърцето, неприятен момент.Това е мое мнение, но имай в предвид че колкото шофьори има толкова и маниери на каране, без значение кое е правилно и кое не (правилно за колата искам да кажа) всеки е прав за себе си
!!!Jailo!!!
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
за ABS-а и ... други полезни нещица
Иво? Каза че имаш ABS ... задните ти спирачки били дискови...
АКО НЕ СЕ ЛЪЖА, (поправете ме ако греша, има толкова много които знаят повече от мен ) Спирачките на всички колела са Дискови ако колата има система ABS! Така че Иво не се учудвай че задните ти не са барабанни...
Всеки казва... "Скачаш на спирачките ABS-а си върши работата" или "Първо натискаш веднъж, после пак" ... моето мнение по въпроса е да се кара със СЪОБРАЗЕНА за ПЪТНИТЕ условия скорост за да не ви се налага да СПИРАТЕ ИЗВЪНРЕДНО (не дай си боже)...
Където пътят позволява... карайте ако щете с 250, ама кадето си има ограничение (те хората за тва са го сложили , верно някой път не на място, НО почти винаги правилно) си карайте леко... По-добре да стигнеш MAX с 10 мин. по-късно отколкото да са чудиш от каде ти е дошло, да си строшиш колата... или други по-кофти неща.
п.с. И В ГРАДОВЕТЕ КАРАЙТЕ СИ с 50 MAX ве хора (толко е ограничението )
п.п.с. твърдо съм зад ограниченията ( ДАНО ПУСТИТЕ ЦИГАНОРИ ги не краднат тия значи че ни требват ей!!! )
АКО НЕ СЕ ЛЪЖА, (поправете ме ако греша, има толкова много които знаят повече от мен ) Спирачките на всички колела са Дискови ако колата има система ABS! Така че Иво не се учудвай че задните ти не са барабанни...
Всеки казва... "Скачаш на спирачките ABS-а си върши работата" или "Първо натискаш веднъж, после пак" ... моето мнение по въпроса е да се кара със СЪОБРАЗЕНА за ПЪТНИТЕ условия скорост за да не ви се налага да СПИРАТЕ ИЗВЪНРЕДНО (не дай си боже)...
Където пътят позволява... карайте ако щете с 250, ама кадето си има ограничение (те хората за тва са го сложили , верно някой път не на място, НО почти винаги правилно) си карайте леко... По-добре да стигнеш MAX с 10 мин. по-късно отколкото да са чудиш от каде ти е дошло, да си строшиш колата... или други по-кофти неща.
п.с. И В ГРАДОВЕТЕ КАРАЙТЕ СИ с 50 MAX ве хора (толко е ограничението )
п.п.с. твърдо съм зад ограниченията ( ДАНО ПУСТИТЕ ЦИГАНОРИ ги не краднат тия значи че ни требват ей!!! )
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: за ABS-а и ... други полезни нещица
vicho написа: Спирачките на всички колела са Дискови ако колата има система ABS!
Не е вярно! Отзад може да е с барабани и пак да е с ABS
Да спецялно на служебната Ибиза съм гледал Барабанче а си има АБС Просто диска трябва да е с такива НИЩОЖНИ размери,че просто НЯМА смисъл Е верно за версийте над 100 коня има диск отзад Но тогава говорим за други скорости и спирачни натоварвания
Иво ти на тая 316-ка как пък намери Диск бре Останал съм с обеждение че 320 и нагоре имат дискове Да де и 318 ама версията IS
Иво ти на тая 316-ка как пък намери Диск бре Останал съм с обеждение че 320 и нагоре имат дискове Да де и 318 ама версията IS
- Иво
- шПерко
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
pAbLo написа:Иво ти на тая 316-ка как пък намери Диск бре Останал съм с обеждение че 320 и нагоре имат дискове Да де и 318 ама версията IS
Ееее, че как? Аз съм над 100 коня Таман 102 Явно немеца, от който взехме колата едно време ги е слагал Но несъмнено има Както и волана е спортен, кожен от E30 325i Не е кой знае какво, но ме кефи
Ако говорим за други марки, да кажа че, имах Сиера 2,3 D от 89-та, дето е само 69 коня, и също беше с дискови на всякъде, предните вентилирани. Имаше и с голям оборотомер
За Мерцедеси да не говорим, те по принцип са си винаги с дискови, отзад са даже с по два срещуположни цилиндъра, отделно паркинг спирачка, която е барабанна.
За Мерцедеси да не говорим, те по принцип са си винаги с дискови, отзад са даже с по два срещуположни цилиндъра, отделно паркинг спирачка, която е барабанна.
Само Дизел!
Вие са хвалете с този ABS,ама при лоши гуми ше имате големи ядове.Много големи ядове.Тази екстра помага само,когато шоферът не е мноо в час и настилката е хлъзгава.А ако гумите са зле ше стане голяма беля.Аз лично,ако много често ми се включва ABS-а веднага сменям гумите,според мен мен такива гуми са калпави,дори и да са нови.Аз от 3 години почти винаги купувам EAGLE VENTURA или PILOT PRIMACE(от миналата година).Сега съм с некакъв Гудрич,чистак нови гуми.Гадни,много гадни.ABS-a се включва веднага при по-екстремно спиране.И косата ми настръхва,мразя го този ABS.Ше ги мащам тия цвички веднага.PRIMACE-то е страшна гума.Поне аз видях разликата,като караш с Мишелинки.Така,че моят съвет е ако искате да спирате добре,не жалете пари за гуми.
абс-а е полезен. независимо от гумите. не е практично всички да караме със пирели п-зеро или россо или други свръх гуми- едно че повечето сме бедни, друго че гумите са супер меки и отиват за 10,000 км. и 3-то че повечето готини гуми са дирекционални и с различни размери отпред и отзад та всяка гума си седи в ъгъла и не могат да се въртят с цел равномерно износване.
единствения проблем на абс-а е че ако е хлъзгаво- ниаа спиране. поне контрола си запазваш обаче..
единствения проблем на абс-а е че ако е хлъзгаво- ниаа спиране. поне контрола си запазваш обаче..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани