Дискусия: къси vs. дълги скорости

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 4.02.2004
Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
Пол: Мъж
Кара: KIA
Мечтае да кара: E39 M5

Дискусия: къси vs. дълги скорости

Мнение от THE DUNK MACHINE » 24 Апр 2007, 15:42

Колеги иска ми се да обсъдим влиянието на скоростите върху поведението на автомобила. Да приемем че двигателя е около 140 - 150 конски сили с атмосферно пълнене и около 1800 - 2000 кубика с пет степенна ръчна скоростна кутия. Говоря за модели като 318is/320i/520i но нищо не пречи да обсъдим и другите. Дори за да стане по-интересна дискусия - нека всеки да каже с какъв двигател е и кои скорости (къси/дълги) подхождат повече на стила му на каране. Искам да знам и кои скорости (къси/дълги) според Вас са по-добри: За каране по писта с много завои? За драг? За дрифт? За градско каране? Ако темата не е интересна моля да бъде заключена или изтрита!
THE ONE & ONLY E30

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8316
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 24 Апр 2007, 19:00

аз не разбирам, ама май диференциала играе важната роля... :roll: :roll: :roll:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 24 Апр 2007, 19:10

ми те инженерите от бмв са я свършили тая работа вече.
топлата вода е открита вече.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Re: Дискусия: къси vs. дълги скорости

Мнение от _BoBI_ » 24 Апр 2007, 19:20

THE DUNK MACHINE написа:Искам да знам и кои скорости (къси/дълги) според Вас са по-добри: За каране по писта с много завои? За драг? За дрифт? За градско каране? Ако темата не е интересна моля да бъде заключена или изтрита!


Къси скорости бързо ускорение, дълги скорости висока максимална ако разбирасе дгигателя има мощ за достигането и.

За писта с много завой - къси

За драг зависи от двигателя и от самия драг колко е дълга отсечката дали ще е 400м или 1км, сега ако ти свърши 5-та преди края на правата кофти, ако пък колата ти неможе да я изпълни пак кофти

за грацко нещо средно нито много къси, нито дълги.

Например на малолитражките от опит знам, че са им къси скоростите и това е нормално защото ако са дълги няма да ускорява добре нестига 4е кола 50 коня е бавна ами и с дълги скорости ще умре на Н-та степен.

Темата не е лоша, винаги има човек има какво да научи и ако збърка да бъде поправен.
Ацки много неща са ето прочети това ако не си го чел ще ти е интересно 100%

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=13753

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 4.02.2004
Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
Пол: Мъж
Кара: KIA
Мечтае да кара: E39 M5

Мнение от THE DUNK MACHINE » 24 Апр 2007, 20:02

По ред на номерата :mhihi:
Вичо - това ми е и въпроса в общи линии - дали някой е сменил или иска да смени дифа или скоростната си кутия така че да станат по-къси или по-дълги скоростите му и защо?
Ян - нямам за цел да откривам топлата вода, но много от хората във форума нагласят колите си според собствените си предпочитания и така че да е най-близо до стила им на каране. Сега ако някой попита какво окачване или какви спирачки да си сложи на колата - какво? - да слага оригиналните нали? Да но оригиналните които са произведени в завода са произведени за широката публика и за ежедневно каране при всякакви условия - един голям компромис (нито са правени за дрифт, нито за драг, нито за каране по писта)
Боби - тази тема съм я чел поне три пъти "от - до" благодаря че сподели личен опит.

Идеята на темата е всеки да сподели личните си предпочитания.
THE ONE & ONLY E30

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 24 Апр 2007, 21:15

В рамките на шегата като казах малолитражки не визирах RX-7 например която 1.3 280 коня :mhihi:
Тежка и по-лека кола с един и същ мотор - тежката има по-къси скосорти.Предполагам за да има по-добно ускорение като на по-леката или просто да върви прилично.

Например Ауди 80 Б3 при 100км/ч е на около 2300 оборота на 5-та (някаде там )
Пасат със същия мотор е на 3000 оборота със същата скорост.
И двете коли са 1.8МИ 90-те коня много разпространен мотор

Според мен ако 320-ката не вдигаше 220 а и скъсят скоростите да вдига 180 примерно щеше да ускорява колкото 325 0-100 (много грубо предположение) :)

Предпочитам колата ми да е с къси скорости, но да има много добро ускорение и само 180 да вдига ще са ми напълно достатъчни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 25 Апр 2007, 11:29

Както вече всички са чели във въпростната тема на alx "Въртящ момент, предавки, коне - във този ред" , въртящият момент който в действителност се слага на гумите е реалния за съответните обороти умножен по предавателното число на дифа по предавателното число на съответната предавка.
И така само трябва да добавим и размера на колелата (джанта+гума) защото той също променя общото пред. число.
РАЛИ

Ако имаме кола между 180-210 к.с., атмосферна, 10 000 оборота, 900кг, диф 5.7, първа скорост 2.6 и пета директна
(ако на някой му се намира под ръка предавателните числа на гетра-зите слагани на М3 моля да ги пусне за да не сме голословни) и гуми 195/50/15 . Да речем че при тва предавателно число колата прави макс скорост 170км/ч което е напълно достатъчно за нормално рали без много прави.
Да обаче ако сега първата свършва на 60км/ч е кофти защото ако има поредица от обратни да речем тип серпентини и се идва с по-голяма скорост за обратния неможе да спираш до 60км/ч и тогава да слагаш първата.Малко объркано обяснявам ама...
Та за да се направи първата до 80-100км/ч ще кажете веднага че е най лесно друг малко по дълъг диф. Добре ама по тоя начин няма да стане само първата до 100км/ч , а всички останали ще се изместят и ще вземе да прави на 5та да речем към 200км/ч което е излищно разхищение при положение че няма възможност за повече от 160км/ч.
Затова се слага друга ск. кутия с първа скорост по малка от 2.6 обаче пак с 5та директна което ще рече че скоростите ще са по близо една до друга по пред. число и ще се запази общото.
Има и друг варянт да речем че трябва да се мине на друг размер гуми, тогава да речем няма да е проблем и ще се смени дифа с такъв съответващото пред. число.
В общи линии така стават нещата и не са чак толкова прости защото чак 1 млн варянти на ск. кутий няма и може да се наложи да се комбинира нова кутия с нов диф......
Всеки случей най разпространено е да се слага на серийна кола по директен диф с по-голям шпер и наред с другото модифициране се пускат на рали :D
За серийна кола бих казал че може да се експериментира с малко по къс диф и като финна настройка да се варира в размера на гумите.
А иначе М42то на е30-та е с по къси скорости първа и втора 3.7 и 2.02 (по памет) защото е оборотен мотор с малко кубици и малко въртящ момент и ако бяха по дълги скоростите нямаше да е такъв хапещ на 1ва и 2ра :) обаче пък защото е серийна кола и няма как да има макс ск. 180км/ч са му останалите скорости на доста голямо разстояние . Да речем 3та май е 1.7 , 4та 1 , 5та 0.8 и човек трябва да е доста бърз със съединителя :mhihi:
Да речем от първа на втора на макс обороти винаги върти гуми ,но и разликата им е 1.7 което е множко.
Уффф дано съм помогнал че май не съм много изразителен в обяснението...........................................
на М3 мисля ск. са
1= 3.2
2= 2.4
3= 1.8
4= 1.2
5= 1
при диф 3.25
и е доста по добре подредена
след проста сметка 3.25 х 3.2 х 240 Нм = Х х 3.7 х 172 Нм
=> 3.9
което означава че м42 е с по-директно пред число което му помага както при 1ва 2ра така и после за да се прибори с въздушната сила за да си постигне макс скорост.
Моята ис-ка е с чип и ако не сменя от 4та на 5та на 7000 оборота увяхва някаде на 210км/ч обаче ако сменя на 7000 и минава 225км/ч
което ще рече че 4тата ми идва малко дълга но ако не беше така без чип щеше да влиза в ограничитела за да си достигне макс ск. иначе пък щеше да увяхва и да не може повече заради недостига на Нм.
абе дано не съм оплескал нещо че........
Най-мразя да съм прав!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 16.09.2007
Местоположение: c. calakovi

Мнение от calakovi » 17 Сеп 2007, 16:38

znaci as imam 325 i e mnogo po dobre s dalgi skorosti v draga niama znacenie s kakvi skorosti si za men as kakav motor ne moje da slojish na m3 skorosna kotia na 318 ilina520 ili320 zashtoto 3te modela sa s ednakvi skorostni kotii a as imam 318is i v neq mnogo me kefi samo kak isklucva varvi230v 7100 a tds-a varvi240 v 5000 oborota i nabira dosta po barzo

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 24.04.2006
Местоположение: София и оклолията
Пол: Мъж

Мнение от dqvola666 » 31 Дек 2007, 21:16

Аз си мисля че е важен и стилът на каране на задкурмилното устроиство! :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Бургаското явление
Аватар
Мнения: 1649
Регистриран на: 21.07.2007
Местоположение: Бургас/София

Мнение от Illusion » 01 Яну 2008, 3:20

dqvola666 написа:Аз си мисля че е важен и стилът на каране на задкурмилното устроиство! :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ей ама от кога си я изровил тази тема :bchug:
та по темата... Е21-та остана с диффа от малкия двигател и съответно е с къси скорости. Факт е, че тръгва като ритната, но на високите скорости...
Лично бих предпочела късите най-малкото, защото колата се кара повече в града и няма чак такава възможност за развиване на много висока скорост, но пък излезеш ли извън града...
;)
Mishel_Vaian написа:Качвайте се на бързи ИС-ки. И отзад возете яки Миски. Жените от мотори не разбират.Те колите по цвят избират
Само Илюжън не може се прекара да опита ИС-ка тя да кара

ИзображениеИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 16.06.2007
Местоположение: Sofia

ок

Мнение от jotev » 08 Май 2008, 18:49

Добре де , ако се сложи скоростна к. на 320и от по голям мотор да речем от 325 , какво става ???????

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 484
Регистриран на: 7.11.2003

Мнение от n1tr0s0x1d3s1st3m » 09 Май 2008, 18:44

мн. интересна тема :)
евалата за информацията!
По-добре корем от бира, отколкото гърбица от работа...
йохохо... КАСА бира и бутилка ром в КОВЧЕГА на... шофьора... не си в морето ;) не карай пил - стигни жив!


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 15 Май 2008, 0:31

по къс диф повече ускорение за сметка на макс скорост. което се корегира с вдигане на 4ервената линия ;) но пък повече се натоварва съеденителя и скоростите примерно на мен ми боксува здраво съеденителя а и ми се струва малко неудобно за каране градско с тия къси скорости леко натискане на газта много "ряз" то нестава за каране :confused:
Последна промяна Zaho на 19 Май 2008, 19:40, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Мнение от ditko1 » 19 Май 2008, 14:25

аз преди да сложа шпер 3.45 мислих да сложа 3.71 или по къс и мисля, че трябваше да се реже повече. Кое число ще е най-добре. Но ако сложа по къс на 5 скорост в момента на 100км съм на 3500 оборото, а със късия доста повече.
Изображение


Аватар
Мнения: 621
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: там където и слънце не огравя
Кара: Кольо
Мечтае да кара: Параход с шпер
Детайли за колата: ///М паркети

е36

Мнение от drift_streets » 03 Юни 2008, 1:52

не са ми много далги скоростите ама на 3-та 140км :mhihi:

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook