Сигурен начин за кривене на дискове
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- moni76
- ентусиаст
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
mitak_o написа:аз като малка застраховка си купих въздуховодите на пр. броня, 4е бяха изпаднали някаде. На бая е36 ги няма - лесно падат
Падат я, моя левия падна на 170км/час на магистралата (изхлузил се е и мина под купето и го смачках със задната гума) и ми изкара акъла - да гледаш как слизам да гледам кво става
Сега трябва да си купувам нов ама 17-18 лева ми искат
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
- moni76
- ентусиаст
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
А иначе за дисковете - загрей ги яко и мини през някоя локва и гледай кво става после
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Явор написа:москвич,квич квич квич
батка прав си така ще си напиша в подписа..
ама на барабани по начало може ли да стане нещо?
8.32
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
да отклони се наистина.
Но сега имам друг въпрос.защо някой дискове освен дупки имат и каналчета?дупките са ми ясни ама каналите не
Но сега имам друг въпрос.защо някой дискове освен дупки имат и каналчета?дупките са ми ясни ама каналите не
8.32
- 54321
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 3.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316 m43b19
- BMWALPINA
- и аз незнам
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 1.11.2003
- Местоположение: София/Люлин
- Кара: E36 325i
Всяка кола можеби, без тея дето са 1.1, 1.2 тея по слаби4ките, имат такива каналчета и те са за да се охлажда диска.На по мощните да речем Порше Карера имат и каналчета и дубки и така има по добро охлаждане на дисковете.Поправетеме ако греша
- moni76
- ентусиаст
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
*andrey* написа:Всяка кола можеби, без тея дето са 1.1, 1.2 тея по слаби4ките, имат такива каналчета и те са за да се охлажда диска.На по мощните да речем Порше Карера имат и каналчета и дубки и така има по добро охлаждане на дисковете.Поправетеме ако греша
Май за различни "каналчета" говорите
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
По самия диск от външната страна или тези които са по периферията?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
54321 написа:всичко се стопи
да бе има един цилиндър-пластмасови чаркчета има и разни гумички-нямаше ги.бяха се стекли по челюстите.
а иначе аз говоря за каналите отстрани....иначе като погледнеш по периферията има едни леко правоъгълни дупки.те са за охлаждане знам...пък може и олекотяване да се получава...ама отстрани те за кво са?
8.32
- 5етко 5етицата
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 9.07.2004
Ръждата!
В http://www.belvedereauto.hit.bg/ пише
"Спирачните дискове представляват изключително важна част от нашата продуктова гама. За този критичен за сигурността продукт може да се каже много, но тук бихме искали да засегнем един от проблемите, които все още срещаме: деформации (изкривяване на диска) или "вариации" в дебелината на диска сравнително бързо след монтажа му. Проблемът се изразява във вибрациите при спиране. Потенциално са заплашени всички модерни автомобили. Може да се породи заради съвременната конструкция на спирачната система, наклона на колелата и повишените режими на работа на спирачките, които водят до по-високи работни температури. Частите по окачването и кормилната система вече се произвеждат от по-леки материали и са по-малки като конструкция - например кормилната кутия е заменена от серво-усилвател и т. н. Тези промени водят до промяна в геометрията на кормилната система - положението на ъглите се е променило средно с от 2-3 градуса до 5-6 градуса за различните автомобили. Това подобрява реакцията на кормилната система, но намалява способността на автомобила да поема вибрациите. Opel Omega , Ford Mondeo и BMW 5та серия например имат повишени ъгли на сходимост при кормилната система и при тях често има по-голяма вероятност да възникне проблем, когато се монтират нови дискове. Главната причина за вибрация при спиране се дължи на неравномерно износване на диска, причинено от отклонение от равнината на движение. То може да бъде причинено дори от малка корозия по повърхността на спирачната главина при монтажа на нов диск. Ето защо тази корозия трябва задължително да се отстрани и да се премери отклонението на диска след това. То не е самата причина за вибрация, но кара диска да контактува с накладката при всеки оборот, по време на движение (а не при спиране), което образува места по диска с вариации в дебелината, и това води до усукващо отклонение на спирачките.
Имайки предвид агресивната основа на използваните днес материали, без азбест, механиците трябва да са изключително внимателни при подготовка на монтажа на спирачните, особено поради факта, че проблемът не се забелязва веднага, а след пробег от 2000-3000 км.
Препоръчително е смяната на спирачните дискове да се извършва на всеки две смени на спирачни накладки."
http://popularmechanics.com/automotive/ ... rint.phtml
"Спирачните дискове представляват изключително важна част от нашата продуктова гама. За този критичен за сигурността продукт може да се каже много, но тук бихме искали да засегнем един от проблемите, които все още срещаме: деформации (изкривяване на диска) или "вариации" в дебелината на диска сравнително бързо след монтажа му. Проблемът се изразява във вибрациите при спиране. Потенциално са заплашени всички модерни автомобили. Може да се породи заради съвременната конструкция на спирачната система, наклона на колелата и повишените режими на работа на спирачките, които водят до по-високи работни температури. Частите по окачването и кормилната система вече се произвеждат от по-леки материали и са по-малки като конструкция - например кормилната кутия е заменена от серво-усилвател и т. н. Тези промени водят до промяна в геометрията на кормилната система - положението на ъглите се е променило средно с от 2-3 градуса до 5-6 градуса за различните автомобили. Това подобрява реакцията на кормилната система, но намалява способността на автомобила да поема вибрациите. Opel Omega , Ford Mondeo и BMW 5та серия например имат повишени ъгли на сходимост при кормилната система и при тях често има по-голяма вероятност да възникне проблем, когато се монтират нови дискове. Главната причина за вибрация при спиране се дължи на неравномерно износване на диска, причинено от отклонение от равнината на движение. То може да бъде причинено дори от малка корозия по повърхността на спирачната главина при монтажа на нов диск. Ето защо тази корозия трябва задължително да се отстрани и да се премери отклонението на диска след това. То не е самата причина за вибрация, но кара диска да контактува с накладката при всеки оборот, по време на движение (а не при спиране), което образува места по диска с вариации в дебелината, и това води до усукващо отклонение на спирачките.
Имайки предвид агресивната основа на използваните днес материали, без азбест, механиците трябва да са изключително внимателни при подготовка на монтажа на спирачните, особено поради факта, че проблемът не се забелязва веднага, а след пробег от 2000-3000 км.
Препоръчително е смяната на спирачните дискове да се извършва на всеки две смени на спирачни накладки."
http://popularmechanics.com/automotive/ ... rint.phtml
Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
- PILOTA
- Burn Out Master
- Мнения: 585
- Регистриран на: 30.09.2002
- Местоположение: Plovdiv/Smolqn
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 / AUDI A4 1.8T quattro
- Мечтае да кара: M5 i RS4
Е това е може би единствената повреда която не съм имал. Как ли не съм спирал и никога до сега не съм изкривявал дискове.
- vaskoto1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Turturelo написа:Обикновено след това се предпирема ходене при стругар за отнемане на някоя друга кривинка... 2 седмици след като ги бяха струговали ... отново са криви ...
АНАТЕМА! момчета това никога не се прави!
причина 1-по спесификация на производители (сори нямам линкове) се допуска не повече от 20% износване на невентилиран спирачен диск. за вентилираните нещата са даже по тежки. обикновено на диска отстрани по периферията са щанцовани номиналния размер и минимума на който трябва да се смени. след този размер вече никой не носи отговорност за целостта на главите ни. а и по тънък материал се подлага при еднакви натоварвания на повече подгряване, както и се охлажда по бързо.
причина 2- всеки струг се центрова и настройва и има технологични допуски които са заложени при конструирането му още. няма на света 2 еднакви струга и тоя на който си поръбваш дисковете със сигурност не е тоя на който са ги правили-изключваме задструговото устройство.
а е твърде вероятно и дори да не е същия клас машина.
така че ти си ги сваляш от струга още криви. и малко топло-студено и готово! аз даже се чудя ка издържат седмици-сигурно все пак не си неандерталец в карането както се описваш...
- 5етко 5етицата
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 9.07.2004
Леко
Лошото е, че сега минимум 200 км трябва да се спира "колкото е възможно по-НЕЖНО (as gently as possible)"
Знаете ли след тези км за напасване може ли да си спирам как да е:?:
И по време на "нежното" спиране как е по-добре:
лекичко непрекъснато задържане на педала или многократни леки отпускания и натискания
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8894#98894
Знаете ли след тези км за напасване може ли да си спирам как да е:?:
И по време на "нежното" спиране как е по-добре:
лекичко непрекъснато задържане на педала или многократни леки отпускания и натискания
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8894#98894
Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани