Дрифтове, свръхзавиване и други техники за забавление

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Дрифтове, свръхзавиване и други техники за забавление

Мнение от kay » 13 Фев 2004, 15:07

Споделете любимите си техники за дрифтване и завиване с вратите напред :)

* Рязко вкючване на по-ниска предавка точно в началото на завоя

Примерно, караш бързо и точно преди да завиеш на светофара вкарваш от 4та право на 2ра, без да се церемониш. Задните гуми блокират и започват да изпреварват предницата - в това време настъпваш газта и даваш обратен волан да задържиш дрифта. Не е нужна мощност, само добре балансирана кола - става прекрасно дори с 316i Е36 :)

* Съединител в средата на завоя

Това става при по-ниски скорости, примерно на 1ва или 2ра предавка. Започваш завоя нормално, като държиш крака си на газта. Това обикновено не е достатъчно да започне дрифт (освен ако нямаш М Пауър), за това натискаш съединителя бързо и веднага го пускаш (другия крак стои на газта). Това рязко увеличаване на оборотите ще избуксува задните колелета и ще изнесе задницата много приятно :)

* Скандинавско завъртане (Scandinavian flick)

Много ефектно, ако го овладееш. Това е техниката, която ползват в ралитата където колата завива на 180 градуса, върви назад известно време и после тръгва пак напред. Използва се за много резки завои. Внимавайте само, намерете си много широк паркинг или друго плоско поле за тестове :) Идеята е много проста - ако искаш да извъртиш колата наляво, първо връткаш волана надясно колкото да тръгне натам колата, после колкото може обратно наляво - задницата вече е тръгнала на дясно и връщане няма, така че се получава маниашки дрифт около апекса на завоя :)

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 13 Фев 2004, 15:13

:yes: :yes: :yes:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 13 Фев 2004, 15:42

Още една идея за злоупотреби с обществените пътища :)

Това се прави с широк път, висока скорост и мощна кола (със задно предаване естествено!)

* Пушещ дрифт

Започва се завоя със сравнително висока скорост, от вътрешната страна. Рязко натискане на спирачката ще извърти задницата, след което с газ до пода и балансиране на кормилото, колата прави дрифт в комбинация с бърнаут. За съжаление това става само, ако имате достатъчно понита под капака да въртят гумите едновременно с дрифта :roll:

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 13 Фев 2004, 16:23

Евала Kay готини писания :):)
Обаче това се отнася само за коли със задно предаване...
Тъй като за момента (надявам се) :oops: съм с предно мога да споделя някой мой опити да си строша главата :wink: :lol:
Значи много често се опитвам по широки завои с хубав асфалт да извадя колата от правия път. Вярвайте ми и с предно може да се получи готин дрифт без да придърпваш ръчната спирачка :):)
Ако успееш точно преди завоя с малко по висока скорост да завъртиш рязко волана по посоко на завоя за да поднесеш колата и после в завоя да го обърнеш на обртаната страна колата доста интересно се измята... стига да не се праснеш в бордюра :wink: :lol:
Иначе добре познатата ни ръчка спирачка мисля че няма какво да я коментираме...
Друга глупост която се опитвам да направя е в завоите да влизам с МНОГО газ на ниска предавка... емиии :oops: нищо интересно от това само някой път задницата ми се показва в страничното огледало а тия срещу мен започват много странно да гледат :wink: :roll:
Забелязал съм също така че в големи завои примерно на детелините колата изобщо не е толкова стабилна както беше при баварката, накяк си предницата се забива в асфалта а задницата олеква доста...
ама да не го обръщам на fwd/rwd спор сега, че малко офтопик се получи.
А и друго се сетих което съм правил на сняг обаче... С ръчна на място, волана докрай в някоя от посоките, задна, много газ и колата започва да се върти доста интерсено... :lol: :lol: :lol:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 13 Фев 2004, 17:12

Ами FWD кола също може да oversteer-ва, ако се научиш да натискаш спирачката с левия крак :)

http://www.theartofdriving.org/inner_pa ... ctionID=38

Виж тук... звучи сравнително лесно, но нямам подходяща кола да опитам :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 13 Фев 2004, 17:42

Да кажа и аз нещо по идеята.


то това е нещо като както Кау каза * Пушещ дрифт

значи малко преди завоя натискате съед.като започне колата да завива бързо скачате на спирачката и също толкова бързо я пускате и веднага след това газта до край като леко изчаквате да се вдигнат оборотите и рязко пускате съед.Аз по зверски дрифт от това не съм правил пък и въобще не ти трябва М -ка.Внимавайте когато го направих за пръв път бяхме 4 човека в колата и все пак тя така зверски поднесе че се качих на бордюра.


Колкото до Скандинавско завъртане (Scandinavian flick) не мисля че е толкова лесно да се направи (е освен ако не искаш да се въртиш безразборно)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 13 Фев 2004, 18:18

ЕЙЙЙЙЙ, МАНИЯК :D
за това последното ще го пробвам задължително :twisted: :twisted: :twisted:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 13 Фев 2004, 18:58

Всъщност скандинавския флик не е точно това, това е само първоначалната фаза. Ма лошо нема :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Фев 2004, 0:35

Абе има и един начин да поднася колата и само с спирачка ,ама нещо не мога да хвана цаката.Ще се радвам ако някай знае нещо по въпроса.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 16 Фев 2004, 11:54

Исках да попитам за големия дрифт, съчетал в себе си и бърн-аута:
като пипам спирачката, не натискам съединителя, нали?
или го натискам, но тогава колата сами си тръгва и става трудно управляема, така ако натисна и спирачка ще я завъртя.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 16 Фев 2004, 13:10

ati, пробвай спирачка и съединител едновременно (спирачката само скачаш и пускаш бързо), после газ до пода и пускаш съединителя. Рязкото натискане на спирачката в завоя ще поднесе колата настрани, от там нататък е въпрос на мощ да запалиш гумите ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 16 Фев 2004, 13:54

Както каза Кау съед + спирачка целта е за един момент задницата да олекне максимално и точно в тоя момент газ до ламарината...........
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 16 Фев 2004, 13:56

аха, схванах :twisted:
Благодаря фолкс :D
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 16 Фев 2004, 22:43

Ати , ти не се сравнявай с тея модерните коли :wink: Аз на бабаЯга на втора с повече от 3к. оборота и много прилични гуми никога не смея да натисна газта рязко в завой , щото...........ги има "УДАРНИТЕ НАТОВАРВАНИЯ" 8) Ако пък перна и съединителя , мале мале.
Тия тромавите "BABY SIX" са много опасни , пък на твойто акулче съдинител май само на 4-та може да ти потрябва :shock:
Изображение

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 17 Фев 2004, 11:53

:bowdown: :yes:
с нетърпенеи чакам да времето, когато ще шаря с опашка по улиците :twisted:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook