Писта Калояново

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Писта Калояново

Мнение от ///M Power » 10 Май 2006, 12:18

да раздвижиме малко тази част на форума....значи на мен ми е интересно как сте се чувствали на пистата,кой завой ви е бил труден...къде сте имали проблеми...как се държала колата и такива неща...да стане малко дискусия....започвам първи:

трудни ми бяха 2 завоя,едния беше този след правата ,така и не разбрах кога точно трябва да започна спирането опитвах отначало да свалям до 2-ра (края на 2-ра е 85км) но като чели много се забавях ,а завоя можеше да се вземе и с по-голяма скорост...накрая го взимах на трета с около 90-95 км и чак за следващия свалях на 2-ра...но до края не хванах правилното място за започване на спирането....другия завой беше този плавния левия(там където беше шоутайма)....влизах на 3-та в него и точно по-средата връщах 2-ра(като върна 2-ра следваше газ до дупка и така минавах и следващия десен (там някъде и вкарвах 3-та)...другата част от пистата мисля че беше добре...малко на места ми беше нито за 2-ра нито за 3-та ...но можеби просото така се е паднало....съжалявам че не бях си сложил чипа ,тогава оборотите щяха да са не 6500 а 7000 и мисля че щеше да сваля малко от времето което направих....като заговорих за времето моето беше 1:19:53 с е36 318и със двигател М42 и стандартното окачване и доста вече заминали амортисьори.....не можех да карам много само 4 обиколки на тренировката и един път на Италианското...предишния ден имах проблеми с колата и не исках да я насилвам прекалено много...това е от мен ако се сетя нещо друго ще пиша :arrow:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 10 Май 2006, 20:33

Ами да кажа аз. 16-то време на състезанието, време 1:19:386(на другия ден от летящ старт дадох с 5 секунди по-добро), БМВ 520, М50Б20, стандартно окачване. Стартирах от края на правата, но имам впечатления и за завоя след нея. Така че нека да ги караме все едно е втора обиколка. Късата права(където старта) започвам със последния завой, който е много затворен и се излиза от него на 2-ра, газ, 3-та за кратко с цел облекчаване на двгто, десен завой преди дълъг ляв: точно преди него вкарвам 2-ра и леко пипвам спирачката. От там газ само на 2-ра и много игра с кормилото за да не мръдна от левия бордюр(такива нямаше,но така се казват :twisted: ) излизам накрая на шоутайма все още на втора като минавам плътно до десния бордюр, 3-та за много малко колкото да облекча, идва десен на почти 90 градуса, 2-ра, леко спирачка и по съвета на г-н Стоилов тука се започва една игра с дрифта. Не мога точно да го обясня, който е карал ще ме разбере. Десния се взима до средата без газ, после се подава, но вече започва първия ляв, който е доста затворен. Тук идеята е не да се дрифти, а колата да е на границата на плъзгането(това го постигнах едва в неделя след като вече бях минал общо 10-12 обиколки). Идеята е хем да се плъзне колата, хем да излезеш с по-голяма скорост. Мисля че се нарича спииддрифт. Следва втория ляв, който е по отворен и, ако се подсече правилно се излиза точно на бордюра, където доста хора минаха по тревата (аз също в една от тренировъчните обиколки). Точно на това място, ако не се отпусне газта една идея рискувах да взема последния преди правата ляв с дрифт. Ефектно е, но се губи време и скорост. На правата стигнах до 145 на 4-та и там където свършват бетонните заграждения вкарвам 3-та. Някой хора твърдяха, че завоя в края на правата се взима на 3-та. Аз лично не посмях, вкарвам 2-ра чукам доста спирачката и пак газ. След правата са 3 леви завоя, като всеки следващ е все по-затворен. Отново ги минавам само на 2-ра, но когато почна 1-вия на 2-ра, 2-рия не ми е труден. Трудното за мен идваше с последния, най-затворения, завой. Хем ми се искаше да дам газ, хем разбирах, че повече газ и съм в тревата. Така и май не го направих както ми се искаше. Само един път го минах много по бетона и последния десен ми дойде лесен. Веднага след него за кратко 3-та през старта и преди широкия десен пак втора. Е, май завърших обиколката. Ако сте прочели това за минута и двадесет, значи сте чели със скорост 77,454 км/ч.
Не казвам, че съм перфектния състезател, сигурно имам доста да работя, но споделих с вас моя стил на каране. Ако повече хора го направят, ако си го коментираме по между си, другия път когато сме на пистата със сигурност ще дадем по-добри времена. А и удоволствието от добрата работа ще е повече.
Изображение

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

Мнение от Един » 11 Май 2006, 6:59

И от мене:
Е30 320 комби, стандартно окачване, без шпер, задните гуми са тип бърнаутки.

Ще започна от правата. Трета не ми стигаше, достигах 145-150 км/ч на четвърта. Спирането за завоя така и не го уцелих. Най-смелото беше на 20-тина метра преди новия асфалт леко спирачка, като стъпя на новия асфалт започвам здраво спиране, преди завоя втора, като чувствах че може да се вземе по-бързо, но Пабло ме стресна още в петък, че там имало изтаванени коли та не смеех. Следват три леви завоя които не ми бяха особен проблем - навивам волана към апекса и "масажирам" газта, като внимавам да не превишавам сцеплението за задните гуми. На излизане от последния ляв гледах да не се изнасям предкалено вдясно за да мога да вляза в слеващия десен. Оттам пълна газ, минавам на трета, следва комбинацията десен-ляв-десен където беше шоуто, там преминавах на трета, като внимавах преди последния десен колата да е стбилна за да не отнеса някое бетонно заграждение. На късата права преди следващия десен започвах спирането, оттам където имаше оставена много гума, връщане на втора, там следва комбинация от два десни завоя, първият от които на 90 градуса, много къса права, следва лек десен и поредицатра леви които водят обратно на правата. Неслучайно казах комбинация от два десни - така ги взимах, че за влизането в следващия ляв да съм максимално вдясно на пистата. Тук се осрах на италианското. Оттук до излизането на правата всичко е завиване наляво, ускорение, завиване наляво, ускорение, преди влизането в последния завой (в някои обиколки) удрях прекъсвача на втора, леко спиране преди него, прицелване във апекса и смачкване на газта с готовност за контриране на евентуален дрифт. На излизане от последния завой преминавам на трета, след това на четвърта и с това обиколката приключва. Ако някой е дал по-слабо време от моето (1:25.3) значи е окосил доста трева. Неофициално - по време на тренировките направих 3 обиколки за 4:02.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 31.12.2004
Местоположение: София

Мнение от alex_matrix » 12 Май 2006, 1:28

донякъде не съм за този разговор защото си е все пак от вашия събор

но ето една средна обиколка заснета миналата година
с оператор в колата, малко багаж и тн

чистите /без доп багажи в колата/ времена са под 1,13 /летяща обиколка/

пък и за ваша референция ще е удобно това видео

http://195.230.14.14./meet/Kaloianovo/m ... ianovo.avi

пистата като трасе е доста измамна, човек усеща, че може да се вземе завоя с по голяма скорост, но точно в средата на завоя ще бъде изненадан как изведнъж ще загуби сцепление заради високата си скорост

отделно трябва да се влезев ритъм защото завоите са близо и в групи съответно трябва да се подготвяш едва ли не 2 завоя предварително

пистата е добра, технична и лесно се учи след няколко посещения човек свиква и знае къде и как да минава на максимума

тръгвам от старта, минавам всички предавки до 4та на правата до линията от която започва новия асфалт на първия завой съм към 140-150км/ч, спирачки минавам на 3та, в средата на завоя подавам пълна газ, след това преди втория завой отпускам за момент и отново малко преди средата на завоя подавам пълна газ на 3та , на третия завой влизам на 2ра като се старая да блокирам за момент със предавката задните колела така че да изхвърлят задницата и да ме подготвят за доста острия завой, пълна газ нта 2ра предавка през 4тия завой пред бетона до 7000об, минавам на 3та покрай бетона, леко отпускам, но влизам в следващия с средна газ, отпускам газта преди завоя пред боксовете, карам на 3та, след това отново излизам при бетона , пълна газ , зверски спирачки и на острия завой 2предавка и волана здраво с 2 ръце , след това 3та за момент и отново спиране и 2ра с локване на задницата след това газ 3та леко отпускане през 2та завоя и излизам на стартфиналната права
Monster Energy Drift Athlete
2014 King of Europe Street Legal Champion
2013 King of Europe Street Legal Champion

http://www.facebook.com/alexmatrix

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 12 Май 2006, 19:40

alex_matrix написа:.................



я кажи къде ти свършва втора и къде е 3-та че така малко трудно да се ориентирам с кви км. взимаш завоите :?:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 16 Май 2006, 20:32

Аз всичките пъти си дрифтих като говедо, но най-трудни ми бяха двата завоя след края на правата. В единия от туровете, карах по правата със над 150, точно преди завоя връщах до втора, но явно много късно и затова трябваше бързо да ги връщам. От това произлезе факта, че като вкарах от 3 на 2ра и задницата поднесе и успях много по-лесно да влезна в завоя. И тъй като си дрифтих останалата част от завойте ми беше доста лесна, защото и хасфалта беше хлъзгав и ми позволяваше да влизам с доста паур. Като цяло най-голяма беше вероятността да излезна в тревата на последния завой в началото на правата. Но колицата си няма окачване като хората все още и заради дрифтирането ми времето ми беше 1.21.788. Като се има впредвид, че тренировки несъм правил.

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 16 Май 2006, 22:36

Е аз точно там /в началото на правата/ излязох харабийската в тревата :uups: Дано го има заснето btw.
Със сток окачване и гуми "бакелитки" време 1:20:36. Кефа беше невероятен. Подразни ме само третия завой след правата,заради различния асфалт.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 19 Май 2006, 11:44

аз се пуснах два пъти и не ми записаха времето (като втория път помолих изрично да ми го запишат) :evil: :twisted:
първият път се пуснах с едно компактче 318ti, a втория с едно Е36 купе. Моля ако те поне си знаят времето да го кажат( за да се приентирам и аз :confused: )
Иначе след правата имаше три последователни леви завоя - на третия винги бях на косъм да излезна от пистата. Километраж изобщо не съм гледал. Знам само, че след като започне новия хасвалт в края на правата, като и "фукнем" втора така се изнасяше че по-голям кеф не бях изпитвал досега. :lol:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 16.07.2006

колко

Мнение от 535 » 13 Авг 2006, 9:38

колко пари на обиколка ли е ....

аз видях на картата и като стегна кручката ще ида да повъртя

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 31 Авг 2006, 2:17

Единствения проблем който имах на пистата е завоя преди да влезеш на правата (след сигурно десетия опит) все си мислех че може и по бързо да се вземе и както се очакваше се престарах занесеме и едвам не влязох в ливадите!!! Иначе като цяло не съм имал проблеми с пистата, така трудния завой след правата го взимах с двигателна спирачка, намалявах до към 100 и нещо и бодвах втора на колата и ефекта е все едно си дръпнал ръчна ама не точно, щот кат намали колата даваш газ и имаш повер :winky: Та това от мен, жалко че чак сега виждам темата и се включвам доста късно, ама ко да се прави :uups:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

селянина с колелото
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 24.05.2003

Мнение от PROPOVEDNIKA » 21 Окт 2006, 1:46

Защо няма БМВта на състезанията в Калояново?Нали завиват добре, много се дразня некви Хонди,Пежа и Опели се качват на стълбицата а БМВта няма. :shock: Аре на драг са зле БМВтата, ама нали поне завиваха бе момчета, моята кола е слаба ама някой от вас трябва да отсрами марката. ;)

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 28 Ное 2006, 21:29

PROPOVEDNIKA написа:Защо няма БМВта на състезанията в Калояново?Нали завиват добре, много се дразня некви Хонди,Пежа и Опели се качват на стълбицата а БМВта няма. :shock: Аре на драг са зле БМВтата, ама нали поне завиваха бе момчета, моята кола е слаба ама някой от вас трябва да отсрами марката. ;)

:evil: :evil: :evil:

Е36 фен
Аватар
Мнения: 1350
Регистриран на: 12.02.2005
Пол: Мъж
Кара: каквото има

Мнение от Niki Lauda » 28 Ное 2006, 23:03

Спокойно може и да има в скоро време нищо не се знае
Niki Lauda

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 25.12.2006

Мнение от CrazyIvan » 25 Дек 2006, 20:18

Има ли някой карта на тази писта?

мерси
'97 E36M3/4 - Track/Autocross
'02 S8 - DD

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 25 Дек 2006, 21:21

PROPOVEDNIKA написа:Защо няма БМВта на състезанията в Калояново?Нали завиват добре, много се дразня некви Хонди,Пежа и Опели се качват на стълбицата а БМВта няма. :shock: Аре на драг са зле БМВтата, ама нали поне завиваха бе момчета, моята кола е слаба ама някой от вас трябва да отсрами марката. ;)


Защото трябват пари за да ти завива колата...както и да върви на 400 метра...а людете който караме БМВ явно не обичаме да се лишаваме от пийване и хапване :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook