M10/B15/6==>M10/B18/20???

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

M10/B15/6==>M10/B18/20???

Мнение от ati » 30 Юни 2003, 17:44

Имам следните въпроса относно двигатели М10.
Все още не съм продал колата си, което не ми пречи да гледам за подходяща е21,което да купя.въпросът е,че понякога попадам на читава( що годе,то за тия пари чудеса не могат да се очакват) кола по отношение на купе- или изкърпено и боядисано скоро или пък с малко ръжда,но не прогнило,обаче все с малки двигатели 315 или 316. Е да ама на мен ми се кара минимун 318 с карбуратор.въпроса ми е – от 315 или 316 може ли да стане 318,че дори и 320 (М10/В20) ? и колко би ми струвало цялото удоволствие.въпроса ми е отпарвен най-вече към Роската и Бавареца.колко ще е най-евтиното,най-скъпото и препоръчаното от вас като цена ? просто искам да се ориентирам дали да търся 318 запазена или ако е читаво да взема 316 и да го преправя.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

Мнение от Роската » 01 Юли 2003, 3:56

За тебе брат толкова място ще заема сега,че утре Андро ще ми се обади да се чуем :wink: :lol:

Ти си ги проучил основно всички модели(не се съмнявам в теб :) ),но това което може да ти е убягнало е ,че:

Късните модели е21 316(> 80-та) ,са в действителност 89Х71=1.8,а само 315-ската е 84Х71=1.6.
При ранните 316-ската е 84Х71=1.6,тоест реално си отговаря на 316.

Интересното при моделите с кубатура 1.8 са двата варианта на цилиндровата глава.Карбураторните са с малък диаметър клапаните,а тези със КаДжетроник са със по-големи.
М10Б20 са задължително само с големите клапани като 1.8i !Разликата от 1.8i е само в разпределителния вал(освен кубатурата де).

Тези мотори са видели почти всички видове горивни уредби произведени в немското автомобилостроене(без Бош Мотроник).И от М10 с една кубатура,всичко става за М10 с друга кубатура!Така ,че ти трябва да си избереш с каква да е!

Лично моята класация за оптимална надежност,пауар и разход на кориво е следната:

1.Bosch L-Jetronic ,не се предлага за е21 ,но се слага върху нея без никво усилие или побългаряване.Върви много добре(помниш Ивчо Фаст енд ...кви чудеса правеше на събора,жалко че не остана време да премери сили и с DaWolf).Ако е от емисийте без ламбда сонда,прави чудеса с разхода на гориво.Разходи от 7-7.5 при кротко каране из града май не са упоменати в книжката,но са съвсем нормално нещо!
2.Bosch K-Jetronic,почти по нищо не отстъпва на горното.
3.Компютърният Солекс,мисла че беше 2В4-невероятен карбуратор,стига да не е разбазикван от българчета!Гори 9-9.5 из града!Варви малко по-малко от горните,но не се заблуждавай ,че не върви!За пример ще ти дам това ,че най обикновена Опелова Двойка 2.0 с 95 мм. бутало няма да ти бъде проблем нито на старт,нито на ластик,нито на V max.Върви люто и в това може да те убеди колегата Вайпър!

От чисто маниашка гледна точка на вървене ,обаче класията е друга:

1.Инжекция KUGELFISHER-не се предлага за е21,но се слага лесно от е12 примерно.Тази макина в комбинация с М10Б20 кърти мивки,вани и шадравани!
2.Двата хоризонтални карбуратора Stromberg(не им помна точната спецификация,но и не мога да кажа ,че бягат по-малко от горното).
3.Bosch K-Jetronic(май го има и в двете класаций и ако се обединят и двете,той ще е на първо място :lol: )


За кубиците класацията си я знаеш :wink:

1.6-1.8 - еднакъв колянов вал,различни бутала и блок
1.8-2.0 - еднакъв цилиндров блок,различни бутала и колянов вал.

Ангренажните предавки на всички М10 и М30 са еднакви.Като започнеш от 1.5 и стигнеш до 3.5.Старите модели са със двойна верига(и М30) и двойни верижни зъбни колела(ех тези яки стари модели).Комплекта е взаймозаменяем с новите(ти прецени кое е по доброто :wink: ).Изобщо М10 и М30 имат огромна заменяемост на частите по коляно-мотовилковия и газоразпределителния механизъм!И в действителност М30 не е нищо друго освен М10 + 2 цилиндъра.


За харектеристиките си знаеш-в малките обороти 1.8 и 2.0 така ще те лепнат за седалката ,както и 325-ца не може!Но никога няма да изпиташ онази лудница,която настъпва в 6-така след 3000 оборота.Това което удивява всички БМВ Маниаци,включително и мен!

М10(М30) са си абсолютна класика и трябва да ги сложат в учебниците по ДВГ из целият свят като образец за СЪВЪРШЕНИЯТ ДВИГАТЕЛ(ако има такъв ДВГ)!Не бива да ги подценяваш ,че са стари!Прецизната им сглобка не остъпва с десетохилядна от тази на съвременните двувалки!Да не казваме ,че са строени с по-качествени материали!Ако улучиш на мотор,ръгаш му TWS-a и забравяш за отваряне на предния капак!

Моето виждане и препоръка за е21:
1.Двигател М10В20.
2.Бош Л-Джетроник от е30
3.Скоростна кутия 5 степенна(интересното е ,че за толкова години от хилядите е21-ци,засичам само 315-ски с такива!!!)Никога досега не видях оригинална 318i,320i,320 и 323i с петстепенна кутия.Ако се сложи от е30,ще изгубиш тахометъра,който на е21 е задвижван от жило към скоростите.
4.Заден мост от 323 с дискови спирачки и супорти от е30 323-325!
5.Предно окачване от 323 с дебелите Макферсони и вентилирания диск,но самия преден мост да е от М10!

Някои ориентировъчни цени на хубави чаркове втора употреба,които съм набелязал по нашите морги:

1.Двигател М20В20 с регистрация и гаранция за качество 500лв.
2.Мостове от 323-ка в пълна комплектност 200-250 лв.
3.Пет степенна скоростна кутия за е21 м10 двигател - 200 лв.
4.Инжекция Л-Джетроник комплект -от 200 до 400 лв.

С какво мога да помогна аз:

1.Ще давам на брата Хинц едно диффче и смятам ,че няма да откаже да ми даде четирицилиндровата двойка ,която той има и не му трябва.Тоест може да направим врътка.Лошото е ,че на тази двойка и няма тиквата и ще трябва да се купува!Иначе е със двата Стромберга!
2.С агрегати от окомплектовката на мотора.
3.С Милко Печатара да влезнем под кожите на МОРГАДЖИЙТЕ и да им фърлим по един як пазарлък :lol:


Става ли от 316->318-ска?Да става ако е от късното 316,но то в действителност си е 1.8,само му трябва маниашкото бутало на 1.8i и главата с големите клапани!Иначе то си е 1.8!
От старото 316 с 84 мм. бутало не става 318 ,по простата причина ,че трябва да се стърже блока и още една камара простотий,който не си заслужават,иначе коляновия вал става.


Най-икономичния вариант за жалост не е най-добрия.Може да издирим първо добро купе с малък каталясал мотор(хем и по-малко данък ше плащаш) ,а после да се мисли отделно за мотора вариант.Но във всички случай като се дават пари е по-добре да се прави 2.0!
По груба сметка нещата могат да стигнат и до 1500лв. зависи кво купуваме.
Просто читава 318i трудно ще намериш,да не говорим как им кормат инжекцийте и слагат Жигулковски Карбуратори.Маниашка е21-ца се прави с години,още повече ,че е21 маниаците никога не са богати хора!

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 01 Юли 2003, 22:54

Първо едно ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ на Роската за изчерпателната информация,благодаря ти брат :D
сега \ще пратя на Бавареца едно ЛС да го попитам кога има време да му докарам една 315-ка (вина й започва с 164...) да я види.това което разбрах е .че е с Stromberg карбуратор.по външния вид има малко работа,но скоро е кърпена и няма груби забележки.човека каза,че всички накладки са нови,имало само да се смени шарнир отпред вдясно,нови амортисьори и чувал с много части(още един карбуратор,два от големите фара,три оригинални 13 цолови джанти с гуми освен 4тирите,които са на колата и куп други неща)цената е около 1300-1400 лева,като ще я взема (ако Бавареца каже,че е читава и си струва) на изплащане.общо взето малко се притеснявах за вървежа,защото не искам всеки голф да ме минава като спрял,но след всичко ,което ми написа се обнадеждавам,че има оправия.
общо взето ако заготовката е добра мисля да я взема,но така или иначе ще се наложи да изчакам докато продам костенурката.пък веднъж взета колкото и да си казвам,че няма да влагам всичко в нея ми е ясно,че често ще отскачам до пловдив за съвет :D
ощв веднъж БЛАГОДАРЯ за помоща,която ми оказвате :D
малко оффтопик-първото нещо,което ще трябва да й слоца обаче ще е шпер :D идейте с окачването от 323ка и петстепенна кутия също ми харесаха,само да е читаво БМВ-то което намеря
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 22 Авг 2003, 7:17

Какъв кеф,какъв кеф :lol: Нали и аз сега боря моята Е21 316-ка та много полезни неща научавам и затова :bowdown: Роска :bowdown:
Имам един ? Взех вентилирани дискове с апаратите от една Е21 323-ка защото моите бяха мноо зле,та всички ли 323-ки имат и отзад дискови спирачки щото моргата е във Варна а май тази не беше???
Последна промяна NeoPrint на 22 Авг 2003, 19:04, променена общо 1 път

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 22 Авг 2003, 18:36

Не всички :cry: Моята е с барабанни :oops:
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook