автоматик, тайни, трикове и прочие

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, DrivinGGoD, bravo

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

автоматик, тайни, трикове и прочие

Мнение от july`s » 29 Авг 2003, 13:40

хайде на автоматиците, тука си питайте и отговаряйте за тях, bitte:)

п.с. в началото бях твърдо против, после ме возиха на 5-ца 2000 г. автоматик, почнах да си променям мнението... случи ми се да карам само с лява ръка (мойта, с ръчна е), вече не съм против автоматика:)
та като се опознае автоматика и изведнъж май се оказва че не е някой друг да ти ръчка скоростите, демек пак си зависи и от тебе.... абе автоматиците да се изкажат по въпроса....

п.п.с. да не забравите съветите при смяна от ръчка на автоматик и обратното, щото всеки е чувал, за лепене по стъклото, за гаснене на колата и чудене, защо не изключва и прочие:)
<br>
br

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 29 Авг 2003, 15:58

дефакто темата започва (или се очертава че ще започне) от там:
така де от тук:): http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=35887#35887 нататък...
<br>
br

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 29 Авг 2003, 16:03

Сравнително от скоро карам автоматик и не мога да твърдя, че знам всичко за тях или даже за ползването им, но ще кажа каквото знам, при това ще го кажа като за хора, които и хабер си нямат от автоматици, така че на който му е скучно, да прескача.

Значи, първо трябва да се знае, че автоматичната трансмисия (АТ) е направена да се кара само на D. Това е нормалната му употреба. Разбира се, без Р и R също не става.
Преди време, в друг форум, имаше тема "Как се кара автоматик" и един от участниците, супер-квалифициран майстор с десетилетия стаж, целия в сертификати и тнт, работещ в Канада се беше прежалил да ходи да пита тамошните светила по АТ (разбирай жив бог в провесията), как точно трябва да се кара автоматик. Ония го само го изгледали, като че се мъчели да преценят, тоя ненормален ли е или си прави майтап. Отговорът е, че автоматика се слага на D и не се пипа повече. Това е толкова основно правило, че над 300 млн. северноамериканци просто никога не си задават тоя въпрос.

Това беше за да се сване основната идея на автоматика.
Обаче не вярвам тука да има някой, който би се задоволил само с тоя начин на каране. Аз също не съм навит да е така, затова непрекъснато търся начини да му стъпя на врата на АТ-то.
Понеже почти всяка АТ си има особености в "юзър интерфейса" мога да говоря подробно само за моята трансмисия, щото други не познавам в подробности.
Значи, аз съм 4-скоростна АТ, като 4-та е директна (1:1), като това се компенсира до някъде с много ниско главно предавателно число (2.87:1).
Лоста има следните положения: 2, 3, D, N, P. Има блокировка, която не позволява лоста да се премести от P, без да е завъртян ключа и без да е натисната спирачката. Вероятно има и блокировка, непозволяваща да се включи на R(-али) при движение на пред, но не съм пробвал. :wink: Всички други положения могат да се сменят свободно по време на движение.
При нормално потегляне (лоста на D, педала на газта леко натиснат), автомобила потегля на 2-ра, към 30 км/ч вклюва на 3-та и след 40-45 км/ч на 4-та.

А сега малко с бъзикните.
За да се тръгне на 1-ва има 2 варианта. Първо, има kick-down - при натискане на педала на газта докрай, АТ-то сваля една предавна надолу и размотва оборотите на всяка предавка почти до край. Ако се потегли от място с натискане на газта до тенекиите, автомобила тръгва от 1-ва.
По елегантно обаче (с по-малко газ) може да се тръгне от 1-ва, като лоста се превключи на позиция "2".
Позициите на лоста при автоматика не са това, което са при ръчните скорости. Примерно положение "2" не означава, че вклювате на 2-ра скорост, а че АТ-то няма да качва по-нагоре от 2-ра, т.е. сменя само 1-ва и 2-ра. При положение "3" - съответно сменя само 1-ва, 2-ра и 3-та, но не качва на 4-та. Удобно е да се ползва примерно при спускане за убиване на скоростта с двигателя.
Значи, най-елементарната "ръчка" е, както си караш с 50 на 4-та, да мръднеш лоста леко назад, и тогава сваля на 3-та. Още една позиция назад, сваля и на 2-ра. И от там, газ, колкото искате, изпреварване си и тнт, както с ръчни скорост. Ако ще се натиска максимално обаче, по-лесно е просто да се настъпи педала до край и тогава АТ-то си сваля предавката само.
После, по време на набирането, момента на смяна на предавката нагоре, може да се контролира с позицията на педала на газта. По-леко натискане означава по-ранна смяна, по-силно натискане - по-късна смяна. Така може примерно да се постигне бързо изнасяне до към 50-60 км/ч (в града), и веднага след това да се укроти топката и да се мине на най-горната предавка, само с леко отнемане на газта. Значи тука десния крак е с по-голяма отговорност, за сметка на пълната липса на такава на левия.
Сега за старта. Елементарния начин е - пускаш спирачката и натискаш газта. Но ако ще се гони бърз старт, ясно е, че ще трябва оборотите на двигателя да се вдигнат предварително. Затова се прави номера, който се вика brake torque - лоста е в положение D (може 2 или 3), натиска се силно спирачката и в същото време се дава газ до достигане на оборотите при които може да се изстреляте максимално бързо, без пилене на гуми. За изстрелването, спирачката се пуска, газта се натиска още и тнт.
Има един момент, че има максимално възможните обороти на двигателя с трансмисията на скорост и натисната спирачка. Това се оборотите при които съпротивлението на трансмисията спира по-нататъшното повишаване на оборотите на двигателя. При спортните автомобили тия обороти се нагласят да се по-нагоре, примерно към 4000. При моя камион е точно обратното - турбината на АТ-то е много "твърда" и задържа двигателя до към 2000-2500 оборота. Това помага за теглене на ремаркета, но не и за драг рейсинг.
След старта, лоста може да се държи първо на 2-ра позиция, после да се превключи на 3-та. Така предавките се изцеждат по-пълно, но не съм засичал още дали става по-бързо, отколкото ако просто включиш на D и използваш kick-down-а.

ОК, отплеснах се нещо с писане. Има още много да се каже, ама кажете и вие нещо.
Само Дизел!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 29 Авг 2003, 16:17

абе то мойто няма да е казване, а ще е чесане на пръсти, ама нейсе...
пак за возенето в 2000-дния автоматик, 5-ца дизел....
след няма и седмица каране, го питам дали му е свикнал, той вика да, с газта си контролирал кога да сменя и кога не, бил я усещал...

иначе на мене ми беше супер странно в началото следното: тръгваме (по бързичко, че да се изнесеме от кръстовището) обаче нищо не усещам:( по едно време зацепвам, че нищо че няма промяна в оборотите (все ги държи около 2к ), нищо че предницата не се вдига (5-цата е за по луксозни типове от мене явно...) колата си била набирала, за некви си 10 метра (грубо не ги знам колко са, бях афектиран:) се движехме с 50 км/ч (пак грубо, скоростта хич не се усеща, а не бях свикнал с толкоз много цифри на км-тража, ама май беше около 50-така)...
е все пак тоз автоматик е някъв от по новите тертипи, въобще не се усеща кога сменя (е има индикация на таблото и до лоста), но просто липсата на симптоми за ускорение (нито повишаване на обороти, нито 'вдигане' на предницата) е супер страннo (бих казал гадно, ама предполагам че е до свикване:)

интересно ми е обаче, дали по трениран тип, каращ само на 'D' ще успее сaмо с десния крак, да докара режимите като на 'W' (или снежинка) и като на 'S'...
иначе аз разпитах, точно тоз конкретен екземпляр на 'D' повече от 4к прави, а на 'S' 4.5k
<br>
br

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 29 Авг 2003, 20:18

В общи линии всичко което разказа Смока е точно така.Забрави да спомене само,че истинското удоволствие идва само когато моторът е мощен.Контролът наистина става с педала за газта,но аз си обичам да го правя и с лоста,но само за кеф или ако трябва да стане много бързо връщането на по-ниска предавка.Обикновено го ползвам само на дълъг път.А баварката не един път е била на прекъсвач. :D :D :D .Ако се говори за нормално каране,автоматикът си е голяма глезотийка.И задължително колата трябва да е безшумна,за да е пълно удоволствието.Иначе шумът от мотора много дразни,защото всеки знае,че като настъпи педала,с повишаването на оборотите,моторът почва да бучи по-силно,расте и скоростта,а тук не е така.Оборотомерът си седи на 2-2500 об,а колата ускорява.И слушайки мотора,на човек му става малко тъпо.Затова Иво не е почувствал ускорението.Все пак то е свързано и със звуковите му възприятия.На електронните игри и филмите чувството за скорост и ускорение в значителна степен ги постигат точно със звуковите ефекти.
За зимата нещата не ги знам,защото обикновено тогава не карам автоматик изобщо.Ма тия снежинки и спортни режими определено са за арабските или американските тъпанари.На интелигентните българи не им трябват.

master of the force
Аватар
Мнения: 5567
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 29 Авг 2003, 22:06

малко случайни мисли за автоматиците от гледна точка на състезания...

1. прието е че автоматичната трансмисия изяжда между 15 и 19% от конете на двигателя докато това число за ръчната е между 12 и 15%. на практика това означава че ако на коляновия вал двигателя прави 100 кс. при автоматика на задните гуми ще отиват между 81 и 85 коня а при ръчните - 85 и 88 коня. демек автоматичната има повече вътрешно съпротивление- колата е по-бавна. на теория- чети по-надолу обаче :)

2. разхода на бензин при автоматиците е по-голям. но това до някъде се компенсира със това че не се плаща да се сменя съединителен диск от време на време както при ръчните. единствената подръжка е смяната на маслото която се прави на 150,000км или повече (зависи от кутията и маслото)

3. автоматичните кутии са много удобни за старт от място- не е голяма философия - особено ако колата има traction control - тогава старта е елементарен и винаги се постига оптимално ускорение.

4. автоматичните кутии са особено удобни за старт от място при турбо коли - защото чрез torque-braking (натискане на спирачката и газта едновремено) може да се натовари двигателия на място което позволява да се вдигне налягане във изходящия порт на турбото(тата). това при ръчни скорости не може да се постигне- там колкото и да ревеш на място - налягане няма. затова и много мощните турбо коли със ръчни скорости имат проблеми при тръгването защото няма налягане а веднаж като се качат оборотите и се завъртят турботата и "ударят" задните гуми губият сцепление- получава се синдрома "малко газ и придръпва, много газ и оставаш без задни гуми"... типично е 800-900 коня ръчни турбо супри със т88 турбота да дават 11 сек. при 150+ мили терминална скорост на 1/4 миля. за сравнение, добре "изстреляна" 800 коня кола трябва да е дълбоко във 8-9 секунди за 1/4 миля. както казах- тръгването със такъв истеричен мотор (100 коня на 3000 оборота, 800 на 6000) е пинизчииско, особено ако си с ръчни скорости и те блъснат конете на 5000 оборота. затова автоматиците са по-удачно решение- нещата са по-контролируеми :)

5. като продължение на #4 - всички сериозни драг реисъри са автоматични. автоматичната кутия като дизаин е по-уместна да издържа много коне. допълнително там няма възможност за човешка грешка и въртящия момент се предава плавно (чрез центробежна сила която избутва ат маслото към перифериата на конвертора и той зацепва/ предава въртенето към кардана наи-общо казано)... което позволява тягата да се "приложи" коректно (плавно) към асфалта - крайния резултат е добро ускорение по права линия.

6. също така - времената които дава колата със ат са много еднакви всеки път което е особено важно при "интервални" състезания (bracket racing) където всеки участник казва какво е наи-бързото време което мисли че може да даде и базирано на него го пускат да се състезава със други със подобни теоретични времена. ако даде по-добро време (sandbagging) се дисквалифицира. така че е важно да постигнеш време много близо да това което си заявил, но не по-бързо. за да го постигнеш колата ти трябва да се набира много еднакво всеки път ... но това е друга тема :)

7. колкото е добра ат за набиране по права линия, толкова не е удачна за път със завои- независимо от това колко напреднали са компютрите, при едно агресивно каране винаги можеш да "уловиш" ат неподготвена да дреме на някоя неподходяща предавка :) с други думи- човека е незаменим когато стане време за агресивно каране със много смени на предавките. от там и идеята на smg - в едно ат и ръчни скорости. сега само да я направят да сменя по-бързо и цена няаа да има ;)

8. всички по-нови автоматици имат т.нар. overdrive където конвертора се "заключва" и между коляновия вал и кардана се образува твърда връзка. това е с цел икономия на гориво при високи скорости.

9. колко може да се "torque brake"-ва (газ и спирачка на място) зависи от "stall speed"-а на конвертора- както някои каза по-горе спортните коли имат по-висок stall speed - примерно 3500-4000 оборота. нормалните коли имат примерно 2500. един драгстер е нормално да има stall speed от 6000-7000 оборота което е немислимо за нормална всекидневна кола. по-високия stall speed позволява двигателя да бъде развъртян на място до по-високи обороти - съответно по-близо до пиковите коне...

ае че ме заболяха пръстите...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 29 Авг 2003, 23:16

:bcry: ъъъъъ,що спре на най-интересното.Ако тръгвам мнооо често на газ-спирачка за колко време ше прецакам ат-то.Аз имам и ASD.Един два пъти тръгнах така и не смея повече,ше ме трепе жената че съм и съсипал автоматика.
За карането в завоите наистина си прав.Аз баварката я продадох, щото много обичам планински изцепки,а един път една 320-ка ми се опъна,макар че по правите я газих здраво.Така се ядосах,че почнах да влизам постоянно на прекъсвач и пак не мога да го мина.След завоя дърпа,после го настигам,по-бърз съм в завоя,ама на излизане оня пак дърпаше.Умрех от яд и айдеее...продадох си БМВ-то

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 01 Сеп 2003, 10:24

Ами едва ли някой може да ти отговори на въпроса след като дори и фирмите-производителки не са на едно мнение. Някои препоръчват при диагностика на определени проблеми да се използва т.нар. stall test, при който се проверява на какви точно обороти двигателя се задържа от трансмисията. Други фирми пък не го препоръчват тоя метод. Така че изборът си е твой. Единственото, което е сигурно е, че така се грее излишно АТ маслото, което пък снижава качествата му.
Само Дизел!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 01 Сеп 2003, 22:40

:D :D :D Ясно,нема да рискувам със семейни скандали.

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1059
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 04 Сеп 2003, 14:26

Малко впечатления от един спортен автоматик :lol:

Акулата има 4-степенна кутия от Мерцедес, като на Смок, с 4-та директна предавка и много дълго главно предаване 2.73:1. Предишния собственик е похарчил бая пари и е сменил някои от клапаните в кутията, така че да сменя точно на "torque peak", kakто и да няма нужда да я настъпиш до "kick-down" положение, че да върне 1 или 2 предавки надолу. Кутията се управлява с педала на газта без никакви проблеми, както нагоре, така и надолу, а stall speed e при 4500об/мин.

За разлика от МБ обаче, акулата тръгва от 1-ва предавка. Имайки 40% шпер също помага за бързи и гладки стартове. Не съм много съгласен с твърдението, че автоматикът е "по-труден" за каране в завои - ако моторът към него има над 400Nm въртящ момент, като 80% от него са на разположение при 2000об/мин, мисля че човек не би изпитал особени затруднения да издуха повечето коли на планински път.

Естествено, автоматикът си има и недостатъци... Липсва ми карането с междинна газ по завоите, човек може да забрави за палене с бутане, освен ако не засили колата до 60км/ч :? , както и автоматик не може да се тегли повече от 50-тина км, защото скоростната кутия прегрява. Поврежда се по-рядко, но за сметка на това стойността на ремонта обикновено е в пъти по-голяма от тази за нормална кутия. Автоматичната кутията също тежи малко повече и заема повече място....

P.S. Акулата гори по-малко по книжка, както и в реалността от същата кола с ръчни скорости. Предполагам заради дългото US Style главно предаване 100км/ч = 1400об/мин, 170км/ч = 3000об/мин, 240км/ч = 4500об/мин, 270км/ч = 4900об/мин :shock:
Power is Nothing Without Insanity

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 04 Сеп 2003, 18:05

Alex 320i Cabrio написа:...Естествено, автоматикът си има и недостатъци... Липсва ми карането с междинна газ по завоите, човек може да забрави за палене с бутане, освен ако не засили колата до 60км/ч :? , както и автоматик не може да се тегли повече от 50-тина км, защото скоростната кутия прегрява...


Щом това е МВ трансмисия, стига да не е допълнително модифицирана (орязана), двигателя би трябвало да може да се пали с бутане. Мерцедес са едни от малкото (всъщност други не знам), които слагат ДВЕ хидравлични помпи в автоматика! Едната е стандартната, задвижваща се от двигателя, а втората е в задния край на кутията на трансмисията и се задвижва от кардана, т.е. от колелата. Втората работи само при изгасен двигател и е точно за да може при нужда да се запали автомобила с бутане/дърпане, както и при теглене с неработещ двигател, да върти маслото за да не прегрява и да могат да се превключват скоростите...Доколкото си спомнян от менюала за моя, разрешаваха дърпане до 150 км разтояние, с 80 км/ч или нещо такова.
Само Дизел!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 04 Сеп 2003, 18:28

Аа, сетих се да кажа още нещо.
Първо за downshift-а. Когато се прави от лоста, времето за сваляне на предавката зависи от това дали в момента автомобила се ускорява или се спуска по инерция. При спускане смяната отнема малко повече време и става по-плавно, докато при ускорение става за малка част от секундата. Сори, но по-бързо отколкото с ръчни скорости!
Специално за landikar - четох в MB service manual, че при downshif под ускорение се отделя много топлина от фрикционните дискове в трансмисията :arrow: препоръчват да не се прави по-често от веднъж на 15 сек.

Другото е т.нар. torque multiplication. При потегляне и изобщо винаги, когато оборотите на двигателя са по-високи от тези на трансмисията, се в турбината се получава едно умножаване на въртящия момент, което, в зависимост от дизайна на турбината, може да достигне до 2х или повече! Особено ценно е при потегляне с прикачено ремарке или караване :)
Само Дизел!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Сеп 2003, 18:40

Не съм много съгласен с твърдението, че автоматикът е "по-труден" за каране в завои - ако моторът към него има над 400Nm въртящ момент, като 80% от него са на разположение при 2000об/мин, мисля че човек не би изпитал особени затруднения да издуха повечето коли на планински път.

Ми секи път в църквата се молим за такова чудо,ама оня отгоре не слуша.Били сме много на опашката.Моят ред бил някъде към 21.. и не знам коя си година :cry: :cry: :cry:

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 24.04.2008

Мнение от D-r N » 27 Апр 2008, 23:06

alx написа:малко случайни мисли за автоматиците от гледна точка на състезания...

1. прието е че автоматичната трансмисия изяжда между 15 и 19% от конете на двигателя докато това число за ръчната е между 12 и 15%. на практика това означава че ако на коляновия вал двигателя прави 100 кс. при автоматика на задните гуми ще отиват между 81 и 85 коня а при ръчните - 85 и 88 коня. демек автоматичната има повече вътрешно съпротивление- колата е по-бавна. на теория- чети по-надолу обаче :)

2. разхода на бензин при автоматиците е по-голям. но това до някъде се компенсира със това че не се плаща да се сменя съединителен диск от време на време както при ръчните. единствената подръжка е смяната на маслото която се прави на 150,000км или повече (зависи от кутията и маслото)

3. автоматичните кутии са много удобни за старт от място- не е голяма философия - особено ако колата има traction control - тогава старта е елементарен и винаги се постига оптимално ускорение.

4. автоматичните кутии са особено удобни за старт от място при турбо коли - защото чрез torque-braking (натискане на спирачката и газта едновремено) може да се натовари двигателия на място което позволява да се вдигне налягане във изходящия порт на турбото(тата). това при ръчни скорости не може да се постигне- там колкото и да ревеш на място - налягане няма. затова и много мощните турбо коли със ръчни скорости имат проблеми при тръгването защото няма налягане а веднаж като се качат оборотите и се завъртят турботата и "ударят" задните гуми губият сцепление- получава се синдрома "малко газ и придръпва, много газ и оставаш без задни гуми"... типично е 800-900 коня ръчни турбо супри със т88 турбота да дават 11 сек. при 150+ мили терминална скорост на 1/4 миля. за сравнение, добре "изстреляна" 800 коня кола трябва да е дълбоко във 8-9 секунди за 1/4 миля. както казах- тръгването със такъв истеричен мотор (100 коня на 3000 оборота, 800 на 6000) е пинизчииско, особено ако си с ръчни скорости и те блъснат конете на 5000 оборота. затова автоматиците са по-удачно решение- нещата са по-контролируеми :)

5. като продължение на #4 - всички сериозни драг реисъри са автоматични. автоматичната кутия като дизаин е по-уместна да издържа много коне. допълнително там няма възможност за човешка грешка и въртящия момент се предава плавно (чрез центробежна сила която избутва ат маслото към перифериата на конвертора и той зацепва/ предава въртенето към кардана наи-общо казано)... което позволява тягата да се "приложи" коректно (плавно) към асфалта - крайния резултат е добро ускорение по права линия.

6. също така - времената които дава колата със ат са много еднакви всеки път което е особено важно при "интервални" състезания (bracket racing) където всеки участник казва какво е наи-бързото време което мисли че може да даде и базирано на него го пускат да се състезава със други със подобни теоретични времена. ако даде по-добро време (sandbagging) се дисквалифицира. така че е важно да постигнеш време много близо да това което си заявил, но не по-бързо. за да го постигнеш колата ти трябва да се набира много еднакво всеки път ... но това е друга тема :)

7. колкото е добра ат за набиране по права линия, толкова не е удачна за път със завои- независимо от това колко напреднали са компютрите, при едно агресивно каране винаги можеш да "уловиш" ат неподготвена да дреме на някоя неподходяща предавка :) с други думи- човека е незаменим когато стане време за агресивно каране със много смени на предавките. от там и идеята на smg - в едно ат и ръчни скорости. сега само да я направят да сменя по-бързо и цена няаа да има ;)

8. всички по-нови автоматици имат т.нар. overdrive където конвертора се "заключва" и между коляновия вал и кардана се образува твърда връзка. това е с цел икономия на гориво при високи скорости.

9. колко може да се "torque brake"-ва (газ и спирачка на място) зависи от "stall speed"-а на конвертора- както някои каза по-горе спортните коли имат по-висок stall speed - примерно 3500-4000 оборота. нормалните коли имат примерно 2500. един драгстер е нормално да има stall speed от 6000-7000 оборота което е немислимо за нормална всекидневна кола. по-високия stall speed позволява двигателя да бъде развъртян на място до по-високи обороти - съответно по-близо до пиковите коне...

ае че ме заболяха пръстите...

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: sofia

Мнение от jojo33 » 15 Май 2008, 22:50

а при автомобилите с т.н наречените "типтроник" и "стептроник" ,каква е процедурата?

за типроник мисля ,че съм наясно що годе (P,R,N,D +S,W И + и -) като S е за спортен режим ,W за зима уж.
но въпроса ми е как се борави с + и - ,това е нещо като ръчен механизъм за повишаване и пнижаване на предавките ,но как точно се борави ,защото аз съм карал само 1 път с такава ск. кутия и само на D и P и не змам механизма?

а за стептроник някой може ли да разясни? :type:
за каквото и да си говорим,винаги става дума за пари!!!

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook