Форсиране при гасене.

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Форсиране при гасене.

Мнение от DJJonny » 18 Мар 2008, 13:04

Незнам колко темата е за тук но ако някой модератор прецени да е премести.

Та.... носят се едни митове и легенди че било хубаво да се форсира двигателя преди да го загасиш. Форсираш до определени обороти и дърпаш шалтера. По този начин неоставал бензин в цилиндрите при което нямало опастност да се стече в картера и оставало по добра смаска м/у сегментите и цилиндъра за по-добро палене след това.

Питам аз дали това е вярно и има ли някакви други предимства/недостатъци при такова загасяне на двигателя ;) защото аз винаги така правя и никога не съм имал проблеми да имам бензин в маслото а карам предимно на къси разтояния - градско.
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 18 Мар 2008, 13:16

Ти да не си имал Трабант или Вартбург навремето :mhihi:

Според мен - мит! При 2Т машинките важи, защото пълни цилиндрите с горивна смес и като решиш да палиш после пали буквално като чукне искра на една от свещите :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.03.2008
Местоположение: София

Мнение от dlug » 19 Мар 2008, 13:43

Аз също съм против това гасене на двигателя. Не само че е без полза, дори съм чувал че е вредно, но обяснението защо точно за жалост не мога да си спомня

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1390
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: Кауфланд Варна
Пол: Мъж
Кара: Без книжка.
Мечтае да кара: Тунинг Голф 2-ка с PK номер.
Детайли за колата: Ускорител на елементарни частици.

Мнение от t060 » 21 Мар 2008, 15:48

Не знам дали е полезно, но знам че за турбинираните двигатели е вредно, щото турбинката като загрее при форсажа, а ти и дръпнеш шалтера нема време да се охлади.
П.С. Лично мнение от наблюдения.
Изображение
От тогава русото не е на мода.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 23 Мар 2008, 9:43

В упътването на е39 четох, че трябва да се загася "at idle speed".

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 09 Апр 2008, 0:02

точно за двутактовите машини е полезно, защото по този начин се всмуква бензин в цилиндъра с цел улеснено палене, при четиритактовите мотори е напълно излишно ;)
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 26.03.2008

Мнение от Disturbed » 09 Апр 2008, 0:09

ВРЕДНО Е! Защото:

Като си форсирал двг да речем до 3000/мин. И като изгасиш маслената помпа спира да качва => няма мазане. Сега си представи докато стигнат тия 3000 оборота до 0, колко оборота прави двг без мазане ? И колко е вредно това според теб ??

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 09 Апр 2008, 0:22

Disturbed написа:ВРЕДНО Е! Защото:

Като си форсирал двг да речем до 3000/мин. И като изгасиш маслената помпа спира да качва => няма мазане. Сега си представи докато стигнат тия 3000 оборота до 0, колко оборота прави двг без мазане ? И колко е вредно това според теб ??

тука си в грешка - ще се обоснова защо - маслената помпа ти е свързана с коляновия вал - от 3000/мин до 0 маслената помпа също ти се върти брато ;) и ти качва масълце, а другото което е, че имаш маслен филм, който за толкова кратко време не може да се премахне от триещите елементи по колата, отделно от това противотежестите на коляновия вал също разплискват маслото ;) говоря за четиритактови автомобили!
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 26.03.2008

Мнение от Disturbed » 09 Апр 2008, 0:41

Нищо полезно няма в това да гасиш така колата си. Говорим ако е нормална кола не някой дарак двутактов или колко там тактов.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 11 Апр 2008, 19:36

Disturbed написа:ВРЕДНО Е! Защото:

Като си форсирал двг да речем до 3000/мин. И като изгасиш маслената помпа спира да качва => няма мазане. Сега си представи докато стигнат тия 3000 оборота до 0, колко оборота прави двг без мазане ? И колко е вредно това според теб ??


:mhihi: :mhihi: :mhihi:
верно ли бе :?: та помпа да не зе захранва с ток :?:
върти ли се двигателя помпата качва масло ;)

има един друг момент :idea:
тва е непрепоръчително при турбо двигателите
турбината се движи с до 150 000 об/мин
като изфорсираш тааа турбина се развърта яко и като изгасиш,
мотора спира но турбината при тези обороти остава да се върти още известно време но мотора като е спрял вече не качва масло и тя остава да се върти на сухо ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 19 Апр 2008, 23:51

бе имаш ли турбо,тряя внимаваш
те фак групата имат едно решение-на един двиг му слагат ел помпа да врътка вода през виялката,рено го имат при 16в.
ама минават години и се сещат,че няма смисъл от вечни двигатели и отебават всичко,мине ли гаранцията,всичко заминава :D
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 20 Апр 2008, 11:05

А дали при гасене с изфорсиране не остава повечко бенз в цилиндрите,който да разтваря,отмива,нарушава масления филм и при последващ старт на двг. да търка "на сухо" първите обороти :evil:

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 4.03.2007

Мнение от ChampioN » 14 Май 2008, 19:03

Автобусаджиите го правят абсолутно винаги и става дума все zа нови и хубави автобуси :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от AcOrP » 17 Май 2008, 21:05

Аз си я гася на 2000 оборота прочетох,че е хубаво за дебитомера то беше за тия с жичка а моя не е такъв ама де да знам 2000 оборота не са много не са и айдъл така,че средно положение или е малко вредно или е малко полезно :)

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.01.2007

Мнение от spoiler » 23 Май 2008, 8:10

Така се прави ако си с газова уредба и смукач... :mhihi:

форсираш точно като я връщаш обратно на бензин за да изкара всичко и тогава гасиш...


за тези файда не се сещам...
С тоя скутер най много да ми седнеш в скута.

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook