Зимен Дрифт

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 21.12.2006
Местоположение: София

Зимен Дрифт

Мнение от ruskin » 21 Дек 2006, 23:53

Сряда, 20.12.2006г. Колите, Opel Kadett и BMW Е39. Мястото: Бояна - Златни Мостове.

Час: към 12 през ноща.
Обстановка: Девствен сняг, много опитни и неопитни шофери, рацери и всякакъв вид диваци.

И така започваме. Обратно на очакванията ни, сняг има, но е върху лед и е 2 сантиметра. Караме предпазливо, на около 60-70 метра един от друг. Аз съм шофер на кадета ( е това ми е отредила съдбата за сега ). Опитвам малко по екстремно каране, но установявам, че не му е дошло времето още, а и колата ми не е със сполучливи гуми ( Дебика ). Но след около 3 завоя нервите неиздържат, иска ми се повече, свалям една предавка надолу и засилвам, получават се красиви завои, е39-ката зад мен прави доста по-голями красоти от мен. Прилива на адреналин в мозъка се засилва, иска ми се все повече и повече, страха, малко по малко намалява и почти изчезва. Почва по дебилното каране. И ето идва завой, влизам красиво ( доколкото красиво може да се влезе с кола на 20 години с предно предаване ), завоя е към края си, оборотите са към 4хил. скороста е към 70км/ч , почвам да изправям и о боже, лед без сняг, колата рязко се изхвърля на опаки, старая се да я обладея, бягам от едната страна на пътя в другата, скороста е паднала сигорно вече на 35-40км/ч, и о не излизам от пътя. Резултат счупен стоп и спукана броня, удара е в дърво със лявата страна на задницата, едвам докоснала дървото. Прилива на адреналин изчезва, нахлува тъпото чувство за вина и некадърност, почвамд а се чудя, за чий ми беше да се правя на рацер като знам, че е лед. Паля колата и продължавам на горе, пак се пързалям, пак адреналина нахлува в главата ми, но спомена за дървото остава. Следва по-нормално каране, не чак толкова красиви завои, няколко кръга на спирката и прибиране.

Та за какво ми беше да разказвам цялото това нещо. Имайки предвид идващия сезон, и това, че този път е вече безкрайно популярен, знаеме за дявола във всеки от нас. Всички тръпнеме да има преспи а не голи мантинели. Но както ид а е с крайпътната обстановка.

Идва момента на карането, от известно време съм забелязал, че на витоша преобладават доста камикадзета. Можещите са си можещи, те карат така както могат. И все пак, нека обсъдим снежния дрифт на коли със задно и предно предаване. Стартираме със задното.

Всеки един от нас знае какво е удоволствието от 150 коня зад гърба, готови винаги да се втурнат със все сила, независимо дали гумите имат каквото и да било сцепление. Трудно е с писане да се показва какво трябва да се прави, но нека все пак се опитамд а предам основното.

Много често срещана грешка при дрифта на път а не на паркинг е натискането на спирачка. Когато е сухо, и отстрани има асфалт на около 20-30 метра от колата, ок, но когато мантинелата е до теб, а от другата страна е пропаст, малко е глупаво да скачаш на спирачките, освен да полетиш на към адна от двете ти алтернативи в абсолютно неуправляема кола, нищо друго няма да постигнеш. Ако неможе да вземеш завоя, настъпи газта, да промениш траекторията си, ако пък вече прекаляваш, отпусни пустата газ и с 3000 оборота ще вземеш красиво завоя, запази останалите 5 за после. Подготви се със гуми, нерискувай, едни гуми са доста по-евтини от стреса и евентуалния ремонт, а и без гуми красоти едва ли ще постигнеш.
Нека си преставиме следната ситуация, ти си в завоя, почти напреки на него, доволен си от себе си и почти немислиш за нищо друго освен за красотата, но идва момента стъпваш на лед, оборотите рязко от 3000 стават 4000-4500, колата неправи това което искаш ти, ако си опетен, запазваш самообладание и отпускаш газта без да въртиш волана като идиот наляво надясно, но ако не си, паниката те обзема, почваш да правиш безсмислени движения, повярвай ми евентуланите последици при неправенето на нищо, ще са доста по-малки от тези, ако почнеш да правиш тъпотии, с газ би се измъкнал, но ако караше кола с предно, а не красивото си БМВ. По добре за начало учи се на полигон, голяма безлюдна спирка или нещо такова, направи си изкуствени завои, и се научи да неизлизаш от тях, красиви дрифтове се получават не само при 70-80км/ч, но и при 30км/ч. Научи се да владееш колата на сняг ( няма нищо общо с вода и сух асфалт ).
Общо взето това е което имах да кажа за колите със задно, не е много, но все пак е достатъчно, че да предпази от евентуални щети и проблеми, всеки който още няма опит, а живота на всеки е доста по-ценен от всичко останало.
Преминаваме на коли с предно. Има малък проблем тука, с газ трудно ще засучете контулируемо автомобила си, по скоро да направите некъв демидж. Запомнете, че тук ръчната е вашия приятел а после газта. Хубавото е, че колата със предно вади по-лесно то завой при подаване на газ, но това е само за екстремни ситуации, а за спокойно пързаляне не е нужно оборотомера да е в лютеницата. Никога, ама никога ненавивайте разко волана, задължително ще се завъртите в кръг или полукръг. Използвайте ръчната полека, и винаги дръжте палеца си на копчето и нека бъде то винаги натиснато, установоте, точно колко трябва д задържите пустата ръчна ( защо вобще има коли с предно ). Колкото повече държите, толкова повече се сучете и толкова повече неконтролирате колата, оставете WRC-тата, далече сте от способностите им и от колите им. Научете се да спирате на скорост и с леки поднасяня, а не със шут на спирачките. Попринцип за да завие един автомобил на пътя, не е нужно валана да се навърта до край, помнете как карате на сухо и неоставяйте адреналина да надделее. Запомнете, не сте с на Шумахер болида, нито с на Мак Рии Фокуса, ако задницата ви закопае някаде а скороста е висока, няма да е много сложно да се отдели някое колело от пътя, а тогава паниката ще надделее.

Та така, нека приключа до тук и оставя другите да дадът и други съвети.

Извинявам се за провописните грешки но доста ми се спи вече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 747
Регистриран на: 2.10.2004
Местоположение: В. Търново
Кара: Е46 320Ci

Мнение от Asterix » 22 Дек 2006, 15:36

Хубаво мнеиие ... отначалото си викам - бахти кво е дълго няма да го чета и ... почнах отдолу нагоре да го чета (за по-кратко :mhihi: ).

Аз лично като взех книжка имах голям мерак да 'дрифтвам' и добре, че братовчед ми е на моя акъл (т.е. аз на неговия) и той ми каза- виж сега, знам че ти се правят глупости. Задръж страстите си в града, вечерта ще отидем на полигон и ще правиш глупости докато не ти свърши бензина да и свикнеш на колата на лед и сняг.

Отидохме и докато не остана сняг на полигона не си тръгнахме :) Голям кеф беше, но тогава придобих мноооого голяма представа за поведението на колата, в последствие и на мокро и сухо, но основните 'импулси' при промяната на разпределението на тежестта, камшичният удар и т.е. успях да ги усетя при сняг. Все пак там са много по-леки и осезаеми :)

Та и моята препоръка - Винаги подготовка на полигон.

ПП Тогава на полигона бях с летни гуми и колата тръгваше настрани и на трета :)
Изображение
Click
тел. 0878 11 30 94

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 433
Регистриран на: 11.03.2006
Местоположение: sf

Мнение от Mileitiii » 25 Дек 2006, 17:48

Харесвами това с тренировката на полигон ! Може ли да ме светнете каде има в Сф. полигон ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 26 Дек 2006, 13:32

Аз съм твърд привърженик на тренировките на полигон. Също както колегите изказали се по-горе съм се въртял на полигоните до изчерпване на резервоара и именно там добих реална представа за поведението на колата в/у толкова хлъзгава повърхност, защото както каза колегата в началото, поднасянето на сняг няма нищо общо с това на мокър път, камоли на сух. Та идеята ми е (особено за шоферите без опит на лъзгаво:) ) МЯТАЙТЕ СЕ НА ПОЛИГОНИТЕ преди да почнете да правите простотии по пътищата, защото така само можете да докарате беля на някого, който няма нищо общо, както и на самите вас! Да не говорим, че е много полезно и в ежедневието, когато не искате да правите простотии но се случи да ви поднесе колата и тн... та извода е .... ТРЕНИРАЙТЕ на безопасно място ;) :winky:
_!_

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 517
Регистриран на: 9.01.2007

Мнение от BMW_325 TDS » 10 Яну 2007, 8:42

Колеги вие много ясно се обосновахте преди мен ,но и аз споделям вашето становище. На сняг е много по трудно да се кара и крие рискове. Значи аз съм на 17 и още нямам книжка, но карам от доста време и си мислех че мога да карам много добре, НО миналата зима , тогава карахме Рено Лагуна с предно си карах на един път по село - Пернишко и на един завой се извартях много лошо и за малко да направа катастрофа и адреналина премина в ужас и уплаха.. Най-вече се уплашил от това че нямам книжка и какво ше ме прави баща ми, но уви се разминах !!! Това проклето рено го продадохме преди 2 месеца и сега чакаме да ни вкарат от Германия BMW 325 TDS - влюбих се в тази кола от както се качих в нея. Но да се варнеме на темата, задното предване е много по полезно човек да се научи да кара добре и да излиза от екстремни ситуации!!! И след този случай едто какво направих : имаме един фиат от 80-та година Фиат 125п Полски напалних резервоара до горе и поради липса на полигон отидох на една равна поляна и се запо4на. Вартене вартен усукване, и малко по малко разбрах че това ми е в кръвта. После почнах по тесните улички на село на завоите на асфалт да взимам вече с голяма скорост завойчетата и то с яко усукване на газа на фиата.. Просто аз сам 100 % фен задното. Колеги надявам се на съм ви отекчил много. Аз сам от скоро фен на BMW но тая марка ми става страст и то яко. Само за BMW- та зи мисля, дори и когато съм на даскало само си мисля за шофиране и мириза на феродо и гуми. Айде лека и безаварийа. И бих искал да споделите едно мнение за BMW 325 TDS че съм още нов в Бранша

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 10 Яну 2007, 10:36

BMW_325 TDS написа:...

Айде още един бъдещ сектант :mhihi:
_!_

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 2.07.2006

Мнение от C82 » 15 Яну 2007, 1:45

За тренировки на полигон имам идея как да е по интересно поне аз така ще направа ще очертая с пътни конуси завой на който да се връткам така ще има стимул а няма да е просто безцелно а за по напредналите стимула е да не отнасят бордюрите :mhihi: само чакам да падне сняг че не ми се съсипвват новичките гуми на сухо
Изображение
http://www.vbox7.com/play:ad4f615a - на батко играчката :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2068
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от SummonedToDIe » 15 Яну 2007, 17:19

Думата е Красота :winky:

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook