Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Не знам за останалите,но лично на мен тая тема ми боде очите колко неграмотно е озаглавена!
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
- gulemetov
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: Amsterdam
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d, F10, 2010
- Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Установих още една хитринка за икономично каране. По време на дъжд и вятър е по добре да се изключи ESP то и да не се кара на круз контрол. Разхода спада с 0.5 литра
- gulemetov
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: Amsterdam
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d, F10, 2010
- Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
От доста време исках да изпробвам една програмка, която ти дава съвети как да караш по-икономично - Dash https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dashlabs.dash.android&hl=en.
С помоща на един много ефтин OBD 2 четец (8 USD)
Идеята на програмката чете кога спираш, как ускоряваш и от телефона GPS кординатите и дава препоръки.
Ще я тествам тази седмица и ще споделя впечатления.
С помоща на един много ефтин OBD 2 четец (8 USD)
Идеята на програмката чете кога спираш, как ускоряваш и от телефона GPS кординатите и дава препоръки.
Ще я тествам тази седмица и ще споделя впечатления.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 10:34, променена общо 1 път
- gulemetov
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: Amsterdam
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d, F10, 2010
- Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
gulemetov написа:От доста време исках да изпробвам една програмка, която ти дава съвети как да караш по-икономично - Dash https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dashlabs.dash.android&hl=en.
С помоща на един много ефтин OBD 2 четец (8 USD)
Идеята на програмката чете кога спираш, как ускоряваш и от телефона GPS кординатите и дава препоръки.
Ще я тествам тази седмица и ще споделя впечатления.
След почти 900 км с тази програмка НЕ мога да видя много полза в употребата й:
Почвайки с малкото добри неща:
-Предупреждава когато много бързо се спира или много бързо се ускорява
-Пази данни от пътуванията с малко допълнителна информация достъпна за сваляне в последствие
Отрицателни:
-OBD 2 четеца е на пътя на крака за съединителя и си е опасна понякога
-Грешно отчитане на разхода на гориво, може би поради грешно преобразуване към метрична система
-Иска Интернет след края на всяко пътуване
-Абстрактна система за колко икономично се кара
Ето и няколко екрана от програмката
Ето какви данни пази програмката за пътуването
https://dash.by/api/s/hzOKENczUVRcjwOP6TM1Qw
Програмата вече я изтрих от телефона ми.
- batvlady79
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Забелязал съм че когато времето е хладно, колата върви по-добре и харчи по-малко. За температури между 15 и 20 градуса говоря. Обяснявам си го с това че 1 кг хладен и 1 кг топъл въздух са с различни обеми при различни температури. Говоря за атмосферен бензинов мотор.
Другите условия за икономично шофиране извън града:
1. Гумите да са с най-тесния размер широчина, препоръчан от производителя, примерно за мен са 205;
2. Налягането на гумите винаги да са в препоръчителните граници, има два диапазона - ако МПС-то е празно и ако е натоварено. Понеже няма нито една бензиностанция с точни манометри, накрая си купих електронен и се старая на 2 месеца да проверявам гумите;
3. Плавно ускорение и спиране, най-добре да се ползва рядко спирачката, т.к. това директно бърка в джоба;
4. Относно темпомата съм забелязъл че харчи около 0,5 л повече отколкото в ръчен режим, или може би аз не се справям добре;
5. При изкачване трябва да се избере оптимална предавка, по-ниска предавка на по-високи обороти понякога е по-добре, т.к. това разтоварва мотора;
6. Максимална скорост от 100-110 км/ч;
7. Климатикът харчи около 0,5 л на 100 км пробег, ако не е необходим, да се избягва да се пуска
Още 2 неща, които обаче не са свързани с майсторското шофиране:
1. Маслото на двигателя трябва да е точно предписаното, факт е че по-скъпите масла икономисват гориво, заради по-малкото триене;
2. Ако пътят е лош, забравете за икономия. Освен че трябва да е хубав асфалта (не говоря за този едрия от едно време по който като се кара и в купето почва да се чува бучене), пътят да е с малко спускания и изкачвания
Това е моят рекорд, Варна-Силистра, пътят е хубав понеже е плавен. Показанието не ме излъга, и колонката показа толкова (пълен - пълен заредих). И при това съм автомат, не мога да кажа нищо лошо.
Другите условия за икономично шофиране извън града:
1. Гумите да са с най-тесния размер широчина, препоръчан от производителя, примерно за мен са 205;
2. Налягането на гумите винаги да са в препоръчителните граници, има два диапазона - ако МПС-то е празно и ако е натоварено. Понеже няма нито една бензиностанция с точни манометри, накрая си купих електронен и се старая на 2 месеца да проверявам гумите;
3. Плавно ускорение и спиране, най-добре да се ползва рядко спирачката, т.к. това директно бърка в джоба;
4. Относно темпомата съм забелязъл че харчи около 0,5 л повече отколкото в ръчен режим, или може би аз не се справям добре;
5. При изкачване трябва да се избере оптимална предавка, по-ниска предавка на по-високи обороти понякога е по-добре, т.к. това разтоварва мотора;
6. Максимална скорост от 100-110 км/ч;
7. Климатикът харчи около 0,5 л на 100 км пробег, ако не е необходим, да се избягва да се пуска
Още 2 неща, които обаче не са свързани с майсторското шофиране:
1. Маслото на двигателя трябва да е точно предписаното, факт е че по-скъпите масла икономисват гориво, заради по-малкото триене;
2. Ако пътят е лош, забравете за икономия. Освен че трябва да е хубав асфалта (не говоря за този едрия от едно време по който като се кара и в купето почва да се чува бучене), пътят да е с малко спускания и изкачвания
Това е моят рекорд, Варна-Силистра, пътят е хубав понеже е плавен. Показанието не ме излъга, и колонката показа толкова (пълен - пълен заредих). И при това съм автомат, не мога да кажа нищо лошо.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани