Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Dirty M5 driveR написа:Тя на място може да загрява по-бързо, но идеята да се тръгва 1-2 мин. след студен старт е да могат да загреят и маслото в скоростите и дифа...
Ти четеш ли какви глупости пишеш изобщо Я ми обясни как маслото в дифа ще загрее докато колата ти работи на място
acho.rs написа:...Само дето при движение по ботевгрдаско шосе на 5та със 60 , колата загряваше адски бавно и разхода беше същия като сутринта в трафика .
Е кой ти е виновен, че не можеш да караш
Моята кола, тази седмица, излизайки всеки ден преди 7 часа (хем е студено, хем няма трафик още + карах извънградско) съвсем "случайно" след 5км. (значи 7-8 минути след като запаля) си стигаше работните 90 градуса. Ама аз не карам на 5-та с 60- карам на 4-та с 60. Разликата е скромни 4-500 оборота.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
F3P написа:Dirty M5 driveR написа:Тя на място може да загрява по-бързо, но идеята да се тръгва 1-2 мин. след студен старт е да могат да загреят и маслото в скоростите и дифа...
Ти четеш ли какви глупости пишеш изобщо
Очила ли да ти подаря за Коледа?! Айде по-спокойно ако е възможно! Пък и да бях сбъркал нещо в бързината, по тоя дивашки начин ли трябваше да се отнесеш, и то към всички?! Не те знам кой си и какъв си, ама определено нямаш работа на подобно място. Темата си вървеше много добре, преди да се намесиш.
ПП: Извинявам се на автора, че се отклоняваме от темата. Една от смислените в тоя раздел, но уви...
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
F3P написа:Dirty M5 driveR написа:Тя на място може да загрява по-бързо, но идеята да се тръгва 1-2 мин. след студен старт е да могат да загреят и маслото в скоростите и дифа...
Ти четеш ли какви глупости пишеш изобщо Я ми обясни как маслото в дифа ще загрее докато колата ти работи на място
....
Според мен Колегата правилно е отбелязал - тръгваш веднага (или почти веднага) след запалване на двигателя, за да може при движението да загрее не само той, но и цялата трнасмисия на колата. Никаква глупост не виждам... Всъщност, маслото в автоматичната скоростна кутия наистина може да загрее при работа на място - първо хидротрансформатирът го "разбива" и второ - нали маслото се върти през топлообменник заедно с антифриза на двигателя и може да се загрее от него. За диференциалите - наистина не виждам начин да загреят на място.
Преди години карах една стара Витара и винаги съм се чудил защо има два неутрала (свободна, изключена скорост) - една на скоростната кутия и втора на раздатката. Разбрах една сутрин, след нощувка на една планинска хижа. Беше наистина много студено и маслото в трансмисията беше буквално замръзнало. Запалих двигателя на неутрал и съединител, но при пускане на педала колата тръгваше, сякаш е автоматик. Не знам дали ви се е случвало кола с ръчни скорости да се движи и даже да ускорява без да е на скорост (скоростната кутия на неутрал)? Освен това скоротите влизаха много трудно. Тогава включих неутрала на раздатката, скоростана кутия - на 1-ва и оставих да поработи така, докато маслото в трансмисията се "разбие" и загрее. После си вървеше без проблем. Искам да кажа, че и температурата на трансмисията не е за подценяване.
Excellent! Steven is my name!
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Borymeckata написа:Според мен Колегата правилно е отбелязал - тръгваш веднага (или почти веднага) след запалване на двигателя, за да може при движението да загрее не само той, но и цялата трнасмисия на колата. Никаква глупост не виждам...
Аз му схванах идеята- там против нямам. Против имам как го пише- излиза, че като работи 1-2 минути колата на място му загрява маслото в дифа Умишлено съм пропуснал скоростите точно заради автоматиците. За дифа и ръчните скорости е все тая дали ще запалиш и тръгнеш веднага или ще подгряваш мотора 2 часа- маслото там си е все студено докато седиш на паркинга. То и затова кола се кара спокойно първите 1-2-3км. независимо от сезона- колкото и да е топло лятото маслото в СК и дифа си иска време да загрее както трябва, за зимата е ясно.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Всъщност, в ръчните кутии дори на място и неутрална предавка много неща се въртят, макар и ненатоварени Та в много ситуации, особено при много ниски температури на престой на колата е задължително малко да оставите колата да поработи на място - това "намества" нещата в мотора и разбутва сгъстеното маслото, за да възстанови нормалното мазане, като същото се случва и в скоростната кутия... Та за мен правилото е зимата колата да поработи на място поне 1-2 минути, ако е било много студено и повече - например колкото да изчистите снега В никакъв случай много студен мотор НЕ трябва ВЕДНАГА да се товари в движение...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Въртят се колкото да разбият подобието на петмез в кутията, но само толкова- забрави да загрее прилично това масло от работа на празен ход. За зимата е ясно, че работи на място докато почистим снега, но тогава едва ли на някой му пука за икономията- важното е да задуха топло по-скоро
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
F3P написа:Dirty M5 driveR написа:Тя на място може да загрява по-бързо, но идеята да се тръгва 1-2 мин. след студен старт е да могат да загреят и маслото в скоростите и дифа...
Ти четеш ли какви глупости пишеш изобщо Я ми обясни как маслото в дифа ще загрее докато колата ти работи на мястоacho.rs написа:...Само дето при движение по ботевгрдаско шосе на 5та със 60 , колата загряваше адски бавно и разхода беше същия като сутринта в трафика .
Е кой ти е виновен, че не можеш да караш
Моята кола, тази седмица, излизайки всеки ден преди 7 часа (хем е студено, хем няма трафик още + карах извънградско) съвсем "случайно" след 5км. (значи 7-8 минути след като запаля) си стигаше работните 90 градуса. Ама аз не карам на 5-та с 60- карам на 4-та с 60. Разликата е скромни 4-500 оборота.
Ще ти загрее ако е над 15 градуса Не знам кво караш ти , явно те е срам и да споменеш , защото за 1000 поста за 1 месец така и неблаговоли да ни информираш , но ти казвам че и на 4та със 60 км/ч при -15 и 6км каране , без престой в трафик (толкова е до 2ри светофар на ботевградско) колата НЕ ЗАГРЯВА достатъчно за да влезе в оптимален режим , нито твоята совалка ще загрее .
Освен това - от това да ти задуха топло от парното и да ти загрее колата има голяма разлика . Дори когато стрелката на "водата" е по-средата , това НЕ означава че цялостно автомобила е загрял и е достигната оптимална температура на флуидите и блока на двигателя, което е предпоставката за оптимален разход .
Тая стрелка на разходомера и разхода по борда толкова съм ги гледал , че не е истина . Всичко което казвам е на база мнооого експерименти и следене на разхода при различни условия .
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
По същество . Сигурни ли сте че това което пише в книжките на колите - палиш и тръгваш , не е заради еко норми и замърсяване ?
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
F3P написа:Dirty M5 driveR написа:Тя на място може да загрява по-бързо, но идеята да се тръгва 1-2 мин. след студен старт е да могат да загреят и маслото в скоростите и дифа...
Ти четеш ли какви глупости пишеш изобщо Я ми обясни как маслото в дифа ще загрее докато колата ти работи на мястоacho.rs написа:...Само дето при движение по ботевгрдаско шосе на 5та със 60 , колата загряваше адски бавно и разхода беше същия като сутринта в трафика .
Е кой ти е виновен, че не можеш да караш
Моята кола, тази седмица, излизайки всеки ден преди 7 часа (хем е студено, хем няма трафик още + карах извънградско) съвсем "случайно" след 5км. (значи 7-8 минути след като запаля) си стигаше работните 90 градуса. Ама аз не карам на 5-та с 60- карам на 4-та с 60. Разликата е скромни 4-500 оборота.
А стига майтап няма 7-8 минути!!!5км!90 градуса!в тези студове има минимален шанс ако си с топъл гараж ако е нощувала отвън шансът да ги достигне е 0.Сутринта водихме този разговор с приятели 5 различни марки нафтови возила 90 градуса минимум 15 минути всички автомобили нощуват навън
- biser_316
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 27.07.2012
- Местоположение: грЕлинПелин
- Пол: Мъж
- Кара: 316 компакт
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
според мен си е хубаво да поработи минута две на място.да се разварти мотора.пък и няма кой знае колко гориво да изгори.
- Wyand
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 9.02.2011
- Местоположение: София / Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Compact
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
biser_316 написа:според мен си е хубаво да поработи минута две на място.да се разварти мотора.пък и няма кой знае колко гориво да изгори.
Според мен на място няма как да загрее достатъчно, за да ти даде някаква реална разлика след това. Поне при мен не се получава - не знам, дали аз съм нетърпелив и не мога да я чакам да загрява, но за минута-две не виждам никаква разлика. Единственото оправдано чакане според мен е зимата при големите студове - палиш я, след това сваляш снега от предното стъкло и чак тогава тръгваш, но това го правя с цел отоплението на стъклата да ми помогне да сваля замръзналото по-бързо и в колата да стане малко по-топло, а не с цел икономия след това.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Разходът зависи и от пътя ,повече баири по голямо натоварване. Пътувах София - Пампорово на отиване 318ис-ка показа точно 10/100 (последните 70-80 км само изкачване) на връщане показа 5,5/100 само спускане колата на скорост ама не пипам педала на газта . И в 2-те посоки не съм юркал колата
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Е много ясно, че при спускане се икономисва огромно количество гориво. Само играеш с предавките, за да не ползваш много спирачки. Аз доста често се заглеждам в разходомера и в последно време като че ли успявам да карам възможно най-икономично (когато пожелая де ). Ускорявам до 50-60 с до 2500рпм, после едва докосвам газта, просто колкото да поддържам тая скорост. И при равни участъци разходомера играе между 7 и 9/100. Дори да се наложи да подам повечко газ, за да задържа постоянна скорост (примерно наклона на пътя леко се промени) стрелката не преминава 10/100. Просто трябва да си супер обран в движенията с десния крак. Извънградското е на същия принцип.
Мотора е М50Б20 без ванос, ако някого го интересува. Разход не засичам. Не виждам и смисъл, тъй като карам колата предимно студена. Но определено съм постигнал подобрение в стремежа си да смъкна разхода до минимум в моментите, в които просто се придвижвам и за никъде не бързам.
Мотора е М50Б20 без ванос, ако някого го интересува. Разход не засичам. Не виждам и смисъл, тъй като карам колата предимно студена. Но определено съм постигнал подобрение в стремежа си да смъкна разхода до минимум в моментите, в които просто се придвижвам и за никъде не бързам.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Dirty M5 driveR написа:Е много ясно, че при спускане се икономисва огромно количество гориво. Само играеш с предавките, за да не ползваш много спирачки. Аз доста често се заглеждам в разходомера и в последно време като че ли успявам да карам възможно най-икономично (когато пожелая де ). Ускорявам до 50-60 с до 2500рпм, после едва докосвам газта, просто колкото да поддържам тая скорост. И при равни участъци разходомера играе между 7 и 9/100. Дори да се наложи да подам повечко газ, за да задържа постоянна скорост (примерно наклона на пътя леко се промени) стрелката не преминава 10/100. Просто трябва да си супер обран в движенията с десния крак. Извънградското е на същия принцип.
Мотора е М50Б20 без ванос, ако някого го интересува. Разход не засичам. Не виждам и смисъл, тъй като карам колата предимно студена. Но определено съм постигнал подобрение в стремежа си да смъкна разхода до минимум в моментите, в които просто се придвижвам и за никъде не бързам.
БМВ-тата са много прецизни в това отношение Човек, ако иска да ги кара икономично с неголеми усилия се получава. Важи за всички от 318is до M5
Опитвал съм се да карам други коли по описания начин, но фийдбека е отвратителен и не се получава хич. Нови Тойоти, Фордове, Крайслери, джипове, зле е положението... Не съм сигурен на какво се дължи...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Denischo
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 28.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 520i e39
- Мечтае да кара: Alpina B12 5.7 Coupe
- Детайли за колата: M52B20
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Колеги работих 1 година на OMV ( Красна поляна ) лично аз не съм доволен от горивата им, но там има 1 цака ( не работи на всички ОМВ-та ), но на това на бул. Никола Мушанов работи 100 %. вдигате пистолета на нормалното гориво ( без значение дали е бензин или дизел ) в същия момент вдигате и пистолета на премиума ( 100 октана, 95 премиум, или премиум дизел ) разменяте им местата и ги оставяте за 5-10 секунди. После вдигате пистолета на премиум горивото, което сте оставили на мястото на нормалното и си сипвате 100 октана бензин на цената на нормален 95. Единствената цака е, че трябва да размените бензин с бензин и дизел с дизел, за да се включи помпата. Надявам се да съм бил полезен на някой
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани