ТУРБО ИЛИ АТМОСФЕРЕН ДВИГАТЕЛ?
Модератор: cww
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
ТУРБО ИЛИ АТМОСФЕРЕН ДВИГАТЕЛ?
По този въпрос може би е най-компетентен КАМИКАДЗЕ като човек има коли с по 300+ к.с. както с турбо така и с атмосферен мотор.
Лично аз съм за атмосферния - при еднакви мощности, смятам че атмосферния 100% ще има по-добър отклик на педала на газта, особено ако е M-Power двигател - с индивидиално хранене на всеки цилиндър... или пък новите Valvetronic, които вече направо нямат дроселни клапи. Но всичко това са теоретични разсъждения. От теорията следва това. Но все пак опита?
Какво ще кажете вие?
Лично аз съм за атмосферния - при еднакви мощности, смятам че атмосферния 100% ще има по-добър отклик на педала на газта, особено ако е M-Power двигател - с индивидиално хранене на всеки цилиндър... или пък новите Valvetronic, които вече направо нямат дроселни клапи. Но всичко това са теоретични разсъждения. От теорията следва това. Но все пак опита?
Какво ще кажете вие?
Просто Българите не сме дорасли финансово и технически за тунинг с турбо мотори според мен и затова сме повече симпатизанти на атмосферните мотори, иначе по света всички high performance автомобили са с турбо двигатели! Просто от атмосферен двигател дори и със сравнително голяма кубатура можеш да стигнеш един таван от hp-та. Докато има ли турбо там работата отива към science fiction - 500+, 600+, 800+ и дори 1000+ hp Имам приличен набор от клипчета на Supri, Skyline-и, BMW-та и т.н. с турбо-та ... е атмосферен мотор неможе да го направи това нещо ....
Re: ТУРБО ИЛИ АТМОСФЕРЕН ДВИГАТЕЛ?
LandShark написа:По този въпрос може би е най-компетентен КАМИКАДЗЕ като човек има коли с по 300+ к.с. както с турбо така и с атмосферен мотор.
Лично аз съм за атмосферния - при еднакви мощности, смятам че атмосферния 100% ще има по-добър отклик на педала на газта, особено ако е M-Power двигател - с индивидиално хранене на всеки цилиндър... или пък новите Valvetronic, които вече направо нямат дроселни клапи. Но всичко това са теоретични разсъждения. От теорията следва това. Но все пак опита?
Какво ще кажете вие?
az ne moga tuka da se izkaja palnocenno zashtoto turbo sam karal samo diesel.... no vse pak mislia che shte sam fen na turboto.... ima BMW-ta s turbo (G Power, koeto e M Power + supercharger) koito mi spirat daha!!!! Razbira se che BMW praviat i benzinovi turbo dvigateli!
DaWolf
:bowdown::bowdown: forced induction M42B18
:bowdown::bowdown: forced induction M42B18
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
И аз не съм много компетентен по този въпрос ,защото колата с турбо която карам често е Голф3 а тя е дизел все пак.Но си мисля че атмосферния мотор е по-добър (турбото съсздава много ядове )
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- LordDigital
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 170
- Регистриран на: 6.02.2002
- Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc
Turbo or Not ToBe
Bez da se obqsnqvm mnogo ,zastoto sym si iztyrkal kopchetata na klaviaturata da obqsnqvam predimstvata na turboto ,sha kaza samo edno
Dokato edin poznat polqk si podyrzase MR2-kata vyv nasiq garaz ,obicase da kazva "no ,its not just turbo ... its a TURBO!".
Ako nekoi obache ot vas tuka moze da mi kaze edno edinstveno preimustestvo na naturalniq motor ,osven trottle responsa (koito systo e obekt na diskusia) ,sha se radavam da nauca nesto novo:)
Dokato edin poznat polqk si podyrzase MR2-kata vyv nasiq garaz ,obicase da kazva "no ,its not just turbo ... its a TURBO!".
Ako nekoi obache ot vas tuka moze da mi kaze edno edinstveno preimustestvo na naturalniq motor ,osven trottle responsa (koito systo e obekt na diskusia) ,sha se radavam da nauca nesto novo:)
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Re: Turbo or Not ToBe
LordDigital написа:Ako nekoi obache ot vas tuka moze da mi kaze edno edinstveno preimustestvo na naturalniq motor ,osven trottle responsa
Донякъде повод да пусна тази тема е една статия която четох в "BMW Magazin" (т.е. официалното списание издавано от BMW AG). Там има инфо за новите двигатели на БМВ, както и интервю с шефа на отдела за изследване и развой на двигатели в БМВ. Един от най-интересните въпроси, които му задава журналиста е нещо от сорта на "Смята ли БМВ да използва турбо в двигателите си и кога ще стане това?". На този въпрос човека отговаря че турбото си има и минуси (основно тротъл респонса, както и Лорда отбеляза), и БМВ не смятат да слагат скоро в сериен автомобил с марката БМВ. Според него няма смисъл докато не се използват до краен предел възможностите на обема на двигателя, т.е. според него има още доста да се дооптимизират самите натурални мотори.
Замисляйки се над това, имах предвид да се направи съпоставка не на тунинговани, а на серийни автомобили с що-годе еднаква мощност (като примерно 2.х турбо мотор срещу 4-5л натурален). Ако се тръгне да се тунингова то и от турбо мотора ще може да се изкара още доста, а от атмосферния - ако чак толкоз не си доволен от един примерно 5л мотор май почти винаги има опцията да му сложиш и турбо... И при все това досега няма нито един сериен M-Power двигател с турбо: май не случайно ги правят така - просто държат да са най-добрите.
- ///MPowered
- поклонник на E36
- Мнения: 320
- Регистриран на: 17.01.2002
Re: Turbo or Not ToBe
LandShark написа::bowdown: M-Power
това ми хареса
- MadVanio
- ПсихопатVANIO
- Мнения: 1219
- Регистриран на: 16.06.2002
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
- Мечтае да кара: BMW E24
- HITMAN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 6.02.2002
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: 1.8TQ, C3204M, mk7.5 4M
HMM
Opredeleno Turbo Motor-a e po-goliamata rezachka .. osobeno ako na benzinov motor e nabito edno VTG
Inache edinstvenia nedostatuk e trottle response-to .. no bez VTG .. s VTG ne e iasno kato kak shte e
Inache istinata pone za men za idealnia avtomobil e TURBO MOTOR + QUATTRO = the perfect combination A tova go predlaga samo 1 marka
TURBO
QUATTRO
Kompressor(Supercharger)
Inache edinstvenia nedostatuk e trottle response-to .. no bez VTG .. s VTG ne e iasno kato kak shte e
Inache istinata pone za men za idealnia avtomobil e TURBO MOTOR + QUATTRO = the perfect combination A tova go predlaga samo 1 marka
TURBO
QUATTRO
Kompressor(Supercharger)
Като говорим за тротъл респонс, от турбо мотор може да се изкара толкова мощен такъв че направо може да ви скъса врата. Само требе да му туриш една антилаг (бум бум) система и гледай кво стаа. Друг е въпроса че това бърка мноо дълбоко в джоба щото турбината си заминава за броени километри, но все пак това го правят само за състезателни автомобили и за някои супер върли маняци които нямат никой в главата си и имат доста кинти в банковите си сметки. Според мен ако искаш максимума от един мотор то просто турбото е задължително. Чувството при турбо мотора не може да се сравни с нищо друго и нито един атмосферен мотор неможе да го постигне пък бил той и Мpower. Точно за това има разни изроди дето бухат турбини и на този (Мpower) мотор. Знам обаче че със сигурност ще се намери някой който да каже Да ама аз карах турбо бензин и не съм хич очарован добре ама турбото може да се усети както требе само ако е над 1.2 бара и вярвайте ми ако някой от вас покара малко такава кола със сигурност ще си промени по моему грешното мнение че по добре е мотора да е атмосферен.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
и моя опит е с дизелов двигател с турбо(324td) и определно не ми хареса,по-доволен останах от атмосферните,които съм карал.по въпроса за турбото и мощността-що се касае за нормален,сериен автомобил,който трябва да е на първо място издръжлив,американците са казали:обема на двигателя не може да се замени с нищо друго,освен с повече обем
- LordDigital
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 170
- Регистриран на: 6.02.2002
- Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc
T.U.R.B.O
Ok ,vizdam che nikoi ne dava nikakvi konkretni fakti sys koito da vidq pone edno preimustestvo na naturalkata pred turboMotor.
Iskam otnovo da podchertaq ,che kogato se pravqt sravneniq ot takyv vid - tova che trebe da se kupuva avtomobil na 200 000km ,karan ot neizvestni sobstvenici i po neivesten nacin ne kadi - govorim za tova koe naistina e po-dobro nai-populqrno kazano za novi avtomobili.
Sega otnova za izklucenieto narecheno trottle response:
Kogato obiknovenno kaza nesto ,moga da go dokaza bezsporno (ne vinagi razbira se) ,no tuka davam edin Vision (nesto kato Nostradamus). Nali znaete ,po nqkoga kogato se dostigne do opredeleno nivo na poznanieto ,chovek moze da vidi i bydesteto. Ta ,bydesteto e che nito //M power ,nito HondaPower sha pomognat na naturalnite motori ,zastoto vyv nai-skoro vreme ste vidim turbini koito rabotqt vyv paralel sys nqkakyv dopylnitelen assitant (bilo to elektricheski komressor ili eketricheski motor). Edna takva sistema ,dobre imlementirana ste syzdade turbo motor koito ste byde po-dobyr ot Naturalka vyv vsqko otnuseniq BEZ IZKLUCENIE ,i razbirase (obratno kym temata) problema sys Trottle Response ste byde resen veche vyv polza na turbo motora.
Ne na posledno mqsto - VSEKI IMA PRAVO NA DUSHEVEN IZBOR ,taka kakto na men mi e po dusha Skoda Rapid ,ili Lada Niva - taka i vinagi sha tvyrdq che te sa Super ,dali obache moito tvyrdenie ima nqkakva stoinost - ABSOLUTNO NE ,to e prosto tvyrdenie koeto moze samo da zasluzi izvestna doza interes ,i uvazenie ako naistina sym golqm fen na tez avomobili.
Iskam otnovo da podchertaq ,che kogato se pravqt sravneniq ot takyv vid - tova che trebe da se kupuva avtomobil na 200 000km ,karan ot neizvestni sobstvenici i po neivesten nacin ne kadi - govorim za tova koe naistina e po-dobro nai-populqrno kazano za novi avtomobili.
Sega otnova za izklucenieto narecheno trottle response:
Kogato obiknovenno kaza nesto ,moga da go dokaza bezsporno (ne vinagi razbira se) ,no tuka davam edin Vision (nesto kato Nostradamus). Nali znaete ,po nqkoga kogato se dostigne do opredeleno nivo na poznanieto ,chovek moze da vidi i bydesteto. Ta ,bydesteto e che nito //M power ,nito HondaPower sha pomognat na naturalnite motori ,zastoto vyv nai-skoro vreme ste vidim turbini koito rabotqt vyv paralel sys nqkakyv dopylnitelen assitant (bilo to elektricheski komressor ili eketricheski motor). Edna takva sistema ,dobre imlementirana ste syzdade turbo motor koito ste byde po-dobyr ot Naturalka vyv vsqko otnuseniq BEZ IZKLUCENIE ,i razbirase (obratno kym temata) problema sys Trottle Response ste byde resen veche vyv polza na turbo motora.
Ne na posledno mqsto - VSEKI IMA PRAVO NA DUSHEVEN IZBOR ,taka kakto na men mi e po dusha Skoda Rapid ,ili Lada Niva - taka i vinagi sha tvyrdq che te sa Super ,dali obache moito tvyrdenie ima nqkakva stoinost - ABSOLUTNO NE ,to e prosto tvyrdenie koeto moze samo da zasluzi izvestna doza interes ,i uvazenie ako naistina sym golqm fen na tez avomobili.
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Re: T.U.R.B.O
Добре де, виждам че турбото има сериозни поддръжници. И вероятно има защо. Нямам личен опит обаче...
Тази тема не я пуснах за да се пуска твърдението че M-Power са най-най-най-дъ бест двигателите. Макар че всъщност за някои от нас са си. Но по скоро намен ми беше интересно по принцип. Ако все пак турбото е толкоз добро, защо мътни ги взели от БМВ не го ползват за бензиновите си мотори? Това интервю което посочих с шефа на развитието на двигатели в БМВ потвърждава новината че скоро няма да видим турбо в серийно БМВ. Дали просто блъфират че има още много да се доразвива и дооптимизира натуралния мотор, или просто си защитават гърба (понеже не са направили нищо напоследък с турбо като изключим МИНИто на БМВ). На какво разчитат тогава? Това се чудя.... Може би на повече обороти съчетани с ел-магнитни клапани? Но и това е малко научна фантастика все още...
Тази тема не я пуснах за да се пуска твърдението че M-Power са най-най-най-дъ бест двигателите. Макар че всъщност за някои от нас са си. Но по скоро намен ми беше интересно по принцип. Ако все пак турбото е толкоз добро, защо мътни ги взели от БМВ не го ползват за бензиновите си мотори? Това интервю което посочих с шефа на развитието на двигатели в БМВ потвърждава новината че скоро няма да видим турбо в серийно БМВ. Дали просто блъфират че има още много да се доразвива и дооптимизира натуралния мотор, или просто си защитават гърба (понеже не са направили нищо напоследък с турбо като изключим МИНИто на БМВ). На какво разчитат тогава? Това се чудя.... Може би на повече обороти съчетани с ел-магнитни клапани? Но и това е малко научна фантастика все още...
LordDigital написа:Ok ,vizdam che nikoi ne dava nikakvi konkretni fakti sys koito da vidq pone edno preimustestvo na naturalkata pred turboMotor.
...
... останалото съкратено ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани