Дрифтове, свръхзавиване и други техники за забавление
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Дрифтове, свръхзавиване и други техники за забавление
Споделете любимите си техники за дрифтване и завиване с вратите напред
* Рязко вкючване на по-ниска предавка точно в началото на завоя
Примерно, караш бързо и точно преди да завиеш на светофара вкарваш от 4та право на 2ра, без да се церемониш. Задните гуми блокират и започват да изпреварват предницата - в това време настъпваш газта и даваш обратен волан да задържиш дрифта. Не е нужна мощност, само добре балансирана кола - става прекрасно дори с 316i Е36
* Съединител в средата на завоя
Това става при по-ниски скорости, примерно на 1ва или 2ра предавка. Започваш завоя нормално, като държиш крака си на газта. Това обикновено не е достатъчно да започне дрифт (освен ако нямаш М Пауър), за това натискаш съединителя бързо и веднага го пускаш (другия крак стои на газта). Това рязко увеличаване на оборотите ще избуксува задните колелета и ще изнесе задницата много приятно
* Скандинавско завъртане (Scandinavian flick)
Много ефектно, ако го овладееш. Това е техниката, която ползват в ралитата където колата завива на 180 градуса, върви назад известно време и после тръгва пак напред. Използва се за много резки завои. Внимавайте само, намерете си много широк паркинг или друго плоско поле за тестове Идеята е много проста - ако искаш да извъртиш колата наляво, първо връткаш волана надясно колкото да тръгне натам колата, после колкото може обратно наляво - задницата вече е тръгнала на дясно и връщане няма, така че се получава маниашки дрифт около апекса на завоя
* Рязко вкючване на по-ниска предавка точно в началото на завоя
Примерно, караш бързо и точно преди да завиеш на светофара вкарваш от 4та право на 2ра, без да се церемониш. Задните гуми блокират и започват да изпреварват предницата - в това време настъпваш газта и даваш обратен волан да задържиш дрифта. Не е нужна мощност, само добре балансирана кола - става прекрасно дори с 316i Е36
* Съединител в средата на завоя
Това става при по-ниски скорости, примерно на 1ва или 2ра предавка. Започваш завоя нормално, като държиш крака си на газта. Това обикновено не е достатъчно да започне дрифт (освен ако нямаш М Пауър), за това натискаш съединителя бързо и веднага го пускаш (другия крак стои на газта). Това рязко увеличаване на оборотите ще избуксува задните колелета и ще изнесе задницата много приятно
* Скандинавско завъртане (Scandinavian flick)
Много ефектно, ако го овладееш. Това е техниката, която ползват в ралитата където колата завива на 180 градуса, върви назад известно време и после тръгва пак напред. Използва се за много резки завои. Внимавайте само, намерете си много широк паркинг или друго плоско поле за тестове Идеята е много проста - ако искаш да извъртиш колата наляво, първо връткаш волана надясно колкото да тръгне натам колата, после колкото може обратно наляво - задницата вече е тръгнала на дясно и връщане няма, така че се получава маниашки дрифт около апекса на завоя
- gazzzar
- кавалер-монтьор
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Още една идея за злоупотреби с обществените пътища
Това се прави с широк път, висока скорост и мощна кола (със задно предаване естествено!)
* Пушещ дрифт
Започва се завоя със сравнително висока скорост, от вътрешната страна. Рязко натискане на спирачката ще извърти задницата, след което с газ до пода и балансиране на кормилото, колата прави дрифт в комбинация с бърнаут. За съжаление това става само, ако имате достатъчно понита под капака да въртят гумите едновременно с дрифта
Това се прави с широк път, висока скорост и мощна кола (със задно предаване естествено!)
* Пушещ дрифт
Започва се завоя със сравнително висока скорост, от вътрешната страна. Рязко натискане на спирачката ще извърти задницата, след което с газ до пода и балансиране на кормилото, колата прави дрифт в комбинация с бърнаут. За съжаление това става само, ако имате достатъчно понита под капака да въртят гумите едновременно с дрифта
Евала Kay готини писания :)
Обаче това се отнася само за коли със задно предаване...
Тъй като за момента (надявам се) съм с предно мога да споделя някой мой опити да си строша главата
Значи много често се опитвам по широки завои с хубав асфалт да извадя колата от правия път. Вярвайте ми и с предно може да се получи готин дрифт без да придърпваш ръчната спирачка :)
Ако успееш точно преди завоя с малко по висока скорост да завъртиш рязко волана по посоко на завоя за да поднесеш колата и после в завоя да го обърнеш на обртаната страна колата доста интересно се измята... стига да не се праснеш в бордюра
Иначе добре познатата ни ръчка спирачка мисля че няма какво да я коментираме...
Друга глупост която се опитвам да направя е в завоите да влизам с МНОГО газ на ниска предавка... емиии нищо интересно от това само някой път задницата ми се показва в страничното огледало а тия срещу мен започват много странно да гледат
Забелязал съм също така че в големи завои примерно на детелините колата изобщо не е толкова стабилна както беше при баварката, накяк си предницата се забива в асфалта а задницата олеква доста...
ама да не го обръщам на fwd/rwd спор сега, че малко офтопик се получи.
А и друго се сетих което съм правил на сняг обаче... С ръчна на място, волана докрай в някоя от посоките, задна, много газ и колата започва да се върти доста интерсено...
Обаче това се отнася само за коли със задно предаване...
Тъй като за момента (надявам се) съм с предно мога да споделя някой мой опити да си строша главата
Значи много често се опитвам по широки завои с хубав асфалт да извадя колата от правия път. Вярвайте ми и с предно може да се получи готин дрифт без да придърпваш ръчната спирачка :)
Ако успееш точно преди завоя с малко по висока скорост да завъртиш рязко волана по посоко на завоя за да поднесеш колата и после в завоя да го обърнеш на обртаната страна колата доста интересно се измята... стига да не се праснеш в бордюра
Иначе добре познатата ни ръчка спирачка мисля че няма какво да я коментираме...
Друга глупост която се опитвам да направя е в завоите да влизам с МНОГО газ на ниска предавка... емиии нищо интересно от това само някой път задницата ми се показва в страничното огледало а тия срещу мен започват много странно да гледат
Забелязал съм също така че в големи завои примерно на детелините колата изобщо не е толкова стабилна както беше при баварката, накяк си предницата се забива в асфалта а задницата олеква доста...
ама да не го обръщам на fwd/rwd спор сега, че малко офтопик се получи.
А и друго се сетих което съм правил на сняг обаче... С ръчна на място, волана докрай в някоя от посоките, задна, много газ и колата започва да се върти доста интерсено...
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Ами FWD кола също може да oversteer-ва, ако се научиш да натискаш спирачката с левия крак
http://www.theartofdriving.org/inner_pa ... ctionID=38
Виж тук... звучи сравнително лесно, но нямам подходяща кола да опитам
http://www.theartofdriving.org/inner_pa ... ctionID=38
Виж тук... звучи сравнително лесно, но нямам подходяща кола да опитам
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Да кажа и аз нещо по идеята.
то това е нещо като както Кау каза * Пушещ дрифт
значи малко преди завоя натискате съед.като започне колата да завива бързо скачате на спирачката и също толкова бързо я пускате и веднага след това газта до край като леко изчаквате да се вдигнат оборотите и рязко пускате съед.Аз по зверски дрифт от това не съм правил пък и въобще не ти трябва М -ка.Внимавайте когато го направих за пръв път бяхме 4 човека в колата и все пак тя така зверски поднесе че се качих на бордюра.
Колкото до Скандинавско завъртане (Scandinavian flick) не мисля че е толкова лесно да се направи (е освен ако не искаш да се въртиш безразборно)
то това е нещо като както Кау каза * Пушещ дрифт
значи малко преди завоя натискате съед.като започне колата да завива бързо скачате на спирачката и също толкова бързо я пускате и веднага след това газта до край като леко изчаквате да се вдигнат оборотите и рязко пускате съед.Аз по зверски дрифт от това не съм правил пък и въобще не ти трябва М -ка.Внимавайте когато го направих за пръв път бяхме 4 човека в колата и все пак тя така зверски поднесе че се качих на бордюра.
Колкото до Скандинавско завъртане (Scandinavian flick) не мисля че е толкова лесно да се направи (е освен ако не искаш да се въртиш безразборно)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
ЕЙЙЙЙЙ, МАНИЯК
за това последното ще го пробвам задължително
за това последното ще го пробвам задължително
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Абе има и един начин да поднася колата и само с спирачка ,ама нещо не мога да хвана цаката.Ще се радвам ако някай знае нещо по въпроса.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Исках да попитам за големия дрифт, съчетал в себе си и бърн-аута:
като пипам спирачката, не натискам съединителя, нали?
или го натискам, но тогава колата сами си тръгва и става трудно управляема, така ако натисна и спирачка ще я завъртя.
като пипам спирачката, не натискам съединителя, нали?
или го натискам, но тогава колата сами си тръгва и става трудно управляема, така ако натисна и спирачка ще я завъртя.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
ati, пробвай спирачка и съединител едновременно (спирачката само скачаш и пускаш бързо), после газ до пода и пускаш съединителя. Рязкото натискане на спирачката в завоя ще поднесе колата настрани, от там нататък е въпрос на мощ да запалиш гумите
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Както каза Кау съед + спирачка целта е за един момент задницата да олекне максимално и точно в тоя момент газ до ламарината...........
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Ати , ти не се сравнявай с тея модерните коли Аз на бабаЯга на втора с повече от 3к. оборота и много прилични гуми никога не смея да натисна газта рязко в завой , щото...........ги има "УДАРНИТЕ НАТОВАРВАНИЯ" Ако пък перна и съединителя , мале мале.
Тия тромавите "BABY SIX" са много опасни , пък на твойто акулче съдинител май само на 4-та може да ти потрябва
Тия тромавите "BABY SIX" са много опасни , пък на твойто акулче съдинител май само на 4-та може да ти потрябва
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
с нетърпенеи чакам да времето, когато ще шаря с опашка по улиците
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани